abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 november 2021 @ 13:54:49 #201
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202217827
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:39 schreef Elan het volgende:
Uit die uitgelekte papieren: 'Gratis kinderopvang voor bijna iedereen'
Ben benieuwd voor wie dan niet.
Neem aan dat dat mensen zijn die boven modaal verdienen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202217849
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:47 schreef zoost het volgende:

[..]
Jip: "Er zijn 100 huisjes, voor 100 kinderen"
Janneke: "En toen kwamen er 10 mensen bij!"
Jip: "Dan moeten we dus huisjes bouwen"
Janneke: "Maar waar? We kunnen niet meer bij bouwen"

Wat begrijp je niet? Het is niet heel ingewikkeld.
Het heeft geen discussie te voeren met dergelijke lui. Hun enige doel is Nederland helemaal kapot te maken door een ruimhartig vluchtelingenbeleid.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  woensdag 17 november 2021 @ 13:56:51 #203
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202217857
quote:

[..]

Je hebt het nu over het aantal huizen. Waarom begin je dan eerst over ruimte? Waarom wissel je van onderwerp? Beviel het vorige niet?
pi_202217866
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, jij denkt dat ontwikkelingshulp mensen die worden gemarteld vanwege hun seksuele voorkeur of hun religie heel veel helpt? Of dat ontwikkelingshulp de kogels tegen gaat houden van mensen die graag dictator willen worden in een land?

Echt, die 25.000 statushouders en nareizigers per jaar zijn echt het probleem niet. Daar dingen als de woningnood aan koppelen is echt totale onzin.
Zijn ongetwijfeld buurlanden waar ze prima terecht kunnen en als 10% van de wereld bevolking homo zou zijn waarvan 10% vervolgd zou worden is het discriminerend om van die groep maar 1% toe te laten. Of iedereen of niemand

Als je 100 euro schuld heb kun je mee beter 100 euro aflossen ipv 300 euro extra schuld te maken.

Daarnaast waarom zouden we mensen opnemen die geen democratie gewend zijn, gemiddeld een lager IQ hebben en vaker dan gemiddeld in de criminaliteit /bijstand terecht komen.

Wat is dit voor een zelf haat?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_202217911
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Neem aan dat dat mensen zijn die boven modaal verdienen.
Of mensen die niet werken? Ik zit dat rapport te lezen dat is opgesteld door het CPB, zo heel gunstig is gratis kinderopvang helemaal niet. Het zorgt voor inflatie en minder bereidheid om te werken.
blablablabla
  woensdag 17 november 2021 @ 14:00:55 #206
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202217935
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Of mensen die niet werken? Ik zit dat rapport te lezen dat is opgesteld door het CPB, zo heel gunstig is gratis kinderopvang helemaal niet. Het zorgt voor inflatie en minder bereidheid om te werken.
Ja dat zou goed kunnen. Waarom heb je kinderopvang nodig als je niet werkt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 17 november 2021 @ 14:01:49 #207
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202217950
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Heeft het niet ook als doel om het stelsel te versimpelen?
pi_202217970
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja dat zou goed kunnen. Waarom heb je kinderopvang nodig als je niet werkt.
Hoop vooral dat het voor de peuteropvang (zeg maar de peuterspeelzaal) gewoon onder alle omstandigheden en voor iedereen gratis gaat worden, kinderen uit toch al kansarme gezinnen beginnen al met een achterstand aan de basisschool omdat ouders die kosten niet willen/kunnen betalen. Eigenlijk zou je dat weer los moeten koppelen van de kinderopvang, zoals het vroeger altijd geregeld was en het meer als een voorbereiding op de basisschool moeten interpreteren dan daadwerkelijk opvang/oppas.
blablablabla
pi_202218088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:01 schreef VoMy het volgende:

[..]
Heeft het niet ook als doel om het stelsel te versimpelen?
Het is nu inkomensafhankelijk toch? Als je daar mee stopt is dat al een gigantische stap naar versimpeling.
Werkenden: Gratis kinderopvang.
Niet werkenden: Aangepast tarief dat zelf voldaan dient te worden.

En tussen 2-4 ongeacht inkomen of werkstatus sowieso peuterspeelzaal gratis. Zeg maar onder de zelfde noemer als de rest van het onderwijs al decennia geregeld is. Voor de basisschool hoef je ook niet met toeslagen in de weer en maakt het geen zak uit wat en hoeveel of dat je überhaupt werkt.

Die peuterspeelzaal tot kinderopvang muteren hadden ze nooit aan moeten beginnen. Is iets heel anders dan opvang en heeft veel meer een schools karakter.
blablablabla
pi_202218436
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:08 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Nederland is tjokvol. Tjokvol met lui die hier niets te zoeken hebben.
Leve het Poolse traangas, weg met die zogenaamde vluchtelingen die duizenden dollars hebben betaald om door Wit-Rusland te worden 'geholpen' om naar Europa te gaan.
Daar denkt de VVD anders over.
pi_202218476
quote:

[..]

Ruimte zat als we wat veeboeren bedrijven opkopen anders. Ik weet niet goed wat jij daar niet aan begrijpt, dat is een proces wat al in gang is gezet en meerdere grote voordelen heeft, we krijgen meer bouwgrond, minder stikstofuitstoot en meer groen als de landbouwgrond met 5% verminderd wordt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2021 14:42:06 ]
pi_202220262
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:50 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Denk voor max. 4 dagen, iets in die richting. Dus bijna voor iedereen, behalve voor ouders die ze echt alle werkdagen naar de opvang brengen.
Klopt, dat plan hebben de meeste partijen. 4 dagen gratis kinderopvang voor alle kinderen, geen inkomenstest of verplichting tot werken van de ouders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202220304
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:57 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
Daarnaast waarom zouden we mensen opnemen die geen democratie gewend zijn, gemiddeld een lager IQ hebben en vaker dan gemiddeld in de criminaliteit /bijstand terecht komen.

Omdat die mensen moeten vrezen voor hun leven. Dat is de heel simpele en duidelijke reden.

Als we hier ooit iedereen gaan vervolgen en martelen die Hertog Jan lekker vinden, wil jij ook graag ergens opvang vinden. Het is gewoon pure menselijkheid.

Wat is dit voor egocentrisme om mensen in nood lekker in nood te willen laten zitten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202220411
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:57 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
Zijn ongetwijfeld buurlanden waar ze prima terecht kunnen en als 10% van de wereld bevolking homo zou zijn waarvan 10% vervolgd zou worden is het discriminerend om van die groep maar 1% toe te laten. Of iedereen of niemand

Als je 100 euro schuld heb kun je mee beter 100 euro aflossen ipv 300 euro extra schuld te maken.

Klopt. We hebben niks aan een stortvloed van analfabete kleermakers die hier niks anders kunnen dan weten hoe je een uitkering moet aanvragen, toeslagen kan krijgen, voorrang krijgen bij het betrekken van een woning, etc., etc.

Nederland gaat kapot door links.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_202220460
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat een deel dit stuk (https://www.scribd.com/do(...)t-VVD-CDA#from_embed) nog niet heeft gelezen. In hoofdstuk 8 wordt wat breder omschreven wat de plannen zijn.

Kort samengevat:
-immigratie en asiel moeten ons niet overkomen maar er moet actief beleid worden gevoerd waarbij vluchtelingen in nood worden beschermd;
-Europese, grensoverschrijdende aanpak met goede bewaking van buitengrenzen en snelle migratie/asielprocedures, met daarbij een vaste verdeelsleutel over de lidstaten, het grootste deel wordt opgevangen in de regio;
-Meer mensen naar organisaties als de IND om procedure sneller te laten verlopen;
-Kwetsbaarste vluchtelingen mogen in grotere aantallen komen, daar staat tegenover dat er korte metten wordt gemaakt met asielzoekers die geen kans hebben op verblijf in Nederland;
-Vanaf de dag van aankomst gelijk Nederlandse taallessen en lessen over normen en waarden die we hier kennen.

Is dat nou zo verkeerd? Als je procedures versnelt en asielzoekers die geen enkele kans hebben op verblijf er ook zo snel mogelijk weer uit kunt zetten dan vraag ik me af of je met heel veel meer immigranten te maken krijgt dan nu het geval is.
pi_202220481
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:03 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]

Nee. Ik zie ook nog niet gelijk wat hij of zijn partij hiermee zou winnen. En je weet dat neem ik aan dat Rutte ook religieus is?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2021 18:15:34 ]
pi_202220559
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 16:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, dat plan hebben de meeste partijen. 4 dagen gratis kinderopvang voor alle kinderen, geen inkomenstest of verplichting tot werken van de ouders.
Alleen D66 toch?

quote:
De VVD zei begin dit jaar nog niets te zien in ‘staatscrèches’. Gratis kinderopvang bestaat niet volgens de liberalen. Ouders moeten wél extra kinderopvangtoeslag krijgen, blijkt uit het verkiezingsprogramma. Kosten: 700 miljoen euro.

blablablabla
pi_202220592
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Alleen D66 toch?
[..]

GL, PvdA, SP en PvdD ook volgens mij.
https://nos.nl/collectie/(...)-revival-leraarschap

CU wilde gewoon een hoge korting: https://www.christenunie.nl/standpunt/kinderopvang
pi_202220617
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
GL, PvdA, SP en PvdD ook volgens mij.

CU wilde gewoon een hoge korting: https://www.christenunie.nl/standpunt/kinderopvang
Ah ja maar die doen verder niet mee in de formatie.
blablablabla
pi_202220643
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Ah ja maar die doen verder niet mee in de formatie.
Die zijn wel van belang om plannen door de eerste kamer te krijgen en ook om D66 aan boord te krijgen (als die genoeg PvdA/GL plannen er door krijgen, gaan de linkse kiezers misschien niet terug naar de PvdA/GL).
pi_202220655
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die zijn wel van belang om plannen door de eerste kamer te krijgen en ook om D66 aan boord te krijgen (als die genoeg PvdA/GL plannen er door krijgen, gaan de linkse kiezers misschien niet terug naar de PvdA/GL).
Dat is waar. 4 dagen of desnoods 3 zou top zijn, maar ben bang voor een lag compromis.
blablablabla
pi_202220670
Volgens mij zijn een groot deel van de personeelstekorten in de zorg en het onderwijs opgelost als parttimers per week 1 uur extra zouden werken. Als gratis kinderopvang ervoor zou kunnen zorgen dat men de mogelijkheid heeft om dat ene uur (of meer) extra te werken dan ben je uiteindelijk misschien nog wel goedkoper uit ook.

En daarnaast denk ik dat het voor de financiële onafhankelijkheid van vrouwen ook goed uit zou kunnen pakken als het makkelijker is om wat meer te werken. Even los van alle sociale normen/rollen die in deze kwestie ook wel problematisch kunnen zijn.
  woensdag 17 november 2021 @ 17:34:16 #223
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202220757
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:26 schreef Raw85 het volgende:
Volgens mij zijn een groot deel van de personeelstekorten in de zorg en het onderwijs opgelost als parttimers per week 1 uur extra zouden werken. Als gratis kinderopvang ervoor zou kunnen zorgen dat men de mogelijkheid heeft om dat ene uur (of meer) extra te werken dan ben je uiteindelijk misschien nog wel goedkoper uit ook.

En daarnaast denk ik dat het voor de financiële onafhankelijkheid van vrouwen ook goed uit zou kunnen pakken als het makkelijker is om wat meer te werken. Even los van alle sociale normen/rollen die in deze kwestie ook wel problematisch kunnen zijn.
Semi-gratis kinderopvang naar Scandinavisch voorbeeld, ik ben voor.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_202220848
Ik ben met name voor gratis kinderopvang omdat dan al snel de grootste toeslag kan worden afgeschaft. In de kinderopvangtoeslag worden enorme toeslagen rondgepompt. Zelf zal ik me kinderen ook naar een gratis opvang niet brengen.
pi_202220855
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 17:26 schreef Raw85 het volgende:
Voor de zorg is er een ander probleem qua kinderopvang. Wisselende diensten, soms last-minute wijzigingen door ziekte en werken op uren dat de opvang helemaal niet open is zijn daar een groter probleem dan de kosten. Een oplossing daarvoor weet ik ook zo snel niet. De zorgmedewerkers die ik ken brengen kinderen dan ook naar opvangouders en niet naar de reguliere kinderopvang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')