1 januari 2040. Dan zijn we wel door de vergrijzing heen lijkt me zo.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef superniger het volgende:
Ik adviseer een lockdown tot 1 januari.
quote:Op donderdag 11 november 2021 13:33 schreef superniger het volgende:
Ik adviseer een lockdown tot 1 juno.
Nee hoor. De Jonge denkt gewoon even creatief. Vaccineren onder NARCOSE bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:14 schreef Cherni het volgende:
Laten we niet vergeten dat er ook een kleine groep is die doodeenvoudig niet gevaccineerd kan worden wegens medische gronden. Een vaccinatiegraad van 100% ga je sowieso nooit halen.
Daar had Hugo nog geen oplossing voor bedacht want een verklaring van een arts is niet voldoende. Dan blijft voor die groep voorlopig testen de enige optie.
Je snapte schijnbaar mijn vraagteken niet. Je begint met: al die wappies die voor meer ic bedden vragen en alles open willen gooien. Precies daar zou ik een voorstander van zijn(maw ik plaats een vraagteken achter mijn reactie). Uiteraard met een hoge vaccinatiegraad en testen.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Deze:
[..]
Reageer eens hier op:
[..]
Je kan niet permanent zonder maatregelen. Al had je 10x zoveel ic capaciteit als nu. Je 'wint' er hooguit een paar weken uitstel mee en dan zit je met een probleem dat 4x zo groot is. Denken dat je zonder maatregelen kan is waanzin.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:39 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je snapte schijnbaar mijn vraagteken niet. Je begint met: al die wappies die voor meer ic bedden vragen en alles open willen gooien. Precies daar zou ik een voorstander van zijn(maw ik plaats een vraagteken achter mijn reactie). Uiteraard met een hoge vaccinatiegraad en testen.
Waarom halen mensen niet gewoon een gratis prikje? 100en euro's betalen voor een QRquote:Op donderdag 11 november 2021 09:59 schreef Mondkapje het volgende:
Doe maar twee maanden, dan weet je zeker dat het enig effect heeft.
En misschien eens kijken wat Portugal beter doet dan wij.
Een valse QR-code is heel makkelijk op de kop te tikken dus het systeem is lek als een mandje.
Hoe je aan een vals vaccinatiebewijs komt? ,,Je betaalt een paar honderd euro, via via, en dan vult iemand bij de GGD in dat je gevaccineerd bent'', legt een man uit. Meer details wil hij niet geven. Die paar honderd euro leverden hem wel een QR-code op waarmee hij in het vliegtuig naar zijn vakantieadres kon stappen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-opgepakt~a568eb2a/
https://www.nu.nl/tech/61(...)-valse-qr-codes.html
Permanent? Ik mag toch hopen dat dit niet jaren gaat duren. Dan bedoel ik lockdowns die ook voor problemen zorgen. Want daar gaat het mij hoofdzakelijk om.quote:Op donderdag 11 november 2021 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je kan niet permanent zonder maatregelen. Al had je 10x zoveel ic capaciteit als nu. Je 'wint' er hooguit een paar weken uitstel mee en dan zit je met een probleem dat 4x zo groot is. Denken dat je zonder maatregelen kan is waanzin.
100% hoeft ook niet, 95% moet haalbaar zijn! Zie landen als Spanje en Portugal. Maar nee de anti-vaxxers denken dat ze onderdeel worden van een experiment, dat ze over 3 jaar doodvallen in het kader van het tegen gaan van de overbevolking (bill gates) of onder controle komen te staan van Klaus Schwab......alles in het kader van #zelfnadenken #wakkerwordenquote:Op donderdag 11 november 2021 13:14 schreef Cherni het volgende:
Laten we niet vergeten dat er ook een kleine groep is die doodeenvoudig niet gevaccineerd kan worden wegens medische gronden. Een vaccinatiegraad van 100% ga je sowieso nooit halen.
Daar had Hugo nog geen oplossing voor bedacht want een verklaring van een arts is niet voldoende. Dan blijft voor die groep voorlopig testen de enige optie.
Je kunt bijna niet opleiden als je IC-capaciteit continu onder druk staat. Als iedereen gewoon een vaccin gaat halen, wordt de kans daarop in ieder geval kleiner.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:30 schreef Nober het volgende:
Laat ze eens beginnen met het opschalen van de zorg dat is na anderhalf jaar nog altijd niet opgestart.
Er staat alleen dat 50% van de besmettingen gevaccineerden zijn. Niet dat ze ook in het ziekenhuis terechtkomen.quote:
Dat is triest. Vaccinaties zijn een prima middel tegen diverse ziekten. Het gaat hier om de volksgezondheid. Maar je kunt mensen helaas niet dwingen. Dat gaat mij veel te ver. Testen bij klachten ook prima.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:00 schreef magrec het volgende:
[..]
100% hoeft ook niet, 95% moet haalbaar zijn! Zie landen als Spanje en Portugal. Maar nee de anti-vaxxers denken dat ze onderdeel worden van een experiment, dat ze over 3 jaar doodvallen in het kader van het tegen gaan van de overbevolking (bill gates) of onder controle komen te staan van Klaus Schwab......alles in het kader van #zelfnadenken #wakkerworden
Mondkapje en QR code heb ik persoonlijk niet zo'n last van. Ik vind dwang trouwens ook niet kunnen, ik zou veel liever veel meer informatie zien vanuit artsen, ziekenhuizen etc over vaccineren en bijvoorbeeld een hard statement naar organisaties als het artsen collectief, dit collectief krijgt veel te veel ruimte om onzin te verspreiden zonder tegengeluid van andere artsen.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is triest. Vaccinaties zijn een prima middel tegen diverse ziekten. Het gaat hier om de volksgezondheid. Maar je kunt mensen helaas niet dwingen. Dat gaat mij veel te ver. Testen bij klachten ook prima.
Ik baal gewoon van diverse andere maatregelingen. Het mondkapje vind ik nog de ergste maatregel als het om een persoonlijke maatregel gaat. Die QR code ook een maatregel waar ik principieel tegen ben kan ik mee leven.
Een lockdown vind ik maatschappelijk een slechte maatregel ook al raakt die mij dan iets minder.
Het gaat helemaal niet meer om de ongevaccineerden, gehersenspoelde drol.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:15 schreef Specularium het volgende:
Een lockdown voor iedereen omdat we de achterstandswijken met een vaccinatiegraad van minder dan 50% niet durven aan te pakken.
Lekker gewerkt.
Wat een onzin weer. Het is al lang ontkracht dat alleen ongevaccineerden verantwoordelijk zouden zijn voor eventuele nieuwe varianten. De 'viral load' is even hoog bij zowel ongevaccineerd als gevaccineerd. Gevaccineerden verspreiden het virus ook gewoon nog. En elke keer als het van 'host naar host' gaat kan er een mutatie optreden.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:24 schreef Mondkapje het volgende:
In sommige wijken zit de vaccinatiegraad net boven de 50%. De ander 48% kan dus maar doorgaan met varianten van virussen aanmaken. Daar kan geen Chinees laboratorium tegenop.
De viral load boeit niet, het aantal besmettingen boeit niet. Het aantal ziekenhuisopnames boeit wel.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:26 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat een onzin weer. Het is al lang ontkracht dat alleen ongevaccineerden verantwoordelijk zouden zijn voor eventuele nieuwe varianten. De 'viral load' is even hoog bij zowel ongevaccineerd als gevaccineerd. Gevaccineerden verspreiden het virus ook gewoon nog. En elke keer als het van 'host naar host' gaat kan er een mutatie optreden.
Je praat de NOS na.
Het gaat wel om de ongevaccineerden, want die bezetten verhoudingsgewijs de meeste ic bedden.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:21 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet meer om de ongevaccineerden, gehersenspoelde drol.
Gezien het nu vooral oudjes zijn, waarschijnlijk de gebrekkige werking van Astrazenica (wat natuurlijk ook gewoon de euroshopper variant van de vaccins is) en wat het kabinet zou moeten doen is vorige maand al beginnen met het bijprikken van de 60+ categorie met pfizer/moderna vaccins.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leg uit, beste jongen. Hoe komt het dat de ziekenhuizen volstromen? En wat zou het kabinet daartegen moeten doen?
Maar dan moet je wel eerst besmet worden en die kans is kleiner als je gevaccineerd bent.quote:Op donderdag 11 november 2021 14:26 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat een onzin weer. Het is al lang ontkracht dat alleen ongevaccineerden verantwoordelijk zouden zijn voor eventuele nieuwe varianten. De 'viral load' is even hoog bij zowel ongevaccineerd als gevaccineerd. Gevaccineerden verspreiden het virus ook gewoon nog. En elke keer als het van 'host naar host' gaat kan er een mutatie optreden.
Je praat de NOS na.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |