Ok, zo kan je denken over onze grondrechten, maar daarmee zijn dus feitelijk geen enkele keer grondrechten geschonden. Het clubje van Willem Engel heeft zo'n beetje tegen iedere maatregel een rechtszaak aangespannen en op 1x na heeft hij ze allemaal verloren. Degene die hij won verloor hij op alle punten 2 dagen later.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat toont alleen maar aan dat er dus gewogen wordt en mag worden en die grondrechten vaak niet absoluut zijn. Maar het principe van die grondwet kan dan alsnog wel geschonden worden en die principes zijn geen lichte kleine principes. Ik zeg steeds dat het geen wisselgeld is en dat voel ik met mij hele hebben en houden, dat die rechten zo aangevallen worden en men niet ziet hoe fout het is om die te overschreiden omwille van deze Covid situatie.....
Zijn die rechten echt zo weinig waard mensen?
Ja.quote:
Oh nu wordt ineens het principe geschonden. We krabbelen al terug…quote:Op donderdag 11 november 2021 00:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat toont alleen maar aan dat er dus gewogen wordt en mag worden en die grondrechten vaak niet absoluut zijn. Maar het principe van die grondwet kan dan alsnog wel geschonden worden en die principes zijn geen lichte kleine principes. Ik zeg steeds dat het geen wisselgeld is en dat voel ik met mij hele hebben en houden, dat die rechten zo aangevallen worden en men niet ziet hoe fout het is om die te overschreiden omwille van deze Covid situatie.....
Terechte keuze wel vind ik.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:24 schreef capricia het volgende:
Oh en er wordt ook nog gezegd in dezelfde Op1 uitzending, door dat OMT-lid: 'Maar we doen echt alles om het onderwijs open te houden!'
Nou, dan weet je wel dat er heftige maatregelen voor bepaalde sectoren besproken zijn.
Maar eerder waren er geluiden dat ze nog niet weten of ze nieuwe maatregelen gaan invoeren want te kort na vorige persco. Ze maken het wel spannend, tot dat het morgen lekt.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:24 schreef capricia het volgende:
Oh en er wordt ook nog gezegd in dezelfde Op1 uitzending, door dat OMT-lid: 'Maar we doen echt alles om het onderwijs open te houden!'
Nou, dan weet je wel dat er heftige maatregelen voor bepaalde sectoren besproken zijn.
Maar wel even ¤3k ophalenquote:Op donderdag 11 november 2021 00:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt maar het enige wat die kon zeggen was dat die niks mag zeggen over het OMT-advies.
Maar wanneer vervalt de enorme impact van die factoren, een vaccinatiegraad van 96% met een 97% effectief vaccin, en toch 4000% meer besmettingen. In de UK zelfs 24.000% meer afgelopen juli.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:25 schreef capricia het volgende:
Ik zeg dat veel factoren invloed op de R hebben. That's all.
Engel boeit me niet. Maar die rechtzaak die jij won die 1 dag later werd teruggedraaid was ook niet goed voor deze samenleving.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ok, zo kan je denken over onze grondrechten, maar daarmee zijn dus feitelijk geen enkele keer grondrechten geschonden. Het clubje van Willem Engel heeft zo'n beetje tegen iedere maatregel een rechtszaak aangespannen en op 1x na heeft hij ze allemaal verloren. Degene die hij won verloor hij op alle punten 2 dagen later.
Je weet dat je (of eigenlijk de rechter) in NL niet kanquote:Op donderdag 11 november 2021 00:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Krijgen ze zoveel daarvoor? Misschien is het tijd dat we al die OMT-leden, publieke figuren die voor maatregelen pleiten en politici een tijdje op bijstandsniveau zetten. Kunnen ze mooi ervaren wat iemand meemaakt van wie zijn bedrijf aan het kapot gaan is.quote:
"kort"quote:Op donderdag 11 november 2021 00:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah, mijn vriend de korte strenge lockdown is terug zie ik
Als ze afgewogen worden onderling worden ze wel degelijk ook geschonden.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh nu wordt ineens het principe geschonden. We krabbelen al terug…
Naja, degene die over de maatregelen gaan worden het minst hard door de maatregelen getroffen.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Krijgen ze zoveel daarvoor? Misschien is het tijd dat we al die OMT-leden, publieke figuren die voor maatregelen pleiten en politici een tijdje op bijstandsniveau zetten. Kunnen ze mooi ervaren wat iemand meemaakt van wie zijn bedrijf aan het kapot gaan is.
Keb weleens zoiets gehoord en het is interessante materie opzicht wel hoor.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Je weet dat je (of eigenlijk de rechter) in NL niet kan
toetsen of wetten in overeenstemming zijn met onze Grondwet?
Euhm nee, een inbreuk en een schending zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als ze afgewogen worden onderling worden ze wel degelijk ook geschonden.
En ik kan wel de details ingaan maar ik ben het ook niet altijd eens met de afweging van de rechter. Voor jou zal het wel feitelijk zijn als een rechter een uitspraak heeft gedaan en dat moet jij dan vooral zelf verder weten.
Dat weet ik daarom irriteer ik me er ook steeds meer aan.quote:Op donderdag 11 november 2021 00:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Naja, degene die over de maatregelen gaan worden het minst hard door de maatregelen getroffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |