abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 november 2021 @ 11:46:16 #1
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_202067619
Ik ben aan het overwegen een deeltijd 4 jarige HBO opleiding te gaan volgen bij de NTI of NCOI. Beide opleidingen zijn geaccrediteerd door de NVAO en je krijgt een wettelijk erkend getuigschrift.

Online lees ik veel verschillende ervaringen over beide instellingen, positief en negatief.
Inhoudelijk spreekt de opleiding bij de NCOI mij meer aan, maar deze is wel erg duur (20.000 euro vs 14.000 euro bij de NTI). En ik begrijp dat bij de NCOI je iedere keer moet bijbetalen als je een examen niet haalt.

Ik zou graag jullie ervaringen willen weten met deze aanbieders.
- hoe is de kwaliteit van de lesstof?
- hoe zijn de klassikale lessen?
- kun je tussendoor online vragen stellen?
- hoe is de begeleiding?
- problemen waar jullie tegenaan liepen?
Etc.

Alvast bedankt!
All she wants and needs is just a little taste..
pi_202067677
De kwaliteit verschilt erg per opleiding bij het NCOI. Ik heb er verschillende gevolgd en ben zeker positief, mensen die ik ken die meer zorginhoudelijke opleidingen volgen zijn ronduit negatief.

Welke opleiding heb jij op het oog?
  zondag 7 november 2021 @ 12:11:22 #3
206580 Luxuria
pi_202067971
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:51 schreef Itam het volgende:
De kwaliteit verschilt erg per opleiding bij het NCOI. Ik heb er verschillende gevolgd en ben zeker positief, mensen die ik ken die meer zorginhoudelijke opleidingen volgen zijn ronduit negatief.

Welke opleiding heb jij op het oog?
Goed om te horen dat je goede ervaringen hebt.
Ik wil de opleiding voeding en diëtetiek gaan doen dus dat is wel zorggerelateerd.
Zaten daar ook geaccrediteerde opleidingen door de NVAO bij waar ze negatief over waren wat je weet?
pi_202068846
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 11:46 schreef Luxuria het volgende:
Inhoudelijk spreekt de opleiding bij de NCOI mij meer aan, maar deze is wel erg duur (20.000 euro vs 14.000 euro bij de NTI).
Weet je zeker dat er inhoudelijk een verschil is? NTI is van NCOI. Ik zie veel overlap in het studie-aanbod tussen alle merken van NCOI. Het zou me niet verbazen als de verschillen inhoudelijk nog maar marginaal zijn vanwege 'efficiency' en het alleen marketing-technisch significant afwijkt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 7 november 2021 @ 13:29:33 #5
206580 Luxuria
pi_202069303
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 12:59 schreef baskick het volgende:

[..]
Weet je zeker dat er inhoudelijk een verschil is? NTI is van NCOI. Ik zie veel overlap in het studie-aanbod tussen alle merken van NCOI. Het zou me niet verbazen als de verschillen inhoudelijk nog maar marginaal zijn vanwege 'efficiency' en het alleen marketing-technisch significant afwijkt.
Inhoudelijk is er wel een overlap, maar er zijn ook verschillen (zoals ik het lees) waarbij de NCOI me meer aanspreekt.
Ik vraag me ook af hoe dat zit aangezien NTI inderdaad een onderdeel is van NCOI, maar er wel inhoudelijk verschil lijkt te zitten in de opleidingen en prijzen zijn verschillend.
pi_202070913
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 13:29 schreef Luxuria het volgende:

[..]
Inhoudelijk is er wel een overlap, maar er zijn ook verschillen (zoals ik het lees) waarbij de NCOI me meer aanspreekt.
Ik vraag me ook af hoe dat zit aangezien NTI inderdaad een onderdeel is van NCOI, maar er wel inhoudelijk verschil lijkt te zitten in de opleidingen en prijzen zijn verschillend.
M'n punt was dus of er daadwerkelijk verschil is of dat dat zo lijkt op basis van het verkooppraatje.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 7 november 2021 @ 18:21:11 #7
206580 Luxuria
pi_202074186
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 15:24 schreef baskick het volgende:

[..]
M'n punt was dus of er daadwerkelijk verschil is of dat dat zo lijkt op basis van het verkooppraatje.
Ja dat weet ik dus niet zonder de lesstof in te zien.
pi_202074369
Wat mijn ervaring is dat je er nooit aan moet beginnen bij hun. Trouwens NCOI en de LOI is dezelfde organisatie.Zit onder hetzelfde overkoepelende orgaan. Alle thuis onderwijs is eigenlijk allemaal van NCOI.

Ik ben bezig met de HBO-V en ik adviseer iedereen nooit hier je opleiding te gaan doen.
  zondag 7 november 2021 @ 18:49:06 #9
206580 Luxuria
pi_202074674
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:32 schreef NB1983EM het volgende:
Wat mijn ervaring is dat je er nooit aan moet beginnen bij hun. Trouwens NCOI en de LOI is dezelfde organisatie.Zit onder hetzelfde overkoepelende orgaan. Alle thuis onderwijs is eigenlijk allemaal van NCOI.

Ik ben bezig met de HBO-V en ik adviseer iedereen nooit hier je opleiding te gaan doen.
Wat is dan het negatieve/slechte waarom je er niet aan zou moeten beginnen?
  zondag 7 november 2021 @ 18:52:45 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202074721
Ik heb er een opleiding gevolgd en was er best tevreden over.

Die vond ik heel prima. De boeken die je krijgt zijn uitgebreid genoeg

Meestal zit je in een groep van een man of 10-15 en is het redelijk interactief.

Je je kan met docenten mailen of via hun intranetsysteem vragen stellen

- hoe is de begeleiding?
Alleen qua compententiematrix vond ik hem wat matig. Verder alles vrij zelfstandig gedaan

Geen eigenlijk. Enige is dat ze voor iedere scheet geld vragen.
pi_202075229
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:32 schreef NB1983EM het volgende:

Dat lijkt me stug, dan was er geen goedkeuring voor overname gekomen. Maar ik snap wat je bedoelt.
pi_202075599
Waarom niet via een reguliere hbo school in deeltijd? Dat is een stuk goedkoper. Tenzij je al een afgeronde hbo hebt natuurlijk dan snap ik de overweging.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 21:18:34 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_202077838
Ik heb alleen een cursus gedaan bij NTI. Het was prima, ik kreeg m'n boeken op tijd en de mijn-omgeving was duidelijk. Waar ik me wel erg aan gestoord heb waren de fouten in het lesmateriaal en de oefenstof.

Ook, als het iets niet klopt of werkt, is het moeizaam om contact te krijgen. Op een gegeven moment was de helpdesk telefonisch niet bereikbaar vanwege Corona. Ja, super leuk. Maar m'n code om m'n examen te plannen werkte niet, en dan ben je dus 2 weken verder voor een nieuwe code...

Maar goed, of dat bij andere aanbieders anders is... Weet ik niet :) ik weet ook niet of ik hier een HBO zou doen. Dan heb je het wel over een flink ander bedrag natuurlijk.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_202080037
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:52 schreef Hexagon het volgende:

Meestal zit je in een groep van een man of 10-15 en is het redelijk interactief.

- hoe is de begeleiding?
Alleen qua compententiematrix vond ik hem wat matig. Verder alles vrij zelfstandig gedaan

Ik deel deze mening wel.

Ik volg momenteel via NCOI/MVP de opleiding Register MKB Belastingadviseur. Kost me een rib uit mijn lijf maar ben blij dat ik er aan begonnen ben.

Heeft zeker meerwaarde in mijn geval.
  zondag 7 november 2021 @ 23:10:46 #15
206580 Luxuria
pi_202080245
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:52 schreef Hexagon het volgende:

- hoe is de begeleiding?

Thanks, had je die bij de NTI of NCOI gevolgd?

En je krijgt dus gewoon boeken? Niet hun eigen opgestelde lesstof in klappers (dat had ik namelijk bij een cursus van de LOI)?
  zondag 7 november 2021 @ 23:14:18 #16
206580 Luxuria
pi_202080285
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:52 schreef Bloem75 het volgende:
Waarom niet via een reguliere hbo school in deeltijd? Dat is een stuk goedkoper. Tenzij je al een afgeronde hbo hebt natuurlijk dan snap ik de overweging.
Ja ik heb een afgeronde HBO opleiding en ik werk fulltime, maar ik wil me laten omscholen.
Er is maar 1 hogeschool die dit in deeltijd aanbiedt en dat is aan de andere kant van het land, anders had dat ook mijn voorkeur gehad :)
  maandag 8 november 2021 @ 08:21:57 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202081768
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 23:10 schreef Luxuria het volgende:

[..]
Thanks, had je die bij de NTI of NCOI gevolgd?

En je krijgt dus gewoon boeken? Niet hun eigen opgestelde lesstof in klappers (dat had ik namelijk bij een cursus van de LOI)?
Via NCOI

Ik kreeg voor iedere module inderdaad boeken. De meeste daarvan zijn gewoon lesboeken uit de markt. Hoewel ze voor sommige modules ook zelf boeken laten schrijven. Maar ook die vond ik best prima.

Overigens rolde ik er vrij eenvoudig doorheen omdat ik wel ervaring had met studeren omdat ik een eerdere HBO studie heb afgerond. Dus qua begeleiding heb ik weinig gevraagd. Misschien ligt het voor mensen met een MBO-achtergrond net wat moeilijker.
  maandag 8 november 2021 @ 09:04:10 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_202082120
Via NCOI meerdere opleidingen gedaan; HBO Communicatie, NIMA Communicatie A en B en Post-Bachelor Bedrijfskunde.

Ik zou graag jullie ervaringen willen weten met deze aanbieders.
Prima.

Ook prima. Toch veel volwassen mensen, die geld uitgeven om dingen te leren. Motivatie en aandacht was altijd hoog.

Yes. Je hebt een online leeromgeving. Per docent verschillend, maar die van mij waren zeer benaderbaar. Zowel telefonisch als via mail.

- hoe is de begeleiding?
Prima, maar ik ben wel zelfstandig ingesteld. Heb niet veel nodig.

Eigenlijk geen, behalve de beoordeling van een van mijn verslagen was misschien een beetje ongrijpbaar.

Zit nu te twijfelen of ik mijn MBA ga doen, ook bij NCOI.

[ Bericht 5% gewijzigd door SicSicSics op 08-11-2021 09:27:17 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_202089600
Ik heb er wel eens een jaarprogramma op HBO niveau gevolgd.

Weinig over te klagen. De docenten komen inderdaad ook echt uit de praktijk waardoor ze veel met praktijkvoorbeelden kunnen toelichten.

Ik vond ze fijn. Ik hoopte er wat interactie te vinden en die was er ook.

Was geen enkel probleem. Kon zowel via intranet als via email.

- hoe is de begeleiding?
Ook uitstekend.

Ik werd wel voor een van de modules ver van huis geplaatst, zelfs m´n tweede keuze voor locatie kon niet doorgaan. Dat was even vervelend. Maar gelukkig was dat maar 1 module, dus hoefte maar een paar keer heen en weer.

De beoordelingen vind ik soms wat raar over komen. Ze worden gegeven door een onafhankelijke docent. Maar die heeft soms een andere kijk op zaken. Maar goed, desalniettemin heb ik wel alle modules in 1 keer gehaald.
pi_202137384
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:29 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat lijkt me stug, dan was er geen goedkeuring voor overname gekomen. Maar ik snap wat je bedoelt.
https://www.platform-inve(...)/#annotation-32416-3
pi_202137444
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 18:49 schreef Luxuria het volgende:

[..]
Wat is dan het negatieve/slechte waarom je er niet aan zou moeten beginnen?
Het is een verdienmodel wat ze daar handteren.

Elke herkansing die je moet doen kost jouw geld.

Je krijgt les van docent A. Deze legt de stof uit. Behandeld de opdracht module. Je werkt de opdracht volgens de criteria uit en zoals de docent dat heeft uitgelegd. Docent B beoordeeld en keurt alles af. Er is dan geen communicatie mogelijk met docent B. Je moet dan weer terug naar docent A. Die vind de feedback van de docent B onbegrijpelijk.

Dus dan kan je gaan herkansen. Kosten zijn dan voor jezelf.

Mijn werkgever zal nooit meer met NCOI gaan samenwerken. Opleiding die ik deed was een incompany. Dus ik heb het geluk dat mijn werkgever alle kosten op zich neemt. Maar ze hebben spijt ooit met hun in zee te zijn gegaan.

Wij zijn met 13 studenten begonnen aan de HBO-V. 3 zijn er in tussentijd gestopt. 3 waar onder ik zelf zijn nog bezig met de eindscriptie. Al meerdere pogingen gedaan en elke keer krijg je andere feedback en steeds weer op andere punten. Docenten zijn het niet eens met elkaar over de geleverde feedback.

Eén en al drama.
pi_202141223
Ik heb geen ervaring met NTI of NCOI maar met LOI. Ooit een cursus via LOI gevolgd en mijn ervering was positief. Boeken kwamen op tijd, docenten gaven snel en helder antwoord op je vragen en huiswerk werk op tijd nagekeken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202141356
quote:
Iets specifieks wat mijn post onderschrijft of tegenspreekt?
pi_202142281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 13:34 schreef baskick het volgende:

[..]
Iets specifieks wat mijn post onderschrijft of tegenspreekt?
Dat de NCOI groep ongeveer alle thuisonderwijs instelling in beheer heeft.

Sinds 2010 nam NCOI de volgende instituten over: NEN3140 Opleidingen, ROVC Technische Opleidingen, Bestuursacademie Nederland, Boertien Vergouwen Overduin, Computrain, Blankestijn, ISBW Opleidingen, Lectric Opleidingen, Luzac, Markus Verbeek Praehep, NIBE-SVV, NTI, Pro Eduction, Scheidegger, Schoevers, SRM, Tio, De Baak, LOI en Kluwer.

Of ik begrijp jouw opmerking verkeerd, kan ook.
  vrijdag 12 november 2021 @ 16:09:35 #25
206580 Luxuria
pi_202143421
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:53 schreef NB1983EM het volgende:

[..]
Het is een verdienmodel wat ze daar handteren.

Elke herkansing die je moet doen kost jouw geld.

Je krijgt les van docent A. Deze legt de stof uit. Behandeld de opdracht module. Je werkt de opdracht volgens de criteria uit en zoals de docent dat heeft uitgelegd. Docent B beoordeeld en keurt alles af. Er is dan geen communicatie mogelijk met docent B. Je moet dan weer terug naar docent A. Die vind de feedback van de docent B onbegrijpelijk.

Dus dan kan je gaan herkansen. Kosten zijn dan voor jezelf.

Mijn werkgever zal nooit meer met NCOI gaan samenwerken. Opleiding die ik deed was een incompany. Dus ik heb het geluk dat mijn werkgever alle kosten op zich neemt. Maar ze hebben spijt ooit met hun in zee te zijn gegaan.

Wij zijn met 13 studenten begonnen aan de HBO-V. 3 zijn er in tussentijd gestopt. 3 waar onder ik zelf zijn nog bezig met de eindscriptie. Al meerdere pogingen gedaan en elke keer krijg je andere feedback en steeds weer op andere punten. Docenten zijn het niet eens met elkaar over de geleverde feedback.

Eén en al drama.
Dat klinkt wel dramatisch ja.
Ken je toevallig iemand die ervaring heeft met de NTI of het daar hetzelfde verhaal is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')