Plicht en/of 2G wordt nog wel een issue in combinatie met boosters. Het kan wel wezen dat de kans op bijwerkingen heel klein zijn, maar als dat een kans is die je elk halfjaar moet nemen om nog deel uit te kunnen maken van de samenleving, terwijl je jong en gezond bent...quote:Op woensdag 10 november 2021 18:11 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nou ik zie de eerste herstelbetalingen al weer aankomen..
Maaike (23) heeft longvaccineritus en is ontzettend vermoeid. "Er zijn dagen dat ik niet eens uit bed kom om een boterham te smeren". Maaike eist via vereniging SVS (red. Stichting Vaccinatie Slachtoffer) een vergoeding van ¤100.000 per persoon. "Het gaat ons in de eerste plaats niet om het geld, maar om het onrecht dat ons en onze naasten is aangedaan".
Nee, consistentie in beleid is geen enkele voorwaarde. Hoeft niet erg te zijn in principe, reageren op veranderende omstandigheden kan een plus zijn. Maar op deze manier saboteer je de basis van het hele beleid op dit moment.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat interesseert ze dan ook geen ene moer.
Frankrijk doet alleen verplichte booster voor 65+. Voorlopig, althans.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:33 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Plicht en/of 2G wordt nog wel een issue in combinatie met boosters. Het kan wel wezen dat de kans op bijwerkingen heel klein zijn, maar als dat een kans is die je elk halfjaar moet nemen om nog deel uit te kunnen maken van de samenleving, terwijl je jong en gezond bent...
Sommige landen stoppen nu al met Moderna voor <30, nu zal het hier vooral Pfizer zijn wat de boventoon voert. Maar de risico-afweging wordt hoe langer, hoe jonger, hoe krommer. Wat is het risico voor een 12-jarige met 1x corona versus 2x per jaar een prik? We weten het niet omdat het nooit op lange termijn geprobeerd is. Als we het direct of indirect verplichten, zeggen we eigenlijk: fuck dat, jullie hebben geen functie behalve als epidemiologisch schild voor ouderen.
Dat weet ik niet , ik zou niet weten hoe je dat zou moeten tellen.quote:
Misschien wel, en misschien wordt er daarom nog getwijfeld over het opvolgen van dat advies.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat interesseert ze dan ook geen ene moer.
Ok, ik dacht dat je echt een punt probeerde te maken. Mijn foutquote:Op woensdag 10 november 2021 18:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat weet ik niet , ik zou niet weten hoe je dat zou moeten tellen.
Is illegaal he?
Ja uiteraard, je kunt als regering ook moeilijk tegelijkertijd tegen de hele bevolking zeggen:quote:Op woensdag 10 november 2021 18:34 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Frankrijk doet alleen verplichte booster voor 65+. Voorlopig, althans.
Overheid gebruikt geweld om het af te dwingen.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:36 schreef asco het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat de horeca dit weer gaat accepteren zou het werkelijkheid worden.
Hoe wil jij dat tellen als dat illegale handel is dan?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:37 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat je echt een punt probeerde te maken. Mijn fout.
En dat zonder steunpakketten? Bloedbad.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:18 schreef D_A het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ed-grote-evenementen
[..]
Geen idee, maar ik zeg dan ook niet dat die dingen invloed hebben op het wel of niet werken van het QR-systeemquote:Op woensdag 10 november 2021 18:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe wil jij dat tellen als dat illegale handel is dan?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)des-voor-coronacheckquote:Op woensdag 10 november 2021 18:38 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik zeg dan ook niet dat die dingen invloed hebben op het wel of niet werken van het QR-systeem.
Die zullen wel weer komen toch.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dat zonder steunpakketten? Bloedbad.
@Lenny_Leonard is een expert in GROTE PROBLEMENquote:Op woensdag 10 november 2021 18:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, hoewel ik 2G impactvoller vind. Met 2G ben je aan de QR goden overgeleverd. Als je Janssen vaccin straks niet goed genoeg meer is en je QR ingetrokken wordt heb je met 2G ook een groot probleem. Net als mensen die niet gevaccineerd kunnen worden. Met een wettelijk kader kun je die fatsoenlijk een uitzondering geven.
quote:Op woensdag 10 november 2021 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh gelukkig, maar even tijdelijkquote:'Het ene kamp wil wat rustiger aandoen, die willen even aankijken. Maar de andere zeggen: je moet dit weekend maatregelen treffen. Zij blijven bij het advies: de sluitingstijd van de horeca moet naar 22:00 uur of 20:00 uur, een placeringsplicht en het verbieden van massa-evenementen. Dat gaat om bijvoorbeeld dansfeesten en carnavalsfeesten, daar moet je even tijdelijk van af, zegt het OMT.'
Ok, mooi dat die mensen gepakt zijn. Wat heeft dat verder te maken met de effectiviteit van de QR-code in het algemeen?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)des-voor-coronacheck
niet zo heel veel keus he denk ikquote:Op woensdag 10 november 2021 18:36 schreef asco het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat de horeca dit weer gaat accepteren zou het werkelijkheid worden.
2 woorden:quote:Op woensdag 10 november 2021 18:18 schreef D_A het volgende:
[..]
Mensen, wat is er met Ferd aan de hand?quote:Grapperhaus lijkt daarentegen andere plannen te hebben. 'Wat ik echt belangrijk vind is dat we komende winter met elkaar in de kroeg en in musea kunnen zijn, laten we dat aanhouden.' Daardoor lijkt er een botsing te zijn tussen het kabinet en het OMT.
Mee te denken?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:38 schreef Simmertje het volgende:
Flikker op man, weer een hele winter alleen voor de buis zitten. Straf lekker die ongevaccineerde tokkies i.p.v. de mensen die al 1,5 jaar hun best doen om mee te denken met de overheid.
Hebben toch geen personeel omdat ze te weinig betalen, ga maar gewoon kapotquote:Op woensdag 10 november 2021 18:41 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
niet zo heel veel keus he denk ik
quote:Op woensdag 10 november 2021 18:38 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik zeg dan ook niet dat die dingen invloed hebben op het wel of niet werken van het QR-systeem.
Dat gaat om bijvoorbeeld dansfeesten en carnavalsfeesten, daar moet je even tijdelijk van af, zegt het OMT.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:18 schreef D_A het volgende:
[..]
Beetje extra werkeloosheid en schuldsanering kweken is nooit kwaad natuurlijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:41 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
niet zo heel veel keus he denk ik
Dat moeten we dan nog maar zien.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Overheid gebruikt geweld om het af te dwingen.
Het draagvlak voor vaccineren gaat wel rap wegvallen zo.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:43 schreef Nattekat het volgende:
Het is toch treurig dat we sneller terug gaan naar onzin als sluitingstijden dan 2G
Ik stond eigenlijk nog het meest versteld waar die jongeren op die leeftijd even 300-500 euro vandaan halen om een valse QR mee af te tikken.quote:
Nou als er dus heel veel neppe QR codes zijn dan helpt het geen ene fuck.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:41 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ok, mooi dat die mensen gepakt zijn. Wat heeft dat verder te maken met de effectiviteit van de QR-code in het algemeen?
In de sector waarin ik werkzaam ben zit niet echt iedereen hierop te wachten nee.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zie afgelopen winter.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat moeten we dan nog maar zien.
Maar je hebt zelf al toegegeven geen idee te hebben hoeveel dat er zijnquote:Op woensdag 10 november 2021 18:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou als er dus heel veel neppe QR codes zijn dan helpt het geen ene fuck.
En je zegt eigenlijk dat het een verloren strijd is en dat we voor altijd die onzin zullen moeten houden.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:44 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Het draagvlak voor vaccineren gaat wel rap wegvallen zo.
Dat dus... maar ja polderen he...quote:Op woensdag 10 november 2021 18:43 schreef Nattekat het volgende:
Het is toch treurig dat we sneller terug gaan naar onzin als sluitingstijden dan 2G
sowieso zo een bedrag aftikkenquote:Op woensdag 10 november 2021 18:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik stond eigenlijk nog het meest versteld waar die jongeren op die leeftijd even 300-500 euro vandaan halen om een valse QR mee af te tikken.
Zijn er afgelopen winter dan kroegen dicht gespijkerd at gunpoint?quote:
de boetes zullen wel binnenstromen dan lijkt mequote:Op woensdag 10 november 2021 18:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zijn er afgelopen winter dan kroegen dicht gespijkerd at gunpoint?
Een beetje dreigen en schreeuwen is misschien machtsvertoon, maar geen geweld. En dan kunnen ze niets als een heel uitgaansgebied zegt 'zoek het lekker uit'.
Anderen landen bewijzen anders dat het perfect helpt om de twijfelaars over de streep te trekken.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:44 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Het draagvlak voor vaccineren gaat wel rap wegvallen zo.
En als die collectief niet betaald worden dan zijn het alleen boetes op papier. Alle ondernemers arresteren? Er zijn in heel Nederland niet genoeg cellen om ze te huisvesten.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:48 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
de boetes zullen wel binnenstromen dan lijkt me
Is dat zo? Na de aankondiging stijgt het aantal vaccinaties even hard, maar daarna daalt het ook weer net zo hard. Die kleine golfjes zetten nauwelijks zoden aan de dijk.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:49 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Anderen landen bewijzen anders dat het perfect helpt om de twijfelaars over de streep te trekken.
Wappies ga je nooit overtuigen met wat voor maatregelen dan ook. Die moeten eerst half dood op de ic belanden om het te snappen.. en zelfs dan nog heb je van die idioten die niet gaan inzien dat covid != influenza is.
Ik snap zijn insteek wel. Het is niet uit te leggen als je sectoren nu weer gaat aanpakken. Snap wel dat er mensen in/rond het kabinet zeggen: we hebben nu de coronapas, laten we maar zo goed mogelijk de winter door zien te komen met het huidige pakket. Ondanks al het gedreig met 'code zwart'.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Mensen, wat is er met Ferd aan de hand?
Probeert die weg te komen als zn schoonmoeder weer een weekend langskomt?
Ach joh, gewoon een DVD opzettenquote:Op woensdag 10 november 2021 18:38 schreef Simmertje het volgende:
Flikker op man, weer een hele winter alleen voor de buis zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |