Ik vind eerlijk gezegd wel dat je gefaald hebt als overheid als je zulke mensen niet kan bereiken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:22 schreef popje het volgende:
En de SP vindt dat er nog 'een wereld te winnen valt bij ongevaccineerden', omdat kennelijk het merendeel van de mensen denkt dat de uitnodiging nog moet komen of dat het onder het eigen risico valt... Nee daarop moeten we echt gaan zitten wachten.
Jonge kinderen waar een 60+ opa of oma oppast lijkt me redelijk problematisch. Maar we gaan het wel weer zien over twee weken. Vorige week was er ondanks een grote toename aan besmettingen inderdaad amper sprake van groei op de IC's. Dat geeft de burger wat moed.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:26 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Die zijn hoog, maar het hangt er ook heel erg vanaf wie er besmet raakt. Hoe groter het aandeel kinderen en jongeren, hoe minder de link tussen besmettingscijfers en opnames stand houdt. Er bestaat best een kans dat de voorspelde piek van 400-500 in december uit komt op deze manier.
Gefeliciteerd met de harde lockdown tot maartquote:
Wel meer dan 2 hoor.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Dat eerste ben ik dus niet zo zeker van, want die 60+ opa of oma zie je dan de week er na in de cijfers terug natuurlijk. De trend is al een tijdje omgekeerd, er worden meer kinderen en jongeren positief getest en minder ouderen. Dat lijkt me goed nieuws. De beperkte groei op de IC's schrijf ik voornamelijk toe aan de werking van de vaccins, dat is precies wat ze moeten doenquote:Op dinsdag 16 november 2021 17:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Jonge kinderen waar een 60+ opa of oma oppast lijkt me redelijk problematisch. Maar we gaan het wel weer zien over twee weken. Vorige week was er ondanks een grote toename aan besmettingen inderdaad amper sprake van groei op de IC's. Dat geeft de burger wat moed.
De voorspellingen lagen inderdaad zo rond een piekbezetting van 500, en dat zelfs zonder de recent ingevoerde maatregelen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:26 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Die zijn hoog, maar het hangt er ook heel erg vanaf wie er besmet raakt. Hoe groter het aandeel kinderen en jongeren, hoe minder de link tussen besmettingscijfers en opnames stand houdt. Er bestaat best een kans dat de voorspelde piek van 400-500 in december uit komt op deze manier.
Kan ook zijn dat het erger wordt natuurlijk. Maar ook een piek van 800 is nog steeds behapbaar uiteindelijk.
Woon in een buurt waar elk huis kinderen heeft zie overdag hier veel opa en omas ruim in de 60 oppassen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat eerste ben ik dus niet zo zeker van, want die 60+ opa of oma zie je dan de week er na in de cijfers terug natuurlijk. De trend is al een tijdje omgekeerd, er worden meer kinderen en jongeren positief getest en minder ouderen. Dat lijkt me goed nieuws. De beperkte groei op de IC's schrijf ik voornamelijk toe aan de werking van de vaccins, dat is precies wat ze moeten doen.
Modelbouw wordt lastig. Er is bijna geen hout te krijgen. Puzzels moet je ook voor opschieten. Ik hoorde van een winkel dat als hun voorraad van bepaalde puzzels op is, ze pas in het voorjaar nieuwe krijgen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:17 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ik ga denk ik voor puzzels of modelbouw.
Noodopvang voor 80% gevuld here we comequote:Op dinsdag 16 november 2021 17:30 schreef longasleep het volgende:
gooi de scholen maar dicht wat een besmettingen daar zeg
vroege kerstvakantie
Daarom 50+ nu boosteren en niet in januari.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat eerste ben ik dus niet zo zeker van, want die 60+ opa of oma zie je dan de week er na in de cijfers terug natuurlijk. De trend is al een tijdje omgekeerd, er worden meer kinderen en jongeren positief getest en minder ouderen. Dat lijkt me goed nieuws. De beperkte groei op de IC's schrijf ik voornamelijk toe aan de werking van de vaccins, dat is precies wat ze moeten doen.
Dat is echt geneuzel in de marge, die paar mensen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd wel dat je gefaald hebt als overheid als je zulke mensen niet kan bereiken.
Iemand die denkt dat vaccinatie onder het eigen risico valt, kan je vrij makkelijk overhalen om alsnog een vaccin te halen. Dat is laaghangend fruit, vergeleken met de wappies die denken dat je er autisme van krijgt.
Ga de wijken in, zet kraampjes op, ga van deur tot deur, zet sociale netwerken in, adverteer je suf op Facebook, doe wat nodig is om zulke mensen te bereiken.
Dit. Hier ligt het grote probleem. En deze blijven open en de horeca moeten (vroeg) dicht. De logica is weer ver te zoeken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:30 schreef longasleep het volgende:
gooi de scholen maar dicht wat een besmettingen daar zeg
vroege kerstvakantie
Dat zou mooi zijn maar het wringt ook op de afdelingen enorm op het moment.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:31 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Gewoon iedereen testen voor toegang.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de harde lockdown tot maart
quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:39 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Dichtgooien die scholen! Loopt helemaal uit de hand zo.
Escaleert uit de klauwen!quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:39 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Dichtgooien die scholen! Loopt helemaal uit de hand zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |