2G in niet uitsluiten maar de ongevaccineerden beschermen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan het ze niet echt kwalijk nemen. Wat ze ook doen, ze worden toch bestempeld als aso's en egoïsten. Worden straks met 2G uitgesloten van (delen van) de maatschappij als ze niet gevaccineerd zijn, terwijl het risico van het virus voor die groep ook erg laag is.
Door de ongevaccineerde volledig van de maatschappij uit te sluiten?quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:47 schreef Newsworld het volgende:
[..]
2G in niet uitsluiten maar de ongevaccineerden beschermen.
Deze redenering is niet sluitend. Die vermeende bescherming komt tot stand door uitsluiting. Behoorlijk paternalistische gedachtegang wel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:47 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Gelachenquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:47 schreef Newsworld het volgende:
[..]
2G is uitsluiten, misschien wel om (sommige) ongevaccineerden te beschermen. Iemand die niet gevaccineerd is heeft geen toegang meer en heeft geen enkele mogelijkheid toegang te krijgen, anders dan zich te laten vaccineren.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:47 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Oprotten. Wil geen bescherming, laat mij vrij leven.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:49 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Door de ongevaccineerde volledig van de maatschappij uit te sluiten?
Wat ik zeg beschermen is iets anders dan uitsluiten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:49 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Door de ongevaccineerde volledig van de maatschappij uit te sluiten?
Beschermen is het doel, uitsluiting is het middel. Dat zijn twee hele andere dingen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:54 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Wat ik zeg beschermen is iets anders dan uitsluiten.
Beschermen door uitsluiten. De betekenis van die 2 woorden zijn wel niet hetzelfde, de uitkomst is dat wel.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:54 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Wat ik zeg beschermen is iets anders dan uitsluiten.
Dat is niet waar hè, er is ook nog die andere G, die van genezen, dus een andere manier om binnen te komen is besmet te zijn geweest.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
2G is uitsluiten, misschien wel om (sommige) ongevaccineerden te beschermen. Iemand die niet gevaccineerd is heeft geen toegang meer en heeft geen enkele mogelijkheid toegang te krijgen, anders dan zich te laten vaccineren.
Oftewel: uitsluiting.
Daar heb je gelijk in. Het lijkt me alleen niet echt de bedoeling dat er besmettingsfeestjes komen zodat mensen de andere G krijgen. Daar heb ik inderdaad niet echt aan gedachtquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:56 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat is niet waar hè, er is ook nog die andere G, die van genezen, dus een andere manier om binnen te komen is besmet te zijn geweest.
Aldus Hugo afgelopen vrijdag.
Ik hoorde al geruchten over coronaparty’s…quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:56 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat is niet waar hè, er is ook nog die andere G, die van genezen, dus een andere manier om binnen te komen is besmet te zijn geweest.
Aldus Hugo afgelopen vrijdag.
Daar liep Hugo ook op vast halverwege z'n antwoord.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Het lijkt me alleen niet echt de bedoeling dat er besmettingsfeestjes komen zodat mensen de andere G krijgen. Daar heb ik inderdaad niet echt aan gedacht
Devils advocate: "Wat vind je van de theorie dat ongevaccineerden deze situatie zelf creëren om vervolgens in de slachtofferrol te duiken?quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:51 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Oprotten. Wil geen bescherming, laat mij vrij leven.
uitsluiten doe je bij mensen die nu al maanden op een operatie wachten, dit is pas uitsluiten.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Beschermen is het doel, uitsluiting is het middel. Dat zijn twee hele andere dingen.
Klopt, ik ken nu al 4 mensen die dit gaan doen. Ze zijn extreem anti vaccinatie en zodra het 2g wordt gaan ze het bewust opzoeken.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik hoorde al geruchten over coronaparty’s…
quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:01 schreef Newsworld het volgende:
[..]
uitsluiten doe je bij mensen die nu al maanden op een operatie wachten, dit is pas uitsluiten.
Qua informatie over vaccineren is het wel lastig trouwens. Ik vind de bereidheid behoorlijk laag, ook met alle dreigende beperkingen (wekt alleen maar meer weerstand op), en lijkt toch wel regelmatig voort te komen uit onvolledige of verkeerde (dank, Thierry) informatie. Veel vmbo-leerlingen moeten het hierin ook niet van hun ouders hebben, dat is helaas de realiteit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan het ze niet echt kwalijk nemen. Wat ze ook doen, ze worden toch bestempeld als aso's en egoïsten. Worden straks met 2G uitgesloten van (delen van) de maatschappij als ze niet gevaccineerd zijn, terwijl het risico van het virus voor die groep ook erg laag is.
Ik vond dit wel een interessant artikel daarover: https://www.volkskrant.nl(...)eidsmarkt~bc768df6/kquote:Op zaterdag 13 november 2021 22:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Devils advocate: "Wat vind je van de theorie dat ongevaccineerden deze situatie zelf creëren om vervolgens in de slachtofferrol te duiken?
Het complotdenken wordt een self fulfilling prophecy zo?
Mensen willen vrij leven en je gijzelt hen door je verantwoordelijkheid niet te nemen en zo de overbelasting van de zorg te faciliteren.
40% van hun tijd aan administratie. Dat kan zomaar 200 tot 300 IC bedden verschil maken op het totaal.quote:Dat gebrek aan zeggenschap, aan autonomie, is een uitwas van ons stelsel, zegt het Amsterdamse ic-hoofd Girbes. ‘Het essentiële gebrek aan ons stelsel is de geringe waardering van de mensen die daadwerkelijk aan het bed staan, ten opzichte van de mensen die er allemaal zijn om te bepalen hoe wij moeten werken en controleren of wij dat wel goed doen. Die hele managerslaag eromheen is een waterhoofd geworden, een enorme bureaucratische last die maakt dat verpleegkundigen 40 procent van hun tijd kwijt zijn aan administratie en minder invloed hebben op hun werk. En de mensen die ervoor zorgen dat zorgmedewerkers geen invloed hebben op hun werk, zijn de mensen met macht. Het verandert dus ook niet.’
Ik zie dit maar als een bevestiging dat je ongelijk had, aangezien je het nu een emotioneel pleidooi maakt.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:01 schreef Newsworld het volgende:
[..]
uitsluiten doe je bij mensen die nu al maanden op een operatie wachten, dit is pas uitsluiten.
Als het jonge, gezonde mensen zijn komen ze er wel normaal door.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, ik ken nu al 4 mensen die dit gaan doen. Ze zijn extreem anti vaccinatie en zodra het 2g wordt gaan ze het bewust opzoeken.
Rare maatregelen en qr samenleving bevestigen het wantrouwen voor hen.
Uiteindelijk is het immuniteit linksom/rechtsom als ze er normaal door komen.
Maar denk niet dat dit gewenst is.
Ik ben ook tegen heel veel dingen. Maar volgens mij zitten we gewoon in een situatie waarin principes met elkaar in conflict komen. Je wil immers ook niet dat een kleine minderheid, op basis van argumenten die nog niet het begin van waarheid bevatten, de rest van het land tot in lengte van jaren beperkt in zijn vrijheid.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Qua informatie over vaccineren is het wel lastig trouwens. Ik vind de bereidheid behoorlijk laag, ook met alle dreigende beperkingen (wekt alleen maar meer weerstand op), en lijkt toch wel regelmatig voort te komen uit onvolledige of verkeerde (dank, Thierry) informatie. Veel vmbo-leerlingen moeten het hierin ook niet van hun ouders hebben, dat is helaas de realiteit.
Ik ben er altijd op tegen geweest om als school een rol te spelen in vaccinatievoorlichting (of zelfs een bus op het schoolplein) en onze directeur is er ook niet voor, maar het begint wellicht toch een goed idee te worden. Ik zou niet weten waar je deze leeftijdsgroep anders effectief kan bereiken. Of de ouders.
Van alle dingen waar ik tegen ben is dit dan ook een van de eerste die ik zou omarmen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen heel veel dingen. Maar volgens mij zitten we gewoon in een situatie waarin principes met elkaar in conflict komen. Je wil immers ook niet dat een kleine minderheid, op basis van argumenten die nog niet het begin van waarheid bevatten, de rest van het land tot in lengte van jaren beperkt in zijn vrijheid.
Extreem dom, het is toch een ziekte. Je loopt toch risico richting je omgeving en je kunt ook gewoon de GGD bellen voor een Janssen-prikje en dan ben je er ook.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, ik ken nu al 4 mensen die dit gaan doen. Ze zijn extreem anti vaccinatie en zodra het 2g wordt gaan ze het bewust opzoeken.
Rare maatregelen en qr samenleving bevestigen het wantrouwen voor hen.
Uiteindelijk is het immuniteit linksom/rechtsom als ze er normaal door komen.
Maar denk niet dat dit gewenst is.
Nee hoor ik geef alleen een voorbeeld over tijdelijke uitsluiting van zorg.quote:Op zaterdag 13 november 2021 23:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zie dit maar als een bevestiging dat je ongelijk had, aangezien je het nu een emotioneel pleidooi maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |