abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 november 2021 @ 09:57:24 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202241495
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:55 schreef zoost het volgende:

[..]
Things that make you go hmmmm.

[ twitter ]
daar heb jij sowieso nogal last van hè dat hmmmm gevoel?
pi_202241500
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:37 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe kaart Nederland en België
Ze hebben wel hun best gedaan met die bergamo kleurtjes.
pi_202241503
Heb de GGD eraan gehad, en we kunnen met ons vieren zondagmorgen om 11.30 testen :') zat helemaal maar dan ook helemaal vol.

Bij een negatieve test hoeven we niet in quarantaine omdat het contact dan te lang geleden was.
pi_202241509
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:22 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Genot
:D
pi_202241511
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt, en het OMT heeft een uitgebreid advies geschreven waarin de korte samenvatting is dat het niet haalbaar is. Er is geen internationale standaard voor een afkappunt qua antistoffen, en het is onmogelijk te bepalen hoe lang geleden een besmetting heeft plaatsgevonden.
Het lijkt mij dat de antistoffen in het bloed (en dan vooral de verschillen tussen doorgemaakte besmetting/vaccinatie) interessant zijn om de verspreiding te meten. Zonder de effectiviteit van die immuniteit te weten lijkt het me iets dat alleen over tijd gemeten kan worden, wat het heel lastig maakt.
pi_202241514
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat krijg je met al die taart in dit topic.
pi_202241522
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:57 schreef Sfancta het volgende:
Heb de GGD eraan gehad, en we kunnen met ons vieren zondagmorgen om 11.30 testen :') zat helemaal maar dan ook helemaal vol.

Bij een negatieve test hoeven we niet in quarantaine omdat het contact dan te lang geleden was.
Veelzeggend dat het momenteel 48u moet duren. We missen zoveel besmettingen nu..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202241531
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
Helaas geven daar te veel zaken aanleiding toe. We gaan het zien hoe dit zich ontwikkeld
pi_202241532
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:57 schreef Sfancta het volgende:
Heb de GGD eraan gehad
Belg? :D
pi_202241546
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat de antistoffen in het bloed (en dan vooral de verschillen tussen doorgemaakte besmetting/vaccinatie) interessant zijn om de verspreiding te meten. Zonder de effectiviteit van die immuniteit te weten lijkt het me iets dat alleen over tijd gemeten kan worden, wat het heel lastig maakt.
Dan had je vanaf het begin een soort representatieve steekproef moeten nemen van mensen die al dan niet onder vergoeding bereid zouden zijn zich iedere week/maand serologisch te laten testen.
pi_202241559
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:00 schreef Sfancta het volgende:
Heb net zelftest gedaan en binnen een minuut 2 dikke streepjes.

;(

Man man man die zwager van me krijgt ze gereten binnenkort
zie het positief in, lekker gratis QR-code
pi_202241563
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Veelzeggend dat het momenteel 48u moet duren. We missen zoveel besmettingen nu..
Gelukkig niet overal zo. Mijn man heeft klachten en laat zich testen. Zonet gebeld en kan om 12 uur terecht. Maar inderdaad zorgelijk dat dat lang niet overal het geval is.
pi_202241567
Benieuwd wat er uit dat OMT advies volgt vandaag.. ik snap werkelijk niet wat er momenteel vanuit het kabinet gaande is. Na de persco vorige week lijkt het wel of ze met z'n allen op vakantie zijn gegaan en compleet blind zijn geworden voor de huidige cijfers.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202241570
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dan had je vanaf het begin een soort representatieve steekproef moeten nemen van mensen die al dan niet onder vergoeding bereid zouden zijn zich iedere week/maand serologisch te laten testen.
Ja precies. De Sanquin metingen zijn wat dat betreft interessant (de Pienter studie), hoewel niet volledig representatief. Je pakt daar niet alle leeftijdsgroepen en lagen van de bevolking mee, maar het komt wel het dichtst in de buurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2021 10:03:37 ]
pi_202241580
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Belg? :D
Nee :')
pi_202241589
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 november 2021 09:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Volgens mij had ik (van hier) begrepen dat deze richtlijn weer is omgezet dat je ook thuis moet blijven (en moet testen?)
Ah, mijn moeder woont in Dl, en die kreeg dit eergisteren te horen van haar gezondheidscentrum. Dus had ik even opgezocht hoe het in Nederland zit, blijkbaar heb ik dan een verouderde pagina gevonden, bericht van 21 oktober j.l. geloof ik.
pi_202241601
quote:

[..]
Woon in Limburg in het extreem zwarte gebied, kan er mee te maken hebben. Ik kon misschien eerder terecht op andere locatie, maar ga geen uren rijden. Dan maar zondag.
pi_202241606
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:03 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja precies. De Sanquin metingen zijn wat dat betreft interessant (de Pienter studie), hoewel niet volledig representatief. Je pakt daar niet alle leeftijdsgroepen en lagen van de bevolking mee, maar het komt wel het dichtst in de buurt.
En je weet daarbij niet heel veel over wanneer mensen besmet zijn geraakt. Hooguit een ruwe schatting. En dan nog alleen als iemand ieder seizoen bloed afgeeft.
  Moderator vrijdag 19 november 2021 @ 10:06:56 #169
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202241623
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:35 schreef Oriente het volgende:
[quote]
Een Israëlische vastgoedmakelaar heeft, uit vrees voor een besmetting met het coronavirus, bankbiljetten van een van haar huurders in een kom met bleekmiddel opgewarmd in de magnetron. Aangezien de biljetten metalen strips bevatten, gingen ze in vlammen op. De Israëlische nationale bank, die donderdag met het verhaal naar buiten kwam, heeft het bedrag terugbetaald.

De vrouw wilde de biljetten ontsmetten, legde ze later aan de bank uit. Het ging om een bedrag van bijna 2900 euro. „Ik voel me heel erg schuldig, omdat het mijn geld niet is en ik een eerlijk burger ben die nooit geld zou vernietigen”, zei de 74-jarige vrouw in een brief die ze samen met de 70 biljetten naar de bank stuurde.

Nog nooit gekookt

Die onderzocht de resten en stelde vast dat het wel degelijk om echt geld ging. De bank besloot het geld te vervangen en het de vrouw terug te bezorgen. Een bankwoordvoerder zei dat de financiële instelling jaarlijks duizenden biljetten vervangt die beschadigd zijn. „Maar we hebben nog nooit geval gehad waarbij de bankbiljetten werden gekookt.”

Volgens gezondheidsexperts is de kans om het coronavirus op te lopen via bankbiljetten of munten erg klein.
[/quote[
https://www.msn.com/nl-nl(...)AQRrP1?ocid=msedgntp

Lol
What can change the nature of a man?
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:07:10 #170
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_202241627
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd wat er uit dat OMT advies volgt vandaag.. ik snap werkelijk niet wat er momenteel vanuit het kabinet gaande is. Na de persco vorige week lijkt het wel of ze met z'n allen op vakantie zijn gegaan en compleet blind zijn geworden voor de huidige cijfers.
In principe doen ze hetzelfde als de afgelopen 1,5 jaar toch? Nieuwe maatregelen afkondigen en dan 2-3 weken wachten tot het effect van die maatregelen zichtbaar wordt. De huidige hoge aantallen besmettingen komen grotendeels nog van vóór het ingaan van de maatregelen vorige week zaterdag.

Het is simpelweg veel te vroeg om te kunnen zeggen "zie je wel, de maatregelen werken niet, laten we ze aanscherpen"...
pi_202241630
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En je weet daarbij niet heel veel over wanneer mensen besmet zijn geraakt. Hooguit een ruwe schatting. En dan nog alleen als iemand ieder seizoen bloed afgeeft.
Ik bedoelde meer, Sanquin roept mensen op om bloed te doneren wanneer het nodig is etc, datzelfde kun je doen voor de peiling.

Volgens mij doen ze op dit moment het onderzoek bij doneren. Laatste keer dat ik ging is er iets extra afgenomen voor onderzoek.
pi_202241643
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:05 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Woon in Limburg in het extreem zwarte gebied, kan er mee te maken hebben. Ik kon misschien eerder terecht op andere locatie, maar ga geen uren rijden. Dan maar zondag.
Alleen samen krijgen we corona onder controle... Dan rij je maar naar Groningen! ;)

Kun je je overigens niet in België of Duitsland laten testen?
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:08:30 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202241649
Hoe lang heeft die lockdown in Oostenrijk voor alleen niet-gevaccineerden nu geduurd, vier dagen?
pi_202241657
quote:

[..]
Is dat erg? De shit is heel erg aan, of we nou 25k of 30k besmettingen hebben. Heb je klachten, blijf thuis.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202241662
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:07 schreef Sirolf het volgende:

[..]
In principe doen ze hetzelfde als de afgelopen 1,5 jaar toch? Nieuwe maatregelen afkondigen en dan 2-3 weken wachten tot het effect van die maatregelen zichtbaar wordt. De huidige hoge aantallen besmettingen komen grotendeels nog van vóór het ingaan van de maatregelen vorige week zaterdag.

Het is simpelweg veel te vroeg om te kunnen zeggen "zie je wel, de maatregelen werken niet, laten we ze aanscherpen"...
Dat klopt, maar zelfs een blinde kan zien dat de maatregelen van nu nooit voldoende gaan zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')