abonnement Unibet Coolblue
pi_206086861
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:47 schreef Nober het volgende:

[..]
Had ook gekund.

Vlaanderen heeft misschien wel revanchegevoelens na 2018 waar hij niet meer mocht rijden terwijl Coldenhoff (1-1) en Herlings (1-2) perfect waren.
Gezien de eindstand in het WK maakt het denk ik ook niet veel uit.

Triumph vanaf 2024 in het WK.
Ricky Carmichael is hun ambassadeur.
pi_206086924
^ Van Triumph had ik niet meegekregen



Interessant.
pi_206088411
twitter


MXGP (Coldenhoff)


MX2 (De Wolf)


Open (Vlaanderen)
pi_206091499
Amerikanen op pole position in Michigan, Nederland zesde

2+1+2 Verenigde Staten 3
7+3+1 Frankrijk 4
4+2+3 Australi 5
1+7+12 Belgi 8
5+4+4 Spanje 8
6+19+5 Nederland 11 w/
9+5+8 Itali 13
3+31+11 Zwitserland 14
12+6+13 Duitsland 18
8+18+10 Groot-Brittanni 18
13+14+7 Zweden 20
11+9+33 Noorwegen 20
pi_206099434
LIVE
https://nos.nl/livestream(...)s-als-co-commentator

quote:
Kijk live naar de Motocross of Nations in het Amerikaanse Buchanan met Glenn Coldenhoff, Kay de Wolf en Calvin Vlaanderen aan de start namens Nederland. Het commentaar is van Sebastiaan Timmermans en Jeffrey Herlings.
pi_206099478
Het heeft flink geregend dus weer omstandigheden zoals in 2018.

Nederland doet weer mee om de prijzen.

Frankrijk blijft favoriet.
pi_206099630
Coldenhoff al van 32 naar 25, Kay 11.

Het zit nog dichtbij elkaar.
pi_206099661
Lap 2
Coldenhoff 19, Kay 10 w/
pi_206100145
1+9 Verenigde Staten
5+8 Australi
2+12 Belgi
3+14 Frankrijk
7+15 Itali
10+13 Nederland w/

pi_206101692
1+9+2+4 Verenigde Staten 7
5+8+1+10 Australi 14
3+14+6+9 Frankrijk 18
7+15+3+15 Itali 25
2+12+13+14 Belgi 27
10+13+7+18 Nederland 30

pi_206103551
1+9+2+4+3+6 Verenigde Staten 16
3+14+6+9+1+4 Frankrijk 23
5+8+1+10+2+28 Australi 26
---
7+15+3+15+9+19 Itali 49
2+12+13+14+11+12 Belgi 50
6+25+5+27+7+8 Spanje 51
10+13+7+18+14+36 Nederland 62

pi_206127042
Matige MXoN voor Nederland. -O-
pi_206271260
Miljoenenstrop MXGP Oss, organisator voelt zich belazerd door gemeente

quote:
Ebert Dollevoet, de organisator van de MXGP in Brabant, is woedend op de gemeente Oss. De directeur van TOP Events heeft een vijfjarige afspraak met Oss voor de organisatie van het internationale motorcrossevenement, maar na de eerste editie in 2021 kan het niet meer doorgaan door problemen met vergunningen. Volgens Dollevoet, die zich beraadt op juridische stappen, loopt de schade in de miljoenen.

De MXGP in Oss op 18 juli 2021 was een groot succes, maar daar blijft het voorlopig bij. Volgens Dollevoet laat de gemeente Oss hem in de steek. Voornaamste reden is dat ieder overleg met de gemeente over een MXGP in 2023 onmogelijk bleek. Daardoor bleef onduidelijk of hij aan de voorwaarden van de internationale organisator Infront kan voldoen.

De directeur van TOP Events is boos omdat hij van de gemeente pas afgelopen week in een eerste gesprek duidelijkheid kreeg. Dat was te laat, want vrijdag verliep de deadline om op de kalender te komen voor de MXGP in 2023. "Terwijl ze de voorwaarden al anderhalf jaar wisten", zegt Dollevoet "Al die tijd was het liegen en bedriegen. Dat is voor mij onbegrijpelijk en onverteerbaar, want de schade loopt in de miljoenen!"

En het begon allemaal zo mooi. In 2019 had Dollevoet een eerste gesprek met burgemeester Buijs-Glaudemans en wethouder Van Kessel en die waren meteen enthousiast. Zo enthousiast dat er op 6 juli 2020 een door de burgemeester ondertekende brief kwam met daarin de intentie om de MXGP voor vijf jaar op circuit de Witte Ruysheuvel te houden.

De afspraak werd later geformaliseerd waardoor Dollevoet ook een (financile) deal sloot met de internationale MXGP-organisator Infront. Vervolgens investeerde hij samen met de motorclub Oss, Van de Wetering Grondwerken en andere sponsoren veel geld om het circuit van de Witte Ruysheuvel WK-waardig te maken. Op 18 juli 2021 vond de eerste MXGP in Oss plaats.

Het evenement was, hoewel in coronatijd, een succes en daags erna kreeg Dollevoet een bericht van een trotse wethouder met de complimenten en het idee om te evalueren. "Op naar 2022 en dan met een volle bezetting", zo liet hij volgens Dollevoet aan hem weten.

Maar een evaluatie kwam er niet. "Het werd heel stil vanuit de gemeente", zegt Dollevoet. "Maar ik bleef aandringen. Op 15 november stelde ik via de mail een nieuwe datum op de wedstrijdkalender van 2022 voor. Dat was 27 maart, maar hier kwam geen reactie op."

Dollevoet bleef proberen en kreeg uiteindelijk acht weken voor de geplande tweede editie te horen dat er geen wedstrijden meer op de Witte Ruysheuvel mochten plaatsvinden omdat de juiste vergunningen daarvoor niet aanwezig waren. Ook het broedseizoen van de vogels zat ineens in de weg. "Maar ze crossen daar al vijftig jaar", zegt advocate Anouk Hofman, die Dollevoet inmiddels bijstaat. "Met dit bericht bleek ineens dat de gemeente dus in 2020 een 5-jarige toezegging had gedaan die zij nooit kon waarmaken."

Dollevoet is niet blij, maar hij hield de lijntjes open. De gemeente zei vervolgens sorry en stuurde hem naar circuit Nieuw Zevenbergen in Berghem. Hij moest op eigen kosten onderzoeken of het mogelijk was om de MXGP daar te houden. Dat liep uiteindelijk op niets uit, want ook hier was weer gedoe met vergunningen en waren er organisatorische problemen.

"Ze stuurden ons naar een locatie waarvan ze wisten dat de boel niet in orde is", aldus Dollevoet. "Alleen een wedstrijd zou misschien nog kunnen, maar een parkeerterrein, een camping en de aanleg van de paddock zorgen voor problemen. Dat zijn strikte eisen van organisator Infront bij een MXGP. Daar zijn ze bij de gemeente al die tijd van op de hoogte geweest! Al voordat wij het contract met Infront tekenden."

Johan Becker, voorzitter van de Stichting Nieuw Zevenbergen die over het circuit gaat, staat achter Dollevoet en haalt ook nog even uit. "De gemeente heeft zoveel mogelijk hobbels opgeworpen om het maar niet door te laten gaan", zegt hij. "En dat ze nergens op reageren zijn we ook van ze gewend."

Dit jaar is een verloren jaar voor Dollevoet en zijn MXGP. Afgelopen week heeft hij aan Infront moeten vertellen dat het onduidelijk is of de circuits in 2023 aan de vereisten kunnen voldoen. Volgens hem is hij al die tijd onvolledig en te laat door Oss genformeerd. En dat steekt.

"Ze halen je binnen met bloemen, je steekt je nek uit in een moeilijke tijd en dan laten ze je gewoon vallen", zegt Dollevoet. "En niet alleen mij. Ook de motorcrossclubs en de bedrijven die mee zouden werken zitten nu in een vervelende situatie. We zijn schandalig behandeld en het kost miljoenen. Ik heb tot de laatste minuut gehoopt op een oplossing, maar ik beraad me nu over verdere stappen."

De gemeente Oss herkent zich niet in het verhaal van Dollevoet. "We willen graag meewerken aan evenementen die levendigheid en reuring brengen in Oss. Dat past bij de stad. We wilden daarom graag meewerken aan dit mooie initiatief. We hebben meegekeken en vonden helaas dat het niet ging. Als een gemeente een vergunning verleent moeten ook wij kijken of die voldoet aan de wetten en regels, bijvoorbeeld voor milieu. Soms blijkt het dan niet te kunnen. We hebben met de organisatie enthousiast meegekeken naar alternatieven. Die hebben we helaas niet gevonden. Wij balen er ook van dat het niet door kan gaan."

https://www.omroepbrabant(...)lazerd-door-gemeente
pi_206375921
Waarom kon het in 2021 wel maar daarna niet meer?
pi_206487350
Toekomst motorpark Berghem ongewis, bestuur dreigt stekker eruit te trekken

quote:
De gemeente Oss heeft beterschap beloofd, maar de toekomst voor het motorcrosscircuit, de kartbaan en de schietbunker in Berghem blijft onzeker. Dat werd vrijdag duidelijk na een gesprek dat de Stichting Nieuw Zevenbergen had met wethouder Jacco Peter Hooiveld. De stichting blijft erbij zichzelf op te heffen als Oss niet snel met een nieuwe vergunning komt. Alle activiteiten stoppen dan op het sportpark.

De Stichting Nieuw Zevenbergen (SNZ) wil graag het motorpark professionaliseren en herontwikkelen om het sportpark rendabel te houden. Dat lukt nu niet omdat de gemeente Oss tot nu toe weigert om juiste milieuvergunning af te geven en het bestemmingsplan aan te passen. Nog altijd wordt er gedraaid onder een verouderde vergunning uit 1993.

SNZ voert al veertien jaar strijd omdat te veranderen. En nu, na een lange radiostilte, was er afgelopen vrijdag dan eindelijk weer eens een gesprek met de verantwoordelijk wethouder. Dat verliep volgens Johan Becker best positief, al blijft de voorzitter van SNZ sceptisch.

"De grootste winst is dat er een projectgroep is opgericht die elke drie weken bij elkaar komt. Daar worden wij zo nodig bij betrokken en we krijgen een maandelijkse rapportage. In het eerste kwartaal van 2023 moet de gemeenteraad zich dan buigen over de vergunning en het bestemmingsplan."

"De wethouder is echt van goede wil en heeft beloofd om alles zo snel mogelijk vlot te trekken. Maar de gemeente heeft al vaker loze beloftes gedaan en we willen geen woorden maar daden."

De vraag vanuit de gemeente om als bestuur aan te blijven, is dan ook door SNZ-voorzitter Johan Becker en de andere leden niet gehonoreerd. "Dat doen we pas als de nieuwe vergunningen er zijn en het bestemmingsplan is gewijzigd", zo zegt die. "Het standpunt dat we ons per 1 januari 2024 opheffen, als de erfpacht afloopt, blijft staan. En misschien ook wel eerder."

In dat geval heeft de gemeente Oss een probleem, want de SNZ beheert als erfpachter de vergunningen voor het motorcrosscircuit, de schietbunker en de kartbaan. Dat betekent dat de boel stopt en dat mensen er hun hobby niet meer kunnen uitoefenen.

"Als wij er niet in slagen om een nieuwe vergunning te krijgen, heeft het allemaal geen zin. Het is echt nodig voor een goede exploitatie. En het is geen loos dreigement hoor. Als dit niet slaagt dan zoekt de gemeente maar eens een paar andere gekken die wel zin hebben om constant met ze te vechten."

https://www.omroepbrabant(...)ker-eruit-te-trekken
pi_206488869
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 13:15 schreef Nober het volgende:
De stichting blijft erbij zichzelf op te heffen als Oss niet snel met een nieuwe vergunning komt. Alle activiteiten stoppen dan op het sportpark.
Waarschijnlijk heeft de gemeente dit het liefste.
pi_206807766
Andr Malherbe (66) overleden

quote:
Geboren als zoon van een motorcrosscoureur reed hij zijn eerste race op 11-jarige leeftijd. Het jaar daarop won hij al zijn eerste race, waarna het hard ging. In 1972, toen Andr 17 was, verbood de Belgische regering motorcross voor coureurs jonger dan 18. Hierdoor werd Andr genoodzaakt om in het seizoen 1973 een tijd voor Frankrijk te rijden. Hij won zelfs zijn eerste FIM grand prix onder een Franse licentie.


Later nam hij terug een Belgische licentie en werd driemaal wereldkampioen 500 cc en driemaal vicewereldkampioen.

In 1984 kreeg Andr de nationale trofee voor sportverdienste.

Na zijn motorcrosscarrire legde hij zich toe op het rijden van rally-raids met de motor. Tevens nam hij deel aan verschillende Formule 3-kampioenschappen en het World Touring Car Championship in 1987. Bij zijn eerste deelname aan Parijs-Dakar in 1988 kwam hij zwaar ten val en bleef hij hierdoor verlamd waardoor er een abrupt einde kwam aan zijn sportieve carrire.

Motocrossplanet wenst alle nabestaanden, familie, vrienden en kennissen veel sterkte toe bij het dragen van dit verlies!

https://www.motocrossplan(...)e-Malherbe-overleden
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Andr_Malherbe
pi_206821788
Ken hem van naam, ik dacht dat hij ouder was.
  maandag 20 februari 2023 @ 12:47:43 #270
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_208074472
Gajser is er ff uit (bovenbeen breuk incl. operatie).
pi_208076933

Italiaans Kampioenschap in Trentino

MX1
Moto 1 (17 laps)
1 Seewer (Zwi, Yamaha) 30:19.590
2 Gajser (Slo, HRC Honda) +2.168
3 Fernndez Garca (Spa, HRC Honda) +7.544
4 Renaux (Fra, Yamaha) +8.749
5 Vlaanderen (Gebben Van Venrooy Yamaha) +24.470
7 Bogers (Standing Construct Honda) +44.261


Moto 2 (7 laps)
1 Seewer (Zwi, Yamaha) 12:45.255
2 Fernndez Garca (Spa, HRC Honda) +4.994
3 B. Watson (VK, MRT Beta) +8.289
4 Guadagnini (Ita, GasGas) +8.841
5 Renaux (Fra, Yamaha) +9.568
7 Bogers (Standing Construct Honda) +12.912
18 Vlaanderen (Gebben Van Venrooy Yamaha) +59.783


MX2
Moto 1 (17 laps)
1 Benistant (Fra, Yamaha) 30:12.853
2 L. Coenen (Bel, Husqvarna) +0.863
3 S. Coenen (Bel, KTM) +23.665
4 Lngenfelder (GasGas) +25.884
5 L. Everts (Bel, KTM) +26.458
6 Elzinga (Yamaha) +42.474
7 De Wolf (Husqvarna) +58.115
19 Valk (Fantic) +1:52.693
21 Karssemakers (Husqvarna) +1 lap
33 Van Erp (Hutten Metaal Yamaha) +1 lap


Moto 2 (16 laps)
1 L. Coenen (Bel, Husqvarna) 29:13.444
2 Adamo (Ita, KTM) +5.872
3 Elzinga (Yamaha) +8.072
4 Benistant (Fra, Yamaha) +15.507
5 S. Coenen (Bel, KTM) +17.096
7 De Wolf (Husqvarna) +35.055
11 Valk (Fantic) +56.053
24 Karssemakers (Husqvarna) +2:02.261
32 Van Erp (Hutten Metaal Yamaha) +1 lap



quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:47 schreef tja77 het volgende:
Gajser is er ff uit (bovenbeen breuk incl. operatie).
Video.
twitter
pi_208157303
Coldenhoff wint op Hawkstone Park, Herlings doet ook weer mee

MX1+MX2
Moto 1
1 Febvre (Fra, Kawasaki) 28:07.769
2 Coldenhoff (Ned, Yamaha) +1.645
3 Van Doninck (Bel, JM Racing-Honda) +3.045
4 Sterry (Eng, Sarholz-KTM) +7.267
5 Jacobi (Dui, Sarholz-KTM) +12.011
7 Herlings (Ned, KTM) +57.049
16 Pootjes (Ned, Hannamax Motorsport-KTM) +1:56.013


Moto 2
1 Coldenhoff (Ned, Yamaha) 28:20.133
2 Herlings (Ned, KTM) +2.191

3 Febvre (Fra, Kawasaki) +12.942
4 Van Doninck (Bel, JM Racing-Honda) +14.246
5 Jacobi (Dui, Sarholz-KTM) +54.362
15 Pootjes (Ned, Hannamax Motorsport-KTM) +2:16.550

Podiums
MX1
47 (2-1) Coldenhoff w/
40 (1-3) Febvre
38 (3-4) Van Doninck

MX2
50 (1-1) Joel Rizzi
42 (3-2) Jake Nicholls
38 (2-5) Taylor Hammel

Superfinal MX1+MX2
1 Coldenhoff (Ned, Yamaha) 28:46.111
2 Van Doninck (Bel, JM Racing-Honda) +4.503
3 Febvre (Fra, Kawasaki) +9.515
4 Herlings (Ned, KTM) +49.155
5 Jacobi (Dui, Sarholz-KTM) +1:09.451

https://speedhive.mylaps.(...)147483649-1073741828





pi_208158490
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:47 schreef tja77 het volgende:
Gajser is er ff uit (bovenbeen breuk incl. operatie).
Er zijn maar weinig seizoenen dat alle toppers samen aan de start staan.
pi_208158636
HERLINGS INCREASES SPEED TOWARDS 2023 MXGP WITH HAWKSTONE PARK RUN

quote:
Jeffrey Herlings classified 4th overall at the 2023 Hawkstone Park International in the UK for his first significant meeting since November 2021. The Dutchman took the Red Bull KTM Factory Racing KTM 450 SX-F to 7-2 results in sunny conditions at the sandy English course.

Herlings, MXGP World Champion in 2018 and 2021, continued his preparation and path back to world championship speed against a handful of Grand Prix rivals in Great Britain. The 28-year-old missed the 2022 campaign due to a broken left heel and subsequent reparative operations but first tasted a gatedrop in 2023 with a regional event near Arnhem in his native country last week. The trip to Hawkstone then represented a return to pre-season ‘normality’ for Herlings and a fixture he’d won previously in 2020.

He rode to 7th in the opening race after misjudging the grip from the Hawkstone start gate but then fired back to be runner-up in the second moto despite suffering a small crash. #84 will now enter the La Capelle-Marival International in France next weekend for his final sprint before MXGP fires-up with the Grand Prix of Argentina on March 11-12.

Jeffrey Herlings: “It could have been better to be honest but I know l require a bit of time to get back where we should be. 4th was not too bad but a crash and a bad start did not help. Next week should be better. They had a different start mesh here – compared to what we have in the GPs – and it was really slippery; I messed up the first moto. I fell in the second but otherwise the riding was pretty decent. We’ll work and work from this point.”

https://press.ktm.com/new(...)7311&l=international
pi_208255913
Herlings en Lucas Coenen winnen in Lacapelle Marival, Frankrijk

MX1
Moto1 (17 laps)
1 Herlings (Ned, KTM) 30:03.156
2 Aranda (Fra, Yamaha) +14.365
3 Guillod (Zwi, Honda) +17.795
4 Boog (Fra, Yamaha) +54.944
5 Boisrame (Fra, Husqvarna) +59.888

Moto2 (16 laps)
1 Herlings (Ned, KTM) 28:42.389
2 Aranda (Fra, Yamaha) +36.155
3 Boisrame (Fra, Husqvarna) +42005
4 Boog (Fra, Yamaha) +45.064
5 Malavel (Fra, Yamaha) +1:05.176

Podium
50 (1-1) Herlings
44 (2-2) Aranda
36 (5-3) Boisrame

https://gatedrop.com/mx1-(...)es-1-1-at-lacapelle/

MX2
Moto1 (12 laps)
1 L. Coenen (Bel, Husqvarna) 21:10.890
2 Van de Moosdijk (Ned, Husqvarna) +5.668
3 Goupillon (Fra, KTM) +15.026
4 Rossi (Fra, KTM) +15.690
5 Zanchi (Ita, KTM) +36.389

Moto2 (16 laps)
1 L. Coenen (Bel, Husqvarna) 29:05.161
2 Goupillon (Fra, KTM) +15.167
3 Prugnieres (Fra, Kawasaki) +27.288
4 Zanchi (Ita, KTM) +38.567
5 Van de Moosdijk (Ned, Husqvarna) +50.068

Podium
50 (1-1) L. Coenen
42 (3-2) Goupillon
38 (2-5) Van de Moosdijk

https://gatedrop.com/mx2-(...)n-wins-at-lacapelle/

Van Doninck en De Wolf winnen bij ONK Lierop

https://speedhive.mylaps.com/Events/2122013

MX1 (17 laps)
1 Van Doninck (Bel, Honda) 30:02.407
2 Bogers (Ned, Honda) +24.584
3 Febvre (Fra, Kawasaki) +38.316
4 Nagl (Dui, Honda) +41.564
5 Jonass (Let, Honda) +49.355

Moto2 (16 laps)
1 Jonass (Let, Honda) 28:58.709
2 Van Doninck (Bel, Honda) +20.747
3 Jacobi (Dui, KTM) +23.884
4 Bogers (Ned, Honda) +24.683
5 Prado (Spa, GasGas) +54.295

Podium
47 (1-2) Van Doninck
41 (5-1) Jonass
40 (2-4) Bogers

MX2
Moto1 (17 laps)
1 De Wolf (Ned, Husqvarna) 29:15.832
2 Bonacorsi (Ita, Yamaha) +52.789
3 Geerts (Bel, Yamaha) +1:03.022
4 Oliver (Spa, KTM) +1:51.982
5 Valk (Ned, Fantic) +1 lap

Moto2 (17 laps)
1 De Wolf (Ned, Husqvarna) 30:16.035
2 Bonacorsi (Ita, Yamaha) +7.595
3 Geerts (Bel, Yamaha) +14.417
4 Oliver (Spa, KTM) +1:08.547
5 Valk (Ned, Fantic) +1:15.788

Podium
50 (1-1) De Wolf
44 (2-2) Bonacorsi
40 (3-3) Geerts

pi_208255966
^O^
pi_208303806
Pierre Karsmakers’ Lifecycle

quote:
Dit is het verhaal van ‘The Flying Dutchman’, motorcrosser Pierre Karsmakers uit Aalst die de ene na de andere prijs binnen sleepte. De man die in de jaren ‘70 de moedige stap nam om naar Amerika te gaan en daar de sport groot heeft gemaakt. Door zijn bijdrage en prestaties in deze ‘American dream’ verwierf hij een cultstatus die hem in 2014 een plek in de AMA Motorcycle Hall of Fame opleverde. Pierre Karsmakers: een nuchtere en bescheiden man, die ongekende successen, maar ook ongekende dieptepunten heeft beleefd. Een sportman pur sang die nog steeds crosst en voor wie zijn motor een verlengstuk van zichzelf is geworden. Hij is inmiddels de 75 gepasseerd, de drang naar winnen is wat getemperd, maar zijn liefde voor de motorcrossen blijft. En dus rijdt Pierre nog elke week… want zijn credo luidt; ‘You don’t stop riding when you get old, you get old when you stop riding’.

https://www.omroepbrabant(...)smakers%27-Lifecycle
pi_208312005
Round 1: Villa la Angostura, Argentini



MXGP live op https://nos.nl/sport

Zondag 12 maart
Eerste manche
16:00 MX2
17:00 MXGP

Tweede manche
19:00 MX2
20:00 MXGP

w/
MXGP
Herlings, Coldenhoff, Vlaanderen, Bogers en Van Berkel

MX2
De Wolf, Van de Moosdijk en Elzinga





Nikki Coldenhoff bevallen van dochter Faye

quote:
Faye is afgelopen maandag geboren en moeder en dochter maken het goed.

Ondanks de geboorte van Faye heeft Glenn niet veel tijd om van zijn dochter te genieten omdat hij aankomend weekend van start zal gaan in de eerste wedstrijd van het wereldkampioenschap MXGP in Argentini!

https://www.instagram.com/p/CpiFd7ZtvV5/


[ Bericht 2% gewijzigd door Nober op 10-03-2023 14:14:14 ]
pi_208316504
Seizoen gaat van start. *O*
Gaat Van Berkel (met Franse licentie) het hele seizoen rijden?
  vrijdag 10 maart 2023 @ 19:21:55 #281
194695 franklop
Fran knock
pi_208316875
Herlings nog wat gebroken deze winter?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_208318805
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 19:21 schreef franklop het volgende:
Herlings nog wat gebroken deze winter?
Tot 21 maart afkloppen op een stukje hout.
pi_208322923
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Seizoen gaat van start. *O*
Gaat Van Berkel (met Franse licentie) het hele seizoen rijden?
Hij reed eind vorige maand de Sand World Cup in Argentini en nu de MXGP opener.

https://www.kliknieuwsveg(...)-del-verano-in-argen
https://www.fim-moto.com/(...)new-sand-race-series
pi_208332681
quote:
Prado takes the first qualifying win. Crowd are loving that.

Guadagnini, Renaux, Fernandez, Febvre, Vlaanderen, Hoff, Jonass, Guillod, Herlings, Bogers, Paturel.
pi_208333212
Prado en Geerts op pole position in Argentini

MXGP


MX2


Jago Geerts, Jeffrey Herlings en Lorenzo Resta
https://m.youtube.com/live/kFL0iMSagK4?feature=share
pi_208346023
LIVE
https://nos.nl/livestream(...)ntinie-eerste-manche

Dacht dat het een nieuwe baan was maar dat is dus niet zo.

Edit.

Quali-Race levert punten op.

10 punten voor pole
9 voor P2
8 voor P3 t/m 1 voor P10
pi_208346070
Coldenhoff en Herlings als 4e en 5e van start.
pi_208346124
Kwalificatiepunten tellen niet mee voor de GP zege, wel voor de WK stand

quote:
Points gained during the Qualifying Race will count for the MXGP and MX2 Championships standings, as well as Manufacturers’, but they’ll not be considered for the GP overall results. The Grand Prix overall results will still only count the points coming from the combination of the two main races.

https://www.vurbmoto.com/(...)es-starting-in-2023/
pi_208346184
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 17:22 schreef Nober het volgende:
Kwalificatiepunten tellen niet mee voor de GP zege, wel voor de WK stand
[..]

Kwalificatierace mag men van mij direct weer afschaffen, zeker als er toch geen coverage is via een stream of op tv.
pi_208346255
Herlings snelste man op de baan.
pi_208346292
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 17:26 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Kwalificatierace mag men van mij direct weer afschaffen, zeker als er toch geen coverage is via een stream of op tv.
Zit achter de betaalmuur van MXGPTV. Daar kan je ook alle andere klasses zien.

Van mij mogen ze die punten weer afschaffen.
pi_208346606
MXGP


MX2
pi_208349165
1 Fernndez
2 Herlings
3 Jonass
5 Prado
pi_208349490
Virtuele 1-2 voor Spanje in MXGP

5-1 (41) Fernndez
1-5 (41) Prado

@Mexicanobakker
pi_208349939
MXGP
5-1 (41) Fernndez
4-2 (40) Herlings w/
1-6 (40) Prado

Stand
50 (40+10) Prado
48 (41+7) Fernndez
44 (38+6) Febvre
41 (40+1) Herlings w/
40 (32+8) Renaux

MX2
1-1 (50) Geerts
3-3 (40) Adamo
2-8 (35) Benistant

Stand
60 (50+10) Geerts
49 (40+9) Adamo
41 (35+6) Benistant
37 (29+8) Lngenfelder
36 (34+2) Horgmo
36 (32+4) Van de Moosdijk w/
pi_208354263
KTM probeert winst te behalen bij de start en faalt.

twitter


HERLINGS AND ADAMO OPEN 2023 MXGP WITH PODIUM SILVERWARE IN ARGENTINA

quote:
The Grand Prix of Argentina launched the 2023 FIM MXGP Motocross World Championship with a packed attendance at the Neuquen circuit close to the small town of Villa la Angostura in Patagonia. Red Bull KTM Factory Racing came away from the first round of nineteen with Jeffrey Herlings as MXGP runner-up and Andrea Adamo earning his ‘spurs’ for the team with the same standing in MX2.

•A busy but cloudy and damp Neuquen hosts MXGP for the seventh time
•Herlings scores 2nd position in his first Grand Prix race since 2021 and with the KTM 450 SX-F
•Andrea Adamo uses the KTM 250 SX-F to enter the top three in his first MX2 GP for the team
•Liam Everts makes his Red Bull KTM debut in 9th

South America was the scene of the first chapter of MXGP for the third time and a wonderfully atmospheric Argentine Grand Prix produced a fast, rough and demanding course for the first motos (and the new qualification heat format including world championship points for those ranked 1st-10th on Saturday).

Red Bull KTM Factory Racing entered the fray as reigning world champions in the MX2 class but with two new recruits in the forms of Andrea Adamo and Liam Everts on the title-winning KTM 250 SX-F. They also welcomed back stalwart Jeffrey Herlings in the MXGP category; the 28-year-old was making his first appearance with the KTM 450 SX-F since winning the 2021 title in Italy.

Herlings felt his way back to Grand Prix speed in calm and impressive fashion. A steady 4th in the first moto was improved by a better start and a run to 2nd place in the second race. The overall classification put the Dutchman on the second step of the podium behind Ruben Fernandez.

In MX2 Adamo was also fast and consistent. Two top three results allowed the Italian to tally 40 points and he was the second-best rider on the day. Liam Everts rued a second lap crash from 5th place in the second moto but the Belgian rode back to 13th to at least make sure of 9th overall.

Round two of MXGP means a drift back to Europe in two weeks time and into the sand of Riola Sardo for the Grand Prix of Sardegna.

Jeffrey Herlings, 4th and 2nd for 2nd overall in MXGP: “I got better throughout the weekend. I haven’t raced these guys for sixteen months and that amount of time means you should not underestimate the class. I have done hundreds and thousands of laps in training but you cannot replicate the intensity of racing here. Every session was getting a little easier and I don’t think it is bad to 2nd. If I had this option beforehand then I would have taken it. I just want to keep on building up my race rhythm now.”

Andrea Adamo, 3rd and 3rd for 2nd overall in MX2: “I’m really happy with this result. I changed my life quite a lot when I signed for the team: I moved to Belgium, starting training with Joel [Smets] and could work with Tony [Cairoli] as Team Manager. It is a perfect combination with lots of good guidance and advice. I didn’t have any goals this weekend apart from doing my best. We’ll keep working from here.”

Tony Cairoli, Team Manager: “A good weekend of performances and results. Jeffrey made the podium and we know he is capable of this and more but it was good for him to get back so soon. Andrea did great and Liam was also riding well with his small injury and was unlucky to have contact with another rider in the second moto. Overall, a decent weekend and we are looking forward to getting home. Re-grouping and going again in Riola.”

Download photos from the Grand Prix of Argentina HERE

Results MXGP Argentina 2023

1. Ruben Fernndez (ESP), Honda, 1-2
2. Jeffrey Herlings (NED), Red Bull KTM Factory Racing, 4-2
3. Jorge Prado (ESP), GASGAS, 1-6
4. Romain Febvre (FRA), Kawasaki, 2-5
4. Pauls Jonass (LAT), Honda, 6-4

Standings MXGP 2023 after 1 of 19 rounds

1. Jorge Prado (ESP), GASGAS, 50 points
2. Ruben Fernndez (ESP), Honda, 48
3. Romain Febvre (FRA), Kawasaki, 44
4. Jeffrey Herlings (NED), Red Bull KTM Factory Racing, 41
5. Maxime Renaux (FRA), Yamaha, 33

Results MX2 Argentina 2023

1. Jago Geerts (BEL), Yamaha, 1-1
2. Andrea Adamo (ITA), Red Bull KTM Factory Racing, 3-3
3. Thibault Benistant (FRA), Yamaha, 2-8
4. Kevin Horgmo (NOR), Kawasaki, 9-2
5. Rick Elzinga (NED), Yamaha 7-4
9. Liam Everts (BEL) Red Bull KTM Factory Racing, 5-13

Standings MX2 2023 after 1 of 19 rounds

1. Jago Geerts (BEL), Yamaha, 60 points
2. Andrea Adamo (ITA), Red Bull KTM Factory Racing, 49
3. Thibault Benistant (FRA), Yamaha, 41
4. Simon Laegenfelder (GER), GASGAS, 37
5. Kevin Horgmo (NOR), Kawasaki, 36
9. Liam Everts (BEL) Red Bull KTM Factory Racing, 31

https://press.ktm.com/new(...)7311&l=international


[ Bericht 79% gewijzigd door Nober op 13-03-2023 13:52:46 ]
pi_208434040
Prima start voor Herlings.
pi_208485984
quote:
quote:
Als professioneel motorrijder was het ondanks goede resultaten voor Pierre moeilijk om een goede boterham te verdienen. Een laatste poging om in Amerika een fabriekscontract te bemachtigen bleek een van zijn beste beslissingen ooit.

quote:
Vanaf het moment dat Pierre in 1973 in Amerika ging rijden domineerde hij de circuits. Maar ondanks alle media aandacht en heldenverering die toen op hem af kwam bleef hij als nuchtere Brabander bescheiden.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 24 maart 2023 @ 14:28:45 #300
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_208517762
Even een casuele kudo voor @Nober die dit topic altijd levend houdt.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')