Ik maak twee dingen op uit dit verhaal:quote:Op zondag 14 november 2021 10:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als tiener heb je neem ik aan toch wel enig verstand?
Bij 9 vd 10 tieners komt dit soort gedrag niet op, en nee ook niet om in te stappen.
[..]
Nou leuk dat jij dat doet.
9 vd 10 gaat echt niet dit soort idiote gedragingen doen. Een normale tiener heeft het verstand wel, de hersencellen, om dit soort dingen niet te gaan doen. En anders wel de ouders om ervoor te zorgen dat dat niet gaat gebeuren.
En nee ik heb ook genoeg gedaan in mijn tiener jaren. Maar zoals ik al zei zit er een verschil tussen debiel gedrag en dingen uitspoken en het idiote gedrag van de tieners in dit ongeluk.
Ja de groep die lekker stoer geen gordel omdoet, daar is natuurlijk forse overlap met allerlei andere groepen van ander dom en gevaarlijk gedrag.quote:Op zondag 14 november 2021 11:29 schreef jakosi het volgende:
[..]
Omdat jij het niet relevant vindt en vele anderen met jou.
Maar er wordt wel een en ander over geschreven:
https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2F
Ze waren met zijn vieren, eentje ligt zwaargewond in het ziekenhuis.quote:Op zondag 14 november 2021 12:34 schreef Peppert het volgende:
16 jaar en achter het stuur zonder toezicht. Daarnaast ook nog twee leeftijdsgenoten in dezelfde auto. Olie op het vuur. Meer en meer olie graag. Rot toch op.
Wat gaat er allemaal fout in de provincie?quote:Op zondag 14 november 2021 12:01 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik maak twee dingen op uit dit verhaal:
-Je hebt zelf geen kinderen
-Je hebt een achterstand in sociale ontwikkeling
Ik dat kader kan ik je denkwijze wel begrijpen.
Het scheelt dat dit niet in de Randstad was anders had je daar waarschijnlijk ook nog wel iets over kunnen zeggen in deze context.
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 14 november 2021 12:58 schreef Starhopper het volgende:
De auto ziet er nog best herkenbaar uit. Hadden ze wel een gordel om?
Tuurlijk niet, zonder gordel rijden is vet stoer jeweetz.quote:Op zondag 14 november 2021 12:58 schreef Starhopper het volgende:
De auto ziet er nog best herkenbaar uit. Hadden ze wel een gordel om?
Zou wel naadloos bij het overige domme gedrag passen ja.quote:Op zondag 14 november 2021 13:26 schreef Traytje-Hzus het volgende:
Telegraaf meldt dat een buurtbewoner zegt dat de auto gestolen was.
Dit.quote:Op zondag 14 november 2021 13:29 schreef Interloper het volgende:
Lachgas, joyrijden, geen gordels, gestolen auto....
Mijn empathiemeter blijft op nul staan.
De Telegraaf zegt dat een buurtbewoner zegt dat...quote:Op zondag 14 november 2021 13:26 schreef Traytje-Hzus het volgende:
Telegraaf meldt dat een buurtbewoner zegt dat de auto gestolen was.
#kattenkwaad.
Volkomen normaal hoor, om zonder rijbewijs al dan niet lurkend aan de lachgas als een dolle over de weg te racen.
Oh, en een auto jatten? Moet kunnen, het zijn zulke aardige jochies.
Hebben we toch allemaal gedaan als puber! Ja toch niet dan?
![]()
Wedden dat er nog een crowdfunding opgestart gaat worden? want er moet natuurlijk wel voor minimaal 10k aan laatste wensen vervult worden en dat gaat wat moeilijk als ze niet verzekerd zijn.
Aanname? Vast wel, maar het is wel de trend.
Nou... Ik weet natuurlijk niet wat er hier aan de hand was, maar zelf ben ik opgegroeid op het platteland. Ik had meerdere klasgenootjes die na een stuk of 5 lessen in één keer hun rijexamen haalden, zo gauw ze oud genoeg waren. Dat waren dan jongens van een boerderij - was niet ongebruikelijk dat die in een oude auto over het erf en de paden langs het land reden. Of met de trekker de openbare weg op gingen.quote:Op zondag 14 november 2021 12:01 schreef NightDancert het volgende:
Het scheelt dat dit niet in de Randstad was anders had je daar waarschijnlijk ook nog wel iets over kunnen zeggen in deze context.
Geen van die vier dingen staat vast.quote:Op zondag 14 november 2021 13:29 schreef Interloper het volgende:
Lachgas, joyrijden, geen gordels, gestolen auto....
Mijn empathiemeter blijft op nul staan.
Nou, die eerste 2 aan zekerheid grenzend wel...quote:Op zondag 14 november 2021 13:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Geen van die vier dingen staat vast.
Joyriden:quote:Op zondag 14 november 2021 13:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Geen van die vier dingen staat vast.
Ja, tuurlijkquote:Op zondag 14 november 2021 13:44 schreef Joppiez het volgende:
Ik vind dat de overheid eens moet ingrijpen, want dit kan zo niet langer.
Dacht zelf aan een autorijverbod na 22:00 voor jongeren onder de 21. Deze moeten ook een verplichte evaluatie van het rijgedrag ondergaan eens per 6 maanden. Bij het slagen krijgen ze een QR code. We hebben gelukkig al een paspoort app waar je deze makkelijk op kunt distribueren.
9 op de 10 is nog aardig onderschat. Dan zouden de Nederlandse wegen bezaaid zijn met lachgaspatronen en dode tieners.quote:Op zondag 14 november 2021 10:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als tiener heb je neem ik aan toch wel enig verstand?
Bij 9 vd 10 tieners komt dit soort gedrag niet op, en nee ook niet om in te stappen.
[..]
Nou leuk dat jij dat doet.
9 vd 10 gaat echt niet dit soort idiote gedragingen doen. Een normale tiener heeft het verstand wel, de hersencellen, om dit soort dingen niet te gaan doen. En anders wel de ouders om ervoor te zorgen dat dat niet gaat gebeuren.
En nee ik heb ook genoeg gedaan in mijn tiener jaren. Maar zoals ik al zei zit er een verschil tussen debiel gedrag en dingen uitspoken en het idiote gedrag van de tieners in dit ongeluk.
En dan nog een user die durft te opperen dat wanneer je niet van het 'kinderen doen nu eenmaal dit soort stomme dingen' bent, er iets mis is gegaan in je ontwikkeling.quote:Op zondag 14 november 2021 13:30 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dit.
En dan liederen die zeggen "het zijn kinderen".
Nou op 15/16 snap je echt wel dat je niet een auto gaat jatten, daar zonder gordels in gaat joyriden.
Dan hadden zn vrienden hem erop moeten corrigeren. Maar nee leuk leuk, laat dit een les zijn voor andere lui.
Gaat justitie vervolgen?quote:Op zondag 14 november 2021 12:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze waren met zijn vieren, eentje ligt zwaargewond in het ziekenhuis.
Het is altijd diefstal. Joyriding is bij auto van ouders. "bedoeling om auto terug te geven" is lekker makkelijk als je van diefstal wordt beschuldigd.quote:Op zondag 14 november 2021 14:36 schreef Shotty het volgende:
[..]
Joyriden:
https://www.advocaat-verkeersstrafrecht.nl/joyriding-art-11-wvw/
Het was dus op zijn minst of joyriding (bedoeling om de auto te "lenen") of diefstal (bedoeling om de auto niet terug te geven)
tenzij de eigenaar die auto moedwillig meegeven heeft. lijkt mij stug.
Het gerucht gaat dat ook de 4e is overleden.quote:Op zondag 14 november 2021 12:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze waren met zijn vieren, eentje ligt zwaargewond in het ziekenhuis.
beetje onfatsoenlijk om zo over dode kinderen te pratenquote:Op zondag 14 november 2021 08:51 schreef BE het volgende:
[..]
Ik heb er al hufters van gemaakt. Klootzakjes, klapharken... oerstomme eikeltjes... maak er maar wat van...
Zonder rijbewijs, met lachgas op gaan rijden... dan ben je een prima klaphark wmb... maar toch ook flink understated zeg maar.
En wat als de dode kinderen een andere auto met daarin nog jongere kinderen hadden geraakt die ook allemaal doodwaren?quote:Op zondag 14 november 2021 15:06 schreef Derrazi het volgende:
[..]
beetje onfatsoenlijk om zo over dode kinderen te praten
Op m'n 16e stond ik weleens om 02:00 op Rotterdam Centraal na een feestje beteuterd te kijken hoe de laatste trein voor m'n neus wegreed, vervolgens proberen om nog ergens de nacht door te halen, is gewoon deel van het avontuurquote:
De familie en bekenden van deze jongeren hebben er blijkbaar ook geen moeite mee om illegale dingen te doen (zoals vuurwerk afsteken wanneer dat niet mag). Als je daar mee opgroeit is joyriding wellicht ook wel normaal.quote:Tientallen mensen verzamelden zich zondagmiddag rond 14.00 uur op de Heeklaan in Helmond, de plek waar zaterdagnacht drie jongens om het leven kwamen bij een botsing tussen een auto en ambulance. Om het drietal te herdenken werd een kwartier lang vuurwerk afgestoken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |