abonnement Unibet Coolblue
pi_202095384
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:26 schreef _I het volgende:

[..]
Nee, in de verste verte niet.
Besmettelijk, ja, zwaar dodelijk, nee.

Ik ontken de ziekte niet, zeker niet. Heb ook geen moeite met (sommige) maatregelen en twijfel aan andere, maar hou me netjes aan alle regels (meer dan nodig).

Ik heb moeite met mensen. Zo’n Fauci. Of Biden die zegt dat het mandaat door moet gaan, ondanks de uitspraak van het gerechtshof;
https://www.cnbc.com/amp/(...)ite-court-pause.html

Het “zover zal het nooit komen” t.o. “We moeten noodbepalingen vast leggen in de reguliere wet”

Ik wil weten wat mRNA gen therapie doet in ons lijf, waarom definities aangepast worden (vaccinatie, GoF).. Dat soort zaken.

Ben op zich helemaal niet “tegen”. Heb alleen enorm veel moeite met alle tegenstrijdigheden, al het stiekeme gedoe (contracten, verbod op HCQ en invermectin).

Het zou heel goed kunnen dat ik er volledig naast zit, daar hou ik elke dag rekening mee, maar dit soort berichten zorgen er wel voor dat ik steeds meer ga vertrouwen op gevoel/onderbuik en een steeds verdere afstand krijg van wetenschap(pers). En ja, dat vind ik zelf ook kwalijk en zorgelijk.
Ja, wereldwijd slaan overheden behoorlijk op tilt door Corona. Hier valt het gelukkig nog mee, maar die term wordt ook aardig uitgerekt. Die QR code is bijvoorbeeld een brug te ver.

Dat het vaccin gen-therapie is ..
Probleem daarmee is dat die term wordt gebruikt om het vaccin zo eng mogelijk te maken.
Hoe de spuit genoemd wordt doet er niet toe. Wat hij doet is belangrijker, en dat is bij mRNA vaccins een stukje mRNA in cellen brengen, die vervolgens de instructies uitvoeren en eiwitten produceren.
Die plaatsen die eiwitten vervolgens aan de buitenkant van hun celwand, en dat geeft een immuunrespons.

Je kunt voor jezelf besluiten of je dat in je lichaam wilt of niet, maar daarbij maakt het niet uit of die methode Heintje Davids heet, of Gen-therapie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202095452
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, wereldwijd slaan overheden behoorlijk op tilt door Corona. Hier valt het gelukkig nog mee, maar die term wordt ook aardig uitgerekt. Die QR code is bijvoorbeeld een brug te ver.

Dat het vaccin gen-therapie is ..
Probleem daarmee is dat die term wordt gebruikt om het vaccin zo eng mogelijk te maken.
Hoe de spuit genoemd wordt doet er niet toe. Wat hij doet is belangrijker, en dat is bij mRNA vaccins een stukje mRNA in cellen brengen, die vervolgens de instructies uitvoeren en eiwitten produceren.
Die plaatsen die eiwitten vervolgens aan de buitenkant van hun celwand, en dat geeft een immuunrespons.

Je kunt voor jezelf besluiten of je dat in je lichaam wilt of niet, maar daarbij maakt het niet uit of die methode Heintje Davids heet, of Gen-therapie.
Nou, voor mij wel.
Ik begreep wat vaccinaties waren en deden.

En voor mij maakt het zeker wel uit. Ik gebruik de term niet om angst aan te wakkeren, maar omdat het twee verschillende zaken zijn. Vaccins bestaan al tijden, mRNA therapie niet en zeker niet op deze schaal.

Het geeft niet dat jij hier allemaal geen vraagtekens bij hebt, ik heb dat wel. Nu dat de terminologie is aangepast, kloppen er zaken niet meer. Vroeger was een vaccin ter immunisatie, nu ter vermindering van de klachten. Sec gesproken ben ik dus gevaccineerd, omdat ik vitamine D slik wat de ernstige klachten ook verminderd.

Snap je enigszins waar ik heen wil. Semantiek werkt beide kanten op.
pi_202095504
Of op dinsdag maatregelen aankondigen voor zaterdag en dan op de maandag erna zeggen dat er weinig opvolging te zien was op de wo-vr voordat de regels ingingen.

En nu gaan ze vrijdag beslissingen nemen op enquetes van het RIVM. Data die gemanipuleerd kan worden. Waarom wordt er elke keer gewijzigd van strategie waarop de beslissingen worden gemaakt!? Waarom ligt er niet een draaiboek van”bij x aantal y, doe we z”, zodat men controle kan uitoefenen op de afspraken en de opvolging hiervan.

Paniek voetbal. Of het nu incompetentie is of een agenda, het stoort me mateloos.
pi_202095645
quote:
Mensen die denken dat ze een coronabesmetting hebben doorgelopen, hebben volgens een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid "genoeg mogelijkheden" om toch een coronabewijs te krijgen. Zo hebben mensen na een coronabesmetting en één vaccinatie ook voldoende voor een geldig coronabewijs.

"Als jij zegt dat je het hebt gehad, hoef je daar geen test van te overleggen. Dit hebben we besloten omdat veel mensen in het begin van de crisis niet zijn getest. Maar die mensen weten vaak zelf wel dat ze het virus gehad hebben."
Er is dus maar 1 prik noodzakelijk. :? voor de QR pas.

Waar kunnen we dit verifieren dan precies en geldt dit ook voor het buitenland?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202095681

Scholen krijgen geld als ze aan alle eisen voldoen; vaccinatie en maskers voor kinderen.

Dat die vrouw zo rustig blijft..

Zijn de NL contracten al vrij inzichtelijk? Wie krijgen er hier geld bij 80% vaccinatie, of 100%?
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:04:34 #231
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202095709
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:06:25 #232
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_202095731
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat mensen dood neervallen door een hartaanval?

Bloedproppen?

Bij IC-opnames misschien.
Welke bedoel je dan? De bloedproppen na AZ of de hartontstekingen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:22:24 #233
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202095939
En wederom iemand in ons dorp volledig gevaccineerd overleden aan COVID
maar lekker blijven volhouden dat het zo goed werkt
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:22:47 #234
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202095944
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:23:40 #235
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202095954
twitter
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:30:20 #236
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202096033
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:22 schreef greysbones het volgende:
En wederom iemand in ons dorp volledig gevaccineerd overleden aan COVID
maar lekker blijven volhouden dat het zo goed werkt
Doen ze ook. Vervang ziekenhuisopnames door stergevallen:

quote:
7s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Een hypothetisch rekensommetje:
- 1000 mensen besmet
- 900 gevaccineerd, 100 niet
- 50 mensen in het ziekenhuis, waarvan 30 gevaccineerd en 20 niet-gevaccineerd

Nu liggen er meer gevaccineerde dan niet-gevaccineerde mensen in het ziekenhuis! Conclusie: het vaccin werkt niet?

Nee, want de groep niet-gevaccineerden is 9 keer kleiner dan de groep wel-gevaccineerden. Normaliseer je naar vaccinatiestatus dan heb je per 1000 besmettingen 3.3 ziekenhuisopnames in de groep wel-gevaccineerden en per 1000 besmettingen 20 ziekenhuisopnames in de groep niet-gevaccineerden.
Huilen dan.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:31:12 #237
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202096048
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Doen ze ook. Vervang ziekenhuisopnames door stergevallen:
[..]

hou toch op met je hypothetisch
als het vaccin had gewerkt waren deze mensen niet dood
zo simpel is het
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:40:25 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202096155
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:31 schreef greysbones het volgende:

[..]
hou toch op met je hypothetisch
als het vaccin had gewerkt waren deze mensen niet dood
zo simpel is het
Nee, zo simpel is het niet: vaccins zijn geen 100% effectief. Dat betekent dat er altijd wel mensen zijn voor wie vaccinatie onvoldoend bescherming biedt, maar dat betekent niet dat vele anderen er wel baat bij hebben.

Zie het als een autogordel: die biedt ook geen garantie op het overleven van een ongeluk, maar beperkt de kans op letsel en overlijden wel aanzienlijk. Je zegt dan toch ook niet "als autogordels zouden werken dan waren de verkeersslachtoffers nu niet dood"?
Huilen dan.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:45:18 #239
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202096188
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:45:57 #240
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_202096198
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:31 schreef greysbones het volgende:

[..]
hou toch op met je hypothetisch
als het vaccin had gewerkt waren deze mensen niet dood
zo simpel is het
Gevalletjes van collateral damage, pech gehad.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:45:59 #241
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202096200
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee, zo simpel is het niet: vaccins zijn geen 100% effectief. Dat betekent dat er altijd wel mensen zijn voor wie vaccinatie onvoldoend bescherming biedt, maar dat betekent niet dat vele anderen er wel baat bij hebben.

Zie het als een autogordel: die biedt ook geen garantie op het overleven van een ongeluk, maar beperkt de kans op letsel en overlijden wel aanzienlijk. Je zegt dan toch ook niet "als autogordels zouden werken dan waren de verkeersslachtoffers nu niet dood"?
"Draag je autogordel voor een ander"
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:46:35 #242
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202096207
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee, zo simpel is het niet: vaccins zijn geen 100% effectief. Dat betekent dat er altijd wel mensen zijn voor wie vaccinatie onvoldoend bescherming biedt, maar dat betekent niet dat vele anderen er wel baat bij hebben.

Zie het als een autogordel: die biedt ook geen garantie op het overleven van een ongeluk, maar beperkt de kans op letsel en overlijden wel aanzienlijk. Je zegt dan toch ook niet "als autogordels zouden werken dan waren de verkeersslachtoffers nu niet dood"?
Het vaccin moest de kwetsbaren beschermen
en wie beschermen ze nu juist niet
de kwetsbaren
je kunt wel elke keer de lat blijven verschuiven maar het houdt een keer op
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:54:56 #243
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_202096335


O-)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_202096372
https://www.nu.nl/coronav(...)ndklok-in-winter.amp

Nog geen 3 weken geleden; geen lockdowns of avondklok meer, verwacht van Dissel.

https://www.hartvannederl(...)oor-ongevaccineerden
1 op de 5 wil een lockdown…. Maar alleen voor ongevaccineerden

https://www.bnr.nl/nieuws(...)maatregelen-niet-uit
Gisteren: de jonge sluit lockdown niet meer uit.

In 3 weken tijd alles 180 graden gedraaid. Wat een inzicht, wat een leiderschap, wat een vertrouwen..
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:57:31 #245
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202096377
quote:
_O_ _O_ _O_ _O_
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_202096411
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:56 schreef _I het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)ndklok-in-winter.amp

Nog geen 3 weken geleden; geen lockdowns of avondklok meer, verwacht van Dissel.

https://www.hartvannederl(...)oor-ongevaccineerden
1 op de 5 wil een lockdown…. Maar alleen voor ongevaccineerden

https://www.bnr.nl/nieuws(...)maatregelen-niet-uit
Gisteren: de jonge sluit lockdown niet meer uit.

In 3 weken tijd alles 180 graden gedraaid. Wat een inzicht, wat een leiderschap, wat een vertrouwen..
Wat n poppenkast.
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:04:06 #247
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202096467
https://www.rtvnoord.nl/n(...)-borrelband-ter-apel

het werkt zoooo goed

Naar omstandigheden gaat het goed met Vissering, die het feest samen met de andere bandleden organiseerde. Er waren volgens hem zo'n 170 mensen bij het optreden en daarvan zouden 40 tot 50 mensen besmet zijn met corona.
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:07:55 #248
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202096525
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:20:05 #249
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202096710
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
"Draag je autogordel voor een ander"
Als volgende week het ziekenhuis vol ligt met mensen die daar terechtgekomen zijn omdat ze geen autogordel droegen ga je daar ook maatregelen bij getroffen zien worden. Overigens is tijdens het rijden op de openbare weg het dragen van een autogordel verplicht... just sayin'.
Huilen dan.
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:22:28 #250
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_202096741
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als volgende week het ziekenhuis vol ligt met mensen die daar terechtgekomen zijn omdat ze geen autogordel droegen ga je daar ook maatregelen bij getroffen zien worden. Overigens is tijdens het rijden op de openbare weg het dragen van een autogordel verplicht... just sayin'.
je gaat nu een vaccin vergelijken met een autogordel
kerel kom op 8)7 8)7 8)7
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')