3 Ton lijkt me wat aan de lage kant, met 143m2?quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:50 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Da's de flat aan de overkant van 100m2, geen eengezinswoning van 143m2. Maar goed, 3 ton opgeknapt is wel de limiet schat ik zo, dus mocht die kamerverhuurvergunning om wat voor reden dan ook sneuvelen in de komende jaren dan zit je zelfs in schijf 1a niet veilig. Ik pas ook.
Mocht de kamerverhuurvergunning sneuvelen? Is dat niet juist het principe van investeren in vastgoed. Indien er een aangescherpt verhuurverbod gaat lopen toch bijna alle onderpanden op zowel crowdfunding platforms alsmede onderpanden bij reguliere banken zwaar onder water? Ik zie eerder het verhuurverbod doorgang vinden dan reeds bestaande vergunningen in te trekken. In Brabant alleen al zijn er enkele tienduizenden panden met een verhuurvergunning. Indien deze ingetrokken zouden worden zouden wellicht meer dan 100.000 hypotheken door heel Nederland onder water komen te staan. Ik zie dit niet gebeuren.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:50 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Da's de flat aan de overkant van 100m2, geen eengezinswoning van 143m2. Maar goed, 3 ton opgeknapt is wel de limiet schat ik zo, dus mocht die kamerverhuurvergunning om wat voor reden dan ook sneuvelen in de komende jaren dan zit je zelfs in schijf 1a niet veilig. Ik pas ook.
Voor een eengezinswoning met 6 badkamers en keukens, waar je dus nog wel wat aan moet doen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:11 schreef obligataire het volgende:
[..]
3 Ton lijkt me wat aan de lage kant, met 143m2?
Normaal gesproken zal dat ook niet zo snel gebeuren, maar ik kan me voorstellen dat bij ernstige overlast een individuele vergunning wel ingetrokken zal kunnen worden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:28 schreef Idink777 het volgende:
[..]
Mocht de kamerverhuurvergunning sneuvelen? Is dat niet juist het principe van investeren in vastgoed. Indien er een aangescherpt verhuurverbod gaat lopen toch bijna alle onderpanden op zowel crowdfunding platforms alsmede onderpanden bij reguliere banken zwaar onder water? Ik zie eerder het verhuurverbod doorgang vinden dan reeds bestaande vergunningen in te trekken. In Brabant alleen al zijn er enkele tienduizenden panden met een verhuurvergunning. Indien deze ingetrokken zouden worden zouden wellicht meer dan 100.000 hypotheken door heel Nederland onder water komen te staan. Ik zie dit niet gebeuren.
In hoeverre ikzelf bekent ben met dergelijke regelgevingen zou ik stellen dat overlast toe te rekenen is aan de huurders. Een vergunning wordt naar mijn kennis en weten pas ingetrokken indien de eigenaar van een object niks doet aan de door zijn of haar huurders veroorzaakte overlast. Bewezen en gemelde overlast is namelijk een geldige reden om huurovereenkomsten op te zeggen. Dit neemt uiteraard niet weg dat er een kern van waarheid zit in jou risicoanalyse. Maar risico blijft naar mijn mening een factor in vastgoed/crowdfuninding die ingecalculeerd is door zowel financiële instellingen als taxateurs. Tevens betekent risico hogere rendementen die niet te behalen zijn in risicoloze sectoren .quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:37 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Normaal gesproken zal dat ook niet zo snel gebeuren, maar ik kan me voorstellen dat bij ernstige overlast een individuele vergunning wel ingetrokken zal kunnen worden.
Klopt helemaal maar dan moet dat risico zich ook vertalen in het rendement dat de SIG investeerders kunnen behalen....5,2% in 1A is niets hoger dan de vergoeding die we bij 'normale' projecten kregen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:48 schreef Idink777 het volgende:
[..]
.....risico blijft naar mijn mening een factor in vastgoed/crowdfuninding die ingecalculeerd is door zowel financiële instellingen als taxateurs. Tevens betekent risico hogere rendementen die niet te behalen zijn in risicoloze sectoren .
Het terugbrengen naar de originele staat zal idd nog wel wat gaan kosten ja.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Voor een eengezinswoning met 6 badkamers en keukens, waar je dus nog wel wat aan moet doen?
Precies, voor de verhuurder zijn dit hoogrenderende objecten maar ik zie voor de crowdlenders een hoger risico. Er komen genoeg SIG leningen voorbij met een schijf 1a die ruim onder de WOZ waarde ligt en dat geeft mij iets meer comfort.quote:Op dinsdag 16 november 2021 14:59 schreef obligataire het volgende:
[..]
Klopt helemaal maar dan moet dat risico zich ook vertalen in het rendement dat de SIG investeerders kunnen behalen....5,2% in 1A is niets hoger dan de vergoeding die we bij 'normale' projecten kregen.
Het stoppen van de samenwerking met Intersolve was ook bij de eerste migratiepoging de reden waarom er naast een nieuwe website ook voor een nieuwe betaalprovider gegaan werd. Dit is dus iets wat al eerder speelde en nog steeds in de lucht hing.quote:Op dinsdag 16 november 2021 12:35 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Het was een puinzooi bij SIG. Of de schuld daarvan voornamelijk lag bij SIG zelf, bij de nieuwe betalingdienstverlener (OPP inderdaad) of bij de nieuwe websitebouwer, weten we volgens mij niet. Mij persoonlijk leek de betaaldienstverlener niet de meest waarschijnlijke zwakste schakel in het hele verhaal.
Wat ik zelf verontrustender vind is de reden die ze geven voor de overgang, namelijk dat "onze huidige betaaldienstverlener Intersolve heeft aangegeven dat SamenInGeld met de daarbij behorende activiteiten niet goed passend is.
Intersolve heeft ons daarom verzocht om uit te zien naar een andere betaaldienstverlener."
Hier zou wat nadere toelichting wat mij betreft wel op zijn plaats zijn.
Weet dat ze bij migratie 1 al heel veel persoonsgegevens hebben overgedragen aan OPP. Deze heeft daarna een aantal controles uitgevoerd op personen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 13:31 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ook deze zin ben ik benieuwd hoe ze dit gaan doen met de AVG
De betaaldienstverlener is OPP (Online Payment Platform) geworden.
Bij deze betaaldienstverlener moeten alle investeerders, projecteigenaren en notarissen bekend zijn.
Hiervoor moeten wij de benodigde informatie uitwisselen. De komende weken zullen wij hiermee mee bezig zijn.
Als dat de enige reden is dan zal ook NewFunding die switch moeten maken, want die maken ook gebruik van Intersolve. Ik ga niet inhoudelijk over DNB regeltjes discuseren want daar heb ik niet voldoende kennis van, maar ik moet zeggen dat OPP als webwinkel-betaal-tussenpersoon die met diverse verschillende banken en rekenigen werkte als ik moest betalen, bij mij nu niet echt de meest betrouwbare indruk heeft gemaakt (en me overigens ook nooit heeft geantwoord op een aantal privacy vragen!)quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:45 schreef dyna18 het volgende:
Als reden werd aangegeven dat dit door regels van DNB komt. Ik weet het fijne er niet meer van maar het was iets in de trand van dat Intersolve ook betaalkaarten dan wel cadeaukaarten uitgeeft en dat mag van DNB niet samen met het beheren van beleggingsgeld op een derdenrekening (of zoiets, ik ben bang dat ik het fijne ook niet meer weet).
Of de werkwijze van CrowdRealEstate wel correct volgens de DNB regeltjes is weet ik niet, maar daar doet een notaris gewoon de inkomende en uitgaande geldstromen.quote:Mijn eerste indruk van OPP was dat deze slecht passend was voor een crowdfundplatform. Hun proces zag er voornamelijk uit als een webwinkel payment provider, danwel de tussenpersoon voor marktplaats transacties.
Dat is een heel ander proces. Bij een crowdfundingplatform wil je vooral goede zekerheden hebben en waarborgen dat het geld langdurig veilig is. Zeg maar zoals een notaris zijn derdenrekening volledig heeft dichtgetimmerd om het geld veilig te laten zijn. Juist bij een faillissement of bescherming tegen fraude. Oftewel dat er geen gekke dingen met de geldstromen kunnen worden gedaan. Helaas was mijn indruk dat er juist tijdens migratie poging 1 wel gekke dingen met de geldstromen zijn gebeurd, wat mijn vertrouwen in de veiligheid een deuk heeft gegeven.
Sterker nog, zelfs zakelijk account en zakelijke bankrekening ging fout want die werd door OPP als ene _niet_ zakelijk rekening gezien, en dat bleven ze gewoon stug volhouden en reageerden total niet op mijn vragen wat er mis was en welke info ze nodig hadden, ze bleven alleen maar zenden.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:55 schreef dyna18 het volgende:
Hierdoor kwamen sommige investeerders in de problemen omdat er soms een mismatch was tussen zakelijke crowdfunding accounts en niet zakelijke bankrekeningen (of visa versa).
Ook Lendahand heeft intersolve als betaaldienstverlener.quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:27 schreef tnhb het volgende:
[..]
Als dat de enige reden is dan zal ook NewFunding die switch moeten maken, want die maken ook gebruik van Intersolve.
Je hebt toch inzagerecht op de geregistreerde gegevens, dan kun je zien welk gegevens je in het verleden hebt gedeeld en welke gegevens, die in het kader van de dienstverlening niet (meer) noodzakelijk zijn, je wilt laten verwijderen?quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:59 schreef CaLeX het volgende:
ik heb SIG toch maar even gevraagd wat ze precies bedoelen met :
-Hiervoor moeten wij de benodigde informatie uitwisselen.
Of er geen persoonsgegevens bij zitten.
Antwoord:
-De informatie die wij gaan uitwisselen is dezelfde informatie die je nu al gedeeld hebt met ons.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er een datalek gemeld is en SIG een boete krijgt van de Autoriteit Persoonsgegevens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:57 schreef ron6 het volgende:
Opkoopbescherming in Rotterdam per 1 januari:Top. Niet het besluit, dat is natuurlijk waanzin. Maar het zorgt in ieder geval voor wat meer volume volgende maand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lust geen koffiequote:Op dinsdag 16 november 2021 23:33 schreef peterc het volgende:
https://www.naberbedrijfs(...)424035-Oude-Markt-5/
30ML Tilburg pandje / deze durf ik wel , 10 kopjes koffie en 40% borg,
overigens heb ik HCN > 80 projecten waarvan > 25 afgelost en er komen er binnenkort nog een stuk of 5 bij welke nu in de laatste termijnen zitten en 2 x default, R incl default >6% , ben tevreden with the results bij HCN
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 november 2021 10:04 schreef Jaco078 het volgende:
2e hypotheek op NLI tegen 9,25%"Voor wat betreft het privé woonhuis heeft de bank een inschrijving die veel hoger is dan de lening. Om enige grip op de aanwezige overwaarde te hebben, vragen wij op best effort basis (onduidelijk is nog of Rabobank akkoord gaat) een gecombineerde 2e hypotheek op het bedrijfspand en het woonhuis."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat ze dit aub eerst even helder krijgen.. ach ach, dit is een essentieel onderdeel van de propositie..
Wat is dan precies die openstaande schuld bij de Rabobank? Kan ik nergens uit herleiden..
Dit project telt dan juist toch niet mee voor de loyaliteitskorting?quote:Op woensdag 17 november 2021 10:56 schreef CaLeX het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/mesut-timmerbedrijf/
Jammer dat het een direct is, met 12 maanden wel leuk om een extra kruisje te krijgen tbv de loyaliteitskorting.
Wel flinke overwaarde tbv de tweede hypothecaire inschrijving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |