abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 09:26:14 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202137881
Eenieder op COR hartelijk gegroet,

Niet in laatste plaats in Haarlem :Y) :9 maar vóóral op de Amsterdamse Zuid As *) op steenworp afstand van het UMC.
Het is tevens een locatie *) waar men als waardig gevaccineerden waaronder ikzelf *), nu al met booster (derde prik alweer als één van de mensen die voorrang hebben op veel dingen) wekelijks overleg pleegt met politiek Den Haag en gaarne na afloop een borrel doet in de plaatselijke bars. B:)B :Y)
Uiteindelijk sprak men over het een en ander waarbij het ging over Singapore. Lees hieronder straks The Guardian! :7~

Enfin, ook aan de andere kant van de wereld heeft men evenals elders belangrijke en soms noodzakelijke keuzes gemaakt naar aanleiding van het al bijna twee jaar wereldwijd rondwarende coronavirus.
Iedereen die reeds op de hoogte is van het bericht waarover het hier gaat :s) :s) :s), weet dat het elders vaak ook menens is bij het bestrijden en opvangen van ware Covid-19 patiënten. :o :lijstje:
Personen die ongevaccineerd rondgaan binnen de plaatselijke society in het land kunnen van een koude kermis thuiskomen wanneer het virus hen uiteindelijk ook hard treft, dit zowel letterlijk als figuurlijk. *)

Wat zal ik zeggen? Men moet niet denken dat het geen desastreuze gevolgen zal kunnen hebben voor hen. Een realistisch mens telt immers voor twee! *) Echter, het financiële plaatje zou best wel eens in de papieren kunnen lopen als zij alle torenhoge kosten krijgen voorgeschoteld van alle (in wezen onnodige zorg) die aan hun wordt besteed, als de dood tenminste niet om de hoek komt kijken. + ;(
Wanneer men als uiteraard door ons *) gerespecteerd gevaccineerde in het ziekenhuis beland treft iemand eigenlijk geen of maar weinig blaam. :lijstje: Tenslotte heeft men al geruime tijd legio voorschriften en adviezen voorbij zien komen :s) :s) :s) en zowaar in acht genomen, mij dunkt. :7~

Verreweg de meesten (van u) hebben geruime tijd het onderste uit de kan gehaald voor zichzelf tijdens deze impasse van ongekende omvang, maar vaak ook voor hun medemens om de kans op besmetting en de verspreiding van het virus enigszins te beperken en waar mogelijk het (R) reproductiegetal wederom te verminderen. }) :{w :W Dat geldt lang niet alleen voor het zorgpersoneel want de meeste weldenkende burgers zijn meer dan volledig ingelicht over de huidige stand van zaken. *)
Laat u allen ook niet vergeten dat iedereen die dat zich heeft laten inenten al dan niet bewust óók nog respect toont naar anderen, maar dat wist u natuurlijk al. ;)

Ergens short dat laatste bij deze groep er dus ook aan, daarbij in aanmerking genomen dat reeds overbelast zorgpersoneel maar onnodige Covid-19 patiënten moeten blijven opvangen met alle hoge kosten van dien. :blauwoog:
Om weer terug te komen op het verre Singapore: met plusminus 85 vaccinatiegraad is het land jammer genoeg niet compleet qua vaccinatiegraad. :lijstje: :wtf:
Ook hier in NL ziet men dat het aantal ongevaccineerden veel te hoog ligt, wat desastreus kan gaan worden onder huidige omstandigheden met cijfers die dezer dagen wederom de 12.000 aantikken. :7~

Tot slot kan ik u vertellen: naar onze bescheiden mening snijdt het beleid in Singapore gedegen hout met het doorsturen van de ziekenhuisrekening naar ongevaccineerden. :R Als zeer professionele organisatie te Amsterdam Zuid spreekt men met veel begrip jegens de plaatselijke regering. En beste mensen, eventueel kan zij daartoe nog op onze algemeen gewaardeerde steun rekenen. *)
Er is thans een soort van lobby gaande vanuit meerdere (financiële) megaorganisaties :Y) c_/, waarbij ik betrokken ben. Zij pleiten gezamenlijk voor eenzelfde aanpak straks in Nederland. *) Laat ongevaccineerden bv zelf opdraaien voor alle kosten is ons devies en tegelijk ook een advies. :lijstje:

Fijne dag, geniet ervan en keep your head cool! :)

Scjvb

~~~~

Ongevaccineerde coronapatiënten moeten ziekenhuisrekening zelf betalen in Singapore

© AFP Ongevaccineerde coronapatiënten moeten ziekenhuisrekening zelf betalen in Singapore

Singapore zegt niet langer de rekening te betalen van coronapatiënten, die ‘uit eigen keus niet gevaccineerd’ zijn. Dat maakt de overheid bekend na een sterke toename van het aantal besmettingen.

Tot nu toe dekte de Singaporese regering alle medische kosten van haar bevolking, tenzij mensen positief testten vlak nadat ze terugkwamen uit een ander land. Maar vanaf 8 december gaat de overheid ongevaccineerde patiënten zelf laten betalen voor de gemaakte medische kosten.

De regering stelt dat ongevaccineerde mensen “een aanzienlijke meerderheid vormen van degenen die intensieve zorg nodig hebben en disproportioneel veel druk leggen op de beschikbare gezondheidszorg.” Er zijn uitzonderingen voor de enkeling die geen vaccin kan nemen en tot 31 december voor mensen die nog een tweede prik moeten krijgen.

Op dit moment is de vaccinatiegraad met 85 procent hoog in Singapore. Toch kampt de stadsstaat, net als veel andere landen, met een sterke toename van het aantal besmettingen sinds de coronamaatregelen vorige maand versoepeld werden. Ook daar dreigt de zorg overspoeld te worden met coronapatiënten.
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531
https://www.theguardian.c(...)vaccinated-by-choice

=====

Wat u?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202137894
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:20 schreef RealBizkit666 het volgende: [..] Wat let je om erheen te verhuizen, die vrijheid heb je? :r
Ik begrijp dat niet, vrijwel iedereen die ik hier spreek die niet is gevaccineerd heeft als argument dat ze zo weinig risico lopen op ernstige Covid dat het risico op ernstige bijwerkingen van het vaccin daar niet tegen op weegt. Maar vervolgens willen ze niet opdraaien voor de kosten van een ziekenhuisopname, terwijl ze er van uit gaan dat ze die 100% niet nodig zijn...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 09:27:22 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202137897
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Nou dan, dan vind ik het een waardeloze opmerking om ons sociale stelsel wat hier is opgebouwd wat zorgt voor onze welvaart onderuit wilt halen.

Mensen die niet kunnen of willen werken krijg ook geld toegestopt, ongeacht welke reden. En dat zou met medische zorg ook altijd zo moeten blijven. We zijn geen 3e wereld land hier.
Dus we accepteren wel dat een kleine groep met een grote muil een grote groep laten gijzelen?
Apart...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 09:27:47 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202137904
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:24 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
En dan word je op een dag ook als ongevaccineerd gezien, kom je misschien op de IC en moet je het zelf betalen,
denk je er dan nog hetzelfde over?
Waarom zou ik ooit als niet gevaccineerd gezien worden?
pi_202137912
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Serieus? Moet ik daar echt antwoord op geven?

Kijk bijvoorbeeld eens wat er in Oostenrijk gebeurd.
Snap zelf nog niet zo goed waarom hier nog geen houdbaarheidsdatum aan je QR code zit.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 09:29:09 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202137920
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:28 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Serieus? Moet ik daar echt antwoord op geven?
Ja.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 09:29:15 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202137922
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik begrijp dat niet, vrijwel iedereen die ik hier spreek die niet is gevaccineerd heeft als argument dat ze zo weinig risico lopen op ernstige Covid dat het risico op ernstige bijwerkingen van het vaccin daar niet tegen op weegt. Maar vervolgens willen ze niet opdraaien voor de kosten van een ziekenhuisopname, terwijl ze er van uit gaan dat ze die 100% niet nodig zijn...
Omdat de meeste mensen principes heel snel overboord gooien als je ze aan de centjes komt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202137930
quote:

[..]
Wilde ik net vragen :7
pi_202137989
Zouden ze in Nederland ook moeten doen. Mensen die de keuze hebben gehad om een vaccin te nemen, dit bewust hebben geweigerd (medische redenen daargelaten) vanwege hun opvattingen, die zouden ze bij ziekenhuisopname door corona zef de rekening moeten laten betalen. Want nu ze ineens zelf ze pineut zijn gaan ze wel vertrouwen op de medici :') Schijnheilig volk die wappies, snel allemaal een spuitje geven.
U MAD?
pi_202137999
quote:

[..]
Jij wilt medische apartheid op basis van een keuze die je maakt. Maar dan moet dat worden doorgetrokken, want er is heel veel dat je kunt doen om te voorkomen dat je in het ziekenhuis opgenomen moet worden. Blessure met sporten, zelf de rekening betalen. Longkanker door roken, zelf betalen. Maagverkleining door overmatig eten, zelf betalen.

Maar nee, mensen willen dat alleen als het niet in hun straatje past. Enge gedachten zijn dat. :r
pi_202138010
quote:

[..]
Dus we accepteren wel dat een kleine groep met een grote muil een grote groep laten gijzelen?
Apart...
Als dat jou kijk op de wereld is, mij best. Wanneer ga je stoppen met belasting te betalen, ik bedoel, dat doe je niet om er zelf beter van te worden, toch?
pi_202138069
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wilde ik net vragen :7
Nou ja, zoals je nu in Oostenrijk ziet met de houdbaarheidsdatum, daar kan je vanaf januari al niet meer dansen met jansen, dus wordt je als ongevaccineerde gezien.
Komt hier ook nog wel. Snap uberhaupt niet waarom dat er al niet is maar van ons land weten we dat we sowieso met alles al achterlopen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 09:40:14 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202138071
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:35 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Als dat jou kijk op de wereld is, mij best. Wanneer ga je stoppen met je belasting te betalen, ik bedoel, dat doe je niet om er zelf beter van te worden, toch?
Daar heb ik niet veel keuze in of wel. Net als dat ik geen keuze heb om mij weer te houden aan de lockdown regels van de overheid.
Het gros van de Nederlanders zal niet voor zichzelf opkomen, zoals de kleine schreeuwers dat wel doen. Dat is eigenlijk een zeer triest gegeven. Er kan wel gedemonstreerd worden tegen van alles en nog wat, maar niet dat 85% van de Nederlanders gevaccineerd is en dus gewoon door wil gaan met hun leven. En dat de kleine groep dan maar vet pech heeft.
pi_202138087
Niet gelezen. Oprotten met al die kut smiley's.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 09:42:08 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202138098
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:40 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Nou ja, zoals je nu in Oostenrijk ziet met de houdbaarheidsdatum, daar kan je vanaf januari al niet meer dansen met jansen, dus wordt je als ongevaccineerde gezien.
Komt hier ook nog wel. Snap uberhaupt niet waarom dat er al niet is maar van ons land weten we dat we sowieso met alles al achterlopen.
Ik heb Pfizer gehad, twee keer. En als ik een boostershot moet laten zetten om op vakantie te kunnen gaan, of gewoon door te gaan met mijn leven, dan zal ik dat zeker doen.
Dus in hoeverre kan ik ooit als niet gevaccineerde gezien worden? Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord.
pi_202138133
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:40 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Daar heb ik niet veel keuze in of wel. Net als dat ik geen keuze heb om mij weer te houden aan de lockdown regels van de overheid.
Het gros van de Nederlanders zal niet voor zichzelf opkomen, zoals de kleine schreeuwers dat wel doen. Dat is eigenlijk een zeer triest gegeven. Er kan wel gedemonstreerd worden tegen van alles en nog wat, maar niet dat 85% van de Nederlanders gevaccineerd is en dus gewoon door wil gaan met hun leven. En dat de kleine groep dan maar vet pech heeft.
Dat bedoel ik.

En wij maar werken voor die werkelozen hier. Belachelijk eigenlijk dat die mij in de houdgreep houden, laat die kleine groep maar pech hebben. :D

Heb je nog echt goede argumenten om mensen van zorg te willen ontzien, ik ga je een hele enge meneer vinden zo. :r
pi_202138134
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:42 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ik heb Pfizer gehad, twee keer. En als ik een boostershot moet laten zetten om op vakantie te kunnen gaan, of gewoon door te gaan met mijn leven, dan zal ik dat zeker doen.
Dus in hoeverre kan ik ooit als niet gevaccineerde gezien worden? Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord.
Kan zijn dat er een wachttijd tussen je houdbaarheidsdatum en de derde prik zit?
Je zou dan maar net op de IC komen.
pi_202138142
quote:

[..]
Als je besluit dat mensen jarenlang onterecht een zorgverzekering hebben betaald, zul je ze eerst die jarenlang (hierdoor) onterecht betaalde kosten moeten terugbetalen.
Vergeet niet dat ons hele zorgsysteem op een opgelegde solidariteit berust.
Juist gezond levende mensen (vooral de sociaal-economische bovenklasse), die heel oud worden kosten uiteindelijk het meeste geld qua zorg en AOW.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 09:46:28 #19
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202138153
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:44 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Kan zijn dat er een wachttijd tussen je houdbaarheidsdatum en de derde prik zit?
Je zou dan maar net op de IC komen.
Mijn houdbaarheidsdatum? :')
pi_202138162
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:46 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Mijn houdbaarheidsdatum? :')
Je weet wat ik bedoel. Nu probeer je gewoon makkelijk te scoren :P
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 09:47:35 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202138171
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:44 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Dat bedoel ik.

En wij maar werken voor die werkelozen hier. Belachelijk eigenlijk dat die mij in de houdgreep houden, laat die kleine groep maar pech hebben. :D

Heb je nog echt goede argumenten om mensen van zorg te willen ontzien, ik ga je een hele enge meneer vinden zo. :r
Fijn dat je ook ingaat op mijn argumenten. Daarbij houden de werkelozen de samenleving niet in gijzeling.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 november 2021 @ 09:47:51 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202138175
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:47 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Je weet wat ik bedoel. Nu probeer je gewoon makkelijk te scoren :P
Pot -> ketel.
pi_202138185
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Jij wilt medische apartheid op basis van een keuze die je maakt. Maar dan moet dat worden doorgetrokken, want er is heel veel dat je kunt doen om te voorkomen dat je in het ziekenhuis opgenomen moet worden. Blessure met sporten, zelf de rekening betalen. Longkanker door roken, zelf betalen. Maagverkleining door overmatig eten, zelf betalen.

Maar nee, mensen willen dat alleen als het niet in hun straatje past. Enge gedachten zijn dat. :r
Nee, het punt is dat men zegt geen vaccin nodig te hebben omdat ze toch niet in het ziekenhuis belanden.
Maar als dat zo is, waarom dan toch meteen roepen dat het medische apartheid is als je recht op die plek zou verliezen.
Je maakt er immers toch geen gebruik van.

Dus eigenlijk ben je er niet zeker van dat je niet in het ziekenhuis belandt.
Er is een kleine kans dat dat wel gebeurt, en dankzij die kleine kans is de zorg overbelast en heb ik vanaf morgen geen werk meer.
pi_202138222
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:40 schreef Wouter2006 het volgende:

[..]
Dat van Jansen betreft toch vakantiegangers?

Anyway, als er een tweede booster komt, dan wordt ik uitgenodigd die te krijgen en neem ik die.
Dus dan komt er geen moment dat ik voor de code ongevaccineerd ben.
Overigens ben ik tegen de QR code.
pi_202138255
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Fijn dat je ook ingaat op mijn argumenten. Daarbij houden de werkelozen de samenleving niet in gijzeling.
Nee dat klopt, dat doen de multinationals, onder de zielloze leiding van Rutte en de VVD gaan we de belastingrace naar de bodem winnen.
Gelukkig denken andere landen daar anders over, en lijken er eindelijk stappen te komen om dergelijke hufterige belastingconcurrentie tussen (westerse) landen tegen te gaan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')