abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202113832
Ik heb een deurwaarder in armen genome, wilde dit gisteren al doen :) :)
pi_202113864
@TS of hier een wetgeving is overtreden weet ik niet. Maar je hebt dat pakketje geretourneerd per 21 Oktober en zit heel erg achter de terugbetaling aan en hebt nu al binnen 3 weken verschillende wegen bewandeld hebt om dit voor mekaar te krijgen.

Hypothetisch gezien, als dit al ooit een juridisch gevecht gaat worden, hoe zal de rechter vinden dat je vrij veel haast had en dat het nu vanwege Coronabeperkingen en of ziekteverzuim en of onderbezetting en aankomende feestdagen je misschien meer geduld had moeten tonen?
pi_202113875
@TS dat is ballen hebben. Succes!
pi_202113893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:52 schreef SolidasRock het volgende:
@:TS of hier een wetgeving is overtreden weet ik niet. Maar je hebt dat pakketje geretourneerd per 21 Oktober en zit heel erg achter de terugbetaling aan en hebt nu al binnen 3 weken verschillende wegen bewandeld hebt om dit voor mekaar te krijgen.

Hypothetisch gezien, als dit al ooit een juridisch gevecht gaat worden, hoe zal de rechter vinden dat je vrij veel haast had en dat het nu vanwege Coronabeperkingen en of ziekteverzuim en of onderbezetting en aankomende feestdagen je misschien meer geduld had moeten tonen?
Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nu
pi_202113954
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:54 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nu
Mja, ik snap je. Ergens vind ik wel bewonderenswaardig dat je gewoon een deurwaarder in hebt geschakeld.

Succes! ^O^
pi_202114019
Ik zou het niet zo snel durven @TS, dit is doorpakken ;)

Goed bezig.
  woensdag 10 november 2021 @ 17:10:11 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202114056
Het loopt trouwens wel ontzettend in de gaten dat het een klein, vast groepje users is dat op een bepaalde manier reageert in dit type topics. Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat TS zichzelf veelvuldig prijst en aanmoedigt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202114430
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Het loopt trouwens wel ontzettend in de gaten dat het een klein, vast groepje users is dat op een bepaalde manier reageert in dit type topics. Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat TS zichzelf veelvuldig prijst en aanmoedigt.
Je punt is? TS is een narcist?
  woensdag 10 november 2021 @ 17:47:12 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202114510
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:39 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Je punt is? TS is een narcist?
Ik weet niet wat iemand beweegt om zo te handelen op een forum.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202114591
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:49 schreef JohanHat89 het volgende:
Ik heb een deurwaarder in armen genome, wilde dit gisteren al doen :) :)
als cb die kosten weigert te betalen, en die kans is groot, dan moet jij dat doen... je kan dan alleen je succes halen in een rechtzaak.
Rechters zijn echt niet welwillend als je als burger te snel handelt en je niet aan de regels houdt qua aanmaningen, betaalkansen, redelijke termijnen en incassokosten.
Als leek weet je die regels vaak niet en internetbronnen kloppen echt geregeld niet met het wetboek. Zelfs de consumentenbond website of websites van juristen kloppen geregeld niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door sjorsie1982 op 10-11-2021 18:07:12 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202114626
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:40 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens maar in de praktijk werkt dit niet zo. Heb al veel vaker gelezen dat pakketjes tijdens het retouren zoek zijn geraakt en dat dat de verzender (en niet de opdrachtgever/verkoper) verantwoordelijk is voor een pakket. En let wel, ook aangetekende pakketten zijn niet of nauwelijks verzekerd tegen vermissing.
ik heb zelf 2x via de rechtbijstandsverzekering tegenovergestelde informatie gekregen dan wat hier op fok wordt geschreven en dat tegenovergestelde was dan in mijn nadeel. Nu weet ik niet wat klopt, maar ik heb helaas 2x ervaring gehad met een rechtzaak en dat wil ik nu echt niet meer doen. Ik betaal liever leergeld.
Omdat ik teveel verdien zou ik pas een rechtzaak starten bij een schade van meer dan 20k. Rechtbijstandsverzekeraars laten je vaak gewoon een brief sturen en bij kleine bedragen vergoeden zij jou dit als je de vordering overgeeft aan hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202114777
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik heb zelf 2x via de rechtbijstandsverzekering tegenovergestelde informatie gekregen dan wat hier op fok wordt geschreven en dat tegenovergestelde was dan in mijn nadeel. Nu weet ik niet wat klopt, maar ik heb helaas 2x ervaring gehad met een rechtzaak en dat wil ik nu echt niet meer doen. Ik betaal liever leergeld.
Omdat ik teveel verdien zou ik pas een rechtzaak starten bij een schade van meer dan 20k. Rechtbijstandsverzekeraars laten je vaak gewoon een brief sturen en bij kleine bedragen vergoeden zij jou dit als je de vordering overgeeft aan hun.
Je draait een klein beetje eromheen. Wat wordt er geschreven op FOK of wat was in jouw nadeel? Gaat het om wie verantwoordelijk is voor de retourpakketje? Zo ja, wat zei de rechtsbijstand dan hierover?

Dat van dat de rechtsbijstand kleine financiële schades uit eigen zak betaald heb ik inderdaad begin dit jaar ondervonden. Had ik nog nooit meegemaakt. Hiermee is een rechtszaak die ik wilde aanspannen niet doorgegaan want ik had mijn geld teruggekregen en heeft het mij (en hun en de tegenpartij) energie en tijd en frustraties bespaard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2021 18:14:10 ]
pi_202114801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:13 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Je draait een klein beetje eromheen. Wat wordt er geschreven op FOK of wat was in jouw nadeel? Gaat het om wie verantwoordelijk is voor de retourpakketje? Zo ja, wat zei de rechtsbijstand dan hierover?
Dat verhaal is te lang om hier te behandelen, maar geregeld worden er keiharde toezeggingen gedaan op fok die in de werkelijkheid toch echt iets anders liggen.
Rechtsbijstandsverzekeringen zoeken het uit en het ligt eigenlijk altijd genuanceerder dan wat ik bv op internet kan lezen op websites als de consumentenbond of andere juridische websites.
quote:
Dat van dat de rechtsbijstand kleine financiële schades uit eigen zak betaald heb ik inderdaad begin dit jaar ondervonden. Had ik nog nooit meegemaakt. Hiermee is een rechtszaak die ik wilde aanspannen niet doorgegaan want ik had mijn geld teruggekregen en heeft het mij (en hun en de tegenpartij) energie en tijd en frustraties bespaard.
Ja, alleen daarvoor heb ik ze eigenlijk. Civiele consumenten rechtzaken onder de 20k hebben eigenlijk geen zin als je teveel verdiend. Alleen al een dagvaarding schrijven kost al geregeld 5k.
Advocaat kosten krijg je niet terug bij winst van de zaak. Dit heb ik 2x ondervonden.

De zogenaamde wettelijke rente heb ik nog nooit gekregen en bv rechtbijstandsverzekeraars melden ook dat dit ook eigenlijk praktisch nooit gebeurd. Voor enkele euro's gaat niemand naar de rechter.

Ik ben benieuwd of cb die incassokosten betaald, maar ik ben er bang voor en ik hoop dat TS meld of cb dit heeft betaald of niet.

Mijn advies hierbij: afwachten, elke dag bellen mailen twitteren en/of facebooken en na verloop van tijd de kosten afschrijven en beschouwen als leergeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 10-11-2021 18:21:37 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202115281
Fijn dat je tegenwoordig online diensten voor deurwaarders hebt, al mail met terugkoppeling dat ze morgen brief de deur uit doen :)
pi_202117338
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat verhaal is te lang om hier te behandelen, maar geregeld worden er keiharde toezeggingen gedaan op fok die in de werkelijkheid toch echt iets anders liggen.
Rechtsbijstandsverzekeringen zoeken het uit en het ligt eigenlijk altijd genuanceerder dan wat ik bv op internet kan lezen op websites als de consumentenbond of andere juridische websites.
Ik zou het niet omschrijven als toezeggingen maar eerder als ervaringen en of meningen. En ondanks dat rechtsbijstand beter weet wat de rechten en plichten zijn van beide partijen zal heus wel iemand hier iets zeggen wat aardig klopt. De vraag is eigenlijk, wie is dat dan?

Ik heb zelf ook 1 en ander meegemaakt, en heb zo en nu dan rechtsbijstand ingeschakeld met wisselende resultaten. Dus ik heb zelf ook wat kennis in huis wat dat betreft.

Wil je trouwens kwijt wat je rechtsbijstand heeft gezegd over wie er verantwoordelijk is voor retourzendingen? Of is dat niet ter sprake gekomen? Mij is wel eens overkomen dat een pakket is zoekgeraakt maar tot een juridisch gevecht is het nooit gekomen omdat ik gewoon mijn geld terug heb gekregen of een vervangend exempelaar. (welliswaar amazon wat dit toch iets anders afhandelt dan bijv coolblue of mediamarkt)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2021 22:43:33 ]
pi_202118706
Vanuit eigen ervaringen met transportonderzoeken, duurt dat vanaf het moment dat je ze start ongeveer 10 werkdagen, soms kan het een dag langer duren, en vaak wachten partijen dat vanaf een bepaalde waarde het liefst nog wel even af. (doen wij als shop ook). Ik verwacht dat je binnen 1/2 werkdagen alsnog gewoon gecrediteerd wordt. Misschien niet de gang van zaken die je gewenst had, maar vanuit het perspectief van de verkoper zijn zij en het product kwijt, en het geld, en krijgen ze 3 euro de kilo terug voor het pakket dat kwijt is.

succes.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_202118988
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als cb die kosten weigert te betalen, en die kans is groot, dan moet jij dat doen... je kan dan alleen je succes halen in een rechtzaak.
Rechters zijn echt niet welwillend als je als burger te snel handelt en je niet aan de regels houdt qua aanmaningen, betaalkansen, redelijke termijnen en incassokosten.
Als leek weet je die regels vaak niet en internetbronnen kloppen echt geregeld niet met het wetboek. Zelfs de consumentenbond website of websites van juristen kloppen geregeld niet.
Dat laatste valt allemaal best mee. Dit is gewoon een recht toe recht aan vraag die elke jurist gewoon kan handelen.

Een deurwaarder zal je prima kunnen vertellen wat nu verstandig is. Als je een deurwaarder inschakelt betekent dat niet dat je de volgende dag meteen een dagvaarding uit doet hè? Het zijn professionals die je ook prima van advies kunnen voorzie .
zie email 27 oktober
pi_202119848
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:48 schreef JohanHat89 het volgende:
Fijn dat je tegenwoordig online diensten voor deurwaarders hebt, al mail met terugkoppeling dat ze morgen brief de deur uit doen :)
Wat kost een deurwaarder eigenlijk?
pi_202119932
ConsuWijzer, waarmee je ook richting cool blauw hebt gecommuniceerd, geeft notabene aan dat retourzendingen zoals om beroep te doen op herroepen, dat het risico daar bij de consument ligt.

En je altijd verzekerd moet terug zenden.
Zeker bij de wat duurdere aankopen die je wil terugsturen.
pi_202120079
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ConsuWijzer, waarmee je ook richting cool blauw hebt gecommuniceerd, geeft notabene aan dat retourzendingen zoals om beroep te doen op herroepen, dat het risico daar bij de consument ligt.

En je altijd verzekerd moet terug zenden.
Zeker bij de wat duurdere aankopen die je wil terugsturen.
Het risico ligt bij de verkoper als zij het retourproces regelen met verzendlabels e.d. Zij zeggen dat het zo moet, zij leveren op hun PostNL account de labels, zij zijn verantwoordelijk voor de zending.

Maar hey, Coolblue is gewoon niet zo'n fijn bedrijf. Net als bijv. Belsimpel. Allemaal praatjes op tv maar in de praktijk houden ze zich niet aan de afspraak als het aankomt op retouren of garantie.

Je kunt beter bij Bol of Amazon kopen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202120636
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:47 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Het risico ligt bij de verkoper als zij het retourproces regelen met verzendlabels e.d. Zij zeggen dat het zo moet, zij leveren op hun PostNL account de labels, zij zijn verantwoordelijk voor de zending.

Maar hey, Coolblue is gewoon niet zo'n fijn bedrijf. Net als bijv. Belsimpel. Allemaal praatjes op tv maar in de praktijk houden ze zich niet aan de afspraak als het aankomt op retouren of garantie.

Je kunt beter bij Bol of Amazon kopen.
Precies. Als label van hun zelf is, is coolblue aansprakelijk.
pi_202121612
Ik vraag me dan toch af in hoeverre dit een uitzondering of toch meer standard practice. Ik heb ongeveer een jaar geleden eens een telefoon geretourneerd naar Coolblue waarbij Coolblue vervolgens aangaf dat er een leeg pakketje was gearriveerd. Waarschijnlijk heeft iemand in de PostNL-keten de telefoon er dus uit gejat. Daar werd toen niet mogelijk over gedaan, ik kreeg netjes mijn geld terug en Coolblue ging starten met een onderzoek (waar ik niets meer van heb gehoord). Ik vond het toen erg netjes dat ze mij vertrouwden (ik had immers de telefoon ook gewoon zelf kunnen houden en een leeg pakket kunnen terugsturen).

Enfin, hier heeft TS niets aan, maar wilde toch een andere ervaring delen.
pi_202124047
reactie in gebreke stelling coolblue

Beste JohanHat89,

goed dat je even aan de bel trekt. Ik begrijp dat je graag jouw bedrag van de Xiaomi terug wilt ontvangen.

ACM
Ik ga graag eerst even in op het ontbinden van de koop. Om het geld terug te kunnen storten, moeten wij een product wel ontvangen hebben. Dit is wat wij hanteren, en dit is ook wat het ACM aangeeft: Dat een bedrijf recht heeft om te wachten met het uitbetalen tot een product terug is ontvangen. Aangezien wij jouw pakket nog niet ontvangen hebben moeten we voor we over kunnen gaan op terugbetaling eerst kijken wat er speelt. Dit is dan echter ook de reden dat de 14 dagen overtreden zijn voor nu.

Onderzoek
Momenteel loopt er een onderzoek om na te gaan wat er met jouw pakket gebeurd is en waar deze momenteel is. Pas als wij weten wat er speelt, kunnen we over gaan tot een oplossing. Momenteel staat er ook een extra melding op voor onze backoffice, om snel tot een oplossing te komen.

Backoffice
Ik moet je dus nog even vragen geduld te hebben. Dan neemt de backoffice snel contact met jou op.

Ik heb er alle vertrouwen in dat wij jou van een gepaste oplossing kunnen voorzien. Voor nu wens ik je in ieder geval nog een mooie dag toe.

Met vriendelijke groet,


Coolblue
pi_202124236
Sure, onderzoek snap ik. Maar dat duurt enkele werkdagen. PostNL hanteert volgens mij vijf werkdagen normaliter.

Daarna is het jammer de bammer voor CB. Jij hebt hun procedure gevolgd. Als je nou je Poolse buurman had gevraagd het pakketje te retouren zou het wel jouw probleem zijn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202124555
2 weken is een redelijke termijn voor zulke dingen. Wanneer is het onderzoek gestart?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')