En als mijn hoop terecht is, dat de maatregelen iets van effect beginnen te hebben, dan zouden we morgen een heel klein beetje positiviteit kunnen zien.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:21 schreef Oliver23 het volgende:
Zitten trouwens nog veel na meldingen bij vandaag.
Morgen zijn de cijfers weer recent, zonder enige vorm van nameldingen
Gewoon positief over iets anders. Het is best mooi weer!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef Loj het volgende:
Niet de scholen dicht alsjeblieft!!!
Dan heb ik heel veel positiviteit in dit forum nodig om weer positief te worden
20% van de leerkrachten met Corona thuis is wel een beetje overdreven trouwens, of ze moeten het gemiddelde in De Biblebelt heel ver omhoog halen(en dan zit ik in Rotterdam).
En het gaat wel los op de scholen, maar ik ken echt nog geen kind die er klachten aan heeft overgehouden. Soms een kind met koorts, maar de meeste zijn echt alleen wat verkouden.
Ik weet niet of het vaccineren van kinderen echt veel gaat helpen. Een wilde gok, maar ik denk dat slechts een 50% zijn kinderen laat vaccineren..
Ehmz ik ben trouwens nu heel hard aan het nadenken hoe ik dit berichtje positief afsluit..
Eens. Die moeten alleen de bevolking een signaal laten afgeven dat het ernstig is. Ook moeten we concluderen dat het pakket maatregelen van twee weken geleden geen effect heeft gehad.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En als mijn hoop terecht is, dat de maatregelen iets van effect beginnen te hebben, dan zouden we morgen een heel klein beetje positiviteit kunnen zien.
We kunnen overigens wel concluderen dat mijn stelling dat mondkapjes geen enkele zin hebben klopt. Die zijn nu al 2 weken verplicht en het maakt echt niks uit. Enkel een maatregel voor de bühne.
Hier ook! En ik hoorde een vogel fluiten!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:31 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Gewoon positief over iets anders. Het is best mooi weer!
Woopwoop!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:34 schreef Sangha het volgende:
[..]
Hier ook! En ik hoorde een vogel fluiten!![]()
Fijn dat het is gelukt om een afspraak te maken, maar nu maar hopen dat hij geen corona heeft.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:41 schreef egeltje1985 het volgende:
Nog iets positiefs: het is m'n man gelukt een testafspraak te maken!
Verkouden, collega met corona.
En het is ook positief dat je een man hebt!quote:Op donderdag 18 november 2021 15:41 schreef egeltje1985 het volgende:
Nog iets positiefs: het is m'n man gelukt een testafspraak te maken!
Verkouden, collega met corona.
Dat beschermt de leraren wel, en dat zou goed zijn, maar de kinderen nemen het mee naar huis, door helpt niet echt veel tegen de verspreiding in het algemeen (maar dat is ook niet het doel). Maar dan nog, daar ben je nu rijkelijk te laat mee natuurlijk als je nu besluit leraren te boosteren, al is vandaag wel beter dan morgen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:12 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De VS en Israël als ik mij niet vergis?
Of het daar effect heeft, dat weet ik niet. Zelf zie ik meer heil in onderwijzers versneld een booster geven (alhoewel dat grotendeels niet kan, onderwijzend personeel is vaak niet heel oud) en zorgen dat elders de verspreiding minder voorkomt.
Het went.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En het is ook positief dat je een man hebt!
Anders had je misschien alleen gezeten, dat is ook zo wat
Ik kan de kortsluiting goed begrijpen, zou ik zelf ook hebben.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:10 schreef GereDathan het volgende:
Overigens heb ik net zo ongeveer kortsluiting gehad in de bovenkamer. Om 14:24 moest ik mij met kind melden voor een test. Een afspraak die ik afgelopen dinsdag met heel veel pijn en moeite heb gemaakt.
Ik kom aan op de locatie. Van de "welkomsthokjes" was er welgeteld 1 van de 3 open en zonder enige controle konden we door. Aangekomen bij de testhokjes stonden er hier een stuk of 15 waarvan er 3 open waren. Ook hier konden we zonder 1 seconde wachttijd doorlopen. Aangekomen in het hokje heeft de medewerkster een minuut of 3 zitten kletsen en geinen met mijn kind, 0,0 haast of spoed. Toen we uit het hokje kwamen stond er niemand te wachten.
En dan hoor ik in het nieuws constant over overbelaste locaties, geen medewerkers, wachtrijen en weet ik wat meer. Nou, hier was tijd en ruimte zat om het aantal testen te verhonderdvoudigen zonder dat er dan een wachtrij zou ontstaan.
Let wel, dit is een testlocatie in het midden van het land. Geen achteraf dorp in Noord-Oost Groningen of Zuid-Limburg.
Ik snap er werkelijk niets van. Natuurlijk is het heel positief dat het niet overliep van de mensen daar, dat dan weer wel
Ik heb afgelopen half jaar toch best wat collega's gehad van wie kinderen thuis een week in bed lagen met corona. Tieners, dus geen basisschoolleerlingen.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef Loj het volgende:
20% van de leerkrachten met Corona thuis is wel een beetje overdreven trouwens, of ze moeten het gemiddelde in De Biblebelt heel ver omhoog halen(en dan zit ik in Rotterdam).
En het gaat wel los op de scholen, maar ik ken echt nog geen kind die er klachten aan heeft overgehouden. Soms een kind met koorts, maar de meeste zijn echt alleen wat verkouden.
Ik weet niet of het vaccineren van kinderen echt veel gaat helpen. Een wilde gok, maar ik denk dat slechts een 50% zijn kinderen laat vaccineren..
Ehmz ik ben trouwens nu heel hard aan het nadenken hoe ik dit berichtje positief afsluit..
Waarom zouden we naar andere landen kijken als we zelf ook het wiel kunnen uitvinden? /squote:Op donderdag 18 november 2021 16:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik kan de kortsluiting goed begrijpen, zou ik zelf ook hebben.
Maar het is mogelijk een moment opname of misschien heeft die lokatie te maken met personeelsproblemen?
Hier in de UK kun je ook een PCR test op laten sturen, dat wordt zelfs aangeraden als je geen eigen vervoer naar een testcentrum hebt. Collega heeft er gister een besteld, vandaag in huis en weer teruggestuurd, morgen waarschijnlijk uitslag. In Nederland zouden ze zelfs vandaag besteld, vandaag bezorgd moeten kunnen doen. Gewoon een systeem met de grote bezorgers opzetten, en die kunnen dan voorraden testen al in hun distributiecentra leggen vantevoren. Dan is er iets minder toezicht op de test zelf, maar het zou een boel capaciteit in de testcentra vrijmaken lijkt me.
Ik denk dat het sowieso niet kan. Veel leraren zijn jonger dan 50. Die zijn nog geen 6 maanden geleden van een 2e prik voorzien. Dan heeft een booster nog geen zin, helaas.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar dan nog, daar ben je nu rijkelijk te laat mee natuurlijk als je nu besluit leraren te boosteren, al is vandaag wel beter dan morgen.
Precies, het buitenland kan beter naar Nederland kijken, daar is alles top geregeld (overigens denk ik wel dat over het algemeen dingen beter geregeld zijn in NL dan in de UK, maar je kunt altijd leren).quote:Op donderdag 18 november 2021 17:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarom zouden we naar andere landen kijken als we zelf ook het wiel kunnen uitvinden? /s
Dat hoor ik ook veel hoor. Op de basisschool van mijn oudste toch ook veel kinderen positief getest maar niemand, van wat ik gehoord heb, echt ziek.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:27 schreef Loj het volgende:
Er zat voldoende personeel op de telefoon te kijken. Nu is dat nog steeds wel een momentopname, maar ik kreeg op geen enkele manier het gevoel dat het daar druk was geweest of nog druk ging worden. Het leek wel een koffie-kransje.quote:Op donderdag 18 november 2021 16:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik kan de kortsluiting goed begrijpen, zou ik zelf ook hebben.
Maar het is mogelijk een moment opname of misschien heeft die lokatie te maken met personeelsproblemen?
In de UK vandaag het 7-dagen groeipercentage gezaktquote:Op woensdag 17 november 2021 17:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De (week-op-week) groei neemt in de UK gelukkig toch niet zo hard toe als ik verwachtte. Een paar dagen geleden hoopte ik nog dat de groei tegen het einde van de week onder de 25% zou blijven omdat het hard opliep met zo'n 6% per dag (van -12% naar -6% naar +0.4% naar +6% naar +12.5)%, maar afgelopen 2 dagen is de groei 'slechts' met een paar procent per dag toegenomen, van 12.5% naar 14.6% naar 15.1%.
Ben eigenlijk inderdaad wel blij dat mijn kinderen hun eigen keuze konden maken deze keer. Paar jaar geleden zat mijn dochter in de eerste groep meisjes die een oproep kregen voor het vaccin tegen baarmoederhalskanker, toen hebben we wel uitgebreidt die informatie die we toen kregen besproken/uitgelegd en uiteindelijk ook die prikken gaan halen.quote:Op donderdag 18 november 2021 17:04 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dat hoor ik ook veel hoor. Op de basisschool van mijn oudste toch ook veel kinderen positief getest maar niemand, van wat ik gehoord heb, echt ziek.
Ik weet trouwens ook niet of ik mijn kinderen zou laten vaccineren. Niet omdat ik de vaccins niet vertrouw ofzo, maar wij hebben allebei Corona gehad, kinderen hebben we gewoon geknuffeld enzo want ja we kunnen moeilijk allebei ons afzonderen van de kinderen. Met een leeftijd van 2 en 5 is dat wat lastig![]()
Maar zij hebben toen allebei negatief getest en verder geen symptomen gehad of ziek geweest. Dus ik weet niet wat een vaccin toe zou voegen.
Dat is inderdaad zeer fijn. Het zijn anders maar lastige keuzes als ouder, vind ik dan.quote:Op donderdag 18 november 2021 17:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ben eigenlijk inderdaad wel blij dat mijn kinderen hun eigen keuze konden maken deze keer. Paar jaar geleden zat mijn dochter in de eerste groep meisjes die een oproep kregen voor het vaccin tegen baarmoederhalskanker, toen hebben we wel uitgebreidt die informatie die we toen kregen besproken/uitgelegd en uiteindelijk ook die prikken gaan halen.
Het hoort ook wel een beetje bij opvoeden, je kinderen juiste keuzes leren maken. In jouw geval, gezien de leeftijd van je kinderen, nog een beetje lastigquote:Op donderdag 18 november 2021 17:22 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zeer fijn. Het zijn anders maar lastige keuzes als ouder, vind ik dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |