Ik heb wel van alles gekocht maar mijn schoondochter bleek ziek te zijn en kwam eerder thuis , niet meer gefreubeld met kleindochterquote:Op woensdag 10 november 2021 11:31 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ben je nog lekker creatief bezig geweest met je kleinkind?
Ah jammer.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:33 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik heb wel van alles gekocht maar mijn schoondochter bleek ziek te zijn en kwam eerder thuis , niet meer gefreubeld met kleindochter
Mijn zoon was afgelopen zaterdag jarig en toen heb ik wel met haar getekendquote:
Dat zal ik eens heel graag willen vertel hoe doe ik datquote:
quote:Op woensdag 10 november 2021 11:35 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Mijn zoon was afgelopen zaterdag jarig en toen heb ik wel met haar getekend
Op die periode verheug ik me welquote:Op woensdag 10 november 2021 11:40 schreef -Shii- het volgende:
[..]![]()
Tekent ze al koppoters of zijn het voornamelijk nog krassen en strepen?
Ja leuk is dat wanneer ze proberen om echt al dingen te tekenen. Ik heb van mijn dochter best wel wat tekeningen van vroeger bewaard en ook nog enkele krastekeningen. Ze ging soms weleens stiekem in m'n kookboeken of in een leesboekje krassen. Wanneer ik dat nu nog weleens tegenkom dan raak ik helemaal vertederd.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:42 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Op die periode verheug ik me wel![]()
En ik ga het allemaal verzamelen van haar![]()
Maar op dit moment krast ze nog wat
Ik heb ook nog wat tekeningen van mijn dochter , en die bewaar ik ook.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:46 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ja leuk is dat wanneer ze proberen om echt al dingen te tekenen. Ik heb van mijn dochter best wel wat tekeningen van vroeger bewaard en ook nog enkele krastekeningen. Ze ging soms weleens stiekem in m'n kookboeken of in een leesboekje krassen. Wanneer ik dat nu nog weleens tegenkom dan raak ik helemaal vertederd.
Geen idee vanaf welke leeftijd het is dat ze beginnen met de koppoters, maar ik kan me herinneren dat ik vooral tussen 2 en 4 jaar een heerlijke leeftijd vond. Ze gaan van alles ontdekken, praten, tekenen, enz. En dat je al een beetje met ze kunt kletsen. Het worden ineens echte minimensjes.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:48 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wat tekeningen van mijn dochter , en die bewaar ik ook.
Die periode van de koppoters is ook zo'n leuke periode , daar verheug ik me echt op
Ik pas nu meer dan een jaar 2 dagen in de week op haar en ik heb haar ontwikkeling van baby naar dreumes mogen meemaken, en wat ik zo leuk vind is dat ik steeds meer een mensje zie met eigen humor , ik weet precies wat ze bedoelt als ze op een bepaalde manier kijkt en wanneer ze grapjes met me uithaaltquote:Op woensdag 10 november 2021 11:51 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Geen idee vanaf welke leeftijd het is dat ze beginnen met de koppoters, maar ik kan me herinneren dat ik vooral tussen 2 en 4 jaar een heerlijke leeftijd vond. Ze gaan van alles ontdekken, praten, tekenen, enz. En dat je al een beetje met ze kunt kletsen. Het worden ineens echte minimensjes.
Je weet wat opstaan is?quote:Op woensdag 10 november 2021 11:37 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat zal ik eens heel graag willen vertel hoe doe ik dat
Ja na een tijdje draaien en woelen en dan een zeer lijf krijgen ............ dan kies ik toch voor opstaanquote:Op woensdag 10 november 2021 12:01 schreef D. het volgende:
[..]
Je weet wat opstaan is?
Nou, dat dan dus niet doen
Heerlijk hoor.quote:Op woensdag 10 november 2021 11:58 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik pas nu meer dan een jaar 2 dagen in de week op haar en ik heb haar ontwikkeling van baby naar dreumes mogen meemaken, en wat ik zo leuk vind is dat ik steeds meer een mensje zie met eigen humor , ik weet precies wat ze bedoelt als ze op een bepaalde manier kijkt en wanneer ze grapjes met me uithaaltZe is soms aan het draken heerlijk
![]()
Ik heb een hele speciale band met haar , dat komt ook omdat ik heel veel bij haar ben en daar oppas
Het grootste voordeel van kleinkinderen is, dat je als oma de regels nog wel eens kunt overtredenquote:Op woensdag 10 november 2021 12:09 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Heerlijk hoor.Fijn dat je zo van haar kan genieten. Ook al zal het ook weleens pittig zijn om het te doen, het is toch ook een heerlijke leeftijd. En het klinkt altijd afgezaagd, maar ze zijn zo gauw groot.
Soms verlang ik nog weleens naar die tijd dat ze zo klein was, alhoewel een volwassen dochter ook heerlijk is.
In het begin moest ik heel erg wennen , zo'n klein frummeltje ( ze was een maand te vroeg geboren en heel klein, luiers verschonen en flesjes maken vond ik in het begin heel spannendquote:Op woensdag 10 november 2021 12:09 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Heerlijk hoor.Fijn dat je zo van haar kan genieten. Ook al zal het ook weleens pittig zijn om het te doen, het is toch ook een heerlijke leeftijd. En het klinkt altijd afgezaagd, maar ze zijn zo gauw groot.
Soms verlang ik nog weleens naar die tijd dat ze zo klein was, alhoewel een volwassen dochter ook heerlijk is.
Ja ik kijk er al naar uit om oma te worden. oma-Shii.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:12 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Het grootste voordeel van kleinkinderen is, dat je als oma de regels nog wel eens kunt overtreden![]()
![]()
en als je ze zat bent stuur je ze naar huis![]()
Ja lekker is dat he of als je moe bent gewoon zeggen vandaag ff nietquote:Op woensdag 10 november 2021 12:12 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Het grootste voordeel van kleinkinderen is, dat je als oma de regels nog wel eens kunt overtreden![]()
![]()
en als je ze zat bent stuur je ze naar huis![]()
Ja, zoiets. Of het moet iets zijn, dat dochterlief weg moet. Dan uiteraard zeg ik geen nee.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:18 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja lekker is dat he of als je moe bent gewoon zeggen vandaag ff niet
Bij zo'n klein frummeltje lijkt me dat ook wel heel spannend om te doen. Maar voor je het weet is het weer routine.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:13 schreef puzziepie het volgende:
[..]
In het begin moest ik heel erg wennen , zo'n klein frummeltje ( ze was een maand te vroeg geboren en heel klein, luiers verschonen en flesjes maken vond ik in het begin heel spannend![]()
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu meer geniet van die periode dat ze zo klein zijn , als dat ik deed toen mijn kinderen nog klein warenEn wat je zegt herken ik wel: mijn zoon werd afgelopen zaterdag 32 .... tijd vliegt echt.
O dat is lastig als de jongste nergens wil slapen, je zou toch denken dat als de oudere wel wil de jongere meegaatquote:Op woensdag 10 november 2021 12:21 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Of het moet iets zijn, dat dochterlief weg moet. Dan uiteraard zeg ik geen nee.
De jongste wil niet slapen, behalve thuis. Dat is wel erg vervelend.
De oudste appt meerdere keren in de week, 'mag ik even langskomen'.... dan weet je al dat hij nooit meer weggaat zonder te slapen. Dus dan zeg ik wel eens: NU EVEN NIET
Ik ben ook heel erg emotioneel als ik aan mijn kleindochter denkquote:Op woensdag 10 november 2021 12:21 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Bij zo'n klein frummeltje lijkt me dat ook wel heel spannend om te doen. Maar voor je het weet is het weer routine.
M'n vader werd laatst emotioneel toen hij herinneringen ophaalde aan de momenten dat de kleinkinderen bij hun logeerden. Zo mooi dat ze veel van die momenten hebben meegemaakt. En ook de kleinkinderen hebben het er nog vaak over dat dat zo'n fijne tijd was.
De jonsgte is pas 1,5. Het is pas sinds kort dat hij hier een paar uurtjes blijft zonder zijn oogjes uit zijn koppetje te janken.quote:Op woensdag 10 november 2021 12:23 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat is lastig als de jongste nergens wil slapen, je zou toch denken dat als de oudere wel wil de jongere meegaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |