En uit welke duim zuig je dit?quote:Op zondag 7 november 2021 19:14 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ok, je hebt straks
3G: getest of gevaccineerd of genezen
2G: gevaccineerd of genezen
2G+T: gevaccineerd of genezen en afgelopen 24u negatief getest
Zo helder?
"Lockdown om Kerst te redden" ... Hmmm, ik krijg een deja-vu naar ongeveer één jaar geleden en dan te bedenken wat voor winter we nadien kregen.quote:Op zondag 7 november 2021 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Yorick pleit voor een lockdown vanaf zaterdag om nog enigszins een normale kerst te kunnen hebben
Niets is zeker. Maar ik denk dat als het nu niet gebeurt het alsnog over 2-3 weken komt..quote:Op zondag 7 november 2021 19:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, en dat is dan ook echt zo.. Of hebben we dan zelfs een avondklok?
Ja vond het wel best vorig jaar. Je zit zes meter van de tafel vandaan en soms gooit iemand wat eten naar je toe, de vieze spruitjes laat je toevallig vallen, en tweede kerstdag gewoon uitbuiken.quote:Op zondag 7 november 2021 19:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wie wil er nu kerst, verplicht met schoonfamilie hokken, hebben de meeste toch een hekel aan?
Maar noodzaak is ook een kwestie van de persoon die je het vraagt.quote:Op zondag 7 november 2021 18:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 7 november 2021 18:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Niemand wil een lockdown.
Er is een verschil tussen de noodzaak zien en iets willen.
Stapje voor stapje.quote:Op zondag 7 november 2021 18:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik had liever gewoon een keiharde vaccinatieplicht gehad dan dit gemodder waarmee we nog maanden lang blijven aanklooien.
Nee, want die vaccinaties werken zo goed dat de cijfers niet keihard stijgen. Kom op zeg, je kan me niet vertellen dat dit alleen de ongevaccineerde medemens is.quote:
Hopelijk is de ME die dan komt knuppelen wel gevaccineerd.quote:Op zondag 7 november 2021 19:28 schreef THEFXR het volgende:
als die QR-code voor werk gaat gelden krijgen gegarandeerd rellen
Geloven er nog mensen oprecht in de mythe van de virus decimerende "korte strenge lockdown"?quote:Op zondag 7 november 2021 19:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
De korte harde lockdown. Van 5 maanden.
Nee hoorquote:Op zondag 7 november 2021 19:28 schreef THEFXR het volgende:
als die QR-code voor werk gaat gelden krijgen gegarandeerd rellen
Ik pleit voor een lockdown voor Yorick!quote:Op zondag 7 november 2021 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Yorick pleit voor een lockdown vanaf zaterdag om nog enigszins een normale kerst te kunnen hebben
Lockdown tot wat? Tot welk doel?quote:Op zondag 7 november 2021 19:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Geloven er nog mensen oprecht in de mythe van de virus decimerende "korte strenge lockdown"?
Je moet het wel zorgvuldig doen.quote:Op zondag 7 november 2021 19:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Een jaar terug in de tijd. Man man man.
Waar zeg ik dat?quote:Op zondag 7 november 2021 19:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je wil dus medische apartheid creëren
Nou even het voordeel van de twijfel: de vorige keer kwam het ook langzaam op gang hier maar uiteindelijk ging het als een speer toch?quote:Op zondag 7 november 2021 19:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Een jaar terug in de tijd. Man man man.
Het stormt al 2 jaar. Met want zandzakken zouden we het wel gaan redden. Na een jaar wachten hebben we eindelijk die zakken maar overstroomt de toko alsnog.quote:Op zondag 7 november 2021 19:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Lockdown tot wat? Tot welk doel?
Een lockdown doe je om het huis op orde te krijgen of te wachten tot de storm over waait.
Beide zie ik niet gebeuren
60ers, je weet wel die lui die massaal op de IC liggen pas vanaf januari. De GGD geeft aan twee weken nodig te hebben om weer op volle oorlogssterkte te zijn. Anderhalve maand zinloze vertraging dus.quote:Op zondag 7 november 2021 19:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou even het voordeel van de twijfel: de vorige keer kwam het ook langzaam op gang hier maar uiteindelijk ging het als een speer toch?
Vanaf december derde prik voor de kwetsbaarste mensen begreep ik en dan rollen ze de rest gewoon weer uit denk ik.
Je kunt toch niet weer de boel straks op slot mikken tot de logistiek een keer door alle driehonderd besluitvormende groepjes is bedacht en bepaald en uiteiiiiindelijk vastgesteld?quote:Op zondag 7 november 2021 19:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou even het voordeel van de twijfel: de vorige keer kwam het ook langzaam op gang hier maar uiteindelijk ging het als een speer toch?
Vanaf december derde prik voor de kwetsbaarste mensen begreep ik en dan rollen ze de rest gewoon weer uit denk ik.
Yorick kan mijn rug op 👍quote:Op zondag 7 november 2021 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ze sluiten heb je niet zoveel te willen..quote:Op zondag 7 november 2021 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ga mijn kind geen dag van school of opvang houden hiervoor iig
Jawel. Dat gaan we wel doen. Want “er is geen alternatief”.quote:Op zondag 7 november 2021 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt toch niet weer de boel straks op slot mikken tot de logistiek een keer door alle driehonderd besluitvormende groepjes is bedacht en bepaald en uiteiiiiindelijk vastgesteld?
Ze werken maar gewoon eens wat meer door, lazer op zeg
December, ja want boehoeeee compleet overvallen weer hierdoor zeker
Sure
Boehoe mijn kind van schoolquote:Op zondag 7 november 2021 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt toch niet weer de boel straks op slot mikken tot de logistiek een keer door alle driehonderd besluitvormende groepjes is bedacht en bepaald en uiteiiiiindelijk vastgesteld?
Ze werken maar gewoon eens wat meer door, lazer op zeg
December, ja want boehoeeee compleet overvallen weer hierdoor zeker
Sure
Noodopvangquote:Op zondag 7 november 2021 19:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze sluiten heb je niet zoveel te willen..
Oh okay, I stand correctedquote:Op zondag 7 november 2021 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
60ers, je weet wel die lui die massaal op de IC liggen pas vanaf januari. De GGD geeft aan twee weken nodig te hebben om weer op volle oorlogssterkte te zijn. Anderhalve maand zinloze vertraging dus.
Alleen zo jammer dat we dan nog 1 maand langer van die kwetsbare ouwetjes hebben die op de ic terecht komen.quote:Op zondag 7 november 2021 19:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Weet je, ergens hebben ze wel gelijk met hun draadje. De overheid heeft opnieuw veels te laat ingegrepen waardoor we nu dus weer af stevenen op onvermijdelijk zware maatregelen / een lockdown.quote:
Uhm, ja?quote:
Mooi was dat, die laatste keer, ineens had iedereen daar recht opquote:
Natuurlijk wel, de noodopvang. Vorige keer geen gebruik van gemaakt, maar deze keer zeker wel.quote:Op zondag 7 november 2021 19:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze sluiten heb je niet zoveel te willen..
Lul dan nietquote:Op zondag 7 november 2021 19:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Uhm, ja?
Ikzelf heb er niet zo gek veel last van. Is kut, moeten thuiswerken en geen/minder sociale dingen, maar niet einde van de wereld voor me
Eerder ingrijpen was onverkoopbaar geweest. 4 weken geleden ging het nog over het schrappen van de QR.quote:Op zondag 7 november 2021 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet je, ergens hebben ze wel gelijk met hun draadje. De overheid heeft opnieuw veels te laat ingegrepen waardoor we nu dus weer af stevenen op onvermijdelijk zware maatregelen / een lockdown.
Viel hier enorm mee, was rustig daar. Maar denk dat het een volgende keer wel anders gaat worden jaquote:Op zondag 7 november 2021 19:50 schreef Haags het volgende:
[..]
Mooi was dat, die laatste keer, ineens had iedereen daar recht op![]()
Uhu
Hier idem. Het trekt een te grote wissel op het gezin/opa’s en oma’s enz. We gaan daar niet meer aan meewerken.quote:Op zondag 7 november 2021 19:51 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, de noodopvang. Vorige keer geen gebruik van gemaakt, maar deze keer zeker wel.
Zal best, door dit beleid zitten we straks weer tot maart / april met de gebakken peren.quote:Op zondag 7 november 2021 19:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eerder ingrijpen was onverkoopbaar geweest. 4 weken geleden ging het nog over het schrappen van de QR.
Eerder ingrijpen hoeft niet maatregelen te zijn, had ook opschaling van alternatieve zorgroutes/financiering kunnen zijn die lucht zou geven aan de zorg, boosters gaan inzetten op basis van gegevens uit het buitenland, informatie op maat voor risicogroepen, oproep jezelf te beschermen bij kwetsbare gezondheid etcquote:Op zondag 7 november 2021 19:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eerder ingrijpen was onverkoopbaar geweest. 4 weken geleden ging het nog over het schrappen van de QR.
Hugo heeft 2 jaar geroepen dat het vaccin de uitweg was, dus het leeuwendeel van de groep gevaccineerden vindt het mooi geweest. Succes met de geest terug in de fles krijgen.
Te laat weet ik niet, wel dat er niets is veranderd in het kaliber maatregelen, het blijft one size fits all.quote:Op zondag 7 november 2021 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet je, ergens hebben ze wel gelijk met hun draadje. De overheid heeft opnieuw veels te laat ingegrepen waardoor we nu dus weer af stevenen op onvermijdelijk zware maatregelen / een lockdown.
We zitten over vijf jaar nog altijd met lockdowns, nutteloze vaccinatiecampagnes met placeboosters, mondkapjes, verplichte QR-codes op het werk enz. enz. enz. Voor virologen als Koopmans is de samenleving één groot lab/één grote speeltuin vol menselijke labratten, de pandemie mag van hen nog gerust een decennium duren.quote:Op zondag 7 november 2021 19:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Of nou ja, plan b zijn jaren lockdowns en maatregelen totdat de zorg het ooit een keer aan kan.
En de hele maatschappij naar de tering is.
Koopmans zei onlangs in een interview: “we moeten niet vergeten dat de pandemie pas 1,5 jaar bezig is”. Ik denk dat ze het allang weten. Dat dit nog jaren gaat duren. Maar die boodschap is politiek net zo onverkoopbaar als de zorg laten overstromen.
Dan gaan hun toch lekker in lockdown zitten met een mondkapje op. Wat er ook gebeurt ik nodig gewoon me vrienden thuis uit vind het wel mooi geweest. Heb in de eerste golf het waarschijnlijk gehad ben gevaccineerd me vrienden ook dus het is wel mooi geweest.quote:Op zondag 7 november 2021 19:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik vraag me af of dat 100% te voorkomen was geweest met eerder (streng) ingrijpen. Je ziet in heel Europa dezelfde golfbewegingen, vroeg of laat kom je toch wel aan de beurt.quote:Op zondag 7 november 2021 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zal best, door dit beleid zitten we straks weer tot maart / april met de gebakken peren.
Volledig eens.quote:Op zondag 7 november 2021 19:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Eerder ingrijpen hoeft niet maatregelen te zijn, had ook opschaling van alternatieve zorgroutes/financiering kunnen zijn die lucht zou geven aan de zorg, boosters gaan inzetten op basis van gegevens uit het buitenland, informatie op maat voor risicogroepen, oproep jezelf te beschermen bij kwetsbare gezondheid etc
Ja maar de zorg.....quote:Op zondag 7 november 2021 19:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik vraag me af of dat 100% te voorkomen was geweest met eerder (streng) ingrijpen. Je ziet in heel Europa dezelfde golfbewegingen, vroeg of laat kom je toch wel aan de beurt.
Waarmee ik niet wil zeggen dat we dan maar niks moeten doen. Maar ik vind wel dat we zo langzamerhand eens moeten gaan overwegen hoe lang we nog willen doorgaan met het lamleggen van de samenleving voor 1 virus en al het andere daaraan ondergeschikt te laten zijn. Hoe lang is dat nog houdbaar?
Zeker welquote:
Ik denk dat de groep “ik doe niet meer mee” steeds groter zal worden, en uiteindelijk zal je moeten kiezen tussen keiharde handhaving of de zorg laten overstromen. Succes met kiezen.quote:Op zondag 7 november 2021 19:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan gaan hun toch lekker in lockdown zitten met een mondkapje op. Wat er ook gebeurt ik nodig gewoon me vrienden thuis uit vind het wel mooi geweest. Heb in de eerste golf het waarschijnlijk gehad ben gevaccineerd me vrienden ook dus het is wel mooi geweest.
Precies en zo kan je jaren doorgaan. Wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren. Totdat de maatschappij de maatregelen niet meer slikt.quote:
Thuis handhaven kunnen ze niet is van het begin af gezegd dus hopelijk blijft het zo. Plus ik heb het voordeel dat België om de hoek ligt dus kan daar altijd nog naar uitwijken als ze daar geen gekke dingen doen.quote:Op zondag 7 november 2021 19:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat de groep “ik doe niet meer mee” steeds groter zal worden, en uiteindelijk zal je moeten kiezen tussen keiharde handhaving of de zorg laten overstromen. Succes met kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |