Tja, Chinese aandelen... Zal vast ook een hoop goeds tussen zitten, maar ik zou niet afgaan op flitsende filmpjes zeg maarquote:Op maandag 8 november 2021 19:21 schreef Tyr80 het volgende:
EHang is een fabrikant (en straks ook operator) van volautomatische drones voor het vervoeren van (2) mensen.
Ze lopen ver voor op de concurrentie qua certificering, hebben er al 10 duizend vluchturen op zitten, en hebben toestemming om te vliegen in China, Japan en Oostenrijk.
Kijk eens een filmpje, echt futuristische shit.
Ja snap je voorzichtigheid wel eigenlijk. Ga er ook niet heel diep in, 350 stuks gekocht vandaag.quote:Op maandag 8 november 2021 19:31 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Tja, Chinese aandelen... Zal vast ook een hoop goeds tussen zitten, maar ik zou niet afgaan op flitsende filmpjes zeg maar
Wat is de markt waar zij zich op richten? Toerisme? Rijke mensen die geen zin hebben om in de file te staan?quote:Op maandag 8 november 2021 19:21 schreef Tyr80 het volgende:
EHang is een fabrikant (en straks ook operator) van volautomatische drones voor het vervoeren van (2) mensen.
Ze lopen ver voor op de concurrentie qua certificering, hebben er al 10 duizend vluchturen op zitten, en hebben toestemming om te vliegen in China, Japan en Oostenrijk.
Kijk eens een filmpje, echt futuristische shit.
Primair wat nu met helicopters gedaan wordt, dus best luxe, en vaste routes. City to city, of to airport. Herinner me dat je HK - Macau ook met chopper kon doen, lijkt het me ook geschikt voor.quote:Op maandag 8 november 2021 20:28 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat is de markt waar zij zich op richten? Toerisme? Rijke mensen die geen zin hebben om in de file te staan?
Overigens is China natuurlijk zo groot en heeft het zoveel rijke mensen dat alleen de Chinese markt al voldoende is voor een bedrijf om zich op te richten.
Doet me trouwens een beetje denken aan dat Nederlandse bedrijf PAL-V.
Wat mij wel interessant lijkt, is dat het volledig elektrisch is en daarmee wel een duurzaam (en goedkoper?) alternatief voor privéjets of helikopters. Ik zie dat de maximale snelheid nog ligt op 130, maar voor een korte vlucht van de ene kant van de stad naar de andere kant voldoende als je daarmee de files vermijdt.quote:Op maandag 8 november 2021 20:32 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Primair wat nu met helicopters gedaan wordt, dus best luxe, en vaste routes. City to city, of to airport. Herinner me dat je HK - Macau ook met chopper kon doen, lijkt het me ook geschikt voor.
Maja, apparaat is goedkoper, geen dure piloot nodig. Er is ook een brandblusmodel, wel handig met die appartementsgebouwen daar ook.
Electrisch idd, en volledig AI bestuurd. Hebt alleen een vlak stuk grond nodig van wat zal het zijn, 8x8 meter ofzo?quote:Op maandag 8 november 2021 20:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat mij wel interessant lijkt, is dat het volledig elektrisch is en daarmee wel een duurzaam (en goedkoper?) alternatief voor privéjets of helikopters. Ik zie dat de maximale snelheid nog ligt op 130, maar voor een korte vlucht van de ene kant van de stad naar de andere kant voldoende als je daarmee de files vermijdt.
Ook kan ik me voorstellen dat ze vrijwel overal kunnen landen en je ze mogelijk in de toekomst zelfs op bestelling bij je huis kunnen laten landen en ze je overal afzetten waar je maar wilt?
De Giro.quote:Op maandag 8 november 2021 21:28 schreef kloon_bassie het volgende:
Welke broker hebben jullie? Bij flatex kan ik hem niet vinden op naam of isin. Niet dat ik meteen in wil stappen maar wellicht even volgen voor de grap.
Noem er één in productiequote:Op maandag 8 november 2021 22:35 schreef SOG het volgende:
Er zijn toch nog een aantal spac's die die taxidrones willen maken in de u.s.
Anyway die jim cramer doet het wel goed zeg. Lijkt me dat ie de markt wel verslaat met zn portefeuille. Nvidia en amd zijn niet te stoppen.
Edit: en ford uiteraard
Ehang?quote:
Tsja, iedereen hoopt het nieuwe "Tesla" te ontdekkenquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:28 schreef SOG het volgende:
[..]
Ehang?
Vandaag gaat rivian public? Hebben 157 autos gemaakt volgens cnbc en gaan wss in de buurt raken van de grote autobedrijven qua waarde
Baal wel dat ik een aankoopkans op BESI opties heb gemist. In het verleden aangekocht voor circa 20 euro de stuk op flatex, maar gebruik flatex niet meer en heb het niet op een watchlist gezet. Zonde, toen die even terug was op 65 euro ideale moment om opties te kopen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
BESI en Intel ook al bijna weer op de aanschafprijs
[ afbeelding ]
Er komt altijd wel weer een nieuwe dipquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:11 schreef xminator het volgende:
[..]
Baal wel dat ik een aankoopkans op BESI opties heb gemist. In het verleden aangekocht voor circa 20 euro de stuk op flatex, maar gebruik flatex niet meer en heb het niet op een watchlist gezet. Zonde, toen die even terug was op 65 euro ideale moment om opties te kopen.
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)t-beperkingen-turbosquote:Het aanbod van turbo’s aan Nederlandse retailbeleggers wordt aan banden gelegd. Met ingang van 1 oktober komt er een hefboombeperking, een verplichte risicowaarschuwing en een verbod op handelsbonussen. Daarmee wil de Autoriteit Financiële Markten (AFM) particuliere beleggers beter beschermen tegen de risico’s van turbo’s. Uit eerder onderzoek bleek dat een ruime meerderheid veel geld verliest. De beperkingen gelden vanaf 1 oktober 2021.
[...]
Hefboomlimieten verminderen financieel risico
Turbo’s zijn hefboomproducten: beleggers speculeren op een koersdaling of -stijging van een onderliggende waarde, zoals een aandeel, index of valuta. De onderliggende waarde wordt voor een groot deel gefinancierd met geleend geld. Dat verhoogt het risico en kan ertoe leiden dat beleggers hun volledige inleg verliezen. Om dat risico te verminderen, kiest de AFM ervoor om hefboomlimieten toe te passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |