abonnement Unibet Coolblue
pi_206086861
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:47 schreef Nober het volgende:

[..]
Had ook gekund.

Vlaanderen heeft misschien wel revanchegevoelens na 2018 waar hij niet meer mocht rijden terwijl Coldenhoff (1-1) en Herlings (1-2) perfect waren.
Gezien de eindstand in het WK maakt het denk ik ook niet veel uit.

Triumph vanaf 2024 in het WK.
Ricky Carmichael is hun ambassadeur.
pi_206086924
^ Van Triumph had ik niet meegekregen



Interessant.
pi_206088411
twitter


MXGP (Coldenhoff)


MX2 (De Wolf)


Open (Vlaanderen)
pi_206091499
Amerikanen op pole position in Michigan, Nederland zesde

2+1+2 Verenigde Staten 3
7+3+1 Frankrijk 4
4+2+3 Australi 5
1+7+12 Belgi 8
5+4+4 Spanje 8
6+19+5 Nederland 11 w/
9+5+8 Itali 13
3+31+11 Zwitserland 14
12+6+13 Duitsland 18
8+18+10 Groot-Brittanni 18
13+14+7 Zweden 20
11+9+33 Noorwegen 20
pi_206099434
LIVE
https://nos.nl/livestream(...)s-als-co-commentator

quote:
Kijk live naar de Motocross of Nations in het Amerikaanse Buchanan met Glenn Coldenhoff, Kay de Wolf en Calvin Vlaanderen aan de start namens Nederland. Het commentaar is van Sebastiaan Timmermans en Jeffrey Herlings.
pi_206099478
Het heeft flink geregend dus weer omstandigheden zoals in 2018.

Nederland doet weer mee om de prijzen.

Frankrijk blijft favoriet.
pi_206099630
Coldenhoff al van 32 naar 25, Kay 11.

Het zit nog dichtbij elkaar.
pi_206099661
Lap 2
Coldenhoff 19, Kay 10 w/
pi_206100145
1+9 Verenigde Staten
5+8 Australi
2+12 Belgi
3+14 Frankrijk
7+15 Itali
10+13 Nederland w/

pi_206101692
1+9+2+4 Verenigde Staten 7
5+8+1+10 Australi 14
3+14+6+9 Frankrijk 18
7+15+3+15 Itali 25
2+12+13+14 Belgi 27
10+13+7+18 Nederland 30

pi_206103551
1+9+2+4+3+6 Verenigde Staten 16
3+14+6+9+1+4 Frankrijk 23
5+8+1+10+2+28 Australi 26
---
7+15+3+15+9+19 Itali 49
2+12+13+14+11+12 Belgi 50
6+25+5+27+7+8 Spanje 51
10+13+7+18+14+36 Nederland 62

pi_206127042
Matige MXoN voor Nederland. -O-
pi_206271260
Miljoenenstrop MXGP Oss, organisator voelt zich belazerd door gemeente

quote:
Ebert Dollevoet, de organisator van de MXGP in Brabant, is woedend op de gemeente Oss. De directeur van TOP Events heeft een vijfjarige afspraak met Oss voor de organisatie van het internationale motorcrossevenement, maar na de eerste editie in 2021 kan het niet meer doorgaan door problemen met vergunningen. Volgens Dollevoet, die zich beraadt op juridische stappen, loopt de schade in de miljoenen.

De MXGP in Oss op 18 juli 2021 was een groot succes, maar daar blijft het voorlopig bij. Volgens Dollevoet laat de gemeente Oss hem in de steek. Voornaamste reden is dat ieder overleg met de gemeente over een MXGP in 2023 onmogelijk bleek. Daardoor bleef onduidelijk of hij aan de voorwaarden van de internationale organisator Infront kan voldoen.

De directeur van TOP Events is boos omdat hij van de gemeente pas afgelopen week in een eerste gesprek duidelijkheid kreeg. Dat was te laat, want vrijdag verliep de deadline om op de kalender te komen voor de MXGP in 2023. "Terwijl ze de voorwaarden al anderhalf jaar wisten", zegt Dollevoet "Al die tijd was het liegen en bedriegen. Dat is voor mij onbegrijpelijk en onverteerbaar, want de schade loopt in de miljoenen!"

En het begon allemaal zo mooi. In 2019 had Dollevoet een eerste gesprek met burgemeester Buijs-Glaudemans en wethouder Van Kessel en die waren meteen enthousiast. Zo enthousiast dat er op 6 juli 2020 een door de burgemeester ondertekende brief kwam met daarin de intentie om de MXGP voor vijf jaar op circuit de Witte Ruysheuvel te houden.

De afspraak werd later geformaliseerd waardoor Dollevoet ook een (financile) deal sloot met de internationale MXGP-organisator Infront. Vervolgens investeerde hij samen met de motorclub Oss, Van de Wetering Grondwerken en andere sponsoren veel geld om het circuit van de Witte Ruysheuvel WK-waardig te maken. Op 18 juli 2021 vond de eerste MXGP in Oss plaats.

Het evenement was, hoewel in coronatijd, een succes en daags erna kreeg Dollevoet een bericht van een trotse wethouder met de complimenten en het idee om te evalueren. "Op naar 2022 en dan met een volle bezetting", zo liet hij volgens Dollevoet aan hem weten.

Maar een evaluatie kwam er niet. "Het werd heel stil vanuit de gemeente", zegt Dollevoet. "Maar ik bleef aandringen. Op 15 november stelde ik via de mail een nieuwe datum op de wedstrijdkalender van 2022 voor. Dat was 27 maart, maar hier kwam geen reactie op."

Dollevoet bleef proberen en kreeg uiteindelijk acht weken voor de geplande tweede editie te horen dat er geen wedstrijden meer op de Witte Ruysheuvel mochten plaatsvinden omdat de juiste vergunningen daarvoor niet aanwezig waren. Ook het broedseizoen van de vogels zat ineens in de weg. "Maar ze crossen daar al vijftig jaar", zegt advocate Anouk Hofman, die Dollevoet inmiddels bijstaat. "Met dit bericht bleek ineens dat de gemeente dus in 2020 een 5-jarige toezegging had gedaan die zij nooit kon waarmaken."

Dollevoet is niet blij, maar hij hield de lijntjes open. De gemeente zei vervolgens sorry en stuurde hem naar circuit Nieuw Zevenbergen in Berghem. Hij moest op eigen kosten onderzoeken of het mogelijk was om de MXGP daar te houden. Dat liep uiteindelijk op niets uit, want ook hier was weer gedoe met vergunningen en waren er organisatorische problemen.

"Ze stuurden ons naar een locatie waarvan ze wisten dat de boel niet in orde is", aldus Dollevoet. "Alleen een wedstrijd zou misschien nog kunnen, maar een parkeerterrein, een camping en de aanleg van de paddock zorgen voor problemen. Dat zijn strikte eisen van organisator Infront bij een MXGP. Daar zijn ze bij de gemeente al die tijd van op de hoogte geweest! Al voordat wij het contract met Infront tekenden."

Johan Becker, voorzitter van de Stichting Nieuw Zevenbergen die over het circuit gaat, staat achter Dollevoet en haalt ook nog even uit. "De gemeente heeft zoveel mogelijk hobbels opgeworpen om het maar niet door te laten gaan", zegt hij. "En dat ze nergens op reageren zijn we ook van ze gewend."

Dit jaar is een verloren jaar voor Dollevoet en zijn MXGP. Afgelopen week heeft hij aan Infront moeten vertellen dat het onduidelijk is of de circuits in 2023 aan de vereisten kunnen voldoen. Volgens hem is hij al die tijd onvolledig en te laat door Oss genformeerd. En dat steekt.

"Ze halen je binnen met bloemen, je steekt je nek uit in een moeilijke tijd en dan laten ze je gewoon vallen", zegt Dollevoet. "En niet alleen mij. Ook de motorcrossclubs en de bedrijven die mee zouden werken zitten nu in een vervelende situatie. We zijn schandalig behandeld en het kost miljoenen. Ik heb tot de laatste minuut gehoopt op een oplossing, maar ik beraad me nu over verdere stappen."

De gemeente Oss herkent zich niet in het verhaal van Dollevoet. "We willen graag meewerken aan evenementen die levendigheid en reuring brengen in Oss. Dat past bij de stad. We wilden daarom graag meewerken aan dit mooie initiatief. We hebben meegekeken en vonden helaas dat het niet ging. Als een gemeente een vergunning verleent moeten ook wij kijken of die voldoet aan de wetten en regels, bijvoorbeeld voor milieu. Soms blijkt het dan niet te kunnen. We hebben met de organisatie enthousiast meegekeken naar alternatieven. Die hebben we helaas niet gevonden. Wij balen er ook van dat het niet door kan gaan."

https://www.omroepbrabant(...)lazerd-door-gemeente
pi_206375921
Waarom kon het in 2021 wel maar daarna niet meer?
pi_206487350
Toekomst motorpark Berghem ongewis, bestuur dreigt stekker eruit te trekken

quote:
De gemeente Oss heeft beterschap beloofd, maar de toekomst voor het motorcrosscircuit, de kartbaan en de schietbunker in Berghem blijft onzeker. Dat werd vrijdag duidelijk na een gesprek dat de Stichting Nieuw Zevenbergen had met wethouder Jacco Peter Hooiveld. De stichting blijft erbij zichzelf op te heffen als Oss niet snel met een nieuwe vergunning komt. Alle activiteiten stoppen dan op het sportpark.

De Stichting Nieuw Zevenbergen (SNZ) wil graag het motorpark professionaliseren en herontwikkelen om het sportpark rendabel te houden. Dat lukt nu niet omdat de gemeente Oss tot nu toe weigert om juiste milieuvergunning af te geven en het bestemmingsplan aan te passen. Nog altijd wordt er gedraaid onder een verouderde vergunning uit 1993.

SNZ voert al veertien jaar strijd omdat te veranderen. En nu, na een lange radiostilte, was er afgelopen vrijdag dan eindelijk weer eens een gesprek met de verantwoordelijk wethouder. Dat verliep volgens Johan Becker best positief, al blijft de voorzitter van SNZ sceptisch.

"De grootste winst is dat er een projectgroep is opgericht die elke drie weken bij elkaar komt. Daar worden wij zo nodig bij betrokken en we krijgen een maandelijkse rapportage. In het eerste kwartaal van 2023 moet de gemeenteraad zich dan buigen over de vergunning en het bestemmingsplan."

"De wethouder is echt van goede wil en heeft beloofd om alles zo snel mogelijk vlot te trekken. Maar de gemeente heeft al vaker loze beloftes gedaan en we willen geen woorden maar daden."

De vraag vanuit de gemeente om als bestuur aan te blijven, is dan ook door SNZ-voorzitter Johan Becker en de andere leden niet gehonoreerd. "Dat doen we pas als de nieuwe vergunningen er zijn en het bestemmingsplan is gewijzigd", zo zegt die. "Het standpunt dat we ons per 1 januari 2024 opheffen, als de erfpacht afloopt, blijft staan. En misschien ook wel eerder."

In dat geval heeft de gemeente Oss een probleem, want de SNZ beheert als erfpachter de vergunningen voor het motorcrosscircuit, de schietbunker en de kartbaan. Dat betekent dat de boel stopt en dat mensen er hun hobby niet meer kunnen uitoefenen.

"Als wij er niet in slagen om een nieuwe vergunning te krijgen, heeft het allemaal geen zin. Het is echt nodig voor een goede exploitatie. En het is geen loos dreigement hoor. Als dit niet slaagt dan zoekt de gemeente maar eens een paar andere gekken die wel zin hebben om constant met ze te vechten."

https://www.omroepbrabant(...)ker-eruit-te-trekken
pi_206488869
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 13:15 schreef Nober het volgende:
De stichting blijft erbij zichzelf op te heffen als Oss niet snel met een nieuwe vergunning komt. Alle activiteiten stoppen dan op het sportpark.
Waarschijnlijk heeft de gemeente dit het liefste.
pi_206807766
Andr Malherbe (66) overleden

quote:
Geboren als zoon van een motorcrosscoureur reed hij zijn eerste race op 11-jarige leeftijd. Het jaar daarop won hij al zijn eerste race, waarna het hard ging. In 1972, toen Andr 17 was, verbood de Belgische regering motorcross voor coureurs jonger dan 18. Hierdoor werd Andr genoodzaakt om in het seizoen 1973 een tijd voor Frankrijk te rijden. Hij won zelfs zijn eerste FIM grand prix onder een Franse licentie.


Later nam hij terug een Belgische licentie en werd driemaal wereldkampioen 500 cc en driemaal vicewereldkampioen.

In 1984 kreeg Andr de nationale trofee voor sportverdienste.

Na zijn motorcrosscarrire legde hij zich toe op het rijden van rally-raids met de motor. Tevens nam hij deel aan verschillende Formule 3-kampioenschappen en het World Touring Car Championship in 1987. Bij zijn eerste deelname aan Parijs-Dakar in 1988 kwam hij zwaar ten val en bleef hij hierdoor verlamd waardoor er een abrupt einde kwam aan zijn sportieve carrire.

Motocrossplanet wenst alle nabestaanden, familie, vrienden en kennissen veel sterkte toe bij het dragen van dit verlies!

https://www.motocrossplan(...)e-Malherbe-overleden
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Andr_Malherbe
pi_206821788
Ken hem van naam, ik dacht dat hij ouder was.
  maandag 20 februari 2023 @ 12:47:43 #270
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_208074472
Gajser is er ff uit (bovenbeen breuk incl. operatie).
pi_208076933

Italiaans Kampioenschap in Trentino

MX1
Moto 1 (17 laps)
1 Seewer (Zwi, Yamaha) 30:19.590
2 Gajser (Slo, HRC Honda) +2.168
3 Fernndez Garca (Spa, HRC Honda) +7.544
4 Renaux (Fra, Yamaha) +8.749
5 Vlaanderen (Gebben Van Venrooy Yamaha) +24.470
7 Bogers (Standing Construct Honda) +44.261


Moto 2 (7 laps)
1 Seewer (Zwi, Yamaha) 12:45.255
2 Fernndez Garca (Spa, HRC Honda) +4.994
3 B. Watson (VK, MRT Beta) +8.289
4 Guadagnini (Ita, GasGas) +8.841
5 Renaux (Fra, Yamaha) +9.568
7 Bogers (Standing Construct Honda) +12.912
18 Vlaanderen (Gebben Van Venrooy Yamaha) +59.783


MX2
Moto 1 (17 laps)
1 Benistant (Fra, Yamaha) 30:12.853
2 L. Coenen (Bel, Husqvarna) +0.863
3 S. Coenen (Bel, KTM) +23.665
4 Lngenfelder (GasGas) +25.884
5 L. Everts (Bel, KTM) +26.458
6 Elzinga (Yamaha) +42.474
7 De Wolf (Husqvarna) +58.115
19 Valk (Fantic) +1:52.693
21 Karssemakers (Husqvarna) +1 lap
33 Van Erp (Hutten Metaal Yamaha) +1 lap


Moto 2 (16 laps)
1 L. Coenen (Bel, Husqvarna) 29:13.444
2 Adamo (Ita, KTM) +5.872
3 Elzinga (Yamaha) +8.072
4 Benistant (Fra, Yamaha) +15.507
5 S. Coenen (Bel, KTM) +17.096
7 De Wolf (Husqvarna) +35.055
11 Valk (Fantic) +56.053
24 Karssemakers (Husqvarna) +2:02.261
32 Van Erp (Hutten Metaal Yamaha) +1 lap



quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:47 schreef tja77 het volgende:
Gajser is er ff uit (bovenbeen breuk incl. operatie).
Video.
twitter
pi_208157303
Coldenhoff wint op Hawkstone Park, Herlings doet ook weer mee

MX1+MX2
Moto 1
1 Febvre (Fra, Kawasaki) 28:07.769
2 Coldenhoff (Ned, Yamaha) +1.645
3 Van Doninck (Bel, JM Racing-Honda) +3.045
4 Sterry (Eng, Sarholz-KTM) +7.267
5 Jacobi (Dui, Sarholz-KTM) +12.011
7 Herlings (Ned, KTM) +57.049
16 Pootjes (Ned, Hannamax Motorsport-KTM) +1:56.013


Moto 2
1 Coldenhoff (Ned, Yamaha) 28:20.133
2 Herlings (Ned, KTM) +2.191

3 Febvre (Fra, Kawasaki) +12.942
4 Van Doninck (Bel, JM Racing-Honda) +14.246
5 Jacobi (Dui, Sarholz-KTM) +54.362
15 Pootjes (Ned, Hannamax Motorsport-KTM) +2:16.550

Podiums
MX1
47 (2-1) Coldenhoff w/
40 (1-3) Febvre
38 (3-4) Van Doninck

MX2
50 (1-1) Joel Rizzi
42 (3-2) Jake Nicholls
38 (2-5) Taylor Hammel

Superfinal MX1+MX2
1 Coldenhoff (Ned, Yamaha) 28:46.111
2 Van Doninck (Bel, JM Racing-Honda) +4.503
3 Febvre (Fra, Kawasaki) +9.515
4 Herlings (Ned, KTM) +49.155
5 Jacobi (Dui, Sarholz-KTM) +1:09.451

https://speedhive.mylaps.(...)147483649-1073741828





pi_208158490
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 12:47 schreef tja77 het volgende:
Gajser is er ff uit (bovenbeen breuk incl. operatie).
Er zijn maar weinig seizoenen dat alle toppers samen aan de start staan.
pi_208158636
HERLINGS INCREASES SPEED TOWARDS 2023 MXGP WITH HAWKSTONE PARK RUN

quote:
Jeffrey Herlings classified 4th overall at the 2023 Hawkstone Park International in the UK for his first significant meeting since November 2021. The Dutchman took the Red Bull KTM Factory Racing KTM 450 SX-F to 7-2 results in sunny conditions at the sandy English course.

Herlings, MXGP World Champion in 2018 and 2021, continued his preparation and path back to world championship speed against a handful of Grand Prix rivals in Great Britain. The 28-year-old missed the 2022 campaign due to a broken left heel and subsequent reparative operations but first tasted a gatedrop in 2023 with a regional event near Arnhem in his native country last week. The trip to Hawkstone then represented a return to pre-season ‘normality’ for Herlings and a fixture he’d won previously in 2020.

He rode to 7th in the opening race after misjudging the grip from the Hawkstone start gate but then fired back to be runner-up in the second moto despite suffering a small crash. #84 will now enter the La Capelle-Marival International in France next weekend for his final sprint before MXGP fires-up with the Grand Prix of Argentina on March 11-12.

Jeffrey Herlings: “It could have been better to be honest but I know l require a bit of time to get back where we should be. 4th was not too bad but a crash and a bad start did not help. Next week should be better. They had a different start mesh here – compared to what we have in the GPs – and it was really slippery; I messed up the first moto. I fell in the second but otherwise the riding was pretty decent. We’ll work and work from this point.”

https://press.ktm.com/new(...)7311&l=international
pi_208255913
Herlings en Lucas Coenen winnen in Lacapelle Marival, Frankrijk

MX1
Moto1 (17 laps)
1 Herlings (Ned, KTM) 30:03.156
2 Aranda (Fra, Yamaha) +14.365
3 Guillod (Zwi, Honda) +17.795
4 Boog (Fra, Yamaha) +54.944
5 Boisrame (Fra, Husqvarna) +59.888

Moto2 (16 laps)
1 Herlings (Ned, KTM) 28:42.389
2 Aranda (Fra, Yamaha) +36.155
3 Boisrame (Fra, Husqvarna) +42005
4 Boog (Fra, Yamaha) +45.064
5 Malavel (Fra, Yamaha) +1:05.176

Podium
50 (1-1) Herlings
44 (2-2) Aranda
36 (5-3) Boisrame

https://gatedrop.com/mx1-(...)es-1-1-at-lacapelle/

MX2
Moto1 (12 laps)
1 L. Coenen (Bel, Husqvarna) 21:10.890
2 Van de Moosdijk (Ned, Husqvarna) +5.668
3 Goupillon (Fra, KTM) +15.026
4 Rossi (Fra, KTM) +15.690
5 Zanchi (Ita, KTM) +36.389

Moto2 (16 laps)
1 L. Coenen (Bel, Husqvarna) 29:05.161
2 Goupillon (Fra, KTM) +15.167
3 Prugnieres (Fra, Kawasaki) +27.288
4 Zanchi (Ita, KTM) +38.567
5 Van de Moosdijk (Ned, Husqvarna) +50.068

Podium
50 (1-1) L. Coenen
42 (3-2) Goupillon
38 (2-5) Van de Moosdijk

https://gatedrop.com/mx2-(...)n-wins-at-lacapelle/

Van Doninck en De Wolf winnen bij ONK Lierop

https://speedhive.mylaps.com/Events/2122013

MX1 (17 laps)
1 Van Doninck (Bel, Honda) 30:02.407
2 Bogers (Ned, Honda) +24.584
3 Febvre (Fra, Kawasaki) +38.316
4 Nagl (Dui, Honda) +41.564
5 Jonass (Let, Honda) +49.355

Moto2 (16 laps)
1 Jonass (Let, Honda) 28:58.709
2 Van Doninck (Bel, Honda) +20.747
3 Jacobi (Dui, KTM) +23.884
4 Bogers (Ned, Honda) +24.683
5 Prado (Spa, GasGas) +54.295

Podium
47 (1-2) Van Doninck
41 (5-1) Jonass
40 (2-4) Bogers

MX2
Moto1 (17 laps)
1 De Wolf (Ned, Husqvarna) 29:15.832
2 Bonacorsi (Ita, Yamaha) +52.789
3 Geerts (Bel, Yamaha) +1:03.022
4 Oliver (Spa, KTM) +1:51.982
5 Valk (Ned, Fantic) +1 lap

Moto2 (17 laps)
1 De Wolf (Ned, Husqvarna) 30:16.035
2 Bonacorsi (Ita, Yamaha) +7.595
3 Geerts (Bel, Yamaha) +14.417
4 Oliver (Spa, KTM) +1:08.547
5 Valk (Ned, Fantic) +1:15.788

Podium
50 (1-1) De Wolf
44 (2-2) Bonacorsi
40 (3-3) Geerts

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')