Ypmaha | woensdag 17 november 2021 @ 11:32 |
Als ik af ga op afgelopen weekend is dat voor Mercedes de ideale manier om de resterende races en het kampioenschap te winnen. Gewoon elk weekend een nieuwe motor installeren en alsof het niks is van plek 20 naar voren rijden en de race winnen. Van de kosten voor een nieuwe motor ligt Mercedes echt niet wakker ![]() Wat zou Red Bull hiertegen kunnen doen? | |
Tjacka | woensdag 17 november 2021 @ 11:34 |
tot het een keer gaat regenen ofzo | |
Gunner | woensdag 17 november 2021 @ 11:34 |
Volgens mij hoeft niet eens de hele motor vervangen te worden maar bepaalde onderdelen is al voldoende. Wat RBR kan doen? Hopen dat die twee onbekende circuit niet zo'n inhaalfeest zijn als Interlagos of HAM een keertje van de baan tikken. Ook niet sportief natuurlijk maar dat is dit trucje ook niet. | |
Elan | woensdag 17 november 2021 @ 11:36 |
Komende race tweede eindigen en in het slotstuk Perez Hamilton per ongeluk van de baan laten schuiven als ze dat doen. | |
Elan | woensdag 17 november 2021 @ 11:38 |
Regen in het MO ![]() Tjackagod | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 17 november 2021 @ 11:40 |
Gaat niet gebeuren. Niet elk circuit is zo'n paradijs als Brazilie is voor de Mercedes motor. | |
Citizen.Erased | woensdag 17 november 2021 @ 12:12 |
Er moet wel een reden zijn om de motor of onderdelen te veranderen. Dat kun je niet zomaar doen. Op dat punt zal de FIA ook wel een grens trekken. | |
Tjacka | woensdag 17 november 2021 @ 12:15 |
Kan toch | |
Gunner | woensdag 17 november 2021 @ 12:17 |
Ja hoor. heel recent nog; WKN / Doden bij noodweer en schorpioeneninvasie in Egypte | |
Tjacka | woensdag 17 november 2021 @ 12:18 |
@Elan ![]() | |
Elan | woensdag 17 november 2021 @ 12:25 |
Er valt in SA gemiddeld 44 mm regen per jaar en dan met name in maart en april. Dat is waarschijnlijk net zoveel als tijdens de GP van België. De kans op een regenrace die Hamilton serieus gaat hinderen is dus totaal niet relevant/bestaand. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 17 november 2021 @ 12:45 |
Volgens mij kan dat wel, | |
Sabata | woensdag 17 november 2021 @ 13:43 |
Volgens Toto Wolff en Andy Shovlin komt er geen motorwissel per GP https://www.autosport.com(...)t-last-long/6790869/ En ja ik weet dat ze in Brackley en Stuttgart de laatste tijd alles bij elkaar liegen dus ik wacht af wat er van hun beweringen overeind blijft. | |
Elan | woensdag 17 november 2021 @ 13:45 |
Nog los daarvan is de kans met nog drie races te gaan dat zo'n inhaalrace elke keer je ergens een keer hard neukt is natuurlijk ook wel vrij groot. | |
Netsplitter | woensdag 17 november 2021 @ 13:50 |
De FIA kan hier (nog) niks aan doen vrees ik. Uiteraard kunnen ze wel een nooddecreet eruit gooien met de melding dat dit niet meer mag. Maar hoe ga je dat bewijzen? | |
Keyos | woensdag 17 november 2021 @ 14:03 |
Ben benieuwd of dit gaat gebeuren. Als ze het doen zal het wel legaal zijn, maar het voelt dan wel als ‘misbruik van regels’. De sport is al niet helemaal eerlijk als het gaat om het speelveld tussen de teams, dit grapje zou mijns inziens wel een degradatie vormen van het kampioenschap als Hamilton dan hierdoor kampioen wordt. | |
sanger | woensdag 17 november 2021 @ 14:38 |
In 1 van de 3 resterende woestijnlanden? | |
Ypmaha | woensdag 17 november 2021 @ 16:04 |
Mochten ze het willen proberen, dan zal de FIA hopelijk het sportieve element wel erin willen houden, en dit soort zaken verbieden. Hopelijk... | |
mrkos | woensdag 17 november 2021 @ 16:16 |
1:16 hij kan dus nog wel een straf krijgen. | |
Starflyer | woensdag 17 november 2021 @ 19:16 |
Al zal dat weinig meer aan de uitslag kunnen veranderen, voor zover ik weet. Dan hadden ze binnen het uur(?) na de race al moeten aangeven dat ze daar tegen in beroep wilden gaan, zoals Aston Martin in Hongarije gedaan heeft (naast het aanvragen van een review). Zie de International Sporting Code:
[ Bericht 11% gewijzigd door Starflyer op 17-11-2021 19:32:18 ] | |
Nattekat | woensdag 17 november 2021 @ 20:38 |
Brazilië is redelijk uniek in dat het een razendsnel circuit is met twee lange rechte einden en zonder echt langzame bochten. Toch zijn er genoeg voor een grote vleugel. Dat creëert inhaalmogelijkheden. Qatar heeft dat al veel minder. Hamilton had dat kunstje nooit voor elkaar gekregen daar. SA heeft helemaal geen inhaalmogelijkheden, dus dat valt sowieso af. Blijft alleen Abu Dhabi nog over. | |
Nebelwerfer | woensdag 17 november 2021 @ 22:15 |
Dus onze hoop ligt bij een schorpioeninvasie? | |
Fer | donderdag 18 november 2021 @ 13:16 |
Mercedes heeft een probleem met het ICE component van de powerunit, de andere 5 componenten zijn goed. Ieder component is 5 plekken straf. Honda heeft geen problemen met hun ICE, dus vervangen heeft voor Redbull een minder groot voordeel. Ze zouden wellicht ICE TC en MGU-H kunnen vervangen, dat heeft een positieve effect op de prestaties, maar kost ook 3x5= 15 plekken straf. Daarnaast heeft op Interlagos de klim naar het rechte stuk een enorm voordeel van extra motorvermogen. Daardoor kon Hamilton naast snelle ronden rijden, ook goed en makkelijk inhalen. De motor wissel viel enorm zijn kant op, dat zal op de andere circuits veel minder zijn. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 14:34 |
elke race een nieuwe motor is gewoon cheaten, en er mochten toch alleen wijzigingen plaatvinden voor de betrouwbaarheid en niet voor het aantal pk's ?!?! hoe kunnen ze er dan 30 pk meer uitpersen ? en tot zover "we willen het op de baan uitvechten...." ziek hypocriet team met oppermof wolff aan het roer. laat ze het kampioenschap zo maar winnen, kost ze een hoop krediet en fans maar de echte karma zal pas zijn als de motor ploft en de laatste race en ze het verliezen op 1 of 2 punten. | |
Predator40 | donderdag 18 november 2021 @ 14:38 |
denk dat een alonso/perez of wie dan ook er ook wel een keer klaar mee zijn en hem er gewoon een keer onopvallend vanaf beuken dan....in de eerste ronde | |
Nattekat | donderdag 18 november 2021 @ 14:53 |
Dan moet ik de hele winter aanhoren dat Hamilton verloren heeft enkel en alleen omdat zijn motor plofte. Wat een pech. | |
Nebelwerfer | vrijdag 19 november 2021 @ 18:08 |
Na de laatste race wordt Hamilton dusdanig bewierookt door de Engelse/Amerikaanse media dat het net lijkt alsof verstappen überhaupt geluk heeft dat ie in de buurt komt. Verstappen 2 x buiten zijn schuld om een dnf en 1 x voor zo’n 80% buiten zijn schuld om. Hele seizoen nagenoeg foutloos (natuurlijk was daar silverstone). Hamilton her rn der steken laten vallen en het nodige geluk gehad. 1 race waarin Hamilton goed presteert, met een motor die een enorm voordeel biedt, tegen een veld waarvan maar weinig coureurs het hem moeilijk zullen hebben gemaakt gezien de punten die ze veilig hebben willen stellen en men ziet kans schoon Hamilton als de man neer te zetten die het meeste recht op prijzen heeft. Natuurlijk zal ik door een oranje bril kijken, maar als Hamilton dit seizoen nog wint omdat zijn auto beter presteert dan de Red Bull, zou het in mijn ogen nier fair zijn als dit wordt afgedaan als zijnde zijn wereldprestatie. Zoals al vaker aangegeven hier wil ik niet eraan voorbij gaan dat Hamilton een topcoureur is. Dit seizoen alleen niet de beste. | |
Ypmaha | zondag 21 november 2021 @ 20:31 |
Nu zegt Toto weer dat ze de motor van Brazilie volgende race weer gaan gebruiken. https://racingnews365.nl/(...)-over-motor-hamilton Terwijl hij vorig weekend nog zei dat ze voor de rest van het seizoen geen motorwissel meer zullen uitvoeren. En ik kan me nog herinneren dat hij aan het begin van het seizoen zei dat ze de auto niet meer door zouden ontwikkelen maar de focus op volgend seizoen zouden leggen. Zucht..... | |
TweedeKlum | maandag 22 november 2021 @ 08:36 |
Ze ontwikkelen ook niet, ze zetten er alleen een nieuwe MCU in en op standje maximum overdrive. | |
Zwansen | maandag 22 november 2021 @ 08:40 |
Lijkt me niet ideaal, het is veel veiliger om gewoon altijd vanaf plek 1 of 2 te starten. Niemand wil bewust starten vanaf plek 10. Als je gister al zag hoe goed Max wegkwam in die 2e bocht. ![]() | |
Netsplitter | maandag 22 november 2021 @ 12:33 |
En dan maar hopen dat die klapt. ![]() |