Goed om te horen dat je goede ervaringen hebt.quote:Op zondag 7 november 2021 11:51 schreef Itam het volgende:
De kwaliteit verschilt erg per opleiding bij het NCOI. Ik heb er verschillende gevolgd en ben zeker positief, mensen die ik ken die meer zorginhoudelijke opleidingen volgen zijn ronduit negatief.
Welke opleiding heb jij op het oog?
Weet je zeker dat er inhoudelijk een verschil is? NTI is van NCOI. Ik zie veel overlap in het studie-aanbod tussen alle merken van NCOI. Het zou me niet verbazen als de verschillen inhoudelijk nog maar marginaal zijn vanwege 'efficiency' en het alleen marketing-technisch significant afwijkt.quote:Op zondag 7 november 2021 11:46 schreef Luxuria het volgende:
Inhoudelijk spreekt de opleiding bij de NCOI mij meer aan, maar deze is wel erg duur (20.000 euro vs 14.000 euro bij de NTI).
Inhoudelijk is er wel een overlap, maar er zijn ook verschillen (zoals ik het lees) waarbij de NCOI me meer aanspreekt.quote:Op zondag 7 november 2021 12:59 schreef baskick het volgende:
[..]
Weet je zeker dat er inhoudelijk een verschil is? NTI is van NCOI. Ik zie veel overlap in het studie-aanbod tussen alle merken van NCOI. Het zou me niet verbazen als de verschillen inhoudelijk nog maar marginaal zijn vanwege 'efficiency' en het alleen marketing-technisch significant afwijkt.
M'n punt was dus of er daadwerkelijk verschil is of dat dat zo lijkt op basis van het verkooppraatje.quote:Op zondag 7 november 2021 13:29 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Inhoudelijk is er wel een overlap, maar er zijn ook verschillen (zoals ik het lees) waarbij de NCOI me meer aanspreekt.
Ik vraag me ook af hoe dat zit aangezien NTI inderdaad een onderdeel is van NCOI, maar er wel inhoudelijk verschil lijkt te zitten in de opleidingen en prijzen zijn verschillend.
Ja dat weet ik dus niet zonder de lesstof in te zien.quote:Op zondag 7 november 2021 15:24 schreef baskick het volgende:
[..]
M'n punt was dus of er daadwerkelijk verschil is of dat dat zo lijkt op basis van het verkooppraatje.
Wat is dan het negatieve/slechte waarom je er niet aan zou moeten beginnen?quote:Op zondag 7 november 2021 18:32 schreef NB1983EM het volgende:
Wat mijn ervaring is dat je er nooit aan moet beginnen bij hun. Trouwens NCOI en de LOI is dezelfde organisatie.Zit onder hetzelfde overkoepelende orgaan. Alle thuis onderwijs is eigenlijk allemaal van NCOI.
Ik ben bezig met de HBO-V en ik adviseer iedereen nooit hier je opleiding te gaan doen.
Dat lijkt me stug, dan was er geen goedkeuring voor overname gekomen. Maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op zondag 7 november 2021 18:32 schreef NB1983EM het volgende:
Wat mijn ervaring is dat je er nooit aan moet beginnen bij hun. Trouwens NCOI en de LOI is dezelfde organisatie.Zit onder hetzelfde overkoepelende orgaan. Alle thuis onderwijs is eigenlijk allemaal van NCOI.
Ik ben bezig met de HBO-V en ik adviseer iedereen nooit hier je opleiding te gaan doen.
Ik deel deze mening wel.quote:Op zondag 7 november 2021 18:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb er een opleiding gevolgd en was er best tevreden over.
- hoe is de kwaliteit van de lesstof?
Die vond ik heel prima. De boeken die je krijgt zijn uitgebreid genoeg
- hoe zijn de klassikale lessen?
Meestal zit je in een groep van een man of 10-15 en is het redelijk interactief.
- kun je tussendoor online vragen stellen?
Je je kan met docenten mailen of via hun intranetsysteem vragen stellen
- hoe is de begeleiding?
Alleen qua compententiematrix vond ik hem wat matig. Verder alles vrij zelfstandig gedaan
- problemen waar jullie tegenaan liepen?
Geen eigenlijk. Enige is dat ze voor iedere scheet geld vragen.
Thanks, had je die bij de NTI of NCOI gevolgd?quote:Op zondag 7 november 2021 18:52 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb er een opleiding gevolgd en was er best tevreden over.
- hoe is de kwaliteit van de lesstof?
Die vond ik heel prima. De boeken die je krijgt zijn uitgebreid genoeg
- hoe zijn de klassikale lessen?
Meestal zit je in een groep van een man of 10-15 en is het redelijk interactief.
- kun je tussendoor online vragen stellen?
Je je kan met docenten mailen of via hun intranetsysteem vragen stellen
- hoe is de begeleiding?
Alleen qua compententiematrix vond ik hem wat matig. Verder alles vrij zelfstandig gedaan
- problemen waar jullie tegenaan liepen?
Geen eigenlijk. Enige is dat ze voor iedere scheet geld vragen.
Ja ik heb een afgeronde HBO opleiding en ik werk fulltime, maar ik wil me laten omscholen.quote:Op zondag 7 november 2021 19:52 schreef Bloem75 het volgende:
Waarom niet via een reguliere hbo school in deeltijd? Dat is een stuk goedkoper. Tenzij je al een afgeronde hbo hebt natuurlijk dan snap ik de overweging.
Via NCOIquote:Op zondag 7 november 2021 23:10 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Thanks, had je die bij de NTI of NCOI gevolgd?
En je krijgt dus gewoon boeken? Niet hun eigen opgestelde lesstof in klappers (dat had ik namelijk bij een cursus van de LOI)?
https://www.platform-inve(...)/#annotation-32416-3quote:Op zondag 7 november 2021 19:29 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug, dan was er geen goedkeuring voor overname gekomen. Maar ik snap wat je bedoelt.
Het is een verdienmodel wat ze daar handteren.quote:Op zondag 7 november 2021 18:49 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Wat is dan het negatieve/slechte waarom je er niet aan zou moeten beginnen?
Iets specifieks wat mijn post onderschrijft of tegenspreekt?quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:47 schreef NB1983EM het volgende:
[..]
https://www.platform-inve(...)/#annotation-32416-3
Dat de NCOI groep ongeveer alle thuisonderwijs instelling in beheer heeft.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:34 schreef baskick het volgende:
[..]
Iets specifieks wat mijn post onderschrijft of tegenspreekt?
Dat klinkt wel dramatisch ja.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:53 schreef NB1983EM het volgende:
[..]
Het is een verdienmodel wat ze daar handteren.
Elke herkansing die je moet doen kost jouw geld.
Je krijgt les van docent A. Deze legt de stof uit. Behandeld de opdracht module. Je werkt de opdracht volgens de criteria uit en zoals de docent dat heeft uitgelegd. Docent B beoordeeld en keurt alles af. Er is dan geen communicatie mogelijk met docent B. Je moet dan weer terug naar docent A. Die vind de feedback van de docent B onbegrijpelijk.
Dus dan kan je gaan herkansen. Kosten zijn dan voor jezelf.
Mijn werkgever zal nooit meer met NCOI gaan samenwerken. Opleiding die ik deed was een incompany. Dus ik heb het geluk dat mijn werkgever alle kosten op zich neemt. Maar ze hebben spijt ooit met hun in zee te zijn gegaan.
Wij zijn met 13 studenten begonnen aan de HBO-V. 3 zijn er in tussentijd gestopt. 3 waar onder ik zelf zijn nog bezig met de eindscriptie. Al meerdere pogingen gedaan en elke keer krijg je andere feedback en steeds weer op andere punten. Docenten zijn het niet eens met elkaar over de geleverde feedback.
Eén en al drama.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |