En kost de economie niet minder centjes dan een lockdown.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:45 schreef nattermann het volgende:
Accepteren. Andere optie is er niet. Door die zure appel heen. Ja, dat kost helaas levens.
Accepteren dat de zorg het komende decennium op zijn gat ligt met andere woorden?quote:Op donderdag 11 november 2021 08:45 schreef nattermann het volgende:
Accepteren. Andere optie is er niet. Door die zure appel heen. Ja, dat kost helaas levens.
@onlogisch en @GGMM vinden dat ook een vreemde suggestie ja.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Accepteren dat de zorg het komende decennium op zijn gat licht met andere woorden?
Talkshowgenotquote:Op donderdag 11 november 2021 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik verwacht wel een bepaalde paniekreactie als we vandaag dus echt 14-15k besmettingen noteren. De media zal flink uitpakken..
Denk vooral richten op de groep die nu in het ziekenhuis komt. Zijn dat vooral oudere gevaccineerden geef je ze nu boostershots zijn het gelovigen of allochtonen bij wijze van dan target je hen.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar wat is dan volgens jou dan de oplossing dan? Waarmee de zorg snel weer ontlast gaat worden? Zelf denk ik dat er weer een lockdown gaat komen. En dat de horeca en winkels weer dicht gaan? Sportscholen enz. Dan zou ik denken doe mij de QR code maar.
Ik ben heel benieuwd hoe het zich daar gaat ontwikkelen, zowel omdat ze voorlopen met de ontwikkelingen en consequenties al omdat ze een extremere variant hebben van wat we hier hebben aan tweedeling van de samenleving: ruim een derde weigert zich te laten vaccineren en beroept zich daarbij vooral op allerlei verworven rechten op grond van hun religie.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die groep is volgens mij nu wel een serieus bijdragend geheel, dus kan geen kwaad om die ook een prik te zetten als dat de totale overdracht vermindert en het niet gevaarlijk is qua bijwerkingen.
Als alternatief voor de QR code zal er wellicht een lockdown komen voor de sportschool, zwembad, bibliotheek of de blokker? Nog erger denk ik dan maar? De QR code is er juist om de boel open te houden.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar de QR code maatschappuj is niet die oplossing.
Op korte termijn richt je de maatregelen vooral op de groepen waar de ziekenhuisopnamens uit voort komen.
Dus maatregelen voor gebedshuizen (waar een wil is) en boostershots voor 60+ en investeer erg is een gezondere fittere samenleving en opschalen van de zorg.
Maar ga niet mensen bij de sportschool, zwembad, bibliotheek of de blokker lastig vallen met een QR maatschappij.
Dat is sowieso een goed idee, los van deze situatie. Een gezonde, goed genformeerde bevolking betaalt zich op alle vlakken uit.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk vooral richten op de groep die nu in het ziekenhuis komt. Zijn dat vooral oudere gevaccineerden geef je ze nu boostershots zijn het gelovigen of allochtonen bij wijze van dan target je hen.
Niet de samenleving killen met die algehele qr code.
En nu al investeren voor op de lange termijn daar covid endemisch is.
We moeten echt fitter en gezonder worden als bevolking. Dus meer campagnes en voorlichting daarvoor.
Van mij part met een geld bonus als je het bewerkstelligt.
En vooral investeren in de bottleneck, de zorg zelf.
Volgens de cijfers zijn het juist de ongevaccineerden die nu op de IC liggen trouwens wat ga je met deze mensen doen?quote:Op donderdag 11 november 2021 08:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk vooral richten op de groep die nu in het ziekenhuis komt. Zijn dat vooral oudere gevaccineerden geef je ze nu boostershots zijn het gelovigen of allochtonen bij wijze van dan target je hen.
Niet de samenleving killen met die algehele qr code.
En nu al investeren voor op de lange termijn daar covid endemisch is.
We moeten echt fitter en gezonder worden als bevolking. Dus meer campagnes en voorlichting daarvoor.
Van mij part met een geld bonus als je het bewerkstelligt.
En vooral investeren in de bottleneck, de zorg zelf.
Met je eens. Maar daar is nu natuurlijk geen sprake van.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is sowieso een goed idee, los van deze situatie. Een gezonde, goed genformeerde bevolking betaalt zich op alle vlakken uit.
Sorry maar ik neem alles wat uit pfizer/Israel komt met een korrel zout.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:41 schreef Qarrad het volgende:
Eerste cijfers van onderzoeken naar de effectiviteit van de derde dosis zijn positief, zowel qua ziekteverloop bij de gevaccineerden als wat betreft het doorgeven van de besmetting, ook speficiek wat betreft de Delta-variant:
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)02249-2/fulltext
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02516-4
https://www.timesofisrael(...)hase-3-results-show/
Het is het echt waard om te blijven volgen hoe het loopt in Isral, vooral om te kijken hoe het gaat met de effectiviteit van dit derde shot na verloop van tijd.
Gisteren is daar ook besloten dat ze deze maand nog gaan beginnen met het vaccineren van de leeftijdsgroep 5-11 om de uitbraken via scholen de kop in te drukken.
Gezond leven is deels in de huidige maatschappij oneerlijk verdeeld natuurlijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is sowieso een goed idee, los van deze situatie. Een gezonde, goed genformeerde bevolking betaalt zich op alle vlakken uit.
Dat is lekker makkelijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Sorry maar ik neem alles wat uit pfizer/Israel komt met een korrel zout.
Het is nu een gigantisch verdienmodel geworden.
Kinderen van 5-11 vaccineren is al dubieus en die boostershots voor iedereen op ouderen en risicogroepen na ook.
Moeten we in een wereld leven dan waarin we jaar in jaar uit massaal gevaccineerd moeten worden om een groen vinkje te kunnen krijgen om in de maatschappij te participeren?
Ik hoorde dat er gisteren nog een blije reclame op TV was voor wintersport in Oostenrijkquote:Op donderdag 11 november 2021 09:02 schreef asco het volgende:
Radio 1 zometeen: omt adviseert iets wat heel veel op een lockdown lijkt.
Dit gaat weer tot maart duren met straks weer een zinloze avondklok.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:02 schreef alpeko het volgende:
OMT advies: korte lockdown van 2 weken![]()
![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)t-moet-nog-beslissen
Daarom ben ik vanaf het begin teleurgesteld dat daar zo weinig aandacht voor is.quote:Op donderdag 11 november 2021 08:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja nee dat gaat geen reet helpen. Dan is het over 2 weken omlaag en begint het circus weer opnieuw.quote:Op donderdag 11 november 2021 09:02 schreef alpeko het volgende:
![]()
quote:Op donderdag 11 november 2021 09:02 schreef alpeko het volgende:
![]()
Al een paar keer gezien, inderdaadquote:Op donderdag 11 november 2021 09:03 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik hoorde dat er gisteren nog een blije reclame op TV was voor wintersport in Oostenrijk
quote:Op donderdag 11 november 2021 09:02 schreef alpeko het volgende:
![]()
Kan helpen maar niet met een halve lockdown. Dan ook alles sluiten, behalve de supermarkten en werkplekken. Als je de horeca en scholen openhoudt ga je dit niet in 2 weken brekenquote:Op donderdag 11 november 2021 09:02 schreef alpeko het volgende:
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |