abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202151182
Ik lees hier veel kritiek op de overheid en ook ik denk wel eens is dit de weg? Tegelijk lees ik hier ook best vaak voorbeelden uit andere landen waar het goed gaat, af en toe worden deze landen dan een paar weken later weer door de waarheid ingehaald.

Maar stel nu, jij staat in Hugo’s schoenen (hier ga ik nu geen grapje over maken), via welke route zie jij ons dan uit deze malaise geraken?
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:33:40 #2
497858 A6
Randstad _O_
pi_202151260
Alles opengooien voor gevaccineerden

Wappies uitsluiten van alles behalve supermarkten/apotheken

Opgelost.
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:39:06 #3
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_202151357
Uit laten razen onder gevaccineerden en restricties opleggen voor ongevaccineerden. Jammer maar helaas. Dit virus hou je op geen enkele wijze tegen.

Accepteren & vaccineren.
Tics van je petten.
pi_202151420
oO/
pi_202151500
Vaccineren verplichten.
pi_202151509
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:29 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik lees hier veel kritiek op de overheid en ook ik denk wel eens is dit de weg? Tegelijk lees ik hier ook best vaak voorbeelden uit andere landen waar het goed gaat, af en toe worden deze landen dan een paar weken later weer door de waarheid ingehaald.

Maar stel nu, jij staat in Hugo’s schoenen (hier ga ik nu geen grapje over maken), via welke route zie jij ons dan uit deze malaise geraken?
Uiteindelijk is er maar één echt alternatief, en dat is accepteren dat mensen sterven aan corona. Er zal altijd een gedeelte van de bevolking zijn dat zich niet laat vaccineren en er zal altijd een gedeelte van de bevolking zijn dat wel gevaccineerd is, maar lichamelijk niet sterk genoeg om het virus af te weren.

Dus geen maatregelen nemen betekent dat er een overbelasting zal zijn van de ziekenhuizen. En dus dat er keuzes gemaakt worden bij wie we alles op alles zetten om hem/haar te laten overleven, en bij wie we dat niet doen.
pi_202151527
Op de korte termijn met hoge prioriteit 60-plussers, mensen met onderliggende aandoeningen en overgewicht een halfjaarlijkse boosters aanbieden. Op de lange termijn de zorg flink opschalen en investeren in medicijnen die (bovenop een vaccinatie) nog kunnen zorgen dat mensen die ziek worden, niet ernstig ziek worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:33 schreef A6 het volgende:
Alles opengooien voor gevaccineerden

Wappies uitsluiten van alles behalve supermarkten/apotheken

Opgelost.
Nee, daarvoor werken de vaccins niet goed genoeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:47:23 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202151554
quote:

Het probleem is dat die mensen het virus ontkennen, omdat ze flinke wantrouwen hebben naar alles wat overheid is. Zij zullen zeggen alles openen en de zorg opschalen. Vervolgens melden ze zich niet aan als zorgmedewerker en verwacht men dat andere mensen dat doen. Die denken dat je die uit een laadje trekt en snappen niet dat we niet honderdduizenden mensen tegelijk kunnen helpen op de IC's en welk jaartal je er ook bij pakt uit de Nederlandse geschiedenis, er was geen jaar dat we dat wel aan hadden gekund op de IC's. Maar de overheid moet overal de schuld van krijgen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:46 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Uiteindelijk is er maar één echt alternatief, en dat is accepteren dat mensen sterven aan corona. Er zal altijd een gedeelte van de bevolking zijn dat zich niet laat vaccineren en er zal altijd een gedeelte van de bevolking zijn dat wel gevaccineerd is, maar lichamelijk niet sterk genoeg om het virus af te weren.

Dus geen maatregelen nemen betekent dat er een overbelasting zal zijn van de ziekenhuizen. En dus dat er keuzes gemaakt worden bij wie we alles op alles zetten om hem/haar te laten overleven, en bij wie we dat niet doen.
Hier ga je al. Als je dat doet dan wordt het zo druk op de IC's dat mensen in de gangen liggen, niet aan de beademing kunnen, massagraven enz. Het is niet zomaar accepteren dat er doden zullen vallen, het gaat erom dat die doden allemaal in een korte tijd gaan vallen en dat geen enkele infrastructuur ter wereld zoiets aankan zonder enorm onmenselijk schrijnende toestanden te krijgen. Het is verdomme geen computerspel.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_202151649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het probleem is dat die mensen het virus ontkennen, omdat ze flinke wantrouwen hebben naar alles wat overheid is. Zij zullen zeggen alles openen en de zorg opschalen. Vervolgens melden ze zich niet aan als zorgmedewerker en verwacht men dat andere mensen dat doen. Die denken dat je die uit een laadje trekt en snappen niet dat we niet honderdduizenden mensen tegelijk kunnen helpen op de IC's en welk jaartal je er ook bij pakt uit de Nederlandse geschiedenis, er was geen jaar dat we dat wel aan hadden gekund op de IC's. Maar de overheid moet overal de schuld van krijgen.
Haha, jij verwacht honderdduizenden mensen op de IC's? En dan ook tegelijk nog wel _O-.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202151663
quote:

- Het leger inschakelen om in het kader van een binnenlandse vredesmissie het vaccinatieprogramma op poten te zetten.
Pas hiermee stoppen als alle mensen die ervoor in aanmerking komen, volledig zijn gevaccineerd.
- Het bindend referendum weer mogelijk maken.
Een nieuw referendum starten om de bevolking te laten stemmen op het wel of niet aanhouden van Mark Rutte als politiek figuur op landelijk niveau.
Stemt het volk 'niet aanhouden' dan legt Rutte per direct zijn functie neer en verlaat, ook per direct, de politiek op landelijk niveau.
- Nieuwe verkiezingen mogelijk maken.
- Ongevaccineerden tot zover limiteren dat men alleen naar buiten kan om dagelijks 30 minuten een wandelingetje te kunnen maken. De rest van de tijd van de ongevaccineerde wordt binnenshuis doorgebracht.
- Scrumgroepen organiseren - vijf gevaccineerden met een twintigtal ongevaccineerden.
Het vijftal doet de boodschappen, regelt de afhaal en inbrengen van goederen naar bedrijven en instanties voor de ongevaccineerde en doet buitenshuis wat de ongevaccineerde eigenlijk zou willen doen, neemt dit op en stuurt het via WhatsApp naar de ongevaccineerde.
Hierdoor wordt de ongevaccineerde jaloers en 'zou het ook wel willen'. Prima, maar dan wel met volledige vaccinatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metalfrost op 12-11-2021 22:57:49 ]
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:52:35 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202151665
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, jij verwacht honderdduizenden mensen op de IC's? En dan ook tegelijk nog wel _O-.
Nee, want dat gaat niet passen.

En was jij het niet die laatst aan het beweren was dat iedereen met respect behandeld moet worden op Fok, terwijl je altijd als eerste komt trollen?
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:53:05 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202151677
Boosters, boosters, boosters. Om te beginnen voor alle ouderen en mensen met risicoprofielen.

2G om contactmomenten van ongevaccineerden zo veel mogelijk terug te dringen.

Binnen die kaders kijken of de (IC-)zorg binnen de perken blijft.

Verder hopen dat er repressieve medicatie beschikbaar komt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:56:49 #13
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202151740
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:46 schreef HowardRoark het volgende:
Op de korte termijn met hoge prioriteit 60-plussers, mensen met onderliggende aandoeningen en overgewicht een halfjaarlijkse boosters aanbieden. Op de lange termijn de zorg flink opschalen en investeren in medicijnen die (bovenop een vaccinatie) nog kunnen zorgen dat mensen die ziek worden, niet ernstig ziek worden.
[..]
Nee, daarvoor werken de vaccins niet goed genoeg.
Hoe schaal je de zorg zo op dat ze het allemaal wel aankunnen. Hoeveel mensen moeten dan gaan werken op de IC's?
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:57:59 #14
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202151758
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Een nieuw referendum starten om de bevolking te laten stemmen op het wel of niet aanhouden van Mark Rutte als politiek figuur op landelijk niveau.
Stemt het volk 'niet aanhouden' dan legt Rutte per direct zijn functie neer en verlaat, ook per direct, de politiek op landelijk niveau.
Goed idee, maar dan mogen we die referenda ook houden over spelers als Wilders, Baudet, Klaver, Ouwehand, etc, lijkt me.

Gaat een vrij onwerkbare situatie geven vrees ik. Voor de meeste politieke hoofdfiguren is een meerderheid te vinden die ze liever weg heeft denk ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202151766
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:46 schreef Heph844 het volgende:

[..]

20 jaar geleden kon dat gewoon, alleen de achterlijke bible belt vaccineerde niet, en urk en dat soort gaten. dat was mooi geisoleerd, had niemand last van.

nu zitten de anti vaccers echt overal, en zeer gemotiveerd om dat lekker overal te verspreiden want ze willen onvoorwaardelijke vrijheid om alles te doen.

maar ik ben nog steeds tegen verplicht vaccineren, en denk dat vaccinaties ook niet per se alles gaan stoppen, zoals ze nu werken. vaccineren doe je om verspreiding af te remmen en jezelf te beschermen.

daarom zie ik alleen echt heil in lockdowns, eigenlijk. en heel snel betere vaccins ontwikkelen. dat gedoe met die pas is nu wel gefaald, de besmettingsgraad stijgt harder dan ooit.
  vrijdag 12 november 2021 @ 23:00:07 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202151800
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Goed idee, maar dan mogen we die referenda ook houden over spelers als Wilders, Baudet, Klaver, Ouwehand, etc, lijkt me.

Gaat een vrij onwerkbare situatie geven vrees ik. Voor de meeste politieke hoofdfiguren is een meerderheid te vinden die ze liever weg heeft denk ik.
Het grappige is dat we dit elke 4 jaar al doen, maar sommige personen begrijpen onze democratie niet echt. Als er niet genoeg stemmen zijn op mensen als Wilders, dan wordt er niet naar 'het volk' geluisterd.
  vrijdag 12 november 2021 @ 23:00:24 #17
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_202151804
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:52 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
- Het leger inschakelen om in het kader van een binnenlandse vredesmissie het vaccinatieprogramma op poten te zetten.
Pas hiermee stoppen als alle mensen die ervoor in aanmerking komen, volledig zijn gevaccineerd.
- Nieuwe verkiezingen mogelijk maken.
- Ongevaccineerden tot zover limiteren dat men alleen naar buiten kan om dagelijks 30 minuten een wandelingetje te kunnen maken. De rest van de tijd van de ongevaccineerde wordt binnenshuis doorgebracht.
- Scrumgroepen organiseren - vijf gevaccineerden met een twintigtal ongevaccineerden.
Het vijftal doet de boodschappen, regelt de afhaal en inbrengen van goederen naar bedrijven en instanties voor de ongevaccineerde en doet buitenshuis wat de ongevaccineerde eigenlijk zou willen doen, neemt dit op en stuurt het via WhatsApp naar de ongevaccineerde.
Hierdoor wordt de ongevaccineerde jaloers en 'zou het ook wel willen'. Prima, maar dan wel met volledige vaccinatie.
Niet zeker of dit satire is maar ik moest wel lachen.
pi_202151838
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, want dat gaat niet passen.

En was jij het niet die laatst aan het beweren was dat iedereen met respect behandeld moet worden op Fok, terwijl je altijd als eerste komt trollen?
Waar troll ik? Je schildert simpelweg een belachelijk beeld af. We hebben het hier over Covid-19, een virus met een sterftepercentage lager dan 1%. In Nederland is van bekende besmettingen 3.3% in het ziekenhuis gekomen en 0.5% op de IC. En doordat lang niet iedereen zich laat testen bij een besmetting liggen die daadwerkelijke percentages in realiteit waarschijnlijk nog een stuk lager.

Honderdduizenden tegelijk op de IC, kerel :').
pi_202151848
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 22:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Waarom zou je een dubbele check willen uitvoeren op iemand die op democratische wijze de Kamer in is gestemd?
Rutte heeft onder het mom van 'economische vooruitgang' in tien jaar tijd het land naar de filistijnen geholpen. Hij denkt er niet aan om te stoppen, misschien moet het volk hem eraan herinneren dat het heerschap zijn beroep uitoefent voor het eigen belang, niet die van het volk.
  vrijdag 12 november 2021 @ 23:04:46 #20
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202151867
Zorg en IC opschalen.
  vrijdag 12 november 2021 @ 23:07:04 #21
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202151895
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:04 schreef Ixnay het volgende:
Zorg en IC opschalen.
Noem een jaartal dat we wel genoeg IC-bedden hadden.
  vrijdag 12 november 2021 @ 23:07:38 #22
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_202151902
Vol inzetten op meer zorgmedewerkers. Opleidingen tot verzorgende gratis maken en werkleertrajecten stimuleren. Er bestaan opleidingen die 6 maanden duren, dan ben je niet tot veel bevoegd naar kun je al wel in de zorg werken en misschien ondertussen verder leren. Uiteindelijk zijn er de komende decennia veel meer mensen nodig in de zorg dus investeren moet toch.

Verder thuiswerken meer stimuleren maar qua maatregelen niet veel meer doen. Vaccinatie beschikbaar houden voor de kwetsbare groepen en verder wie wil, net zoals de griepprik.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 12 november 2021 @ 23:08:01 #23
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202151905
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:03 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Waarom zou je een dubbele check willen uitvoeren op iemand die op democratische wijze de Kamer in is gestemd?

Want Rutte is dat niet?

quote:
Rutte heeft onder het mom van 'economische vooruitgang' in tien jaar tijd het land naar de filistijnen geholpen. Hij denkt er niet aan om te stoppen, misschien moet het volk hem eraan herinneren dat het heerschap zijn beroep uitoefent voor het eigen belang, niet die van het volk.
Tja, het volk geeft hem juist de meeste stemmen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 12 november 2021 @ 23:08:31 #24
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202151909
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Noem een jaartal dat we wel genoeg IC-bedden hadden.
2021 zonder VVD die de hele zorg ontwricht heeft.
pi_202151937
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 23:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Want Rutte is dat niet?
Na tien jaar regeren is de geloofwaardigheid ervan af. Alsof de persoon 'Rutte als premier' na elk regeerakkoord even een ander persoon wordt.
quote:
[..]
Tja, het volk geeft hem juist de meeste stemmen.
Tijd om een ander die kans te gunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')