abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202131927
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:19 schreef Moonlight het volgende:

[..]
Volle ziekenzalen of personeelstekort?
Als al 10 jaar lang het aantal ziekenhuisbedden wordt afgebouwd en de bevolking groeit elk jaar dan loopt t een keer over, dat is geen rocket science. sinds wanneer gaan we de zieken daarvan de schuld geven? Deden we in 2018 ook niet toen het vol lag met grieplijers.
Plaats hier uw advertentie
pi_202131941
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:25 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Als al 10 jaar lang het aantal ziekenhuisbedden wordt afgebouwd en de bevolking groeit elk jaar dan loopt t een keer over, dat is geen rocket science. sinds wanneer gaan we de zieken daarvan de schuld geven? Deden we in 2018 ook niet toen het vol lag met grieplijers.
Nee dat dus en nu ineens wel. En natuurlijk het personeel wat krimpt.
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
  donderdag 11 november 2021 @ 20:28:34 #228
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_202131993
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt, het gros merkt er niks van. Maar een klein percentage ongevaccineerde ziekenhuisopnames leidt al tot volle ziekenzalen. Dat is het probleem.
Daar geloof ik niks van dat dit ongevaccineerden zijn maar ja, zo kan men makkelijk met het vingertje blijven wijzen door een groepje mensen als zondebok aan te wijzen.

De zorg is een puinhoop dankzij het wanbeleid van Pinokkio de beroepsleugenaar.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_202132055
twitter

En Taiwan stopt met Pfizer voor jongeren

Gaat lekker die vaccins :')
pi_202132089
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerlijk? Tikje Orwelian
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_202132096
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
En Taiwan stopt met Pfizer voor jongeren

Gaat lekker die vaccins :')
voortschrijdend inzicht ;)
  donderdag 11 november 2021 @ 20:58:12 #232
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202132583
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:25 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Zucht.. toen was een zeer korte tijd druk.. Totaal niet te vergelijken met nu...
The name is Putler, Vladimir Putler
  donderdag 11 november 2021 @ 21:00:45 #233
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202132651
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 19:59 schreef Dven het volgende:
2020: 80+ grandmother dies of lung disease in care home.

Experts: "THIS IS NOT NORMAL! PANIC! KILLER VIRUS!!"

2021: Footballers drop dead on the fields.

Experts: "It's okay folks, it's completely normal, please vaxx."

_O-
Voetballers (amateur en profs) of andere sporters vallen al jaren lang om met hartproblemen.. Zo gezond is top sport niet.

Bij voetbal lijken ook de NSAID's (pijnstiller/ontstekingremmerr) en het explosieve karakter van de sport het probleem erger te maken.
pi_202132708
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:58 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Zucht.. toen was een zeer korte tijd druk.. Totaal niet te vergelijken met nu...
Komt door al die mensen die geen griepprik gehad hebben genomen toen.
  donderdag 11 november 2021 @ 21:05:56 #235
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202132744
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:03 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Komt door al die mensen die geen griepprik gehad hebben genomen toen.
Tering wat post je toch een domme reacties.. Stop gewoon is Covid te vergelijken met de griep. Mensen die dat nu nog steeds doen zijn echt naja laat maar geen zin in een ban.
pi_202132760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Klopt, het gros merkt er niks van. Maar een klein percentage ongevaccineerde ziekenhuisopnames leidt al tot volle ziekenzalen. Dat is het probleem.
Dat is interessant. Hoe hoog denk jij dan dat het risico op ziekenhuisopname is voor ongevaccineerden? Als ik dit zo lees zal dat dan wel flink zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202132786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:05 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Tering wat post je toch een domme reacties.. Stop gewoon is Covid te vergelijken met de griep. Mensen die dat nu nog steeds doen zijn echt naja laat maar geen zin in een ban.
haha klinkt dom ja, net zo dom als mensen die geen covid vaccins de schuld geven.
pi_202132814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:05 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat het probleem bij jou ligt. Zelfs het RIVM vergelijkt beide op hun website via o.a. een infographic. Ik snap ook niet dat deze vergelijking voor sommigen zo'n trigger is. Het betreft simpelweg beide luchtweginfecties.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 11 november 2021 @ 21:12:26 #239
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202132859
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat het probleem bij jou ligt. Zelfs het RIVM vergelijkt beide op hun website via o.a. een infographic. Ik snap ook niet dat deze vergelijking voor sommigen zo'n trigger is. Het betreft simpelweg beide luchtweginfecties.
Ja kneus om het verschil te laten zien.
  donderdag 11 november 2021 @ 21:12:55 #240
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_202132867
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:08 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
haha klinkt dom ja, net zo dom als mensen die geen covid vaccins de schuld geven.
Waarom dat is gewoon de keiharde waarheid.
pi_202133001
Ik zat net even te rekenen. De overheid heeft afgelopen jaar 70 miljard uitgegeven aan staatssteun aan bedrijven vanwege de lockdowns.

Ik hoor continu dat opschalen van de zorg niet mogelijk is. Kost te veel geld. Mensen zijn er niet.

Stel er was een wervingscampagne gehouden. Elke dag spotjes op TV, in de krant, online.
"Vanwege de grootste crisis sinds de 2e wereld oorlog (ik citeer Rutte) zijn we dringend op zoek naar (tijdelijk) extra IC-personeel. De overheid betaalt je snelcursus en vervolgens ¤ 250.000 per jaar belastingvrij! Meld je nu aan!"

Dat is een prima beloning lijkt me. Zouden veel mensen op af komen. Ik heb ooit gelezen dat er per IC-bed, vier personeelsleden nodig zijn. Prima. En laten we ze dan voor 5 jaar aannemen en betalen, ongeacht of de crisis dan is afgelopen.

Stel we hadden 2000 (!) extra bedden gecreëerd. Dan hebben we dus ongeveer 3x zoveel capaciteit als nu. Daar hadden we een flinke golf mee kunnen opvangen.

2000 x 4 x ¤ 250.000 per jaar x 5 jaar = 10 miljard.

Oke, dan hebben we nog 60 miljard over. Een ziekenhuis bouwen kost zo'n ¤ 350 miljoen las ik net. Maar goed, laten we hier een state-of-the-art-snelbouw-covid-ziekenhuis van maken wat 10 keer zoveel kost. Bouwen we er gelijk 2 van.

Totaal kosten = 17 miljard.

Nog steeds lang niet in de buurt van de uitgegeven 70 miljard aan die hoerige lockdowns. Nog te weinig personeel? Haal ze uit andere landen en biedt ze een miljoen per jaar. Belastingvrij van mijn part.

Nog steeds tientallen miljarden over.

Het is gewoon grote kwats. Grote bullshit. Dit was toch de ERGSTE CRISIS SINDS DE 2e WERELD OORLOG? Waarom wordt daar niet naar gehandeld? Zorg nog steeds niet opgeschaald. Niks geïnvesteerd. Maar wel het volk opsluiten en aan een belachelijke QR-code krijgen. Dit hele verhaal stinkt.

Amerika bouwde in de 2e wereldoorlog in 1 jaar tijd een gigantisch leger. De hele wereld mobiliseerde zich in een mum van tijd. Tanks en vliegtuigen rolden als warme broodjes van de band. Soldaten en hospiks kregen snelcursussen. Iedereen werd gevraagd mee te helpen.

Dit klopt gewoon niet. Aan de ene kant wordt er gedaan alsof het totaal niet serieus is. Aan de andere kant wordt het volk hun vrijheden afgenomen. Er is geld zat maar daar wordt niks mee gedaan. Ondertussen importeren we gewoon duizenden vluchtelingen en immigranten per maand en voorzien we die allemaal van huisvesting en onderhoud. Linkse hobby's gaan gewoon door. Geld voor Boa's is er wel. De blaadjes worden hier gewoon door de gemeente opgehaald.

Welke crisis? Doe godverdomme wat nodig is of niks. Maar niet dit.
pi_202133078
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:23 schreef matigeuser het volgende:
Ik zat net even te rekenen. De overheid heeft afgelopen jaar 70 miljard uitgegeven aan staatssteun aan bedrijven vanwege de lockdowns.

Ik hoor continu dat opschalen van de zorg niet mogelijk is. Kost te veel geld. Mensen zijn er niet.

Stel er was een wervingscampagne gehouden. Elke dag spotjes op TV, in de krant, online.
"Vanwege de grootste crisis sinds de 2e wereld oorlog (ik citeer Rutte) zijn we dringend op zoek naar (tijdelijk) extra IC-personeel. De overheid betaalt je snelcursus en vervolgens ¤ 250.000 per jaar belastingvrij! Meld je nu aan!"

Dat is een prima beloning lijkt me. Zouden veel mensen op af komen. Ik heb ooit gelezen dat er per IC-bed, vier personeelsleden nodig zijn. Prima. En laten we ze dan voor 5 jaar aannemen en betalen, ongeacht of de crisis dan is afgelopen.

Stel we hadden 2000 (!) extra bedden gecreëerd. Dan hebben we dus ongeveer 3x zoveel capaciteit als nu. Daar hadden we een flinke golf mee kunnen opvangen.

2000 x 4 x ¤ 250.000 per jaar x 5 jaar = 10 miljard.

Oke, dan hebben we nog 60 miljard over. Een ziekenhuis bouwen kost zo'n ¤ 350 miljoen las ik net. Maar goed, laten we hier een state-of-the-art-snelbouw-covid-ziekenhuis van maken wat 10 keer zoveel kost. Bouwen we er gelijk 2 van.

Totaal kosten = 17 miljard.

Nog steeds lang niet in de buurt van de uitgegeven 70 miljard aan die hoerige lockdowns. Nog te weinig personeel? Haal ze uit andere landen en biedt ze een miljoen per jaar. Belastingvrij van mijn part.

Nog steeds tientallen miljarden over.

Het is gewoon grote kwats. Grote bullshit. Dit was toch de ERGSTE CRISIS SINDS DE 2e WERELD OORLOG? Waarom wordt daar niet naar gehandeld? Zorg nog steeds niet opgeschaald. Niks geïnvesteerd. Maar wel het volk opsluiten en aan een belachelijke QR-code krijgen. Dit hele verhaal stinkt.

Amerika bouwde in de 2e wereldoorlog in 1 jaar tijd een gigantisch leger. De hele wereld mobiliseerde zich in een mum van tijd. Tanks en vliegtuigen rolden als warme broodjes van de band. Soldaten en hospiks kregen snelcursussen. Iedereen werd gevraagd mee te helpen.

Dit klopt gewoon niet. Aan de ene kant wordt er gedaan alsof het totaal niet serieus is. Aan de andere kant wordt het volk hun vrijheden afgenomen. Er is geld zat maar daar wordt niks mee gedaan. Ondertussen importeren we gewoon duizenden vluchtelingen en immigranten per maand en voorzien we die allemaal van huisvesting en onderhoud. Linkse hobby's gaan gewoon door. Geld voor Boa's is er wel. De blaadjes worden hier gewoon door de gemeente opgehaald.

Welke crisis? Doe godverdomme wat nodig is of niks. Maar niet dit.
De wil is er niet dat is duidelijk. Anders was alles op alles gezet om een begin van een plan te maken, er gebeurt niks, nu minder bedden dan vorig jaar.
pi_202133103
quote:
99s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:57 schreef greysbones het volgende:

[..]
nee in Spanje bepalen ze het per deelstaat
elke deelstaat maakt zijn eigen maatregelen
en ze hebben geen QR pas
hier is ook alles om 12 uur dicht
En in Spanje hadden ze WEL een lockdown. Ik mocht in Spanje de straat niet eens op, alleen voor de supermarkt en evt essentieel werk.
pi_202133116
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:23 schreef matigeuser het volgende:
bla bla hmoop onzin
Duitsland heeft ongeveer 3x zoveel ic-bedden per inwoner en daar zijn de problemen net zo erg als hier terwijl ze strengere maatregelen hebben. Extra ic capaciteit zorgt er niet voor dat je maatregelen niet in hoeft te voeren. Je koopt er hoogstens wat uitstel mee.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202133253
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Duitsland heeft ongeveer 3x zoveel ic-bedden per inwoner en daar zijn de problemen net zo erg als hier terwijl ze strengere maatregelen hebben. Extra ic capaciteit zorgt er niet voor dat je maatregelen niet in hoeft te voeren. Je koopt er hoogstens wat uitstel mee.
Alleen de lockdowns kosten meer levensjaren dan corona als je het virus gewoon laat gaan. dus die maatregelen zijn schadelijk en onzin gebaseerd op een Chinees experiment.
pi_202133345
quote:
11s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is interessant. Hoe hoog denk jij dan dat het risico op ziekenhuisopname is voor ongevaccineerden? Als ik dit zo lees zal dat dan wel flink zijn.
Heel erg klein. Maar het probleem is dat de capaciteit in onze ziekenhuizen beperkt is. Dus zelfs dat extreem kleine percentage kan leiden tot een overbelaste zorg.

Daarom is het van belang dat mensen zich laten vaccineren. Dat verkleint de kans op ziekenhuisopnames nog verder.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202133383
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:58 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Zucht..
Er is al meerdere jaren enorme druk op de zorg
En elk jaar weer moeten er operaties worden uitgesteld omdat er niet genoeg bedden zijn/of genoeg personeel
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_202133394
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En in Spanje hadden ze WEL een lockdown. Ik mocht in Spanje de straat niet eens op, alleen voor de supermarkt en evt essentieel werk.
We hebben het niet over hadden
Maar over nu
In nl hadden we ook een lockdown
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_202133399

Gewoon, omdat het kan.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_202133403
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat zelfde geldt voor lockdowns
Je schuift dingen enkel voor je uit
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')