Was er nou zo'n Roelvink gestorven wist hij 't wel, gok ik.quote:
quote:Op donderdag 11 november 2021 17:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Was er nou zo'n Roelvink gestorven wist hij 't wel, gok ik.
Hem wordt vooral verraad verweten, hij had een half blanke regering beloofdquote:Op donderdag 11 november 2021 18:12 schreef Magister_Artium het volgende:
President slegs vir blankes.
Vooraf had ik een veel bloediger omwenteling verwacht, met Zuid-Rhodesië in het achterhoofd.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:43 schreef Hyperdude het volgende:
Eerste 10 jaar van mijn leven gewoond.
Mooiste land ter wereld.
De Klerk was een goed overgangsfiguur, maar geen Pik Botha.
Ik begrijp niet wat je hier bedoelt. Wat kon De Klerk anders bewerkstelligen als de macht en de meerderheid van de stemmen bij het ANC ligt.quote:Op donderdag 11 november 2021 21:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
De Klerk heeft misschien in zijn ogen het beste gedaan voor zijn land, maar achteraf gezien heeft hij het helemaal verkloot. ZA zou een mooie toekomst kunnen hebben gehad onder een soort van regering van nationale eenheid of als verlichte dictatuur waarbij de apartheid zou zijn afgeschaft en op die manier het hele zuidelijke Afrika kunnen verlichten. Nu is het alsnog een 3e wereldland met corrupte incompetente prutsers geworden, net als de rest van Afrika.
Dat is ook precies wat hij bedoelt. Die zwartjes zijn nu eenmaal niet geschikt om een land te besturen. Bijna net zo erg als moslims.quote:Op vrijdag 12 november 2021 15:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je hier bedoelt. Wat kon De Klerk anders bewerkstelligen als de macht en de meerderheid van de stemmen bij het ANC ligt.
Met "een derdewereldland met corrupte incompetente prutsers" geef jij aan, dat jij vindt dat het apartheidsbeleid eigenlijk in stand had moeten blijven.![]()
Nee, ZA was beter af geweest met een soort van autoritaire regering onder bestuur van een raad uit alle bevolkingsgroepen. Geen directe democratie dus, maar wel opheffing van de ‘dagelijkse’ apartheid. Geen discriminatie meer op basis van huidskleur meer in het dagelijkse leven.quote:Op vrijdag 12 november 2021 15:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je hier bedoelt. Wat kon De Klerk anders bewerkstelligen als de macht en de meerderheid van de stemmen bij het ANC ligt.
Met "een derdewereldland met corrupte incompetente prutsers" geef jij aan, dat jij vindt dat het apartheidsbeleid eigenlijk in stand had moeten blijven.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |