Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nuquote:Op woensdag 10 november 2021 16:52 schreef SolidasRock het volgende:
@:TS of hier een wetgeving is overtreden weet ik niet. Maar je hebt dat pakketje geretourneerd per 21 Oktober en zit heel erg achter de terugbetaling aan en hebt nu al binnen 3 weken verschillende wegen bewandeld hebt om dit voor mekaar te krijgen.
Hypothetisch gezien, als dit al ooit een juridisch gevecht gaat worden, hoe zal de rechter vinden dat je vrij veel haast had en dat het nu vanwege Coronabeperkingen en of ziekteverzuim en of onderbezetting en aankomende feestdagen je misschien meer geduld had moeten tonen?
Mja, ik snap je. Ergens vind ik wel bewonderenswaardig dat je gewoon een deurwaarder in hebt geschakeld.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:54 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nu
Je punt is? TS is een narcist?quote:Op woensdag 10 november 2021 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Het loopt trouwens wel ontzettend in de gaten dat het een klein, vast groepje users is dat op een bepaalde manier reageert in dit type topics. Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat TS zichzelf veelvuldig prijst en aanmoedigt.
Ik weet niet wat iemand beweegt om zo te handelen op een forum.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:39 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Je punt is? TS is een narcist?
als cb die kosten weigert te betalen, en die kans is groot, dan moet jij dat doen... je kan dan alleen je succes halen in een rechtzaak.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:49 schreef JohanHat89 het volgende:
Ik heb een deurwaarder in armen genome, wilde dit gisteren al doen![]()
ik heb zelf 2x via de rechtbijstandsverzekering tegenovergestelde informatie gekregen dan wat hier op fok wordt geschreven en dat tegenovergestelde was dan in mijn nadeel. Nu weet ik niet wat klopt, maar ik heb helaas 2x ervaring gehad met een rechtzaak en dat wil ik nu echt niet meer doen. Ik betaal liever leergeld.quote:Op woensdag 10 november 2021 16:40 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens maar in de praktijk werkt dit niet zo. Heb al veel vaker gelezen dat pakketjes tijdens het retouren zoek zijn geraakt en dat dat de verzender (en niet de opdrachtgever/verkoper) verantwoordelijk is voor een pakket. En let wel, ook aangetekende pakketten zijn niet of nauwelijks verzekerd tegen vermissing.
Je draait een klein beetje eromheen. Wat wordt er geschreven op FOK of wat was in jouw nadeel? Gaat het om wie verantwoordelijk is voor de retourpakketje? Zo ja, wat zei de rechtsbijstand dan hierover?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb zelf 2x via de rechtbijstandsverzekering tegenovergestelde informatie gekregen dan wat hier op fok wordt geschreven en dat tegenovergestelde was dan in mijn nadeel. Nu weet ik niet wat klopt, maar ik heb helaas 2x ervaring gehad met een rechtzaak en dat wil ik nu echt niet meer doen. Ik betaal liever leergeld.
Omdat ik teveel verdien zou ik pas een rechtzaak starten bij een schade van meer dan 20k. Rechtbijstandsverzekeraars laten je vaak gewoon een brief sturen en bij kleine bedragen vergoeden zij jou dit als je de vordering overgeeft aan hun.
Dat verhaal is te lang om hier te behandelen, maar geregeld worden er keiharde toezeggingen gedaan op fok die in de werkelijkheid toch echt iets anders liggen.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:13 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Je draait een klein beetje eromheen. Wat wordt er geschreven op FOK of wat was in jouw nadeel? Gaat het om wie verantwoordelijk is voor de retourpakketje? Zo ja, wat zei de rechtsbijstand dan hierover?
Ja, alleen daarvoor heb ik ze eigenlijk. Civiele consumenten rechtzaken onder de 20k hebben eigenlijk geen zin als je teveel verdiend. Alleen al een dagvaarding schrijven kost al geregeld 5k.quote:Dat van dat de rechtsbijstand kleine financiële schades uit eigen zak betaald heb ik inderdaad begin dit jaar ondervonden. Had ik nog nooit meegemaakt. Hiermee is een rechtszaak die ik wilde aanspannen niet doorgegaan want ik had mijn geld teruggekregen en heeft het mij (en hun en de tegenpartij) energie en tijd en frustraties bespaard.
Ik zou het niet omschrijven als toezeggingen maar eerder als ervaringen en of meningen. En ondanks dat rechtsbijstand beter weet wat de rechten en plichten zijn van beide partijen zal heus wel iemand hier iets zeggen wat aardig klopt. De vraag is eigenlijk, wie is dat dan?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat verhaal is te lang om hier te behandelen, maar geregeld worden er keiharde toezeggingen gedaan op fok die in de werkelijkheid toch echt iets anders liggen.
Rechtsbijstandsverzekeringen zoeken het uit en het ligt eigenlijk altijd genuanceerder dan wat ik bv op internet kan lezen op websites als de consumentenbond of andere juridische websites.
Dat laatste valt allemaal best mee. Dit is gewoon een recht toe recht aan vraag die elke jurist gewoon kan handelen.quote:Op woensdag 10 november 2021 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als cb die kosten weigert te betalen, en die kans is groot, dan moet jij dat doen... je kan dan alleen je succes halen in een rechtzaak.
Rechters zijn echt niet welwillend als je als burger te snel handelt en je niet aan de regels houdt qua aanmaningen, betaalkansen, redelijke termijnen en incassokosten.
Als leek weet je die regels vaak niet en internetbronnen kloppen echt geregeld niet met het wetboek. Zelfs de consumentenbond website of websites van juristen kloppen geregeld niet.
Wat kost een deurwaarder eigenlijk?quote:Op woensdag 10 november 2021 18:48 schreef JohanHat89 het volgende:
Fijn dat je tegenwoordig online diensten voor deurwaarders hebt, al mail met terugkoppeling dat ze morgen brief de deur uit doen
Het risico ligt bij de verkoper als zij het retourproces regelen met verzendlabels e.d. Zij zeggen dat het zo moet, zij leveren op hun PostNL account de labels, zij zijn verantwoordelijk voor de zending.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ConsuWijzer, waarmee je ook richting cool blauw hebt gecommuniceerd, geeft notabene aan dat retourzendingen zoals om beroep te doen op herroepen, dat het risico daar bij de consument ligt.
En je altijd verzekerd moet terug zenden.
Zeker bij de wat duurdere aankopen die je wil terugsturen.
Precies. Als label van hun zelf is, is coolblue aansprakelijk.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het risico ligt bij de verkoper als zij het retourproces regelen met verzendlabels e.d. Zij zeggen dat het zo moet, zij leveren op hun PostNL account de labels, zij zijn verantwoordelijk voor de zending.
Maar hey, Coolblue is gewoon niet zo'n fijn bedrijf. Net als bijv. Belsimpel. Allemaal praatjes op tv maar in de praktijk houden ze zich niet aan de afspraak als het aankomt op retouren of garantie.
Je kunt beter bij Bol of Amazon kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |