abonnement Unibet Coolblue
pi_202447094
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:34 schreef Enawh het volgende:
Daarom koop ik nooit online.
Altijd fysieke winkels.

Of het is door een medewerker van PostNL/Coolblue gestolen.
De winst die ik haal met webshops in geld en tijd weegt niet op tegen enkele incidenten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202447122
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik zou je graag geloven hoor, en misschien is het ook wel zo. Betaal ook altijd met CC om deze reden maar heb ook genoeg verhalen gehoord van ICS bijvoorbeeld dat ze echt je niet zomaar geloven en je er toch best wat moeite voor moet doen.
Als je als reden opgeeft dat je ruzie hebt met de winkel dan zou het zomaar kunnen. Ik heb tit nu toe aangegeven dat ik een betaling niet herkende, wat ook zo was, en een keer heb ik iets nooit gekregen, wat ook zo was. In beide keren moest ik een formulier invullen en had ik het geld binnen 2 weken terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 december 2021 @ 11:54:22 #153
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202447221
Ik bestel bij Amazon.
Bevalt het niet, gaat het retour met een retourformulier, komt het pakket daar aan, krijg ik mijn geld retour, nooit een probleem daarmee gehad.
1 Keer een product gekocht wat niet retour gezonden kon worden (geen idee waarom), een zak voedingsgist wat verkocht werd als 500 gram maar er maar 200 gram in zat. Contact klantenservice, geen probleem, geld direct terug.
pi_202447345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik bestel bij Amazon.
Bevalt het niet, gaat het retour met een retourformulier, komt het pakket daar aan, krijg ik mijn geld retour, nooit een probleem daarmee gehad.
1 Keer een product gekocht wat niet retour gezonden kon worden (geen idee waarom), een zak voedingsgist wat verkocht werd als 500 gram maar er maar 200 gram in zat. Contact klantenservice, geen probleem, geld direct terug.
Dat is nu net het probleem, het product is niet retour gekomen van TS.

Denk dat Amazon daar ook een probleem van maakt, onterecht in dit geval, maar toch.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 december 2021 @ 12:11:23 #155
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_202447463
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:38 schreef JohanHat89 het volgende:
Met een glimlach en groet,
Huichelaars.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 3 december 2021 @ 12:14:16 #156
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_202447499
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.

Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
Het lijkt logisch, maar de rechter zegt (herhaaldelijk) van niet. Jurisprudentie legt het risico dus bij de koper die de koop annuleert.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_202448237
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:11 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Huichelaars.
......... ;)
pi_202448624
Wat teleurstellend dit, mail van Thuiswinkel waarborg. Jeetje, heb je dus ook niks aan.

Geachte heer ,

Wij hebben contact gehad met Coolblue naar aanleiding van uw klacht. Coolblue geeft aan dat het aankoopbedrag niet aan u wordt teruggestort, omdat zij het product nooit retour heeft ontvangen.

Helaas kunnen wij u niet anders berichten. Omdat Coolblue aangeeft bij haar standpunt te blijven kunnen wij door middel van bemiddeling bij uw klacht u niet meer helpen. Wettelijk gezien ligt ook het risico voor de retourzending bij u als verzender. Dit betekent dat het uw verantwoordelijkheid is dat het product in goede staat door Coolblue retour wordt ontvangen. Als u het niet eens bent met het standpunt van Coolblue kunt u eventueel uw geschil voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. Op onze website vindt u daar meer informatie over.

Met vriendelijke groet,

Thuiswinkel Waarborg juridische afdeling

:(
  vrijdag 3 december 2021 @ 13:34:25 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202448713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:27 schreef JohanHat89 het volgende:
Wat teleurstellend dit, mail van Thuiswinkel waarborg. Jeetje, heb je dus ook niks aan.

Geachte heer ,

Wij hebben contact gehad met Coolblue naar aanleiding van uw klacht. Coolblue geeft aan dat het aankoopbedrag niet aan u wordt teruggestort, omdat zij het product nooit retour heeft ontvangen.

Helaas kunnen wij u niet anders berichten. Omdat Coolblue aangeeft bij haar standpunt te blijven kunnen wij door middel van bemiddeling bij uw klacht u niet meer helpen. Wettelijk gezien ligt ook het risico voor de retourzending bij u als verzender. Dit betekent dat het uw verantwoordelijkheid is dat het product in goede staat door Coolblue retour wordt ontvangen. Als u het niet eens bent met het standpunt van Coolblue kunt u eventueel uw geschil voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. Op onze website vindt u daar meer informatie over.

Met vriendelijke groet,

Thuiswinkel Waarborg juridische afdeling

:(
lijkt me dat je het met je track & trace aanhankelijk moet maken bij Post.nl
pi_202449078
Reactie op incasso bureau case van CB

Geachte heer/mevrouw,

Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.

Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.

Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.


Groet,

Legal Afdeling coolblue


[ Bericht 0% gewijzigd door JohanHat89 op 03-12-2021 14:15:40 ]
pi_202449132
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.
Het is Coolblue, he, niet Albert Heijn :? De laatste keer dat ik op https://www.coolblue.nl/winkels keek, hadden ze 13 winkels in 12 steden. Dat is niet mijn beeld bij "vrijwel overal in Nederland".
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202449177
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef JohanHat89 het volgende:
Reactie op incasso bureau case van CB

Geachte heer/mevrouw,

Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.

Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.

Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.


Groet,

Legal Afdeling coolblue

Walgelijk,zo te koop lopen met je klantvriendelijkheid maar zo met je klanten om gaan.
Voor mij een reden dit topic om nooit meer wat te kopen bij coolblue.


Hun manier van communiceren is verre van alles voor een glimlach. Gadver.
pi_202449195
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef JohanHat89 het volgende:
Reactie op incasso bureau case van CB

Geachte heer/mevrouw,

Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.

Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.

Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.

Groet,

Legal Afdeling coolblue

Ja, prima.

Artikel 8 lid 4:
quote:
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
Jij hebt een bewijs van afgifte. Dat toont aan dat je juist (adres) en tijdig (datum) hebt geretourneerd.

Artikel 9 lid 2:
quote:
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
Jij kunt aantonen dat je geretourneerd hebt.

Hoe moet je die 2 met elkaar rijmen dan?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202449279
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:18 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, prima.

Artikel 8 lid 4:
[..]
Jij hebt een bewijs van afgifte. Dat toont aan dat je juist (adres) en tijdig (datum) hebt geretourneerd.

Artikel 9 lid 2:
[..]
Jij kunt aantonen dat je geretourneerd hebt.

Hoe moet je die 2 met elkaar rijmen dan?
Precies, met deze 2 onjuistheden zou je ze denk ik kunnen aanpakken @TS

Wat een manier van met klanten om gaan dit. Maar dat wilt coolblue dus, dat je maar verder er mee gaat omdat ze toch weten dat ze zo tijd rekken en mensen het laten zitten. Dit topic heeft 7K views, mooie reclame dan :p
  vrijdag 3 december 2021 @ 14:37:27 #165
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202449449
Absurd. Lijkt wel alsof dat soort artikelen op een soort zwarte lijst staat als het om 'niet aangekomen retouren'
pi_202449880
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:18 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, prima.

Artikel 8 lid 4:
[..]
Jij hebt een bewijs van afgifte. Dat toont aan dat je juist (adres) en tijdig (datum) hebt geretourneerd.

Artikel 9 lid 2:
[..]
Jij kunt aantonen dat je geretourneerd hebt.

Hoe moet je die 2 met elkaar rijmen dan?
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.

Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
pi_202449931
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.

Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
Heb mijn verzendbewijzen naar coolblue nog eens opgezocht van laatste 3 jaar, zijn er 2. Heb er nog foto van. Staat nergens gewicht op verzendbewijs…..
  Redactie Frontpage vrijdag 3 december 2021 @ 15:07:06 #168
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_202450005
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.

Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
Dat gewicht wordt pas bepaald in het sorteerproces.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_202450087
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.

Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
Ja, dat is zo. Deze voorwaarde volgt uit 6:230r lid 4. Hoe moet je praktisch gezien aantonen dat je inderdaad het bestelde retourneert?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202450104
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:03 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Heb mijn verzendbewijzen naar coolblue nog eens opgezocht van laatste 3 jaar, zijn er 2. Heb er nog foto van. Staat nergens gewicht op verzendbewijs…..
Staat bij de tracking-informatie. Volgt uit het soorteerproces. Gewicht en afmetingen. Moet ie dat punt wel bereikt hebben.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202450111
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:17 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Walgelijk,zo te koop lopen met je klantvriendelijkheid maar zo met je klanten om gaan.
Voor mij een reden dit topic om nooit meer wat te kopen bij coolblue.


Hun manier van communiceren is verre van alles voor een glimlach. Gadver.
Ik heb zelf ook 2 slechte ervaringen met hun. Allemaal retour ervaringen van de 2 retouren die ik ook gedaan heb bij hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202450181
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:12 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, dat is zo. Deze voorwaarde volgt uit 6:230r lid 4. Hoe moet je praktisch gezien aantonen dat je inderdaad het bestelde retourneert?
Dat kan niet via postnl. De ontvanger kan ten alle tijden zeggen dat er iets anders in het pakket zat. De enige manier is via een beeedigd koerier die samen met jou de inhoud controleert en dan dit pakket afleverd met handtekening waarbij het pakket daar wordt opengemaakt met de koerier erbij. En ja dit kan.
Alle andere optie garanderen niet dat hetgeen je opstuurt ook aankomt.

Een ontvanger kan anders altijd zeggen dat het pakket is aangekomen maar leeg was, een baksteen bevatte of kranten bevatte.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202450207
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat kan niet via postnl. De ontvanger kan ten alle tijden zeggen dat er iets anders in het pakket zat. De enige manier is via een beeedigd koerier die samen met jou de inhoud controleert en dan dit pakket afleverd met handtekening waarbij het pakket daar wordt opengemaakt met de koerier erbij. En ja dit kan.
Alle andere optie garanderen niet dat hetgeen je opstuurt ook aankomt.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dát is wat de wetgever bedoeld heeft in dat artikel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202450232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:12 schreef baskick het volgende:

[..]
Staat bij de tracking-informatie. Volgt uit het soorteerproces. Gewicht en afmetingen. Moet ie dat punt wel bereikt hebben.
Heeft mijn pakket nooit bereikt. Net nog track en trace op postnl app.

Staat al 6 weken op dit
  Redactie Frontpage vrijdag 3 december 2021 @ 15:19:34 #175
38148 crew  Innisdemon
pi_202450234
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb topic nog eens gelezen, het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL, het is duidelijk dat ze het pakket kwijt zijn geraakt, dat geven ze ook toe, je kunt redelijk aannemelijk maken wat de waarde van het pakket is. Coolblue geeft alleen een instructie hoe te handelen, dat PostNL vervolgens als uitvoerder daarvan een fout maakt ligt niet aan coolblue, overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.
en heb je ook gelezen dat bij een retourinstructie de verkoper verantwoordelijk is?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')