Van wie was dat het idee? Niet van OMT, RIVM, van Dissel etcetera.quote:Op maandag 8 november 2021 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
De opnames op de verpleegafdeling lopen bijna net zo hard op als vorig jaar en de IC zit ook flink in de lift. Het idee was dat na grootschalig vaccineren dat niet meer zo hard zou gaan, maar het gebeurt nu toch.
Met deze cijfers hebben politici weinig moeite met het rechtvaardigen van maatregelen.
Ik kan niet zo veel posten en altijd gelijk hebben hèquote:Op maandag 8 november 2021 17:47 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Eens, maar dan ligt het probleem niet bij de vaccins.
Absoluut wel. Ze hebben nu al twee keer in korte tijd hun model moeten bijstellen omdat-ie werd ingehaald door de realiteit.quote:Op maandag 8 november 2021 17:48 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Van wie was dat het idee? Niet van OMT, RIVM, van Dissel etcetera.
We hebben dit natuurlijk deels zelf in de hand. Als we het zorgapparaat erop inrichten dan kunnen we het onder controle krijgen.quote:Op maandag 8 november 2021 17:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nja, de issue is dat vaccins misschien op zich niet genoeg zijn om de boel permanent onder controle te houden.
Uiteindelijk is het ook de enige strategie. Er zijn meerdere virussen in omloop die ook nooit uitgeroeid gaan worden en dat proberen we ook niet.quote:Op maandag 8 november 2021 17:48 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik kan niet zo veel posten en altijd gelijk hebben hèMaar ok, ik hoop natuurlijk wel dat we het gaan redden met alleen vaccins, met name omdat het de enige strategie is waar op wordt ingezet.
Het zou opzich kunnen, mits de beslissing een ziekte op de lijst A-ziekten te zetten er 1 is die langs het parlement moet. Indien dat niet zo is open je de deur voor het passeren van de tweede kamer.quote:Op maandag 8 november 2021 17:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet tijdelijke wetgeving is nog een stuk enger. Straks mag de minister van volksgezondheid permanent over zaken als een avondklok of sluiten van winkels beslissen. Dat soort wetgeving hoort niet genormaliseerd te worden in de wet publieke gezondheid.
Waar zie je dat? Verder gaat het natuurlijk helemaal niet zo hard hé. Dat lijkt alleen zo in vergelijking met de zomer.quote:Op maandag 8 november 2021 17:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Absoluut wel. Ze hebben nu al twee keer in korte tijd hun model moeten bijstellen omdat-ie werd ingehaald door de realiteit.
quote:De Jonge: besluit over aanvullende coronaregels aan de vroege kant
Dat het kabinet komende vrijdag al een besluit wil nemen over eventuele uitbreiding van de coronamaatregelen is "aan de vroege kant". Dat heeft demissionair minister De Jonge tegen persbureau ANP gezegd. Een uitbreiding is afhankelijk van hoe goed de maatregelen afgelopen week zijn nageleefd, al zijn de effecten van die naleving vermoedelijk pas later te zien.
Het demissionaire kabinet wil kijken of de signalen die er al wel zijn, overeenkomen met prognoses van het RIVM. Volgens De Jonge kan ook het Outbreak Management Team vermoedelijk iets zeggen over het gedrag van mensen, bijvoorbeeld in hoeverre zij 1,5 meter afstand houden en een mondkapje dragen. Sinds afgelopen zaterdag geldt daartoe weer het advies.
Woensdag komt het OMT met een nieuw advies, dat donderdag door het kabinet besproken wordt.
Volgens De Jonge staat de toegankelijkheid van de zorg door oplopende besmettingscijfers onder druk: "We hebben ons zorgen te maken over de stijgende aantallen, die doen iets met de toegankelijkheid van de zorg". Afgelopen etmaal werden bijna 12.000 positieve tests geregistreerd, het op één na hoogste aantal dit jaar.
Er is simpelweg teveel bespaard op de zorg en de focus moet worden gelegd op het uitbreiden van de capaciteit. Nu zou je kunnen beredeneren dat dit hele Coronagebeuren 'pas' anderhalf jaar gaande is en het zodoende qua tijdsbestek té krap is om nieuw (geschoold) personeel te laten instromen, maar ook vóór Covid-19 was duidelijk dat de zorg al vaak op maximumcapaciteit draaide, zoals tijdens de griepgolf van begin 2018.quote:Op maandag 8 november 2021 17:47 schreef Momo het volgende:
Maar wat willen de meeste mensen hier, helemaal geen maatregelen en ze zoeken het maar uit in het ziekenhuis of geloof je niet dat zorg overspoelt gaat worden? Wil je maatregelen voor iedereen net zoals eerder?
Ik zou weer met een linkje naar Stephan Okhuijsen aan kunnen komen, maar ja, "die is van het Red Team"quote:
Nee, de groei op de verpleegafdeling is daadwerkelijk vergelijkbaar met die van de tweede golf van 2020, alleen een week of wat later. De groei op de IC is inderdaad wat minder snel, maar alsnog een tempo dat betekent dat operaties moeten worden afgezegd en de nog in te halen zorg weer op de plank blijft liggen.quote:Verder gaat het natuurlijk helemaal niet zo hard hé. Dat lijkt alleen zo in vergelijking met de zomer.
Maar is dat een reden om alle regels los te laten en het de ziekenhuizen zelf uit te laten zoeken? Dat daar iets mis gaat is wel duidelijk.quote:Op maandag 8 november 2021 17:52 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Er is simpelweg teveel bespaard op de zorg en de focus moet worden gelegd op het uitbreiden van de capaciteit. Nu zou je kunnen beredeneren dat dit hele Coronagebeuren 'pas' anderhalf jaar gaande is en het zodoende qua tijdsbestek té krap is om nieuw (geschoold) personeel te laten instromen, maar ook vóór Covid-19 was duidelijk dat de zorg al vaak op maximumcapaciteit draaide, zoals tijdens de griepgolf van begin 2018.
Ik weet niet meer wat ik wilquote:Op maandag 8 november 2021 17:47 schreef Momo het volgende:
Maar wat willen de meeste mensen hier, helemaal geen maatregelen en ze zoeken het maar uit in het ziekenhuis of geloof je niet dat zorg overspoelt gaat worden? Wil je maatregelen voor iedereen net zoals eerder?
'Aan de vroege kant'. Oftewel: we snappen jullie gezeur maar hebben er schijt aan want wij vinden het vooral niet té vroeg.quote:
Ik begreep dat 12 november dit jaar al 9 dagen na 3 november valt.quote:Op maandag 8 november 2021 17:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Goh 12 november kwam wel snel na 3 november?
anders blijf je daar?quote:Op maandag 8 november 2021 17:54 schreef Simmertje het volgende:
Ik ga donderdag naar Lissabon, 22 graden en een zonnetje. Ik denk dat ik er maar even extreem van ga genieten voordat alle ellende weer begint qua lockdowns.
Ik heb slecht nieuws voor je.quote:Op maandag 8 november 2021 17:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik wil gewoon weer een normaal leven.
Daar ben ik al maanden achter dat dit nog jaren gaat durenquote:Op maandag 8 november 2021 17:54 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
UK orders 35 million more Pfizer vaccine doses
The UK has ordered 35 million more doses of the Pfizer-BioNTech vaccine, which will be delivered in the second half of 2022.
The government said it was preparing for a programme of Covid boosters to protect the most vulnerable this year.
Health and Social Care Secretary Sajid Javid said the move was intended "to future-proof our vaccine programme".
The UK has now ordered more than 540 million doses of eight different Covid vaccines.
https://www.bbc.com/news/health-58307215
540 miljoen doses voor 67 miljoen mensen is 8 prikken per persoon. dit gaat nog jaren duren.
Ik denk dat niemand echt maatregelen wil, met een uitzondering van misschien een paar enkele mensen. Mensen in het algemeen zijn er wel echt klaar mee...quote:Op maandag 8 november 2021 17:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik weet niet meer wat ik wilIk wil gewoon weer een normaal leven.
Neen, ik ben ansich niet tegen nieuwe maatregelen. Ik vind het bijzonder jammerlijk dat we alwéér in deze situatie belandt zijn, maar op dit moment staan we bij wijze van spreken idd met de rug tegen de muur en dienen we te kiezen tussen maatregelen of overbelaste zorg.quote:Op maandag 8 november 2021 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar is dat een reden om alle regels los te laten en het de ziekenhuizen zelf uit te laten zoeken? Dat daar iets mis gaat is wel duidelijk.
Dat klopt, die heeft dus een agenda. Ik ga uit van wat van Dissel zegt en laat zienquote:Op maandag 8 november 2021 17:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou weer met een linkje naar Stephan Okhuijsen aan kunnen komen, maar ja, "die is van het Red Team"
Niet in aantallen.quote:Nee, de groei op de verpleegafdeling is daadwerkelijk vergelijkbaar met die van de tweede golf van 2020, alleen een week of wat later. De groei op de IC is inderdaad wat minder snel, maar alsnog een tempo dat betekent dat operaties moeten worden afgezegd en de nog in te halen zorg weer op de plank blijft liggen.
Ze lijken er ook altijd maar vanuit te gaan dat ze tegen die tijd ook nog deel uitmaken van de regering en echt opschieten met vormen van een regering doen ze ook nietquote:Op maandag 8 november 2021 17:54 schreef galantis het volgende:
[..]
'Aan de vroege kant'. Oftewel: we snappen jullie gezeur maar hebben er schijt aan want wij vinden het vooral niet té vroeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |