Want een verzekeraar heeft toegang tot een document met daarin een 23 jaar oude diagnose?quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:07 schreef Fe2O3 het volgende:
In theorie kunnen ze niet uitkeren, als de verzekering aangesproken wordt.
Je hebt nu al aangegeven dat je het formulier verkeerd ingevuld hebt. Hoe zou je daar nu dan nog onderuit willen?quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:00 schreef Vlaggenroof het volgende:
Tevens #2; zou ik de adhd echt vermelden, of denken jullie dat het niet hoeft?
Je hebt het zelf verklaard.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:14 schreef mspoez het volgende:
[..]
Want een verzekeraar heeft toegang tot een document met daarin een 23 jaar oude diagnose?
Maar zien ze die extra controle als zijnde fraude ( en de berichte zwarte lijst) of is dit protocol controle?quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:07 schreef Fe2O3 het volgende:
In theorie kunnen ze niet uitkeren, als de verzekering aangesproken wordt.
Ja invullen op die lijsten gaat van hogere premie tot onverzekerbaar ... daar kan alleen de verzekering iets over zeggen.
Je gaat er gewoon nog een krijgen, en de impact staat hierboven. Als er ja is ingevuld is er altijd een controle natuurlijk ... afhankelijk van welke ja.
waarom zouden ze iets van fraude erin zien, je maakt je druk om niks. Je geeft zelf aan dat je een foutje hebt gemaakt en de verzekering is niet eens rond ... dikke boeiend.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:22 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Maar zien ze die extra controle als zijnde fraude ( en de berichte zwarte lijst) of is dit protocol controle?
Vandaar de ' in theorie' , premie gaat wellicht wel omhoog. adhd-ers gaan blijkbaar vaker onnatuurlijk dood. Wil niet zeggen dat de verzekering er ook iets mee doet en leeftijd van TS speelt ook mee in het maken van de inschatting van het eventuele extra risico.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:14 schreef mspoez het volgende:
[..]
Want een verzekeraar heeft toegang tot een document met daarin een 23 jaar oude diagnose?
Omdat ik natuurlijk wel digitaal heb ondertekend en dus heb ‘ingevuld’ dat ik het goede en juiste heb ingevuldquote:Op dinsdag 9 november 2021 22:44 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
waarom zouden ze iets van fraude erin zien, je maakt je druk om niks. Je geeft zelf aan dat je een foutje hebt gemaakt en de verzekering is niet eens rond ... dikke boeiend.
Als jij een 'ja' invult, leidt dat tot nieuwe vragen. Een verdieping. Op basis van sec de ja kunnen ze het risico niet bepalen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:22 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Maar zien ze die extra controle als zijnde fraude ( en de berichte zwarte lijst) of is dit protocol controle?
Ja, maar ik ben dus wel gevaccineerd.quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:58 schreef r3gi3boy het volgende:
Je noemt niet voor niets in een bijzin: 'behalve de vraag op vaccinatie'.
Als jij zonder vaccinatie straks dood gaat aan corona, lijkt het mij meer dan terecht dat er nul euro uitgekeerd gaat worden, het was immers je vrijwillige keuze.
Want dat is natuurlijk waar het werkelijk om draait.
Ben je officieel gediagnosticeerd met ADHD? Zo ja, dan zou ik niet weten waarom je zou overwegen om de vraag met nee te beantwoorden.quote:Op woensdag 10 november 2021 05:28 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben dus wel gevaccineerd.
De vraag is alleen wat ik zou moeten/kunnen doen met het vermelden van adhd. Ik weet dat je dan in een hokje wordt geduwd, hogere premie, langer de tijd voor hij goedgekeurd wordt.
Maar tegelijk; als ik doodga aan bv kanker, hoe gaan ze dan checken of adhd er iets mee te maken had? Want het gaat natuurlijk over wat de nabestaande krijgen daarna. En misschien is de diagnose verjaard. Ik kan namelijk nergens inzien hoe het precies officieel staat.. moet ik dan weer slapende honden wakker maken?
Omdat het extra rompslomp met zich meebrengt, terwijl ik nergens last van heb ik het dagelijks leven. Ik weet dat het niet om mij gaat, wel om mijn nabestaande. Ik heb dit ook meegemaakt tijdens mijn rijbewijs.quote:Op woensdag 10 november 2021 07:04 schreef baskick het volgende:
[..]
Be je officieel gediagnosticeerd met ADHD? Zo ja, dan zou ik niet weten waarom je zou overwegen om de vraag met nee te beantwoorden.
Gaan ze niet onderzoeken dan wasr het verschil zit? Ze naast elkaar leggen, een extra loep brengen?quote:Op woensdag 10 november 2021 07:36 schreef Munchkin het volgende:
Je dient eerlijk te zijn bij invullen van deze gezondheidsverklaring, want op basis daarvan schat de verzekeraar in of ze het risico aan durven te gaan. Een nieuwe verklaring invullen staan ze zeker toe, en leidt niet tot aanmerken als fraudeur. En de laatste keer dat ik hier naar keek bij mijn werkgever (marktleider orv) was ADHD geen premie verzwarende factor. Of dat nog zo is durf ik niet te garanderen.
Mocht er bij een claim naar bovenkomen dat jij gefraudeerd hebt (dus niet hebt aangegeven hebt dat jij ADHD) kan dat leiden tot mindering of zelfs niet uitkeren afhankelijk van de omstandigheden waarin jij als klant bent overleden. Soms zul je alsnog het volledige bedrag krijgen.
Dus als je er zeker van wilt zijn dat je nabestaanden geen problemen krijgen, vul dan alsnog een correcte gezondheidsverklaring in.
Waarom zouden ze? Tis een vinkje (toch?) Dat je vergeten bent. Echt het kan ze geen zak schelen.quote:Op woensdag 10 november 2021 07:54 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Gaan ze niet onderzoeken dan wasr het verschil zit? Ze naast elkaar leggen, een extra loep brengen?
Niet te druk om maken. Je hebt je vergist, hebt het meteen aangegeven en gaat het recht zetten.quote:Op woensdag 10 november 2021 07:54 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Gaan ze niet onderzoeken dan wasr het verschil zit? Ze naast elkaar leggen, een extra loep brengen?
De laatste en enige keer dat die bevestigd was op mijn 6equote:Op woensdag 10 november 2021 08:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet te druk om maken. Je hebt je vergist, hebt het meteen aangegeven en gaat het recht zetten.
Waarbij ik nog steeds geen antwoord op de vraag zie of je een OFFICIËLE diagnose hebt, en die recent is bevestigd.
Ze hebben geen inzage in je medischquote:Op woensdag 10 november 2021 08:26 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
De laatste en enige keer dat die bevestigd was op mijn 6e
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |