Voor 360.000 gekocht in 2018 en volgens huispedia is het nu 5 Ton waard.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:20 schreef SuperNeger het volgende:
Zeg er a.u.b. ook even bij hoelang het geleden is.
Mijne was 180k eind 2017 en had hem voor 190k gekregen en zie dat de buren het nu voor 325k verkopen en zal me niks verbazen als biedingen onder de 350k niet eens serieus worden genomen. Gewoon verdubbeling.
Waarom zou je er 2 willen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:32 schreef SuperNeger het volgende:
Is het denk je slim om hem te verkopen en als er dan een woningmarkt crash aankomt en alle huizen worden nog maar de helft waard om er twee voor terug te kopen?
Dat is zeer slim.quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:32 schreef SuperNeger het volgende:
Is het denk je slim om hem te verkopen en als er dan een woningmarkt crash aankomt en alle huizen worden nog maar de helft waard om er twee voor terug te kopen?
Whahahaquote:Op vrijdag 12 november 2021 17:35 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat is zeer slim.
Het is ook erg slim om je aandelen te verkopen vlak voor een beurscrash. Ook slim is het aankopen van crypto vlak voordat het 100 keer zoveel waard wordt.
en Check!quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:35 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ook slim is het aankopen van crypto vlak voordat het 100 keer zoveel waard wordt.
140 in 2013 op het dieptepunt van de markt. Nu rond de 270kquote:Op vrijdag 12 november 2021 17:20 schreef SuperNeger het volgende:
Zeg er a.u.b. ook even bij hoelang het geleden is.
Mijne was 180k eind 2017 en had hem voor 190k gekregen en zie dat de buren het nu voor 325k verkopen en zal me niks verbazen als biedingen onder de 350k niet eens serieus worden genomen. Gewoon verdubbeling.
Waarom zou er een crash komen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 17:32 schreef SuperNeger het volgende:
Precies.. is leuk op papier maar je hebt er geen fok aan. De enige die er blij van wordt is de gemeente vanwege de OZBquote:Op vrijdag 12 november 2021 18:18 schreef Sfancta het volgende:
375k in 2017 en nu 650k
Maar krijg er niks anders moois voor terug
Zette het liefst vanavond nog een bord in de tuin, en dan een tijd particulier huren, maar dan betaal ik sowieso het dubbele van nu, en wat doet de tijd?quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Precies.. is leuk op papier maar je hebt er geen fok aan. De enige die er blij van wordt is de gemeente vanwege de OZB
Verpatsen en in Frankrijk een krot op het platteland kopen voor 50kquote:Op vrijdag 12 november 2021 18:21 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Zette het liefst vanavond nog een bord in de tuin, en dan een tijd particulier huren, maar dan betaal ik sowieso het dubbele van nu, en wat doet de tijd?
Dat eerste huis heeft een woonkamer van 13 M2 wtf is dit? De plee is onderhand nog groter hierquote:Op vrijdag 12 november 2021 18:32 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Verpatsen en in Frankrijk een krot op het platteland kopen voor 50k
https://franshuis.nl/koop-huis-frankrijk/index.html
Boeien.. gewoon afwachten tot in Nederland de markt crasht en dan weer terugkerenquote:Op vrijdag 12 november 2021 18:34 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Dat eerste huis heeft een woonkamer van 13 M2 wtf is dit? De plee is onderhand nog groter hier
Zonder de overwaarde op mijn vorige huis had ik mijn huidige huis niet kunnen kopen. Het is een stuk makkelijker om een huis te kopen wanneer je een huis hebt om te verkopen in deze markt. Je hebt er wel degelijk iets aan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 18:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Precies.. is leuk op papier maar je hebt er geen fok aan. De enige die er blij van wordt is de gemeente vanwege de OZB
Lood om oud ijzer, als je vorige huis niet in waarde was gestegen was je nieuwe huis ook goedkoper geweestquote:Op vrijdag 12 november 2021 18:44 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Zonder de overwaarde op mijn vorige huis had ik mijn huidige huis niet kunnen kopen. Het is een stuk makkelijker om een huis te kopen wanneer je een huis hebt om te verkopen in deze markt. Je hebt er wel degelijk iets aan.
75k in 1 jaar? Heb je verbouwd?quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:11 schreef pvdplanet het volgende:
Huis 1 jaar geleden gekocht voor 350.000, nu 425.000.
We volgen de gemiddelde huizenprijs ongeveer
Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat mijn uitgangspositie beter was dan van iemand die eerder geen huis had gekocht.quote:Op vrijdag 12 november 2021 19:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Lood om oud ijzer, als je vorige huis niet in waarde was gestegen was je nieuwe huis ook goedkoper geweest
Wij zijn inmiddels wel actief op zoek naar een ander huis, waar we ook nog 30 jaar willen wonen. In Zuid-Limburg, liefst vrijstaand met een beetje leuke tuin. We hebben er ook al een aantal bezichtigd maar nog niets naar onze gading gevonden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 22:40 schreef qajariaq het volgende:
Mijn huis is in ruim dertig jaar ruim het dubbele waard in euro's dan ik er guldens voor betaald heb. Eigenlijk dus bijna vijf keer zoveel waard. Maar daar koop ik niets voor want ik woon er en blijf er wonen tot ik naar een ouderen voorziening ga waaraan dan de overwaarde op gaat.
Voordat er weer gejoeld wordt dat het zo goedkoop gekocht is moet je wel even erbij verzinnen wat toen de rente was. Ik was aan rente en minimaal aflossen gewoon mijn halve netto salaris kwijt voor het kale huis.
probeer midden-limburg, veel waar voor je geld nogquote:Op vrijdag 12 november 2021 23:38 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Wij zijn inmiddels wel actief op zoek naar een ander huis, waar we ook nog 30 jaar willen wonen. In Zuid-Limburg, liefst vrijstaand met een beetje leuke tuin. We hebben er ook al een aantal bezichtigd maar nog niets naar onze gading gevonden.
Volgens Huispedia is mijn huis 20% minder waard dan de taxatiewaarde 3 maanden geleden. Huispedia klopt voor geen ballen.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:36 schreef Gieliovd het volgende:
Gekocht in 2019, aldus Huispedia nu 40 procent meer waard. Volgens Funda 32 procent.
Best absurd in 2,5 jaar. Weliswaar 5 procent van de woningwaarde geïnvesteerd tot op heden, maar goed.
Ik wil best verhuizen. Nog iets ruimer, meer grond, beter geïsoleerd, grotere garage. Maar ja die huizen zijn ook proportioneel gestegen in waarde dus laat maar.
Och, als ik het geld wat je zelf in moet brengen op mijn huis had weggezet in crypto of aandelen Tesla, was mijn uitgangspositie veel beter geweest dan mijn uitgangspositie als huiseigenaar met wat overwaarde .quote:Op vrijdag 12 november 2021 21:52 schreef KayaQ het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat mijn uitgangspositie beter was dan van iemand die eerder geen huis had gekocht.
Die websites kunnen alleen wat zinnigs roepen als er recent veel vergelijkbare huizen zijn verkocht inderdaad. Dus prima voor het inschatten van appartementen of rijtjeshuizen in vinexwijken. Maar verder is het daar ook wel mee gezegd.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:49 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Volgens Huispedia is mijn huis 20% minder waard dan de taxatiewaarde 3 maanden geleden. Huispedia klopt voor geen ballen.
Dan moeten we nog steeds de fietsen achterop de auto laden om een stukje in Zuid-Limburg te gaan fietsen. Daarom willen we daar gaan wonen, de fietsmogelijkheden.quote:Op zaterdag 13 november 2021 01:17 schreef Sfancta het volgende:
[..]
probeer midden-limburg, veel waar voor je geld nog
Die zijn hier ook genoeg Of je moet echt richting Luik willen wonen in Limburg nog. Mij niet gezien daar.quote:Op zaterdag 13 november 2021 09:27 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Dan moeten we nog steeds de fietsen achterop de auto laden om een stukje in Zuid-Limburg te gaan fietsen. Daarom willen we daar gaan wonen, de fietsmogelijkheden.
Het ene sluit het ander niet uit.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Och, als ik het geld wat je zelf in moet brengen op mijn huis had weggezet in crypto of aandelen Tesla, was mijn uitgangspositie veel beter geweest dan mijn uitgangspositie als huiseigenaar met wat overwaarde .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |