Dit. Het gaat een keer enorm pijn doen. Alleen dat moment denken ‘we’ voor ons uit te kunnen blijven schuiven.quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd niet uit te leggen dat we 25 hartoperaties afbellen om 1 covidpatiënt op te kunnen nemen.
Maar als ik dat zeg dan ben ik Bolsonaro.
Acute zorg gaat voor niet-acuut. Dat snap ik. Dat wordt gezien als een gegeven. Maar deze situatie kan enorm lang aanhouden en dan wil ik dit ter discussie stellen. Hoe lang kan je planbare zorg uitstellen ten gunste van acute (covid)zorg? Maanden? Jaren?
Nu de crisis langer gaat duren zullen we imo toe moeten naar een gecalculeerde aanpak waarbij we de minste kwalitatieve levensjaren verliezen. Dat lijkt me uiteindelijk ook in het belang van het collectief.
Er rust een enorm taboe op om een prijs aan een kwalitatief levensjaar te hangen en op die manier een ethische discussie te voeren of beleid te maken. Maar ik vind het evengoed niet eerlijk dat de hele samenleving nu wellicht jaren moet bloeden om een beperkte groep mensen te redden, waarvan een deel ook nog eens zelf blaam treft omdat zij een goedgekeurd vaccin weigeren. Het is niet dat dit over een maandje klaar is ofzo.quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit. Het gaat een keer enorm pijn doen. Alleen dat moment denken ‘we’ voor ons uit te kunnen blijven schuiven.
Helemaal mee eens hoor. Maar dat moet je niet als soort van stimulerend bedoeld gesprek aangaan met ongevaccineerden. Het is een totaal andere discussie.quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd niet uit te leggen dat we 25 hartoperaties afbellen om 1 covidpatiënt op te kunnen nemen.
Maar als ik dat zeg dan ben ik Bolsonaro.
Acute zorg gaat voor niet-acuut. Dat snap ik. Dat wordt gezien als een gegeven. Maar deze situatie kan enorm lang aanhouden en dan wil ik dit ter discussie stellen. Hoe lang kan je planbare zorg uitstellen ten gunste van acute (covid)zorg? Maanden? Jaren?
Nu de crisis langer gaat duren zullen we imo toe moeten naar een gecalculeerde aanpak waarbij we de minste kwalitatieve levensjaren verliezen. Dat lijkt me uiteindelijk ook in het belang van het collectief.
Yepquote:Op zaterdag 13 november 2021 19:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit. Het gaat een keer enorm pijn doen. Alleen dat moment denken ‘we’ voor ons uit te kunnen blijven schuiven.
Ja dat is ook zo. Al moet ik het nog zien. Ik denk dat geen politicus zijn vingers hieraan durft te branden eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor. Maar dat moet je niet als soort van stimulerend bedoeld gesprek aangaan met ongevaccineerden. Het is een totaal andere discussie.
Die medisch, ethisch, economisch en bestuurlijk besproken en opgelost moet worden
Dat laatste hč... Erger voor wie, en wanneer.quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo. Al moet ik het nog zien. Ik denk dat geen politicus zijn vingers hieraan durft te branden eerlijk gezegd.
Maar het zal vroeg of laat moeten, het alternatief is nog vele malen erger.
vind je dat leuk?quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:39 schreef Scjvb het volgende:
Het tandje bij dat Oostenrijk zet, stel dat dit ook in het verschiet ligt voor vaccinweigeraars in NL, en misschien meer..https://www.telegraaf.nl/(...)oor-ongevaccineerden
Bewust niet gekeken. Ik zag de bui al hangen. Sociaal wenselijk geleuter.quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:39 schreef DonDruiper het volgende:
Wat is iedereen lekker aan het deugen zeg op RTL nieuws..
Brrr..
een echte ouderwetse lockdown, we schrikken er van, dat virus nietquote:Op zaterdag 13 november 2021 17:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het buiten Europa ook zo’n drama eigenlijk? Heb het idee dat over een maand alles op slot zit als we zo doorgaan
2G is er daar toch al even? Die lockdown gaat toch binnenkort in daar?quote:Op zaterdag 13 november 2021 17:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dacht dat je altijd paar weken moest wachten voor je effecten van beleid kon zien.
Die titel 'gidsland' wisselt nog vaker dan ik van onderbroek.quote:Op zaterdag 13 november 2021 19:55 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)an-de-booster-corona
Nu is Israël weer het gidsland. Maar ondanks die boosters zitten ze straks nog steeds aan QR-codes, mondkapjes en strenge inreisbeperkingen vast.
We zijn linksom of rechtsom nog lang niet van deze shitshow af.
quote:Op zaterdag 13 november 2021 20:12 schreef THEFXR het volgende:
Horeca Leeuwarden sluit toch op tijd de deuren
De horecazaken in Leeuwarden die hadden aangekondigd vanavond open te blijven uit protest tegen de nieuwe coronamaatregelen, gaan toch om 20.00 uur dicht. Dat meldt woordvoerder Ton Eijer van de plaatselijke afdeling van Koninklijke Horeca Nederland.
Eijer: "Ons signaal is afgegeven, we hebben de media gehaald, en aandacht gekregen voor ons probleem: we zijn klaar met het gedraai van de overheid, de steeds weer veranderende regels voor de horeca. We hebben vanmiddag een gesprek gehad met de burgemeester, en die zei dat hij zich verplicht voelde om te gaan handhaven als horecazaken na 20.00 nog open zouden zijn. Dat zou een boete of dwangbevel zijn, en daar zitten onze leden niet op te wachten."
Eijer zegt dat met de burgemeester nu de afspraak gemaakt is om op korte termijn in overleg te gaan, over hoe de problemen voor de horecazaken in de stad verlicht kunnen worden.
Voorspelbaarquote:Op zaterdag 13 november 2021 20:12 schreef THEFXR het volgende:
De horecazaken in Leeuwarden die hadden aangekondigd vanavond open te blijven uit protest tegen de nieuwe coronamaatregelen, gaan toch om 20.00 uur dicht. Dat meldt woordvoerder Ton Eijer van de plaatselijke afdeling van Koninklijke Horeca Nederland.
Eijer: "Ons signaal is afgegeven, we hebben de media gehaald, en aandacht gekregen voor ons probleem: we zijn klaar met het gedraai van de overheid, de steeds weer veranderende regels voor de horeca. We hebben vanmiddag een gesprek gehad met de burgemeester, en die zei dat hij zich verplicht voelde om te gaan handhaven als horecazaken na 20.00 nog open zouden zijn. Dat zou een boete of dwangbevel zijn, en daar zitten onze leden niet op te wachten."
Eijer zegt dat met de burgemeester nu de afspraak gemaakt is om op korte termijn in overleg te gaan, over hoe de problemen voor de horecazaken in de stad verlicht kunnen worden.
Typicalquote:Op zaterdag 13 november 2021 20:12 schreef THEFXR het volgende:
Buma is ook een CDA’er. Die kan Hugo nu niet een mes in z’n rug steken. Dus het verbaast me niet.quote:Op zaterdag 13 november 2021 20:12 schreef THEFXR het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |