Ik mis mijn zolderquote:Op zondag 14 november 2021 14:09 schreef lunapuella het volgende:
Deel je favoriete cadeauverstopplekken!
Online is bijna alles van de lijstjes steeds uitverkochtquote:Op zondag 14 november 2021 15:51 schreef lunapuella het volgende:
Wat gaan jullie veel echt inkopen doen trouwens zeg. Ik heb net even geturfd, op 2 cadeaus na heb ik alles online gekocht
Ik heb alles al een maand geleden online besteld (oktober lego maand, gaf mooie kortingen) Gisteren alles ingepakt en gecheckt, helemaal compleet, alleen nog even wat snoepgoed voor in de schoenen regelen.quote:Op zondag 14 november 2021 15:51 schreef lunapuella het volgende:
Wat gaan jullie veel echt inkopen doen trouwens zeg. Ik heb net even geturfd, op 2 cadeaus na heb ik alles online gekocht
Tussen de luiers.quote:Op zondag 14 november 2021 14:09 schreef lunapuella het volgende:
Daar gaan we weer!
Deel je favoriete cadeauverstopplekken!
Mijn vorige Kobo is op dezelfde manier doodgegaan na 1.5 jaar. Gelukkig was het snel geregeld bij bol en het hele aankoopbedrag teruggehad. Hopelijk kunnen ze morgen nog wat doen voor je.quote:Op zondag 14 november 2021 15:13 schreef Nijna het volgende:
Oudste kwam gisteren beneden, e-reader heeft de geest gegeven. Het suffe is, dit was de 2e e-reader die kocht ik begin dit jaar voor de puber. Zelfde model als mijn eerste e-reader (2015 en tot nu toe werkt ie nog steeds) alleen dan een refurbished geval.
Maar hij is dus binnen een jaar af. Nu heb ik geen nota meer, online gekocht en geen account aangemaakt, maar ik vond wel de pakbon met bestelnummer en ik heb mn bankafschrift. Dus eens zien of ik nog iets voor elkaar ga krijgen.
We vinden na wat zoeken dat dit wel vaker gebeurd bij kobo e-readers. Ineens zwart scherm. Opstarten lukt helemaal niet meer, reset gaatje zit er niet op.
Man vermoed dat het ding niet meer oplaadt, maar verschillende kabels maken geen verschil. Ik weet wat ik morgen te doen heb, in de wacht staan bij de klantenservice
Bij een online aankoop krijg je vrijwel altijd de factuur per mail bij de verzendbevestiging! Misschien heb je hem dus in je mailboxquote:Op zondag 14 november 2021 15:13 schreef Nijna het volgende:
Maar hij is dus binnen een jaar af. Nu heb ik geen nota meer, online gekocht en geen account aangemaakt,
Goede tip! Ik heb niet voor niks een tabje met facturen in mn mailbox gemaakt voor zulke shizzle, daar zat ie dus inquote:Op zondag 14 november 2021 16:44 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Bij een online aankoop krijg je vrijwel altijd de factuur per mail bij de verzendbevestiging! Misschien heb je hem dus in je mailbox
Oh noes! Zoiets zou hier ook kunnen gebeuren.quote:Op zondag 14 november 2021 19:31 schreef Vicky het volgende:
Leuk lazi!
Wij zijn hard bezig met surprises. Er was 1 surprise klaar. Stond al ingepakt onder de trap. Gisteravond waren de poezen aan het etteren. 1 van de 2 flikkert tussen de trap door naar beneden, zo in de suprise. Surprise kapot 😡😡
Stiekem moet ik daar wel heel hard om lachen. Ik zag mijn katten dat ook zo doen. Volgens mij doen ze het er ook om...quote:Op zondag 14 november 2021 19:31 schreef Vicky het volgende:
Leuk lazi!
Wij zijn hard bezig met surprises. Er was 1 surprise klaar. Stond al ingepakt onder de trap. Gisteravond waren de poezen aan het etteren. 1 van de 2 flikkert tussen de trap door naar beneden, zo in de suprise. Surprise kapot 😡😡
Ik heb er uiteindelijk ook om moeten lachen.quote:Op zondag 14 november 2021 20:31 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Stiekem moet ik daar wel heel hard om lachen. Ik zag mijn katten dat ook zo doen. Volgens mij doen ze het er ook om...
Ik doe de sinterklaasinkopen waar het kan in fysieke winkels, alleen de lastige dingen online. Ik gun ondernemers juist nu elke euro die ze kunnen verdienen. En ik heb een hekel aan bol.com sinds zij met oplichters (lees: wederverkopers die spullen opkopen om ze voor 3x zoveel via bol aan te bieden) samenwerken, dus die vermijd als het me niet veel extra kost. Amazon bestel ik ook alleen als het nergens anders goedkoper te vinden is.
Overigens qua e-reader groot fan van Kindle. Mijn Kindle is afgelopen voorjaar 10 jaar oud gewordenWerkt nog steeds als een zonnetje en heeft periodes van erg intensief gebruik en periodes dat hij een paar maanden stof ligt te happen (rond de geboorte van baby's enzo...)
douche-eendje, hier zijn ze groot fan van discobad. Dat is zo'n discolamp en muziek in de badkamer, en dan het licht uit, eventueel met nog wat glowsticks in het water. Vinden ze erg leuk. Moet je overigens wel een badkamer zonder raam voor hebben om het een groot succes te maken.
Als de accu van de ereader schoon leeg is dan kan het echt een uur ofzo duren voordat er weer leven in komt en het ding begint te laden.quote:Op zondag 14 november 2021 15:13 schreef Nijna het volgende:
Man vermoed dat het ding niet meer oplaadt, maar verschillende kabels maken geen verschil. Ik weet wat ik morgen te doen heb, in de wacht staan bij de klantenservice
Kobo is heel coulant, zo hebben wij bij die van m'n vriend die in Zwitserland gekocht was, en je niet even zo terug naar de winkel gaat, na 2,5 jaar een vervangend exemplaar gekregen.quote:Op zondag 14 november 2021 15:13 schreef Nijna het volgende:
Oudste kwam gisteren beneden, e-reader heeft de geest gegeven. Het suffe is, dit was de 2e e-reader die kocht ik begin dit jaar voor de puber. Zelfde model als mijn eerste e-reader (2015 en tot nu toe werkt ie nog steeds) alleen dan een refurbished geval.
Maar hij is dus binnen een jaar af. Nu heb ik geen nota meer, online gekocht en geen account aangemaakt, maar ik vond wel de pakbon met bestelnummer en ik heb mn bankafschrift. Dus eens zien of ik nog iets voor elkaar ga krijgen.
We vinden na wat zoeken dat dit wel vaker gebeurd bij kobo e-readers. Ineens zwart scherm. Opstarten lukt helemaal niet meer, reset gaatje zit er niet op.
Er hing gisteren wat in de lucht blijkbaar. ik was om 11 uur al klaar met de dag. Deze week is het weer een stuk rustiger/normaler. Vanochtend in ieder geval beter opgestart dan gisteren..quote:Op zondag 14 november 2021 18:35 schreef Nijna het volgende:
En nu ga ik in bad, ik ben volkomen afgedraaid, dus ik denk dat na het bad, het bed volgt en dan hopelijk morgen een betere dag. Loop al de hele dag met mn koptelefoon om alle geluid buiten te sluiten/te overstemmen.
Rekening van een dag sociaal doen gisteren en naweeën van een volle week denk ik. Op naar de volgende volle week...
Kun je voor 9,99 per maand alles lezen uit het Kobo Plus aanbod.quote:Op maandag 15 november 2021 09:45 schreef exode het volgende:
Hoe werkt zo'n Kobo abo? Ik heb wel een Kobo en koop vooral voor vakanties e-books.
Je betaalt 10 euro in de maand en dan kan je een heleboel boeken lezen zonder daar extra voor te betalen. Soort bibliotheek idee. Je kan er geloof ik 15 boeken op max 5 verschillende devices tegelijk mee lezen, zoiets.quote:Op maandag 15 november 2021 09:45 schreef exode het volgende:
Hoe werkt zo'n Kobo abo? Ik heb wel een Kobo en koop vooral voor vakanties e-books.
Ja hoor, het Kobo Plus aanbod is gewoon terug te vinden in de Kobo shopquote:Op maandag 15 november 2021 09:53 schreef exode het volgende:
Dank SQ en Nijna, is online vooraf te zien wat er in zo'n abo zit?
Ik heb nu 3 boeken op mijn wanted list, maar dat zijn wel nieuwe boeken inderdaad.
Op bol.com kan je zien of ze met kobo plus gratis te lezen zijn.quote:Op maandag 15 november 2021 09:53 schreef exode het volgende:
Dank SQ en Nijna, is online vooraf te zien wat er in zo'n abo zit?
Ik heb nu 3 boeken op mijn wanted list, maar dat zijn wel nieuwe boeken inderdaad.
Bij de Aura Edition 2 zit de reset functie blijkbaar verstopt in de aan/uitknopquote:Op maandag 15 november 2021 09:42 schreef Nijna het volgende:
Ik heb mijn eerste kobo uit 2015 nog, die gebruikt de jongste nu. Deze was van de oudste, maar die gaf binnen een jaar de geest. Beide kobo aura 2nd. Geen resetknopje gevonden.
Dat hadden we inderdaad al gevonden en geprobeerd, zonder resultaat helaas.quote:Op maandag 15 november 2021 10:25 schreef Elleska het volgende:
[..]
Bij de Aura Edition 2 zit de reset functie blijkbaar verstopt in de aan/uitknop
https://rsnijders.info/va(...)bo-ereader-resetten/
Voelt minder effectief dan een paperclip maar misschien heb je er iets aan.
Dit. Ik lees op mijn Iphone of de Ipad en koop e-books los in de Ibooks store. Kan ik ook van favoriete schrijvers al van tevoren aankopen en dan wordt het tzt automatisch gedownload. Veel suggesties ook op basis van wat je leest etc. Ik lees ook voornamelijk in het Engels en dat aanbod is groot in de store. En herlezen omdat de boeken van mijzelf zijn vind ik heel prettig en ik vind het belangrijk om deze markt goed te ondersteunen. Ik zou echt niet zonder boeken kunnen.quote:Op maandag 15 november 2021 09:56 schreef trui het volgende:
Ik koop gewoon mijn e-boeken los, dan blijven ze ook lekker van mij, net als gewone boeken. Ze zijn al zoveel goedkoper dan papieren boeken.
ik koop E-books vaak uit gemak via bol.com maar ik ben van plan om het meer via lokale boekwinkels te gaan doen (dat kon eerst niet, maar nu wel vaker, geloof ik). Dat zo'n boekwinkel er ook nog wat aan heeft.quote:Op maandag 15 november 2021 10:32 schreef laziness het volgende:
[..]
Dit. Ik lees op mijn Iphone of de Ipad en koop e-books los in de Ibooks store. Kan ik ook van favoriete schrijvers al van tevoren aankopen en dan wordt het tzt automatisch gedownload. Veel suggesties ook op basis van wat je leest etc. Ik lees ook voornamelijk in het Engels en dat aanbod is groot in de store. En herlezen omdat de boeken van mijzelf zijn vind ik heel prettig en ik vind het belangrijk om deze markt goed te ondersteunen. Ik zou echt niet zonder boeken kunnen.
Boeken hebben toch een vaste prijs en mogen nooit meedoen aan kortingsacties? Maakt een boekhandel dan wel winst?quote:Op maandag 15 november 2021 10:46 schreef trui het volgende:
[..]
ik koop E-books vaak uit gemak via bol.com maar ik ben van plan om het meer via lokale boekwinkels te gaan doen (dat kon eerst niet, maar nu wel vaker, geloof ik). Dat zo'n boekwinkel er ook nog wat aan heeft.
het gaat toch niet om kortingsacties? Je koopt gewoon hetzelfde e-book voor dezelfde prijs. Alleen dan niet via bol.com maar via (de webshop van) een 'gewone' boekwinkel. Ik neem aan dat de verkoper er altijd wel wat winst op maakt.quote:Op maandag 15 november 2021 10:53 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Boeken hebben toch een vaste prijs en mogen nooit meedoen aan kortingsacties? Maakt een boekhandel dan wel winst?
Same hoor, ouevres wil ik!quote:Op maandag 15 november 2021 10:56 schreef SQ het volgende:
Ik ben een serie-geiler dus ik koop bepaalde schrijvers nog steeds altijd op papier omdat het zo mooi staat in de boekenkast![]()
Vind ik een goed ideequote:Op maandag 15 november 2021 10:46 schreef trui het volgende:
[..]
ik koop E-books vaak uit gemak via bol.com maar ik ben van plan om het meer via lokale boekwinkels te gaan doen (dat kon eerst niet, maar nu wel vaker, geloof ik). Dat zo'n boekwinkel er ook nog wat aan heeft.
je kunt alle e-books lezen via een app op je telefoon volgens mij hoor.quote:Op maandag 15 november 2021 11:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Vind ik een goed ideemaar als ik dat wil moet ik van leesplatform veranderen denk ik en soms is in bed mijn kleine telefoonscherm wel prettig qua formaat en hoeveelheid licht. Ik zal er eens naar kijken of lokaal een optie is.
Ja maar of dat dan nog via de Ibooks app kan is de vraag. En veranderen van app is niet wat ik wil. (ja dat is stom I knowquote:Op maandag 15 november 2021 11:17 schreef trui het volgende:
[..]
je kunt alle e-books lezen via een app op je telefoon volgens mij hoor.
Snap ik hoor. Ik heb voor de 'historie' / digitale boekenkast een goodreads account aangemaakt. Ook leuk.quote:Op maandag 15 november 2021 11:19 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja maar of dat dan nog via de Ibooks app kan is de vraag. En veranderen van app is niet wat ik wil. (ja dat is stom I knowmaar gewenning, historie etc)
ik deel mijn e-books wel met mijn ouders, omdat ik gewone boeken ook altijd aan hen doorgaf. Maar verder niet (nou ja soms bij hoge uitzondering).quote:Op maandag 15 november 2021 11:19 schreef oh-oh het volgende:
Ik lees echt papier veel fijner, ik heb ooit een e-reader gekocht toen ik een boek van bijna 1000 pagina's van Murakami las en overal pijn kreeg ervan
En wij geven boeken door, mijn zus en haar dochters lezen ze ook, en mijn nichtje vaak nog, dus ach.
Boekhandels kopen boeken (ook e-books) in met boekhandelskorting en verkopen ze dus weer met 'winst' (tis minimaal hoor, een paar euro).quote:Op maandag 15 november 2021 10:53 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Boeken hebben toch een vaste prijs en mogen nooit meedoen aan kortingsacties? Maakt een boekhandel dan wel winst?
Zo’n beetje elk topic is al behandeld hier.quote:Op maandag 15 november 2021 11:41 schreef lunapuella het volgende:
Hebben we niet pas nog een boekenopsom gehad? Niet dat ik dat erg vind hoor, ik poch altijd graag met onze overvolle Billy'sHoewel ik tegenwoordig ook vooral via bieb en ebooks lees.
Mooi boek vind ik.quote:Op maandag 15 november 2021 12:21 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben bezig in Zondagskind en ik vind het echt een tof boek maar ik lees alleen als ik in bad ga zitten en mijn telefoon niet mee neem anders hou ik mijn aandacht er niet bij
Oh van hen heb ik een tijdje terug Jager gelezen. Tof boek!quote:Op maandag 15 november 2021 12:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Mooi boek vind ik.
Ik lees nu Spiegelman van Lars Kepler, die heb ik gekocht omdat 'ie nog niet in kobo plus was en ik verder alle delen gelezen had.
Een boekhandel koopt boeken ook in bij de uitgever voor een inkoopprijs, dus die maakt er ook winst op ja.quote:Op maandag 15 november 2021 10:53 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
En ik had nog zoveel liever BCO's gedaan maar ja, wij werden er allemaal uitgemiktquote:Op maandag 15 november 2021 12:56 schreef laziness het volgende:
Potver, leerling in de klas van O van het weekend positief getest![]()
En de communicatie van school bevat ook dat de GGD het te druk heeft en gestopt is met vragen naar scholen/kdv bij bron en contact onderzoek dus school ontvangt de info over positieve testen niet meer. Of je het zelf vooral wilt melden. Hoeveel ouders zullen dit niet doen denken we?
Gelukkig dat de ouders van deze leerling het wel netjes hebben gemeld.quote:Op maandag 15 november 2021 12:56 schreef laziness het volgende:
Potver, leerling in de klas van O van het weekend positief getest![]()
En de communicatie van school bevat ook dat de GGD het te druk heeft en gestopt is met vragen naar scholen/kdv bij bron en contact onderzoek dus school ontvangt de info over positieve testen niet meer. Of je het zelf vooral wilt melden. Hoeveel ouders zullen dit niet doen denken we?
Jammer weer. Maar mensen zijn wanhopig…quote:Op maandag 15 november 2021 13:47 schreef Malteser het volgende:
[..]
Gelukkig dat de ouders van deze leerling het wel netjes hebben gemeld.
Ik had vanochtend een discussie met een vriendin. Haar zoon heeft klachten, is gisteren getest maar nog geen uitslag binnen. Vanochtend gewoon naar school gestuurd want ze moest werken….
Echt mensen.
Jij kan het ieg niet weer krijgen, maar handig is dit niet neequote:Op maandag 15 november 2021 14:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jammer weer. Maar mensen zijn wanhopig…
Mijn pa’s collega was dus vorige week positief getest. Pa heeft nu ook klachten en zit thuis. Heeft zelftesten gehaald voor ¤20 maar had geen Nederlandse beschrijving erbij. Weer teruggebracht, was de verkoopster vergeten los er Nederlandse beschrijvingen bij te doen.
Mijn moeder zegt nog: Doe even een echte test bij de GGD, dat is gratis!
Maar pa is een beetje een watje.![]()
Ze heeft zelf ook klachten maar die doet ze vakkundig af als: verkoudheid. Testen doet ze ook niet.
Dus als ik woensdag en donderdag weer ga werken heb ik de kinderen niet te brengen want wie weet hebben ze Corona en komt het weer terug naar huis.
Mja wellicht maar wel heel hard schreeuwen als zometeen de scholen weer dicht gaan omdat het daar ook de spuigaten uitloopt. Dat werkt men dan wel zelf in de hand met dit gedrag.quote:Op maandag 15 november 2021 14:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jammer weer. Maar mensen zijn wanhopig…
True, maar wel meenemen naar huis toch? Schaapjes ziek, op naar de testlocatie!quote:Op maandag 15 november 2021 14:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jij kan het ieg niet weer krijgen, maar handig is dit niet nee
Oh zeker. Maar ieder voor zichzelf denkt altijd dat 1 persoon niet het verschil maakt.quote:Op maandag 15 november 2021 14:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Mja wellicht maar wel heel hard schreeuwen als zometeen de scholen weer dicht gaan omdat het daar ook de spuigaten uitloopt. Dat werkt men dan wel zelf in de hand met dit gedrag.
Mij zul je dat nooit horen roepen, ik kan niks met kinderen om me heen maar breng mij alle honden maarquote:Op maandag 15 november 2021 14:28 schreef exode het volgende:
Ik ga echt heel hard huilen als de scholen dichtgaan maar ik zou het wel begrijpen.
Een kinderloze vriendin beweert dat je gewoon kan doorwerken met kinderen om je heen. Dus ik weet waar de kinderen dan heengaan. Succes ermee.
Dat is in een pandemie een rare gedachte met verstrekkende gevolgen. R waarde boven de 1 en zo. Heuj daarom hebben we weer maatregelenquote:Op maandag 15 november 2021 14:46 schreef vencodark het volgende:
Oh zeker. Maar ieder voor zichzelf denkt altijd dat 1 persoon niet het verschil maakt.
Tja, het is ook niet mijn idee maar dit is geen nieuws toch? Ikke, ikke etc.quote:Op maandag 15 november 2021 14:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat is in een pandemie een rare gedachte met verstrekkende gevolgen. R waarde boven de 1 en zo. Heuj daarom hebben we weer maatregelen
Dit is ook de reden waarom ik alle vriendjes van de kinderen waar m’n kinderen regelmatig mee spelen zelf heb ingelicht nadat ze beiden positief waren voor de zomervakantie. Overigens toen ook van de ggd geen namen gehoord, alleen vanuit school dat er in de midden- en bovenbouw een aantal besmettingen waren en dat daarom al die klassen moesten testen. (En ook de namen van mijn kinderen waren niet genoemd door school terwijl ik gemeld had dat ik dat prima vond, maar denk dat ze wilde voorkomen dat ouders hun kinderen daardoor niet lieten testen)quote:Op maandag 15 november 2021 15:01 schreef Deepfreeze het volgende:
En dan krijg je geen naam, dus je kunt ook niet aan je kind vragen of het in de buurt is geweest. (als een kind zich dat al herinnert bij de jongsten)..
Ik hoop het toch niet zeg! Dan ben ik helemaal in staat om terug naar spanje te gaan waar wij afgelopen schooljaar wel een heel jaar op school hebben kunnen maken. Met maatregelen maar mijn kinderen vonden dat geen enkel probleem.quote:Op maandag 15 november 2021 14:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Mja wellicht maar wel heel hard schreeuwen als zometeen de scholen weer dicht gaan omdat het daar ook de spuigaten uitloopt. Dat werkt men dan wel zelf in de hand met dit gedrag.
Je leest hier boven al hoe moeilijk ze het op scholen, bso's en kdv's hebben om genoeg personeel te vinden. Dan hoeft het niet eens de overheid te zijn die alles dicht gooit. Als er maar genoeg mensen ziek zijn houdt het ook op. Geldt trouwens ook voor de zorg. Met zulke hoge aantallen in besmettingen bereik je een keer de grens als iedereen thuis zit met een positieve test dan wel klachten.quote:Op maandag 15 november 2021 17:30 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik hoop het toch niet zeg! Dan ben ik helemaal in staat om terug naar spanje te gaan waar wij afgelopen schooljaar wel een heel jaar op school hebben kunnen maken. Met maatregelen maar mijn kinderen vonden dat geen enkel probleem.
Maar goed, ik mag hopen dat het de prioriteit is de scholen open te houden!
Mijn schoonmoeder is ook al 2 dagen alle collega's aan het bellen om de groepen rond te krijgen. Alleen vrijdag is nog een uitdaging, maar die draait ze waarschijnlijk zelf dan maar extra want dan zit de leukste peuter op de groepquote:Op maandag 15 november 2021 15:56 schreef PKM het volgende:
Voor de peuterspeelzaal hebben ze vrijdag echt het laatste blik reserve juffen opengetrokken. Mevrouw werkt al ruim twintig jaar in de BSO maar nog nooit bij de peuters. Wat was ik blij dat ze er was.
Op school vorig schooljaar heel de dag mondkapjes, ook aan je tafeltje. Vanaf 6 jaar.quote:Op maandag 15 november 2021 17:47 schreef laziness het volgende:
[..]
Je leest hier boven al hoe moeilijk ze het op scholen, bso's en kdv's hebben om genoeg personeel te vinden. Dan hoeft het niet eens de overheid te zijn die alles dicht gooit. Als er maar genoeg mensen ziek zijn houdt het ook op. Geldt trouwens ook voor de zorg. Met zulke hoge aantallen in besmettingen bereik je een keer de grens als iedereen thuis zit met een positieve test dan wel klachten.
Welke maatregelen hadden ze in Spanje? Mondkapjes o.a. toch? Zolang er hier nog genoeg volwassenen zijn die het een muilkorf noemen en het zelf niet dragen en hun kinderen het niet laten dragen en je als school geen politie agent wilt spelen.
In de supermarkt lopen er ook genoeg zonder en de supermarkt wil geen politie agent spelen. Wat ik heel goed snap trouwens want de emotie zit zo diep dat je rustig een klap te pakken hebt als je niet op past. Nederlanders zijn een heel naar volkje is gebleken
Wauw, bedankt voor de tip van junior Einstein! Wist ik helemaal niet. Lijkt me heel leuk voor S.quote:Op maandag 15 november 2021 13:01 schreef FlyingFish het volgende:
Bij de bibliotheek kun je overigens ook gewoon E-books lenen. En ze hebben nog wel meer dingetjes dan alleen boeken, zoals voor kinderen ook toegang tot junior Einstein.
Ik lees alle verhalende boeken op m’n E-reader, informatief alles op papier. Daar wil ik makkelijk kunnen bladeren.
Ik stond laatst in de bakker en pas op het laatst viel het me op dat de medewerkers mondkapjes op hadden. En ik dus niet.quote:Op maandag 15 november 2021 17:47 schreef laziness het volgende:
[..]
Je leest hier boven al hoe moeilijk ze het op scholen, bso's en kdv's hebben om genoeg personeel te vinden. Dan hoeft het niet eens de overheid te zijn die alles dicht gooit. Als er maar genoeg mensen ziek zijn houdt het ook op. Geldt trouwens ook voor de zorg. Met zulke hoge aantallen in besmettingen bereik je een keer de grens als iedereen thuis zit met een positieve test dan wel klachten.
Welke maatregelen hadden ze in Spanje? Mondkapjes o.a. toch? Zolang er hier nog genoeg volwassenen zijn die het een muilkorf noemen en het zelf niet dragen en hun kinderen het niet laten dragen en je als school geen politie agent wilt spelen.
In de supermarkt lopen er ook genoeg zonder en de supermarkt wil geen politie agent spelen. Wat ik heel goed snap trouwens want de emotie zit zo diep dat je rustig een klap te pakken hebt als je niet op past. Nederlanders zijn een heel naar volkje is gebleken
Ik denk dat Baudet sowieso overal tegen schopt het liefstquote:Op maandag 15 november 2021 18:09 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat we de anti-mondkapjesmentaliteit onder andere te danken hebben aan Jaap van Dissel die dat heel lang heeft afgedaan als "niet effectief".
Bizar ook trouwens dat haathitser Baudet in eerste instantie juist om mondkapjes riep.
Hadden we dat toen maar gedaan, want dan hadden die muilkorf figuren in een ander algoritme op Facebook gezeten.
Als Baudet zo snel zijn zin had gekregen was hij misschien ook geen 180 graden gedraaid, maar ik begrijp dat dat een heel gewaagde speculatie is
Bummer, dat is wel een flinke tegenvallerquote:Op maandag 15 november 2021 20:26 schreef Malteser het volgende:
Damn. Het slot van de deur was echt kapot. Iets met tandwielen en moeilijk. Kost ¤275,-. Top zo vlak voor de decembermaand.
Als jij de verspreider was zouden ze niet allemaal ook op die maandag positief getest zijnquote:Op maandag 15 november 2021 21:09 schreef vencodark het volgende:
Zoals jullie dus wellicht weten was ik vorige week maandag positief getest op Corona.
Die 3 dagen ervoor naar een buiten verjaardag geweest van de buren. Ja, ik heb toen de jarige en zijn vrouw de hand geschud. Daarna aan 1 tafeltje gestaan en alleen de andere buren gesproken.
Hoorde ik vandaag dat een deel van de schoonfamilie van mijn buurvrouw ook die maandag positief getest is.![]()
Nu ga ik er niet vanuit dat ik als enige die super verspreider was maar een beetje lullig voelt het wel.![]()
Niemand zware klachten gelukkig.
This is how we do it.![]()
Wanneer besluiten ze dat een klas thuis moet blijven eigenlijk? Bij meerdere besmettingen?quote:Op maandag 15 november 2021 22:25 schreef Burdie het volgende:
Bij ons zitten nu ook 3 klassen thuis, waaronder die van mijn oudste. Gelukkig kunnen we dat makkelijk rond krijgen omdat ik niet werk, maar ik had ook andere plannen deze week. We doen het er maar weer mee, maar in dit tempo zie ik de scholen wel weer snel dicht gaan eigenlijk.
Dit, het pleit er juist voor dat iedereen op die verjaardag besmet is geraakt.quote:Op maandag 15 november 2021 22:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als jij de verspreider was zouden ze niet allemaal ook op die maandag positief getest zijn
Ik gok eerder op de buurman of buurvrouw zelf als superspreader.
Op de school van Soneal bij 3 of meer besmettingen in één klas.quote:Op maandag 15 november 2021 22:27 schreef laziness het volgende:
[..]
Wanneer besluiten ze dat een klas thuis moet blijven eigenlijk? Bij meerdere besmettingen?
Want wij hebben er nu eentje in de klas maar meer dan in de gaten houden of je kind klachten ontwikkelt hoef je niet al dus het GGD advies afgegeven aan school.
De GGD bepaalt dat, in principe ligt het omslagpunt bij 3 besmettingen in een groep.quote:Op maandag 15 november 2021 22:27 schreef laziness het volgende:
[..]
Wanneer besluiten ze dat een klas thuis moet blijven eigenlijk? Bij meerdere besmettingen?
Bij ons zijn er geen 3 besmettingen, maar ik weet niet hoe dat in die andere klassen zit.quote:Op maandag 15 november 2021 22:35 schreef Hupje het volgende:
[..]
De GGD bepaalt dat, in principe ligt het omslagpunt bij 3 besmettingen in een groep.
De GGD kijkt naar het totaalplaatje. Dus als er in 3 klassen die contact hebben (te) veel besmettingen zijn, geven ze een advies op maat.quote:Op maandag 15 november 2021 22:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij ons zijn er geen 3 besmettingen, maar ik weet niet hoe dat in die andere klassen zit.
Zoiets zal bij ons het geval zijn inderdaad.quote:Op maandag 15 november 2021 22:42 schreef Hupje het volgende:
[..]
De GGD kijkt naar het totaalplaatje. Dus als er in 3 klassen die contact hebben (te) veel besmettingen zijn, geven ze een advies op maat.
Die waren beide negatief.quote:Op maandag 15 november 2021 22:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als jij de verspreider was zouden ze niet allemaal ook op die maandag positief getest zijn
Ik gok eerder op de buurman of buurvrouw zelf als superspreader.
Dat is het.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al dat virus was alweer van hun handen geschud toen ze zelf besmet konden raken
Nee dat scheelt, maar dat handen schudden kan de oorzaak voor het verspreiden wel geweest zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is het.![]()
Maar de buurvrouw baalde natuurlijk wel. Er waren ook gasten die van tevoren een zelftest hadden gedaan en negatief zou zijn. En buiten in een tent gehouden zodat het wat veiliger zou zijn allemaal.
Gelukkig niemand binnen die kring erg ziek geworden.
Hoe gaat het nu met je man? Zijn de rijlessen al geannuleerd?quote:
Ik ben ook gevaccineerd maar heb alleen de handen geschud van de jarige en zijn vrouw.quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat scheelt, maar dat handen schudden kan de oorzaak voor het verspreiden wel geweest zijn.
Door een gevaccineerde natuurlijk, die is immers gevaccineerd, dus "het maakt niet uit".
Nee hoor.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met je man? Zijn de rijlessen al geannuleerd?
Bij ons gebeurde dat ook niet bij een enkele bekende besmetting. De hele klas bleef thuis toen 20% besmet bleek; de school had daarover contact met de GGD.quote:Op maandag 15 november 2021 22:27 schreef laziness het volgende:
sluiten ze dat een klas thuis moet blijven eigenlijk? Bij meerdere besmettingen?
Of niemand meldt het.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:59 schreef littledrummergirl het volgende:
Bij ons op de basisschool zijn voor zover ik weet helemaal geen grote besmettingen, en dat terwijl wij randje biblebelt zitten![]()
Kan nooit lang goed gaan![]()
Zou ook prima kunnenquote:
Iedereen in jullie omgeving heeft natuurlijke immuniteit opgebouwd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:59 schreef littledrummergirl het volgende:
Bij ons op de basisschool zijn voor zover ik weet helemaal geen grote besmettingen, en dat terwijl wij randje biblebelt zitten![]()
Kan nooit lang goed gaan![]()
Tart het lot niet!quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:36 schreef SQ het volgende:
Ik ben hartstikke verkouden, was donderdag nog op een evenement (donderdag mocht het nog) MAAR NOG STEEDS GEEN COVID. Echt, ik zou bijna een staatslot kopen nu.
Haha idem! Wel strontirritant trouwens, ik ben verkouden, heb nauwelijks stem en alles doet pijn.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:36 schreef SQ het volgende:
Ik ben hartstikke verkouden, was donderdag nog op een evenement (donderdag mocht het nog) MAAR NOG STEEDS GEEN COVID. Echt, ik zou bijna een staatslot kopen nu.
Ik dacht ik hou die uitspraak voor mequote:
Maar dat is natuurlijk wel het antwoord, want ze testen niet en ze prikken niet dus ze zullen het nooit weten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:44 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik dacht ik hou die uitspraak voor me
Tja, als je niet test, heb je geen Corona.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk wel het antwoord, want ze testen niet en ze prikken niet dus ze zullen het nooit weten.
Amen.
Dan zou het maar zo kunnen dat iemand op die verjaardag de verspreider was... want dan zou je verwachten dat zij pas na jou klachten kregen en als jullie allemaal op maandag positief getest hebben dan lijkt het me waarschijnlijk dat jij niet de verspreider was.quote:Op maandag 15 november 2021 21:09 schreef vencodark het volgende:
Zoals jullie dus wellicht weten was ik vorige week maandag positief getest op Corona.
Die 3 dagen ervoor naar een buiten verjaardag geweest van de buren. Ja, ik heb toen de jarige en zijn vrouw de hand geschud. Daarna aan 1 tafeltje gestaan en alleen de andere buren gesproken.
Hoorde ik vandaag dat een deel van de schoonfamilie van mijn buurvrouw ook die maandag positief getest is.![]()
Nu ga ik er niet vanuit dat ik als enige die super verspreider was maar een beetje lullig voelt het wel.![]()
Niemand zware klachten gelukkig.
This is how we do it.![]()
Zo voelen wij ons ook een beetje. Ik heb een foto van m'n dochter die op een kinderfeestje knuffelt met iemand die op dat moment al besmet was. Het merendeel van de aanwezigen op dat feestje raakte besmet, maar m'n dochter heeft nergens last van en test keer op keer negatief.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:36 schreef SQ het volgende:
Iemand vertelde mij dat mensen met hooikoorts vaak een betere weerstand hebben en dan ook minder snel Corona zouden krijgen. Ik weet niet de wetenschappelijke onderbouwing daarvan maar wie weet klopt dat wel?quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:01 schreef Nijna het volgende:
Bijzonder he, hoe de een al besmet is als je alleen al corona zegt en hoe de ander nergens last van heeft, terwijl ze geknuffeld hebben...
Zou toch mooi zijn als ze erachter komen wat maakt dat de een bevattelijker is voor bepaalde dingen, dan de ander... het zal wel niet zo eenvoudig zijn dat het 1 ding is wat maakt hoe snel je een infectie oploopt, vast een combinatie van het een en ander.
Ja, dat stond hier : https://www.rtlnieuws.nl/(...)cht-lente-buienradar (met link naar wetenschappelijk artikel).quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Iemand vertelde mij dat mensen met hooikoorts vaak een betere weerstand hebben en dan ook minder snel Corona zouden krijgen. Ik weet niet de wetenschappelijke onderbouwing daarvan maar wie weet klopt dat wel?
En de ene wordt misschien geboren met een betere weerstand dan anderen. Hoef je niet altijd iets speciaals voor te doen of laten.
‘Ze’ zeggen dat een verkoudheidsvirus ervoor kan zorgen/zorgt dat je geen COVID kan krijgen. Dat zit dan in de weg ofzo.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:36 schreef SQ het volgende:
Ja, dan zijn de spikes al bezet (dus die dingen in je longen waar virussen zich aan hechten). Daardoor worden rokers ook minder snel besmet, want die hebben al troep in hun longen (maar als ze besmet zijn, worden ze wel veel erger ziek, dus niet allemaal gaan roken nuquote:Op dinsdag 16 november 2021 10:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
‘Ze’ zeggen dat een verkoudheidsvirus ervoor kan zorgen/zorgt dat je geen COVID kan krijgen. Dat zit dan in de weg ofzo.
De buurvrouw van mijn schoonouders in Hongarije (vakantiehuis) zei van de week tegen mijn schoonmoeder dat zij het niet kan krijgen, ‘want je krijgt het alleen als je erin gelooft’.quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk wel het antwoord, want ze testen niet en ze prikken niet dus ze zullen het nooit weten.
Amen.
Ik was al bijna naar de balie van de Appie gerendquote:Op dinsdag 16 november 2021 10:34 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, dan zijn de spikes al bezet (dus die dingen in je longen waar virussen zich aan hechten). Daardoor worden rokers ook minder snel besmet, want die hebben al troep in hun longen (maar als ze besmet zijn, worden ze wel veel erger ziek, dus niet allemaal gaan roken nu)
Ik ben chronisch verkouden dusquote:Op dinsdag 16 november 2021 10:34 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, dan zijn de spikes al bezet (dus die dingen in je longen waar virussen zich aan hechten). Daardoor worden rokers ook minder snel besmet, want die hebben al troep in hun longen (maar als ze besmet zijn, worden ze wel veel erger ziek, dus niet allemaal gaan roken nu)
Ik ben 9 jaar gestopt, misschien pluk ik daar nog net de vruchten vanquote:Op dinsdag 16 november 2021 10:34 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Interessant is dat. Ik ben zelf ontzettend snel ziek Het is me een raadsel hoe het kan dat ik nog geen corona heb gehad (*afkloppen*). Ik slik wel braaf vitamine D, al jaren, maar dat heeft vooralsnog niet gemaakt dat ik een geweldig immuunsysteem heb.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:16 schreef exode het volgende:
Ik heb nog nooit in mijn leven griep gehad, ik ben zelden verkouden, maar Corona got me. Voor patient 0 nog dus aan mijn weerstand lag het denk ik niet.
Mijn huisarts zei dat je bevattelijker bent voor longgerelateerde virussen als je bepaalde allergien hebt. Geen idee of dat zo is.
Dat is echt stom allemaal bij elkaar. En ik ben ook eens mijn telefoon lang kwijt geweest omdat het bedrijf opeens failliet was. Erg kut. Kwam goed. Maar onbedoeld telefoondieet van 5 weken kon ik niet waarderen. Hopelijk duurt het voor jou korter.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:06 schreef Phaidra het volgende:
Wat een rotweek zeg. Onze kater heeft nierfalen en het ziet er niet goed uit. Van donderdag t/m gister is hij opgenomen geweest voor een spoeling, maar de waardes zijn niet echt veel verbeterd. Hij is nu thuis maar het is afwachten hoe het gaat.
En net zie ik dat Greenmobile failliet is gegaan op de dag dat ik mijn telefoon voor reparatie naar hen heb opgestuurd. Vond al dat het lang duurde voor ik iets hoorde...![]()
Dus. Ik verwacht dat de kinderen later deze week in quarantaine moeten, want er kan vast nog meer ellende bij.
Ik geloof niet in corona-ontkenners en ongevaccineerde regelovertreders. Opgelost slotje!quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:46 schreef LeSage het volgende:
[..]
De buurvrouw van mijn schoonouders in Hongarije (vakantiehuis) zei van de week tegen mijn schoonmoeder dat zij het niet kan krijgen, ‘want je krijgt het alleen als je erin gelooft’.
Dus ik geloof nu niet meer in de was, kinderen die niet slapen en regen
Jaaaa, het genoegen van 2 kinderen. Ik lag ook vanaf 5 uur gesandwicht tussen veel liefde. Ik blijf vooralsnog bij het standpunt dat een glimlach niet alles goedmaakt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:29 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn peuter was vannacht weer lekker aan het spoken met zijn benauwde blafhoest. Wel schattig, hij is zelf zijn kamer uit gegaan en voor het eerst bij ons in bed gekropen tussen mijn man en mij in tegen mij aan. Beetje jammer alleen dat Anna een half uur later vanwege honger een imitatie deed van een gillende keukenmeid waar Bas wakker van werd en besloot het feestje al dansend in ons bed voort te zetten.
Genieten hoor. Van mijn koffie. Wallen tot mijn knieën![]()
Dit kan nooit het hele verhaal zijn. Bijvoorbeeld bij soa's geldt juist dat je met een soa juist vatbaarder bent voor nog een soa, omdat de boel al ontstoken is en daarmee de volgende ziektekiem makkelijker zijn slag kan slaan.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:34 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dit was het artikel: https://nos.nl/collectie/(...)en-het-krijgen-ervanquote:Op dinsdag 16 november 2021 11:33 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dit kan nooit het hele verhaal zijn. Bijvoorbeeld bij soa's geldt juist dat je met een soa juist vatbaarder bent voor nog een soa, omdat de boel al ontstoken is en daarmee de volgende ziektekiem makkelijker zijn slag kan slaan.
Wel interessant.
Lief. Ik ben alleen allergisch voor glitter dus tja.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:35 schreef lunapuella het volgende:
Ik wil best ergens een glittergifje voor je opduikelen hoor @:Lemijn
Inhaalslagje?quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:38 schreef Malteser het volgende:
Mijn zesjarige stond vannacht om 01.30 uur naast mijn bed want hij had pijn aan zijn benen zei hij. Ik legde de link met groeipijn maar vond dat dan weer niet passend bij mijn groeivertragend kind.
Dat is wel met recht een rotweek te noemen inderdaad. Veel sterkte met de kat, ik hoop dat het toch nog meevalt. Nierfalen is echt kut.quote:
Dat zou wel tof zijn. We staan aan de vooravond van nieuwe onderzoeken en evt. ingrijpen met hormonen. Dus ik hoop van harte dat het echt een spurt is!quote:
Ik heb mijn oude telefoon gereanimeerd en dat werkt vooralsnog. Maar we zijn nu bijna 3 weken verder, er komen er vast nog wel een paar bij. Straks even de curator mailen. Het is gewoon het gedoe waar ik geen zin in heb. Zeker als je toch al andere dingen aan je hoofd hebt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:29 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat is echt stom allemaal bij elkaar. En ik ben ook eens mijn telefoon lang kwijt geweest omdat het bedrijf opeens failliet was. Erg kut. Kwam goed. Maar onbedoeld telefoondieet van 5 weken kon ik niet waarderen. Hopelijk duurt het voor jou korter.
M'n man moest hard lachen. Ik lag op 20 cm tussen de cosleeper en peuter in en hij had een heel matras voor zichzelf. Vervolgens ging onze peuter circa 95cm afstand tussen onze hoofden in regelen door overdwars te gaan liggen want ja, pandemie hè.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:31 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Jaaaa, het genoegen van 2 kinderen. Ik lag ook vanaf 5 uur gesandwicht tussen veel liefde. Ik blijf vooralsnog bij het standpunt dat een glimlach niet alles goedmaakt.
Oh ja, hoe vaak wij wel niet een c-c-c-combobreaker zien in de uitstrijkjes. Sowieso veel hoger aantal bacteriële infecties met de hpv+, dus ja.quote:Op dinsdag 16 november 2021 11:33 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dit kan nooit het hele verhaal zijn. Bijvoorbeeld bij soa's geldt juist dat je met een soa juist vatbaarder bent voor nog een soa, omdat de boel al ontstoken is en daarmee de volgende ziektekiem makkelijker zijn slag kan slaan.
Wel interessant.
Wel naar dat je zo snel ziek bent!quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessant is dat. Ik ben zelf ontzettend snel ziek Het is me een raadsel hoe het kan dat ik nog geen corona heb gehad (*afkloppen*). Ik slik wel braaf vitamine D, al jaren, maar dat heeft vooralsnog niet gemaakt dat ik een geweldig immuunsysteem heb.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:06 schreef douche-eendje het volgende:
Nog even en ik ben zo ook een Lemijntje aan het doen in deze SC
Dat verbaast mij ook. Tegelijk besef ik dat ik waarschijnlijk de uitzondering ben. De meeste relatief jonge mensen vinden het vanzelfsprekend dat ze gezond zijn. Logisch - dat is het voorrecht van de jeugd. Omdat ik heel ernstig ziek ben geweest toen ik 25 was, ben ik ervan doordrongen dat iedereen een onwaarschijnlijke statistiek kan worden. Dat heeft mijn perspectief op ziekte en dood drastisch veranderd. Ik denk niet: waarom overkomt mij dit? Maar: waarom niet?quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:06 schreef exode het volgende:
Daarom kan ik ook niets met de Corona antivaxxers die zeggen dat ze een goed immuunsysteemk hebben. Hoe weet je dat? Nou niet dus, je kan het hopen.
Geweldig, die te specifieke cadeauwensen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:32 schreef Lemijn het volgende:
Oh misschien kunnen jullie helpen met mijn onmogelijke Sint-missie. Jacob wil een toeter voor op zijn afstandbestuurbare auto. Met een knopje op het hand-deel.
Hoe?
Is c-c-c iets of was je aan je stotteren?quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Oh ja, hoe vaak wij wel niet een c-c-c-combobreaker zien in de uitstrijkjes. Sowieso veel hoger aantal bacteriële infecties met de hpv+, dus ja.
Dat laatste. Kermisstijl.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Is c-c-c iets of was je aan je stotteren?
Maar misschien beschermt dat dan weer tegen corona... win winquote:Op dinsdag 16 november 2021 11:35 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Lief. Ik ben alleen allergisch voor glitter dus tja.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat laatste. Kermisstijl.![]()
Slaaptekort zorgt bij mij altijd voor extreem flauwe humor. Of jankbuien. Of allebei, zoals nu.
Ik jank niet zo snel maar doemdenk wel van slaaptekort. Weet jij uit je hoofd hoe vaak de pap afwijkend is als de hpv negatief is? Vroeg ik me opeens af met mijn negatieve uitslag recent maar doemdenkend dat ik toch binnenkort dood ga (podcast Tumor tapes is overigens wel een aanrader).quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Oh ja, hoe vaak wij wel niet een c-c-c-combobreaker zien in de uitstrijkjes. Sowieso veel hoger aantal bacteriële infecties met de hpv+, dus ja.
Awww.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Slaaptekort zorgt bij mij altijd voor extreem flauwe humor. Of jankbuien. Of allebei, zoals nu.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 09:36 schreef SQ het volgende:
Ja, dit.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Awww.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de kinderen zitten hier al lang en breed in de fase dat ze niet uit bed te slepen zijn. En met het vele thuiswerken mis ik hun aanwezigheid vaak. Ik heb meer rust dan me lief is en kan nu al gedeprimeerd raken van het idee dat ze ooit - en zo lang duurt dat niet meer - het huis uitgaan. Dan zit ik de hele dag tegen de rozenstruik te praten.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:24 schreef exode het volgende:
SQ, ik zie oproepjes op oa Twitter om besmet snot en zo, alles voor een herstelbewijs. Dus wie weet een mogelijkheid
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:10 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Onpopulaire mening als je moeder bent, maar ik begrijp dit zo! Ik hou van tijd alleenquote:Op dinsdag 16 november 2021 14:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]alleen zijn
Ik heb al 2 weken een ziek kind. We hebben er 'gezellig' quarantaine op zitten.
Sinds deze werkweek slaapt ze praktisch de hele dag waardoor ik weer af en toe stilte hoor en eeeeeenzaaam ben.
Ik ben zo gelukkig nu
Ik zou prima floreren op 5 dagen in de week alleen. De rest van mijn gezin denkt daar heel anders over
Ik zie grofweg twee opties voor mezelf als de kinderen uit zijn gevlogen: me verzuipen in werk of een boel beesten nemen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:25 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou prima floreren op 5 dagen in de week alleen. De rest van mijn gezin denkt daar heel anders over
Daarom kwam ik tezamen met twee katten omdat ik helemaal alleen saai vond in mijn flatje.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie grofweg twee opties voor mezelf als de kinderen uit zijn gevlogen: me verzuipen in werk of een boel beesten nemen.
Mijn poezenbeestjesquote:Op dinsdag 16 november 2021 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie grofweg twee opties voor mezelf als de kinderen uit zijn gevlogen: me verzuipen in werk of een boel beesten nemen.
De statistieken weet ik nu niet uit mijn hoofd, maar het percentage hpv negatieve afwijkingen is wel beduidend lager. Vaak heb je het dan echt wel over de zeldzamere, niet-hpv gerelateerde tumoren of endometriumcarcinomen. En in geval van doemdenken kan je er natuurlijk altijd een medisch indicatieve tegenaan gooien he, die worden sowieso cytologisch beoordeeld.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:48 schreef Lemijn het volgende:
[..]voor de jankbuien.
[..]
Ik jank niet zo snel maar doemdenk wel van slaaptekort. Weet jij uit je hoofd hoe vaak de pap afwijkend is als de hpv negatief is? Vroeg ik me opeens af met mijn negatieve uitslag recent maar doemdenkend dat ik toch binnenkort dood ga (podcast Tumor tapes is overigens wel een aanrader).
Het zal denk ik ook wel een rare overgang zijn waar je zomaar in beland. Van dat hele kleine, volledig afhankelijke naar steeds meer zelfstandigheid waardoor je als ouder ook meer op een afstand bent. Ben ik mij ook van bewust hoor, dit is iets tijdelijks en ook een fase die nooit meer terug gaat komen. Soms is het gewoon even verrekte pittig met weinig slaap, maar we doen het hier redelijk goed.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Awww.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de kinderen zitten hier al lang en breed in de fase dat ze niet uit bed te slepen zijn. En met het vele thuiswerken mis ik hun aanwezigheid vaak. Ik heb meer rust dan me lief is en kan nu al gedeprimeerd raken van het idee dat ze ooit - en zo lang duurt dat niet meer - het huis uitgaan. Dan zit ik de hele dag tegen de rozenstruik te praten.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:17 schreef douche-eendje het volgende:
Ik doe weer een Lemijntje, zien jullie het
Dat kon ik opmerkelijk genoeg ook niet tot ik kinderen kreeg.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:59 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan me niet zo inleven in de Claudia's van het samenzijn![]()
Slaapgebrek is gewoon kut - daar wil ik niks aan afdoen. Ik weet nog wel hoe dat was en je verdient niets dan medeleven, chocola, warme baden, massages, enzovoort enzovoort. Het kan soms wat uitzichtloos voelen en dat is het in ieder geval niet!quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:17 schreef douche-eendje het volgende:
Soms is het gewoon even verrekte pittig met weinig slaap, maar we doen het hier redelijk goed.
Tegen die tijd zijn er toch geen huizen meer te vinden en hebben ze geen andere keuze dan een stacaravan in jullie achtertuin neer te zettenquote:Op dinsdag 16 november 2021 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kon ik opmerkelijk genoeg ook niet tot ik kinderen kreeg.Ik houd namelijk niet zo van mensen.
En begrijp me niet verkeerd: ik vind het soms heerlijk om rust te hebben en word regelmatig hoorndol van alle geluid en chaos. Maar het idee dat de gezelligheid in huis er ooit niet meer is, vind ik wel lastig. Het liefst zou ik de kinderen zo lang mogelijk in de buurt houden. Het enige wat me ervan weerhoudt om de kinderen daartoe aan te zetten, is dat ik geen Rachel Hazes wil worden...
Concreet maken! Zal ik zaterdag X november op Y passen? Blijft ze lekker slapen en kunnen jullie ook uitrusten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:27 schreef Vaiana het volgende:
Wat ik me dan afvraag he. Ik ben dol op kinderen, en heb nu best wat vriendinnen met jonge kinderen. Nou heb ik wel eens geroepen 'joh als je het ff niet meer trekt, geef me een seintje en dan kom ik het even overnemen'. Ik snap dat op het moment dat je het niet meer goed trekt, je niet zo snel direct om hulp vraagt.
Maar is er dan iets wat ik kan doen om te zorgen dat er toch af en toe gebruik gemaakt wordt van dat aanbod? Want ik heb dus geen slaaptekort, en een vrijwel oneindig geduld met andermans kinderen, dus ik gun ze echt heel erg even die rust wanneer ze er doorheen zitten.
Dat is een goede vraag. Ik ben zelf niet iemand die makkelijk hulp vraagt, maar ik doe dat eerder bij mensen die er regelmatig zijn. Denk aan m'n buren en m'n schoonouders. Wat je bijvoorbeeld voor een vriendin kunt doen: als je er naartoe gaat avondeten meenemen dat kan worden opgewarmd (soep of pastasaus), of als je er eenmaal bent iets in het huishouden doen (de was of afwas). Mijn buren vroegen eens of ze de kinderen een dagje naar Artis mochten nemen. Kortom: vooral niet te afwachtend zijn en doen wat je kunt zodat de drempel om om hulp te vragen niet zo hoog voelt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:27 schreef Vaiana het volgende:
Wat ik me dan afvraag he. Ik ben dol op kinderen, en heb nu best wat vriendinnen met jonge kinderen. Nou heb ik wel eens geroepen 'joh als je het ff niet meer trekt, geef me een seintje en dan kom ik het even overnemen'. Ik snap dat op het moment dat je het niet meer goed trekt, je niet zo snel direct om hulp vraagt.
Maar is er dan iets wat ik kan doen om te zorgen dat er toch af en toe gebruik gemaakt wordt van dat aanbod? Want ik heb dus geen slaaptekort, en een vrijwel oneindig geduld met andermans kinderen, dus ik gun ze echt heel erg even die rust wanneer ze er doorheen zitten.
Zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:32 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Tegen die tijd zijn er toch geen huizen meer te vinden en hebben ze geen andere keuze dan een stacaravan in jullie achtertuin neer te zetten.
Eten koken. Kinderen entertainen voor een middagje rust. Mijn beste vriendin is vrijdag bevallen, die heb ik zaterdag een broodje carpaccio gebracht voor lunch. Dat soort dingen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:27 schreef Vaiana het volgende:
Of juist andersom. Zet de kinderen op X dag bij papa neer en kom lekker bij mij eten. Hoef je de hele avond niet meer op te staan.quote:Op dinsdag 16 november 2021 15:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Concreet maken! Zal ik zaterdag X november op Y passen? Blijft ze lekker slapen en kunnen jullie ook uitrusten.
Omdat het zo letterlijk op websites van de GGD staat. Zoals hier: https://ggdgm.nl/opnieuw-laten-testenquote:Op dinsdag 16 november 2021 18:27 schreef lunapuella het volgende:
Waarom zou opnieuw testen geen zin hebben? Het hoesten kan weken aanhouden maar het coronavirus niet, en daar testen ze op.
Omdat je waarschijnlijk nog positief zou testen ook al ben je zelf niet meer besmettelijk. Je kunt ook geen test doen of je niet meer besmettelijk bent.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:27 schreef lunapuella het volgende:
Waarom zou opnieuw testen geen zin hebben? Het hoesten kan weken aanhouden maar het coronavirus niet, en daar testen ze op.
Oké, maar als dat het geval is dan hoeft het nieuwe hoesten toch ook geen probleem te zijn?quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:44 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Omdat je waarschijnlijk nog positief zou testen ook al ben je zelf niet meer besmettelijk. Je kunt ook geen test doen of je niet meer besmettelijk bent.
Toen de kinderen positief getest waren zeiden ze dat bij de ggd er ook expliciet bij dat ze tot twee maanden na de besmetting geen nieuwe coronatest hoefden te doen omdat die waarschijnlijk toch positief zou zijn dan ook al zouden ze niet opnieuw besmet zijn.
Als die verkoudheid zo besmettelijk is en jullie er allemaal flink last van hadden/hebben is het misschien sws beter om die verjaardag niet te houden?quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Weet iemand wat je moet doen als je na een positieve coronatest opnieuw klachten krijgt nadat je eerst een paar dagen klachtenvrij was?
Vriend was dus vorige week positief maar had amper ergens last van. Beetje neusverkoudheid en wat moe. Zoon was flink ziek en negatief. Toen werd ik ziek en tot 2 maal toe negatief getest. Nu begint mijn vriend onze klachten te krijgen (waaronder dus hoesten). Opnieuw testen zou geen zin hebben maar hoesten kan gerust weken aanhouden. En als hij heeft wat wij hadden zou het dus geen corona zijn.
We willen dit weekend ook een (uitgestelde) verjaardag vieren en hebben geen idee wat we moeten doen. Aaargh.
Zijn alle testen thuis testen of GGD-testen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:24 schreef Bottoms_up het volgende:
Morgen idd maar even een belletje naar de GGD.
Ik ga in elk geval vandaag nog niet beslissen om een verjaardag uit te stellen voor een hoestje. Wat in de praktijk zou neerkomen op helemaal niet meer doen. Ik wil ook nog een beetje leven. We doen al alles volgens de adviezen maar ben er klaar mee om nog extra in te leveren.
Dit lijkt enorm op ons verhaal, ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Weet iemand wat je moet doen als je na een positieve coronatest opnieuw klachten krijgt nadat je eerst een paar dagen klachtenvrij was?
Vriend was dus vorige week positief maar had amper ergens last van. Beetje neusverkoudheid en wat moe. Zoon was flink ziek en negatief. Toen werd ik ziek en tot 2 maal toe negatief getest. Nu begint mijn vriend onze klachten te krijgen (waaronder dus hoesten). Opnieuw testen zou geen zin hebben maar hoesten kan gerust weken aanhouden. En als hij heeft wat wij hadden zou het dus geen corona zijn.
We willen dit weekend ook een (uitgestelde) verjaardag vieren en hebben geen idee wat we moeten doen. Aaargh.
En dit. Want je test sowieso nog wel positief maar je wil dit niet doorgeven toch?quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:13 schreef BE het volgende:
[..]
Als die verkoudheid zo besmettelijk is en jullie er allemaal flink last van hadden/hebben is het misschien sws beter om die verjaardag niet te houden?
Ik ben echt zeker niet roomser dan de paus, maar ik zou toch wat voorzichtiger zijn met alles. Je weerstand gaat toch ook omlaag met dat soort dingen.
Allemaal GGD want klachten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zijn alle testen thuis testen of GGD-testen?
sterkte!quote:Op woensdag 17 november 2021 09:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben ook prijs. Besmetting in klas van oudste. Gisteravond er een zelftest tegenaan gegooid, welke positief was. Jongste kucht en snottert ook een beetje, dus ga er van uit dat die ook besmet is. Onze zelftesten waren nog negatief. Morgen een pcr test...
Ik heb zo geen zin om 10 dagen het hele feest te herhalen. Werken en kinderen en lawaai....
Afgezien van Corona ja. Al steek je daar misschien niemand mee aan, verkoudheidsklachten vragen tóch om een test rondje. Heeft niemand zin in.quote:Op woensdag 17 november 2021 09:06 schreef trui het volgende:
ik zou het feestje toch nog even uitstellen. Of je moet het niet erg vinden je ouders ook op te zadelen met een wekenlang aanhoudende, besmettelijke hoest.
Hoe oud is hij?quote:Op woensdag 17 november 2021 09:09 schreef Bottoms_up het volgende:
Uitstellen wordt het dan niet. Nu is het al 1 week later en dat snapt hij nog enigszins. Nog later en dan is ie helemaal in de war. Dus dan wordt het helemaal niet meer vieren. Dat maakt voor mij de beslissing iets zwaarder want dat wordt dan al de tweede verjaardag (van de 2) dat we niets doen. Dan kan iedereen het zo'n makkelijke beslissing vinden maar ik word hier verdrietig van.
Makkelijk niet hoor. Rationeel en emotioneel zijn natuurlijk 2 verschillende dingen.quote:Op woensdag 17 november 2021 09:09 schreef Bottoms_up het volgende:
Uitstellen wordt het dan niet. Nu is het al 1 week later en dat snapt hij nog enigszins. Nog later en dan is ie helemaal in de war. Dus dan wordt het helemaal niet meer vieren. Dat maakt voor mij de beslissing iets zwaarder want dat wordt dan al de tweede verjaardag (van de 2) dat we niets doen. Dan kan iedereen het zo'n makkelijke beslissing vinden maar ik word hier verdrietig van.
Het is ook absoluut niet leuk! Ook de alternatieven niet zoals op afstand vieren of zo.quote:Op woensdag 17 november 2021 09:09 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoe ernstig? Wel vervelend sowieso.quote:Op woensdag 17 november 2021 09:13 schreef Nanukerst het volgende:
Hier hebben we op het werk, 1 jaar na de vorige uitbraak, wederom 16 positieve clienten en 12 collega's. Allemaal gevaccineerd.
Een handjevol mensen die echt slecht gaan, inmiddels twee overleden (in afgelopen week).quote:Op woensdag 17 november 2021 09:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoe ernstig? Wel vervelend sowieso.
Gaaa je weer.
quote:Op woensdag 17 november 2021 09:13 schreef Nanukerst het volgende:
Hier hebben we op het werk, 1 jaar na de vorige uitbraak, wederom 16 positieve clienten en 12 collega's. Allemaal gevaccineerd.
Bah.quote:Op woensdag 17 november 2021 09:15 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Een handjevol mensen die echt slecht gaan, inmiddels twee overleden (in afgelopen week).
I know. Dochter heeft begin dit jaar haar verjaardag helemaal niet gevierd met vriendinnen. Haar beste vriendin ook niet. Die had afgelopen week een inhaalfeestje en dat kon door diverse besmettingen ook niet doorgaan. Opa en oma konden niet naar de verjaardag van onze zoon komen afgelopen weekeinde. Het is rot, maar het is niet anders. We proberen het extra gezellig te maken met elkaar.quote:Op woensdag 17 november 2021 09:09 schreef Bottoms_up het volgende:
Och.quote:Op woensdag 17 november 2021 09:15 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Een handjevol mensen die echt slecht gaan, inmiddels twee overleden (in afgelopen week).
Hij is 2, dus we hebben nog geen verjaardag met iemand kunnen doen. Vorig jaar mocht er niks en nu bijna niks. En als het nu standaard wordt dat voor elke verkoudheid alles afgezegd wordt, zie ik het niet echt positief in voor de volgende jaren.quote:
Ah het jochie!quote:Op woensdag 17 november 2021 09:25 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Hij is 2, dus we hebben nog geen verjaardag met iemand kunnen doen. Vorig jaar mocht er niks en nu bijna niks. En als het nu standaard wordt dat voor elke verkoudheid alles afgezegd wordt, zie ik het niet echt positief in voor de volgende jaren.
En hij was vorige weekend al verdrietig. Had het de hele tijd over oma en opa. Bah
Het doet niks af aan de domper van nu maar vier zijn halfverjaardag aankomend jaar dan lekker groots als het lekker weer is zodat je naar buiten kan met de groep. Uitstel hoeft geen afstel te zijn.quote:Op woensdag 17 november 2021 09:25 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Hij is 2, dus we hebben nog geen verjaardag met iemand kunnen doen. Vorig jaar mocht er niks en nu bijna niks. En als het nu standaard wordt dat voor elke verkoudheid alles afgezegd wordt, zie ik het niet echt positief in voor de volgende jaren.
En hij was vorige weekend al verdrietig. Had het de hele tijd over oma en opa. Bah
Sterktequote:Op woensdag 17 november 2021 09:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben ook prijs. Besmetting in klas van oudste. Gisteravond er een zelftest tegenaan gegooid, welke positief was. Jongste kucht en snottert ook een beetje, dus ga er van uit dat die ook besmet is. Onze zelftesten waren nog negatief. Morgen een pcr test...
Ik heb zo geen zin om 10 dagen het hele feest te herhalen. Werken en kinderen en lawaai....
quote:Op woensdag 17 november 2021 09:15 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ook eens. Afgelopen februari was er een stevige lockdown maar er lag ook sneeuw en ijs. Iedereen kaartjes laten sturen en verder ons lekker vermaakt buiten.quote:Op woensdag 17 november 2021 09:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vond eigenlijk de leukste verjaardagen die die we alleen in het gezin gevierd hebben. Die konden we extra bijzonder maken omdat we niet steeds moesten rennen voor bezoek enzo...
Dat is ook verdrietig.quote:Op woensdag 17 november 2021 09:53 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb mijn beste vrienden door dit hele gedoe nu al meer dan 2 jaar gezien, en die hele vriendschap is zo verwaterd. Nu zouden ze een twee weken geleden komen, met hun oude hondje en hun nieuwe oude hondje dat ik voor ze had geregeld, want het oude hondje ( 16+ ) ging niet zo lekker en ze wilden graag dat ze hier nog eens lekker op het tapijt kon komen pissen, maar toen kregen mijn honden ( waarvan zij de helft ook nog niet kennen ) die kennehoest en hebben we het moeten afblazen. En nu is ze dus maandag overleden.
Ik denk niet dat we nog reden gaan hebben om af te spreken en ik ben oprecht verdrietig over de hele situatie maar ja, zo is het leven.
Je hebt het over je béste vrienden, ik begrijp dus weinig van deze postquote:Op woensdag 17 november 2021 09:53 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb mijn beste vrienden door dit hele gedoe nu al meer dan 2 jaar gezien, en die hele vriendschap is zo verwaterd. Nu zouden ze een twee weken geleden komen, met hun oude hondje en hun nieuwe oude hondje dat ik voor ze had geregeld, want het oude hondje ( 16+ ) ging niet zo lekker en ze wilden graag dat ze hier nog eens lekker op het tapijt kon komen pissen, maar toen kregen mijn honden ( waarvan zij de helft ook nog niet kennen ) die kennehoest en hebben we het moeten afblazen. En nu is ze dus maandag overleden.
Ik denk niet dat we nog reden gaan hebben om af te spreken en ik ben oprecht verdrietig over de hele situatie maar ja, zo is het leven.
Nou ja ik zat daar eerst elke maand maar ik ga niet in de trein al de hele pandemie, die andere hond is ook dood, Prince is ook dood, en ik zuip niet meer dus life changes he.quote:Op woensdag 17 november 2021 09:57 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat is ook verdrietig.
Maar hoe zijn het je beste vrienden als er zonder deze hond geen reden meer is om af te spreken? Is er niks anders wat jullie met elkaar delen?
Het zorginfarct waar men over spreekt is serieus, ik denk dat mensen die niet in de zorg werken zich nauwelijks een voorstelling kunnen maken van de heftigheid. We staan elke dienst, werkelijk ELKE dienst onderbemand. Dat is dus 30 compleet kwetsbare mensen in de ochtend helpen, en waar het de bedoeling is dat je dan met zn 4-en staat is dat gewoon niet meer zo. Er is geen personeel, zo simpel is het. Dus je bent al blij als je een soort van basiszorg kan verlenen, dan is het een geweldige dag. Maar daar moet je wel je pauzes voor opofferen, en je fysieke gezondheid want 8,5 uur op de been zijn zonder moment om te zitten eist zijn tol. En als dat af en toe zo is kun je tussendoor bijtanken, maar dit is al veel te lang zo en er is geen zicht op verbetering.quote:Op woensdag 17 november 2021 09:48 schreef oh-oh het volgende:
@:Bottums, voordeel is wel dat je met een tweejarige alles nog kan vieren, en ze het later niet meer weten, ik zou het sowieso niet aankondigen in deze tijden maar hem dan een x verrassen met een feestje of zo mss?
@:nanukerst, ik hoorde toevallig gisteren van iemand hier die in een verzorgingstehuis werkt dat het vooral bij het personeel weer zo mis gaat dat ze veel te veel uren moeten maken en dat het een kwestie van tijd is dat de bewoners weer aan de beurt komen, echt zo erg dit...
Wat een ellendequote:Op woensdag 17 november 2021 10:26 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Het zorginfarct waar men over spreekt is serieus, ik denk dat mensen die niet in de zorg werken zich nauwelijks een voorstelling kunnen maken van de heftigheid. We staan elke dienst, werkelijk ELKE dienst onderbemand. Dat is dus 30 compleet kwetsbare mensen in de ochtend helpen, en waar het de bedoeling is dat je dan met zn 4-en staat is dat gewoon niet meer zo. Er is geen personeel, zo simpel is het. Dus je bent al blij als je een soort van basiszorg kan verlenen, dan is het een geweldige dag. Maar daar moet je wel je pauzes voor opofferen, en je fysieke gezondheid want 8,5 uur op de been zijn zonder moment om te zitten eist zijn tol. En als dat af en toe zo is kun je tussendoor bijtanken, maar dit is al veel te lang zo en er is geen zicht op verbetering.
Gisteren stond ik alleen op een groep van 14. Dat is 14 man waarvan het overgrote deel complexe gedragsproblematiek heeft, agressie en onrust is voortdurend aanwezig. En dan ook nog het gehijg in je nek van veeleisende families, over allerlei onzin waar wij geen ene fuck invloed op hebben. De stress is extreem, men loopt hier compleet op leeg, de een na de ander binnen onze teams valt om.. een absolute ramp vind ik het. Gisteravond kwam ik zo gebroken thuis dat ik door alle pijn fysiek niet in staat was om mezelf te douchen. Dus ik doe vandaag even een rondje vacaturesites
\quote:Op woensdag 17 november 2021 10:26 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Het zorginfarct waar men over spreekt is serieus, ik denk dat mensen die niet in de zorg werken zich nauwelijks een voorstelling kunnen maken van de heftigheid. We staan elke dienst, werkelijk ELKE dienst onderbemand. Dat is dus 30 compleet kwetsbare mensen in de ochtend helpen, en waar het de bedoeling is dat je dan met zn 4-en staat is dat gewoon niet meer zo. Er is geen personeel, zo simpel is het. Dus je bent al blij als je een soort van basiszorg kan verlenen, dan is het een geweldige dag. Maar daar moet je wel je pauzes voor opofferen, en je fysieke gezondheid want 8,5 uur op de been zijn zonder moment om te zitten eist zijn tol. En als dat af en toe zo is kun je tussendoor bijtanken, maar dit is al veel te lang zo en er is geen zicht op verbetering.
Gisteren stond ik alleen op een groep van 14. Dat is 14 man waarvan het overgrote deel complexe gedragsproblematiek heeft, agressie en onrust is voortdurend aanwezig. En dan ook nog het gehijg in je nek van veeleisende families, over allerlei onzin waar wij geen ene fuck invloed op hebben. De stress is extreem, men loopt hier compleet op leeg, de een na de ander binnen onze teams valt om.. een absolute ramp vind ik het. Gisteravond kwam ik zo gebroken thuis dat ik door alle pijn fysiek niet in staat was om mezelf te douchen. Dus ik doe vandaag even een rondje vacaturesites
Ja, dit. Hoe moet dat in de toekomst?quote:Op woensdag 17 november 2021 10:30 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat een ellende![]()
Er blijft geen zorg meer over zo want iedereen loopt weg
Ieder zijn talenten he.quote:Op woensdag 17 november 2021 10:37 schreef exode het volgende:
Echt heel heftig Nanu! Wat een werk, wat een inzet, ik kan daar echt alleen bewondering voor opbrengen vanachter mijn bureautje.
Mijn zus heeft 20+ jaren in de zorg gewerkt, varierend van ouderenzorg, tot wijkverpleegkundige tot manager van een groot verpleeghuis. Aan bed, achter een bureau en weer aan bed. Ze is net voor Corona overgestapt naar een baan waarbij ze wel zorg verricht maar vanachter een balie cq bureau. Daar is ze zo blij mee als ze alle verhalen hoort.
De zorg wordt uitgehold en ik word daar enorm verdrietig van. Voor mezelf maar vooral voor mensen die het echt nodig hebben.
Dat wegrennen van mensen uit de zorg, is dat vooral vanwege de druk nu?
Ik heb totaal niet de mindset voor de zorg, ik zou echt zo slecht zijn. Ik heb het geduld niet en ik kan niet tegen bloed etc. Ik ben 1 keer bijna flauw gevallen toen ik alleen nog maar op de gang van de IC liep.
Ik hoop zo dat het mee gaat vallen Nanu, maar ik vrees voor de winter. Het helpt geen drol maar ik wil je toch zeggen dat ik het waanzinnig vind wat je doet.
quote:Op woensdag 17 november 2021 10:26 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Het zorginfarct waar men over spreekt is serieus, ik denk dat mensen die niet in de zorg werken zich nauwelijks
Je kunt volgens mij ook best als vrijwilliger aan de slag als je geen ervaring hebt. Koffie zetten, de afwas, bezoekers de weg wijzen. Mijn moeder gaat dat nu doen op een kinderafdeling in het ziekenhuis. In ons ziekenhuis hebben we ook gastvrouwen die patiënten de weg wijzen en hun programma bewaken, enorm waardevol. Het lost structureel niets op maar kan op een dag wel een verschil maken.quote:Op woensdag 17 november 2021 12:21 schreef BE het volgende:
@:nanukerst Wat een vreselijke situatie zeg...![]()
![]()
Diep, diep respect voor jullie allemaal!
Ik dacht meteen 'kan ik dan niet gewoon gaan helpen als ik een ochtend niks te doen heb' maar toen las ik complexe zorg, agressie etc. etc. dan kan natuurlijk niet gewoon maar zomaar iedereen.
Het is alleen zo dat er eigenlijk niet op mij te bouwen valt. Als ik gebeld word voor een melding van overlijden wil ik wel weg kunnen.quote:Op woensdag 17 november 2021 18:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je kunt volgens mij ook best als vrijwilliger aan de slag als je geen ervaring hebt. Koffie zetten, de afwas, bezoekers de weg wijzen. Mijn moeder gaat dat nu doen op een kinderafdeling in het ziekenhuis. In ons ziekenhuis hebben we ook gastvrouwen die patiënten de weg wijzen en hun programma bewaken, enorm waardevol. Het lost structureel niets op maar kan op een dag wel een verschil maken.
Snap ik, dat is ingewikkeld met jouw werk natuurlijk. Maar misschien is er wel een instelling in je buurt waarvoor je toch iets betekenen kan?quote:Op woensdag 17 november 2021 18:19 schreef BE het volgende:
[..]
Het is alleen zo dat er eigenlijk niet op mij te bouwen valt. Als ik gebeld word voor een melding van overlijden wil ik wel weg kunnen.
Dus ik zou er echt extra zijn maar niet in plaats van een ander in een rooster zeg maar.
Ik heb laatst ook gekeken of ik op mijn vrije dag ergens kan helpen. Ze zoeken ook veel mensen om te gaan wandelen met ouderen van een instelling viel me op.quote:Op woensdag 17 november 2021 18:19 schreef BE het volgende:
[..]
Het is alleen zo dat er eigenlijk niet op mij te bouwen valt. Als ik gebeld word voor een melding van overlijden wil ik wel weg kunnen.
Dus ik zou er echt extra zijn maar niet in plaats van een ander in een rooster zeg maar.
Dit!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |