abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202145030
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 16:09 schreef Luxuria het volgende:

[..]
Dat klinkt wel dramatisch ja.
Ken je toevallig iemand die ervaring heeft met de NTI of het daar hetzelfde verhaal is?
geen idee. LOI weet ik wel, is hetzelfde verhaal.
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 19:37:16 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_202147411
Eigenlijk is het idioot dat dit kan, je zou toch zeggen dat de ACM hier een stokje voor steekt. Je hebt eigenlijk vrijwel geen keuze, als consument.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_202153675
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 19:37 schreef Guppy het volgende:
Eigenlijk is het idioot dat dit kan, je zou toch zeggen dat de ACM hier een stokje voor steekt. Je hebt eigenlijk vrijwel geen keuze, als consument.
De keuze wordt minder, maar kennelijk nog voldoende. Zie https://www.acm.nl/nl/pub(...)-concentratiebesluit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202153678
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:57 schreef NB1983EM het volgende:

[..]
Dat de NCOI groep ongeveer alle thuisonderwijs instelling in beheer heeft.

Sinds 2010 nam NCOI de volgende instituten over: NEN3140 Opleidingen, ROVC Technische Opleidingen, Bestuursacademie Nederland, Boertien Vergouwen Overduin, Computrain, Blankestijn, ISBW Opleidingen, Lectric Opleidingen, Luzac, Markus Verbeek Praehep, NIBE-SVV, NTI, Pro Eduction, Scheidegger, Schoevers, SRM, Tio, De Baak, LOI en Kluwer.

Of ik begrijp jouw opmerking verkeerd, kan ook.
Nou, veel wellicht, maar niet (ongeveer) allemaal.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 13 november 2021 @ 11:05:32 #30
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_202155399
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:53 schreef NB1983EM het volgende:

[..]
Het is een verdienmodel wat ze daar handteren.

Elke herkansing die je moet doen kost jouw geld.

Je krijgt les van docent A. Deze legt de stof uit. Behandeld de opdracht module. Je werkt de opdracht volgens de criteria uit en zoals de docent dat heeft uitgelegd. Docent B beoordeeld en keurt alles af. Er is dan geen communicatie mogelijk met docent B. Je moet dan weer terug naar docent A. Die vind de feedback van de docent B onbegrijpelijk.

Dus dan kan je gaan herkansen. Kosten zijn dan voor jezelf.

Mijn werkgever zal nooit meer met NCOI gaan samenwerken. Opleiding die ik deed was een incompany. Dus ik heb het geluk dat mijn werkgever alle kosten op zich neemt. Maar ze hebben spijt ooit met hun in zee te zijn gegaan.

Wij zijn met 13 studenten begonnen aan de HBO-V. 3 zijn er in tussentijd gestopt. 3 waar onder ik zelf zijn nog bezig met de eindscriptie. Al meerdere pogingen gedaan en elke keer krijg je andere feedback en steeds weer op andere punten. Docenten zijn het niet eens met elkaar over de geleverde feedback.

Eén en al drama.
Joe, exact zelfde verhaal.
Godzijdank ook incompany (wel loi, maar èèn pot nat).
  Moderator zaterdag 13 november 2021 @ 13:21:51 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_202156884
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 06:38 schreef baskick het volgende:

[..]
De keuze wordt minder, maar kennelijk nog voldoende. Zie https://www.acm.nl/nl/pub(...)-concentratiebesluit.
ACM stelt dat de NCOI ook concurreert met de reguliere hogescholen. Maar die bieden mijns inziens een heel ander product... Maar goed, de ACM zal het wel weten.

Ergens wel jammer. Ik overweeg best nog wel eens om zo'n cursus te doen. Tot nu toe zijn m'n ervaringen niet heel slecht, maar ook niet heel goed. En dat houdt me dan toch tegen of zo :') helemaal als je het zelf moet betalen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_202157004
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 11:46 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben aan het overwegen een deeltijd 4 jarige HBO opleiding te gaan volgen bij de NTI of NCOI. Beide opleidingen zijn geaccrediteerd door de NVAO en je krijgt een wettelijk erkend getuigschrift.

HBO via NTI gedaan.

- hoe is de kwaliteit van de lesstof?
op zich goed, boeken waren boeken die ook op een reguliere hogeschool gebruikt werden.

- hoe zijn de klassikale lessen?
geen idee, heb NTI gedaan omdat ik juist geen klassikale lessen wilde.

- kun je tussendoor online vragen stellen?
ja

- hoe is de begeleiding?
zoals op een hogeschool, wisselend per begeleider. Scriptie begeleiding was prima.

- problemen waar jullie tegenaan liepen?
weinig eigenlijk. Mijn eindstage duurde erg lang, maar dat lag niet aan het NTI.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_202160004
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 13:21 schreef Guppy het volgende:

[..]
ACM stelt dat de NCOI ook concurreert met de reguliere hogescholen. Maar die bieden mijns inziens een heel ander product... Maar goed, de ACM zal het wel weten.
Ja, ook, maar niet alleen. Het aanbod buiten NCOI wordt dunner, maar is niet nihil.
pi_202249423
- hoe is de kwaliteit van de lesstof?
Was vooral veel knip en plakwerk van (achterhaalde) lesstof uit oude boeken en andere documentatie

- hoe zijn de klassikale lessen?
Bij het inschrijven kon je uit een veelvoud van locaties kiezen. Ik koos dus ook een locatie in de buurt. Maar uiteindelijk worden alle lessen gewoon op 1 locatie (meestal utrecht) gegeven. Deze misleiding gebeurd bij meerdere opleidingen van de NCOI.

- kun je tussendoor online vragen stellen?
Theoretisch wel, maar het duurt allemaal vreselijk lang voordat je antwoord krijgt. Dus je hebt er niet veel aan als je door wil.

- hoe is de begeleiding?
Tijdens het klassikale lesmoment wel goed, maar verder is er eigenlijk geen begeleiding.

- problemen waar jullie tegenaan liepen?
De kwaliteit vond ik echt bedroevend van de hele opleiding, maar dat kun je helaas vooraf niet weten.
Voor mij was de NCOI eens maar nooit weer vaak zijn er wel andere alternatieven als je goed zoekt.
pi_202253259
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 18:06 schreef NB1983EM het volgende:

[..]
geen idee. LOI weet ik wel, is hetzelfde verhaal.
Dat had ik niet. Als je de eerste toets niet haalde kreeg je een gratis herkansing mits je laat zien dat je ook serieus met je studie bezig was.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')