Klopt het is een hele duur luxe product.quote:Op woensdag 17 november 2021 11:32 schreef baskick het volgende:
[..]
Iets zegt me dat een scheef gebit - zoals dat bij héél veel mensen voorkomt - in veruit de meeste gevallen niet kwalificeert als medisch noodzakelijk om voor vergoeding uit de basisverzekering in aanmerking te komen. Voor noodzakelijkheid is meer nodig dan 'de tanden staan scheef' (en een recht gebit is mooier).
Weet niet of je er wat aan hebt maar op de website van de contractvrije psycholoog staat een overzicht voor de vergoedingen voor 2022. Scheelt iets met zoeken. Ik moet door dit gedoe overstappen en het is stressvol.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:29 schreef Postbus100 het volgende:
Voor mij dit jaar weer een restitutiepolis die ongecontracteerde geestelijke gezondheidszorg vergoedt. Dat wordt steeds lastiger te vinden, want overheid en zorgverzekeraars ontmoedigen steeds meer dat je bij een zorgverlener van eigen keuze zit, in plaats van bij iemand die zich moet houden aan de regels van de zorgverzekeraar. Hele zorgelijke ontwikkelingen. Wanneer je eenmaal zorg nodig hebt, wil je gewoon de beste, en niet de beste volgens de vinkjes. Ik heb beiden gehad, en weet nu wel wat het beste werkt. Nu nog een verzekeraar vinden die die zorg wil vergoeden
Wij ook, maar ZieZo Selectief heeft nu ineens de ziekenhuizen hier in de buurt geschrapt uit de lijst (ook niet mee in onderhandeling). Eerder al bij FBTO geweest, die zijn er wel mee in onderhandeling dus dat wacht ik even af.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:51 schreef Donna het volgende:
Wij zijn al een aantal jaren heel tevreden met ZieZo.
Dat van die ziekenhuizen is wel een punt ja. Noord West z'huis zit er (nog?) niet bij.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:40 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij ook, maar ZieZo Selectief heeft nu ineens de ziekenhuizen hier in de buurt geschrapt uit de lijst (ook niet mee in onderhandeling). Eerder al bij FBTO geweest, die zijn er wel mee in onderhandeling dus dat wacht ik even af.
Verder gebruiken wij weinig zorg, dus max ER. Met het bedrag wat ik de afgelopen jaren heb bespaard, kan ik de kosten van het volledige ER wel dekken.
Als je voor de BV aanmeldt bij verzekeraar B, wordt de basisverzekering bij verzekeraar A beëindigd. Dubbel verzekeren voor de BV is onmogelijk. Bij het aanmelden voor een BV + AV kan je vaak aangeven of de nieuwe verzekeraar de oude moet opzeggen. Een eventuele al uitgevoerde (of reeds geplande) incasso wordt automatisch door de latende verzekeraar gecorrigeerd.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:38 schreef blomke het volgende:
Hoe zit het? Heb van Ziezo een polis ontvangen, en ook van mijn "oude" zorgverzekering Anderzorg. Wordt de oude automatisch gecancelled? Heb weinig zin in 2 verzekeringen...
Oei dat is wel rot. Mijn ziekenhuis is alweer op contract gelukkig. Eerder jaren duurde het altijd eeuwen, dus heb het wel 4x gecheckt.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:40 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij ook, maar ZieZo Selectief heeft nu ineens de ziekenhuizen hier in de buurt geschrapt uit de lijst (ook niet mee in onderhandeling). Eerder al bij FBTO geweest, die zijn er wel mee in onderhandeling dus dat wacht ik even af.
Verder gebruiken wij weinig zorg, dus max ER. Met het bedrag wat ik de afgelopen jaren heb bespaard, kan ik de kosten van het volledige ER wel dekken.
Bij Zilveren Kruis hebben ze daar al jaren geen contract mee voor de goedkoopste basisverzekering. Nu boeit me dat weinig, ik ben net zo lang bezig om bij het ziekenhuis in Hoorn te komen als in Alkmaar, maar het kan wel een overweging zijn.quote:Op donderdag 18 november 2021 19:44 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat van die ziekenhuizen is wel een punt ja. Noord West z'huis zit er (nog?) niet bij.
Laatste onderzoek was in AMC, eigenlijk vind ik ide ac. ziekenhuizen in A-dam prettiger dan de z-huizen in Alkmaar/Hoorn. Been there, seen that.quote:Op vrijdag 19 november 2021 09:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Bij Zilveren Kruis hebben ze daar al jaren geen contract mee voor de goedkoopste basisverzekering. Nu boeit me dat weinig, ik ben net zo lang bezig om bij het ziekenhuis in Hoorn te komen als in Alkmaar, maar het kan wel een overweging zijn.
Ja, die site ken ik. Is al een paar jaar mijn steun en toeverlaat in de hel van het zoeken naar een geschikte zorgverzekeraar. Maar afgelopen jaar toch ineens nog weer voor verrassingen gestaan met de verzekering . Zo niet leuk allemaalquote:Op donderdag 18 november 2021 13:40 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Weet niet of je er wat aan hebt maar op de website van de contractvrije psycholoog staat een overzicht voor de vergoedingen voor 2022. Scheelt iets met zoeken. Ik moet door dit gedoe overstappen en het is stressvol.
Ja er staan nu ook weer een paar tussen die alsnog werden afgeraden maar die had ik zelf ook al weggestreept. Maar het blijft een onzeker gedoe vind ik.quote:Op maandag 22 november 2021 21:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, die site ken ik. Is al een paar jaar mijn steun en toeverlaat in de hel van het zoeken naar een geschikte zorgverzekeraar. Maar afgelopen jaar toch ineens nog weer voor verrassingen gestaan met de verzekering . Zo niet leuk allemaal. Jij ook sterkte
![]()
FBTO heeft toch gewoon alle ziekenhuizen gecontracteerd?quote:Op donderdag 25 november 2021 14:36 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik blijf denk ik toch bij Anderzorg. FBTO is alleen goedkoper als ik voor beperkte keuze ziekenhuizen ga en dat wil ik niet. Ziezo (basis, niet selectief) heeft 'zeer ruimte keuze' maar is nog met veel in gesprek. Van Anderzorg weet ik gewoon dat zij standaard elk ziekenhuis, (huis)artsen, (bijna alle) apotheken, etc. vergoeden. 'Zeer ruim' is natuurlijk niet 'Alle ziekenhuizen/artsen' dusss.
Ze hebben verschillende zorgverzekeringen, maar je hebt gelijk. Desalniettemin is er bij die Basis van ze een ‘ruime keuze’ en daar houd ik niet zo van. Ik wil gewoon bij elk ziekenhuis terechtkunnen.quote:Op vrijdag 26 november 2021 15:54 schreef uncucked het volgende:
[..]
FBTO heeft toch gewoon alle ziekenhuizen gecontracteerd?
Welke is dat dan?quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:13 schreef Luchtbel het volgende:
Oké dit is vast een heel domme vraag maar ik ben hier echt slecht in. Wat kun je doen als je een verzekering hebt gekozen die vervolgens alleen aangeboden schijnt te worden via verzekeringsadviseurs. Ik snap niet goed wat dat inhoud, of hoe ik dit moet oplossen. Het heeft me twee weken gekost om iets passends te vinden en ik kan niet meer denken.
Nee dat blijkt dus niet te kunnen.quote:Op dinsdag 30 november 2021 18:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon aanmelden via hun site?
https://www.stadholland.nl/consumenten
Je kunt in stap 2 van de sales funnel een adviseur zoeken en selecteren, toch?quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:14 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Nee dat blijkt dus niet te kunnen.
Ja maar ik heb er geen?quote:Op dinsdag 30 november 2021 19:22 schreef baskick het volgende:
[..]
Je kunt in stap 2 van de sales funnel een adviseur zoeken en selecteren, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |