Neem aan dat dat mensen zijn die boven modaal verdienen.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:39 schreef Elan het volgende:
Uit die uitgelekte papieren: 'Gratis kinderopvang voor bijna iedereen'
Ben benieuwd voor wie dan niet.
Het heeft geen discussie te voeren met dergelijke lui. Hun enige doel is Nederland helemaal kapot te maken door een ruimhartig vluchtelingenbeleid.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Jip: "Er zijn 100 huisjes, voor 100 kinderen"
Janneke: "En toen kwamen er 10 mensen bij!"
Jip: "Dan moeten we dus huisjes bouwen"
Janneke: "Maar waar? We kunnen niet meer bij bouwen"
Wat begrijp je niet? Het is niet heel ingewikkeld.
Je hebt het nu over het aantal huizen. Waarom begin je dan eerst over ruimte? Waarom wissel je van onderwerp? Beviel het vorige niet?quote:Op woensdag 17 november 2021 13:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Zijn ongetwijfeld buurlanden waar ze prima terecht kunnen en als 10% van de wereld bevolking homo zou zijn waarvan 10% vervolgd zou worden is het discriminerend om van die groep maar 1% toe te laten. Of iedereen of niemandquote:Op woensdag 17 november 2021 11:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, jij denkt dat ontwikkelingshulp mensen die worden gemarteld vanwege hun seksuele voorkeur of hun religie heel veel helpt? Of dat ontwikkelingshulp de kogels tegen gaat houden van mensen die graag dictator willen worden in een land?
Echt, die 25.000 statushouders en nareizigers per jaar zijn echt het probleem niet. Daar dingen als de woningnood aan koppelen is echt totale onzin.
Of mensen die niet werken? Ik zit dat rapport te lezen dat is opgesteld door het CPB, zo heel gunstig is gratis kinderopvang helemaal niet. Het zorgt voor inflatie en minder bereidheid om te werken.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Neem aan dat dat mensen zijn die boven modaal verdienen.
Ja dat zou goed kunnen. Waarom heb je kinderopvang nodig als je niet werkt.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Of mensen die niet werken? Ik zit dat rapport te lezen dat is opgesteld door het CPB, zo heel gunstig is gratis kinderopvang helemaal niet. Het zorgt voor inflatie en minder bereidheid om te werken.
Heeft het niet ook als doel om het stelsel te versimpelen?quote:Op woensdag 17 november 2021 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Of mensen die niet werken? Ik zit dat rapport te lezen dat is opgesteld door het CPB, zo heel gunstig is gratis kinderopvang helemaal niet. Het zorgt voor inflatie en minder bereidheid om te werken.
Hoop vooral dat het voor de peuteropvang (zeg maar de peuterspeelzaal) gewoon onder alle omstandigheden en voor iedereen gratis gaat worden, kinderen uit toch al kansarme gezinnen beginnen al met een achterstand aan de basisschool omdat ouders die kosten niet willen/kunnen betalen. Eigenlijk zou je dat weer los moeten koppelen van de kinderopvang, zoals het vroeger altijd geregeld was en het meer als een voorbereiding op de basisschool moeten interpreteren dan daadwerkelijk opvang/oppas.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dat zou goed kunnen. Waarom heb je kinderopvang nodig als je niet werkt.
Het is nu inkomensafhankelijk toch? Als je daar mee stopt is dat al een gigantische stap naar versimpeling.quote:Op woensdag 17 november 2021 14:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Heeft het niet ook als doel om het stelsel te versimpelen?
Daar denkt de VVD anders over.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:08 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
Nederland is tjokvol. Tjokvol met lui die hier niets te zoeken hebben.
Leve het Poolse traangas, weg met die zogenaamde vluchtelingen die duizenden dollars hebben betaald om door Wit-Rusland te worden 'geholpen' om naar Europa te gaan.
Ruimte zat als we wat veeboeren bedrijven opkopen anders. Ik weet niet goed wat jij daar niet aan begrijpt, dat is een proces wat al in gang is gezet en meerdere grote voordelen heeft, we krijgen meer bouwgrond, minder stikstofuitstoot en meer groen als de landbouwgrond met 5% verminderd wordt.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Klopt, dat plan hebben de meeste partijen. 4 dagen gratis kinderopvang voor alle kinderen, geen inkomenstest of verplichting tot werken van de ouders.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:50 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Denk voor max. 4 dagen, iets in die richting. Dus bijna voor iedereen, behalve voor ouders die ze echt alle werkdagen naar de opvang brengen.
Omdat die mensen moeten vrezen voor hun leven. Dat is de heel simpele en duidelijke reden.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:57 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Daarnaast waarom zouden we mensen opnemen die geen democratie gewend zijn, gemiddeld een lager IQ hebben en vaker dan gemiddeld in de criminaliteit /bijstand terecht komen.
Wat is dit voor een zelf haat?
Klopt. We hebben niks aan een stortvloed van analfabete kleermakers die hier niks anders kunnen dan weten hoe je een uitkering moet aanvragen, toeslagen kan krijgen, voorrang krijgen bij het betrekken van een woning, etc., etc.quote:Op woensdag 17 november 2021 13:57 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Zijn ongetwijfeld buurlanden waar ze prima terecht kunnen en als 10% van de wereld bevolking homo zou zijn waarvan 10% vervolgd zou worden is het discriminerend om van die groep maar 1% toe te laten. Of iedereen of niemand
Als je 100 euro schuld heb kun je mee beter 100 euro aflossen ipv 300 euro extra schuld te maken.
Daarnaast waarom zouden we mensen opnemen die geen democratie gewend zijn, gemiddeld een lager IQ hebben en vaker dan gemiddeld in de criminaliteit /bijstand terecht komen.
Wat is dit voor een zelf haat?
Nee. Ik zie ook nog niet gelijk wat hij of zijn partij hiermee zou winnen. En je weet dat neem ik aan dat Rutte ook religieus is?quote:
Alleen D66 toch?quote:Op woensdag 17 november 2021 16:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, dat plan hebben de meeste partijen. 4 dagen gratis kinderopvang voor alle kinderen, geen inkomenstest of verplichting tot werken van de ouders.
quote:De VVD zei begin dit jaar nog niets te zien in ‘staatscrèches’. Gratis kinderopvang bestaat niet volgens de liberalen. Ouders moeten wél extra kinderopvangtoeslag krijgen, blijkt uit het verkiezingsprogramma. Kosten: 700 miljoen euro.
GL, PvdA, SP en PvdD ook volgens mij.quote:
Ah ja maar die doen verder niet mee in de formatie.quote:Op woensdag 17 november 2021 17:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
GL, PvdA, SP en PvdD ook volgens mij.
CU wilde gewoon een hoge korting: https://www.christenunie.nl/standpunt/kinderopvang
Die zijn wel van belang om plannen door de eerste kamer te krijgen en ook om D66 aan boord te krijgen (als die genoeg PvdA/GL plannen er door krijgen, gaan de linkse kiezers misschien niet terug naar de PvdA/GL).quote:Op woensdag 17 november 2021 17:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah ja maar die doen verder niet mee in de formatie.
Dat is waar. 4 dagen of desnoods 3 zou top zijn, maar ben bang voor een lag compromis.quote:Op woensdag 17 november 2021 17:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die zijn wel van belang om plannen door de eerste kamer te krijgen en ook om D66 aan boord te krijgen (als die genoeg PvdA/GL plannen er door krijgen, gaan de linkse kiezers misschien niet terug naar de PvdA/GL).
Semi-gratis kinderopvang naar Scandinavisch voorbeeld, ik ben voor.quote:Op woensdag 17 november 2021 17:26 schreef Raw85 het volgende:
Volgens mij zijn een groot deel van de personeelstekorten in de zorg en het onderwijs opgelost als parttimers per week 1 uur extra zouden werken. Als gratis kinderopvang ervoor zou kunnen zorgen dat men de mogelijkheid heeft om dat ene uur (of meer) extra te werken dan ben je uiteindelijk misschien nog wel goedkoper uit ook.
En daarnaast denk ik dat het voor de financiële onafhankelijkheid van vrouwen ook goed uit zou kunnen pakken als het makkelijker is om wat meer te werken. Even los van alle sociale normen/rollen die in deze kwestie ook wel problematisch kunnen zijn.
Voor de zorg is er een ander probleem qua kinderopvang. Wisselende diensten, soms last-minute wijzigingen door ziekte en werken op uren dat de opvang helemaal niet open is zijn daar een groter probleem dan de kosten. Een oplossing daarvoor weet ik ook zo snel niet. De zorgmedewerkers die ik ken brengen kinderen dan ook naar opvangouders en niet naar de reguliere kinderopvang.quote:Op woensdag 17 november 2021 17:26 schreef Raw85 het volgende:
Volgens mij zijn een groot deel van de personeelstekorten in de zorg en het onderwijs opgelost als parttimers per week 1 uur extra zouden werken. Als gratis kinderopvang ervoor zou kunnen zorgen dat men de mogelijkheid heeft om dat ene uur (of meer) extra te werken dan ben je uiteindelijk misschien nog wel goedkoper uit ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |