Deze keldering ruikt inderdaad wel als een storing.quote:Op zondag 14 november 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
Daling of problemen met correcties/cijfers?
of weekend effect of minder testen?quote:Op zondag 14 november 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
Komt gewoon door de maatregelen die gisterenavond zijn ingegaanquote:Op zondag 14 november 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
Prima maatregelen, werken razendsnelquote:
De man is bekende Amerikaanse Mountain Biker met nogal wat prijzen.quote:Op zondag 14 november 2021 14:23 schreef LTVDK het volgende:
Ja en wat context is ook wel handig, een filmpje waarin iemand 2 minuten zit te janken vanwege haat of iets is niet heel erg duidelijk
Als ze in Breda en Leeuwarden nou ook de kroeg om 8 uur dicht hadden gedaan was het nog lager geweest.quote:Op zondag 14 november 2021 15:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Komt gewoon door de maatregelen die gisterenavond zijn ingegaan
Of nog gewoon gevolg van de storing ja, want positiviteitspercentage is weer verder gestegen naar 18,8%
Ik lees iets over een onbedoelde intravasculaire injectie door degene die de prik zette. Dat is dan toch niet aan het vaccin zelf te wijten?quote:Op zondag 14 november 2021 14:16 schreef Za het volgende:
Dit soort verhalen horen hier ook, Kyle is een gevaccineerde, weinig support voor hem.
[ twitter ]
En die klachten had ie niet gehad als ie een coronabesmetting op zou lopen?quote:Op zondag 14 november 2021 15:18 schreef Za het volgende:
[..]
De man is bekende Amerikaanse Mountain Biker met nogal wat prijzen.
Hij heeft zich 2x laten vaccineren en kreeg ten gevolge daarvan pericarditis en artritis en kan niet meer sporten. Hij heeft een lotgenoten groep en zoekt hulp, maar wordt overal uitgekotst.
De link naar zijn Instagram waar hij alles vertelt stond erbij in mijn post.
Het kan ook een plafond in de capaciteit zijn, testlocaties met vertragingen, labs die over capaciteit zijn etc. Gelet op het percentage positief zou dat wel 's kunnen.quote:Op zondag 14 november 2021 15:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dit ruikt naar datavertraging.
Want donderdag lag bijna 2.500 hoger dan het daadwerkelijke aantal.
Het aantal positieven per 100k inwoners verschilt niet zo veelquote:Op zondag 14 november 2021 15:20 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zo te zien doen ze veel meer tests in België.
Hij is 27.quote:Op zondag 14 november 2021 15:20 schreef Stoney3K het volgende:
En die klachten had ie niet gehad als ie een coronabesmetting op zou lopen?
Nee! Vaccins are bad!!!1quote:Op zondag 14 november 2021 15:20 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat betekent niets. Pericarditis was ook al bekent als COVID-symptoom bij jonge, gezonde mensen.quote:
Ik denk dat hij dat niet heel relevant vindt. Als hij niet gevaccineerd zou zijn zou de vaccinatie niet onbedoeld fout zijn gegaan, zo zal hij het zien. Dat doet niets af aan de veiligheid van het vaccin zelf, maar ook mensen die vaccinaties zetten maken fouten.quote:Op zondag 14 november 2021 15:20 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik lees iets over een onbedoelde intravasculaire injectie door degene die de prik zette. Dat is dan toch niet aan het vaccin zelf te wijten?
Bij 100.000 tests, zoals gepland volgens Rouvoet dus 18.800 positieve tests.quote:Op zondag 14 november 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
Perc. positief 06 nov - 12 nov: 18,8%
[ twitter ]
Dat weet je niet natuurlijk. Het vervelende is, je hoort wel vaker dat vooral de tweede vaccinatie voor die ontstekingen kan zorgen. De eerste vaccinatie is vooral heel goed in het voorkomen van ziekenhuisopname, dus de vraag is of die tweede vaccinatie voor iedereen nodig is.quote:Op zondag 14 november 2021 15:20 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op zondag 14 november 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat niet heel relevant vindt. Als hij niet gevaccineerd zou zijn zou de vaccinatie niet onbedoeld fout zijn gegaan, zo zal hij het zien. Dat doet niets af aan de veiligheid van het vaccin zelf, maar ook mensen die vaccinaties zetten maken fouten.
Ja en bij 200.000 37.600 positieve tests.quote:Op zondag 14 november 2021 15:24 schreef Za het volgende:
[..]
Bij 100.000 tests, zoals gepland volgens Rouvoet dus 18.800 positieve tests.
Maar dat zeg ik toch ook niet? Het zal heel weinig voorkomen en het maakt dit verhaal vooral persoonlijk leed, maar het laat wel zien dat het antwoord niet per definitie is om er gewoon extra vaccins in te rammen bij iedereen.quote:Op zondag 14 november 2021 15:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Men loopt nu wel weg met dit verhaal alsof het door Pfizer komt.
Ja, je neemt dan inderdaad een risico door je te laten vaccineren. Nu is er natuurlijk ook altijd een kleine kans dat een dronken automobilist je overrijdt terwijl je bezig bent de weg naar de priklocatie over te steken, maar ik geef toe dat het verband hier zeker gevoelsmatig wat sterker is. Ik vraag me af hoe vaak deze medische fout gemaakt wordt.quote:Op zondag 14 november 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat niet heel relevant vindt. Als hij niet gevaccineerd zou zijn zou de vaccinatie niet onbedoeld fout zijn gegaan, zo zal hij het zien. Dat doet niets af aan de veiligheid van het vaccin zelf, maar ook mensen die vaccinaties zetten maken fouten.
Eens hoor, blinde paniek waardoor iedereen het maar moet is ook niet de bedoeling.quote:Op zondag 14 november 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat zeg ik toch ook niet? Het zal heel weinig voorkomen en het maakt dit verhaal vooral persoonlijk leed, maar het laat wel zien dat het antwoord niet per definitie is om er gewoon extra vaccins in te rammen bij iedereen.
Ondertussen zitten we naar mijn idee wel in een situatie waarin beter gekeken kan worden voor wie het wel/niet waardevol is.
Dit is precies het probleem waar hij tegenaan loopt, samen met zijn lotgenoten, jonge gevaccineerde mannen.quote:Op zondag 14 november 2021 15:23 schreef Stoney3K het volgende:
Dat betekent niets. Pericarditis was ook al bekent als COVID-symptoom bij jonge, gezonde mensen.
Ze vallen alleen wat minder snel spontaan naar adem happend dood neer.
Exact.quote:Op zondag 14 november 2021 15:25 schreef DonDruiper het volgende:
Ja en bij 200.000 37.600 positieve tests.
Bij 500.000 94.000 positieve tests.
Volgens DonDruiper.
Nee, goh, omdát ie gevaccineerd was, pannenkoek.quote:
Hij behoort niet echt tot de risicogroep.quote:Op zondag 14 november 2021 15:28 schreef Stoney3K het volgende:
Nee, goh, omdát ie gevaccineerd was, pannenkoek.
Nee tuurlijk. Maar dat is het verneukeratieve. Die persoon van 27 had Covid op kunnen lopen en vergelijkbare klachten kunnen hebben, maar daar is geen 100% kans op.quote:Op zondag 14 november 2021 15:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, je neemt dan inderdaad een risico door je te laten vaccineren. Nu is er natuurlijk ook altijd een kleine kans dat een dronken automobilist je overrijdt terwijl je bezig bent de weg naar de priklocatie over te steken, maar ik geef toe dat het verband hier zeker gevoelsmatig wat sterker is. Ik vraag me af hoe vaak deze medische fout gemaakt wordt.
Ik volg wielrennen (weg, veld, mountainbike) en zo vaak dat wielrenners hartproblemen krijgen, ook voor corona.quote:Op zondag 14 november 2021 15:28 schreef Za het volgende:
[..]
Dit is precies het probleem waar hij tegenaan loopt, samen met zijn lotgenoten, jonge gevaccineerde mannen.
Zelfs de eigen omgeving blijft het vaccin steunen.
Hij had geen covid.
Dus?quote:Op zondag 14 november 2021 15:30 schreef Za het volgende:
[..]
Hij behoort niet echt tot de risicogroep.
Daar is Baudet het niet mee eens @Momoquote:Op zondag 14 november 2021 15:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik volg wielrennen (weg, veld, mountainbike) en zo vaak dat wielrenners hartproblemen krijgen, ook voor corona.
Bijvoorbeeld
https://nos.nl/artikel/23(...)anwege-hartproblemen
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201012_92943909
Topsport is sowieso niet goed voor mensen. Sport wel, maar ook hierin, teveel is ook niet goed voor je. Dat zal zo zijn bij wielrenners, maar ook voetballers, tennissers en weet ik 't welke andere sporten.quote:Op zondag 14 november 2021 15:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik volg wielrennen (weg, veld, mountainbike) en zo vaak dat wielrenners hartproblemen krijgen, ook voor corona.
Bijvoorbeeld
Ik zeg :quote:Op zondag 14 november 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat zeg ik toch ook niet? Het zal heel weinig voorkomen en het maakt dit verhaal vooral persoonlijk leed, maar het laat wel zien dat het antwoord niet per definitie is om er gewoon extra vaccins in te rammen bij iedereen.
Ondertussen zitten we naar mijn idee wel in een situatie waarin beter gekeken kan worden voor wie het wel/niet waardevol is. Niet alleen of het vaccin zelf veilig is of niet, maar meer vaccins zetten is meer tijdsdruk en een grotere kans op (meer) fouten.
Van mij mag 2G ook op die mensen gelden, maar dan is het weer discriminatiequote:Op zondag 14 november 2021 15:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zeg :
- griepprik groep
- immuungecompromitteerde
- zwangeren
- Zware Obesitas
Dan kom je al een heel eind in de juiste richting, in plaats maar eindeloos te boosteren waar je wellicht dan nooit meer vanaf komt
Ja.quote:Op zondag 14 november 2021 15:33 schreef Questular het volgende:
Lopen door de vaccins de ziekenhuiscijfers wel minder snel op vergeleken met dezelfde golf zonder vaccins?
Het probleem is dat de regering inmiddels het beleid lijkt te hebben dat verspreiding tegengegaan moet worden. Dat kun je alleen bereiken door iedereen te vaccineren, aangezien het vaccin geen steriele immuniteit geeft.quote:Op zondag 14 november 2021 15:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zeg :
- griepprik groep
- immuungecompromitteerde
- zwangeren
- Zware Obesitas
Dan kom je al een heel eind in de juiste richting, in plaats maar eindeloos te boosteren waar je wellicht dan nooit meer vanaf komt
In dit geval is het erkend vaccin gerelateerd.quote:Op zondag 14 november 2021 15:30 schreef Momo het volgende:
Bijvoorbeeld
Klopt, allerlei ontstekingen aan het hart komen óók voor als je COVID hebt. In de meeste gevallen merken mensen er amper wat van, en bij klachten is het goed te behandelen. Het is gewoon een afwezig of het risico bij vaccinatie groter is dan het risico na infectie en toe nu toe lijkt dat nog niet het geval.quote:Op zondag 14 november 2021 15:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat betekent niets. Pericarditis was ook al bekent als COVID-symptoom bij jonge, gezonde mensen.
Ze vallen alleen wat minder snel spontaan naar adem happend dood neer.
2G op zwangeren enzo? Als in, wanneer ze geen booster gaan halen mogen ze met hun dubbele vaccinatie nergens heen?quote:Op zondag 14 november 2021 15:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Van mij mag 2G ook op die mensen gelden, maar dan is het weer discriminatie
Huh?quote:Op zondag 14 november 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het probleem is dat de regering inmiddels het beleid lijkt te hebben dat verspreiding tegengegaan moet worden. Dat kun je alleen bereiken door iedereen te vaccineren, aangezien het vaccin geen steriele immuniteit geeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |