Uhhmm...wanneer we door de hele bevolking heen zijn (wat ook niet waar is)?quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niet.
Wanneer zijn de mensen die griep krijgen 'op'?
Tenminste nog iets van goed nieuws. Dit gaat hopelijk snel resultaat opleveren mbt de ziekenhuiscijfers.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:39 schreef Momo het volgende:
Ziekenhuismedewerkers krijgen vanaf volgende week boosterprik
De boostercampagne wordt versneld. Het zorgpersoneel in ziekenhuizen staat daarbij vooraan. Zij krijgen volgende week al vaccins geleverd, melden bronnen binnen de zorg aan de NOS.
Ook instellingen voor ouderen en gehandicapten met een eigen medische dienst komen eerder aan de beurt. Zij kunnen de vaccinaties begin volgende week voor hun bewoners gaan bestellen. De doses vaccin worden in de week van 22 november geleverd.
Datavertraging +5dagen was gisteren al opgelopen tot bijna 3000 dat verklaard het eeaquote:Op vrijdag 12 november 2021 14:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Als het vandaag trouwens weer in de 16.000 komt is het wel echt raar, gisteren zaten we al ruim 2.000 positieve tests boven het daadwerkelijke aantal positieve tests (aantal tests * percentage positief).
Dat is ook z'n eigen even gaan leiden, logisch hoor dat hij daarom uitgelachen wordt maar hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk dezelfde avond gaan stappen en hebben ook nog eens besmettingen veroorzaakt of zijn zelf besmet geraakt? Dat is marginaal.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is sowieso ook wel lastig omdat sinds de Dansen met Janssen-flater Hugo ook eigenlijk overgeleverd is aan het OMT.
Tja, wat is snel? Volgende week beginnen, hopelijk in de loop van een paar weken prikken, dan twee weken wachten tot het werkt. Je bent zo twee maanden verder op z'n minst voordat je daar de effecten van merkt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Tenminste nog iets van goed nieuws. Dit gaat hopelijk snel resultaat opleveren mbt de ziekenhuiscijfers.
Er werd al gesteld dat boosters voor deze golf waarschijnlijk weinig toevoegen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Tenminste nog iets van goed nieuws. Dit gaat hopelijk snel resultaat opleveren mbt de ziekenhuiscijfers.
Daarom hadden ze ook vorige maand moeten beginnen, zoals in de landen om ons heen gebeurde.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er werd al gesteld dat boosters voor deze golf waarschijnlijk weinig toevoegen.
Italië al 2 maanden zag ik en die gaan zelfs versnellen nu.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom hadden ze ook vorige maand moeten beginnen, zoals in de landen om ons heen gebeurde.
Ja hallo. Doe eens gewoon positiefquote:Op vrijdag 12 november 2021 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom hadden ze ook vorige maand moeten beginnen, zoals in de landen om ons heen gebeurde.
Ja, sowieso was het al veel lander vanuit Israel enzo duidelijk dat die boosters wel zin hadden. Echt teleurstellend dat het zo moeilijk is om lessen uit het buitenland te leren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Italië al 2 maanden zag ik en die gaan zelfs versnellen nu.
Ik zou zeggen begin volgend jaar.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, wat is snel? Volgende week beginnen, hopelijk in de loop van een paar weken prikken, dan twee weken wachten tot het werkt. Je bent zo twee maanden verder op z'n minst voordat je daar de effecten van merkt.
Volgens wiki is de huidige pandemie ontstaan ergens in november 2019.quote:
Tijd voor de tweede verjaardag dus. Maar wel een kloteverjaardag eigenlijk. Iedereen chagrijnig.quote:Although the exact origin of the virus is still unknown,[22] the first outbreak started in Wuhan, Hubei, China, in November 2019.
Ik help het je hopen, maar ik zou er niet teveel geld op zetten als ik jou wasquote:Op vrijdag 12 november 2021 14:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik zou zeggen begin volgend jaar.
Ik heb eigenlijk de hoop gezet op dat ik na de wintervakantie weer terug kan naar het 'normale leven', gezien de verwachte piek van de besmettingscijfers. 'Normale leven' tussen aanhalingstekens want het zal wel 2G gaan worden. Met de boosters en de heftige golf achter de rug hoop ik een beetje dat we een zware voorjaarsgolf bespaard blijven.
Zonder de pandemie had Marino geen vriendin gehad en hadden we niet elke dag de lollige oneliners van Yorick kunnen zien. En, zonder de pandemie had ik jullie allemaal niet gekendquote:Op vrijdag 12 november 2021 14:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Volgens wiki is de huidige pandemie ontstaan ergens in november 2019.
[..]
Tijd voor de tweejarige verjaardag dus. Maar wel een kloteverjaardag eigenlijk. Iedereen chagrijnig.
[ afbeelding ]
Haha geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik zou zeggen begin volgend jaar.
Ik heb eigenlijk de hoop gezet op dat ik na de wintervakantie weer terug kan naar het 'normale leven', gezien de verwachte piek van de besmettingscijfers. 'Normale leven' tussen aanhalingstekens want het zal wel 2G gaan worden. Met de boosters en de heftige golf achter de rug hoop ik een beetje dat we een zware voorjaarsgolf bespaard blijven.
Voor de ic-capaciteit zal het nog steeds weinig doen als driekwart ongevaccineerd is.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
En als ze de booster niet nemen worden ze ontslagen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:39 schreef Momo het volgende:
De boostercampagne wordt versneld. Het zorgpersoneel in ziekenhuizen staat daarbij vooraan. Zij krijgen volgende week al vaccins geleverd, melden bronnen binnen de zorg aan de NOS.
Ook instellingen voor ouderen en gehandicapten met een eigen medische dienst komen eerder aan de beurt. Zij kunnen de vaccinaties begin volgende week voor hun bewoners gaan bestellen. De doses vaccin worden in de week van 22 november geleverd.
Ben wel altijd blij hoe sommige mensen hier zoveel verstand blijken te hebben van hoe een onderneming werkt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die vriend moet niet zo zeuren. Hij kan zich best laten omscholen tot stukadoor. Genoeg werk.
Denk in mogelijkheden!
Hehe. Eindelijk.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:39 schreef Momo het volgende:
Zeker, dus het blijft ook interessant om de verhouding gevaccineerd : ongevaccineerd daar in de gaten te houden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor de ic-capaciteit zal het nog steeds weinig doen als driekwart ongevaccineerd is.
Je begrijpt wel dat ik dit cynisch bedoel... toch?quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben wel altijd blij hoe sommige mensen hier zoveel verstand blijken te hebben van hoe een onderneming werkt.
Veel mede bedrijfseconomen in da house
Maar als er minder ziekenhuispersoneel uitvalt door ziekte omdat ze er minder ziek van worden kunnen er meer IC-bedden open gehouden worden, waardoor het nog steeds uit maakt voor de IC capaciteit.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Voor de ic-capaciteit zal het nog steeds weinig doen als driekwart ongevaccineerd is.
Naja simpelweg omdat er nu véél meer besmettingen zijn dan toen en de groep die risico loopt om in het ziekenhuis te komen kleiner is (en steeds kleiner wordt dankzij de hoge besmettingen en de aanstaande boostershots). Op een bepaald moment en dat is niet ver in de toekomst is iedereen met ziekenhuisrisico in aanraking gekomen met corona wat in vorige golven onmogelijk was. Dat zou de angel uit een voorjaarsgolf moeten halen en influenza dominant moeten maken. Zie India.quote:Op vrijdag 12 november 2021 14:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik help het je hopen, maar ik zou er niet teveel geld op zetten als ik jou was
Ik begrijp eerlijk gezegd sowieso niet zo goed waar die scherpe daling in het model van het RIVM rond januari vandaan komt. Dit jaar zakte de ziekenhuisbezetting pas goed in mei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |