quote:Op zondag 7 november 2021 10:40 schreef Haags het volgende:
[..]
O
[..]
Omdat een persoon die in een ziekenhuisbed richting IC gerolt wordt waarschijnlijk te luguber was. Dan maar iets wat minder ongeluk veroorzaakt.
Dit is toch gewoon satirequote:
quote:Op zondag 7 november 2021 10:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat het minder makkelijk na te maken is?
Namaken en luguber kan allemaal, maar dingen waarvoor je die code niet nodig hebt, slaat als een tang op een varken. Doe dan iemand die een hapje zit te eten, in de bioscoop of nu op een loopband staat, maar activiteiten in de buitenlucht.... in mijn ogen slaat het gewoon nergens op.quote:Op zondag 7 november 2021 10:40 schreef Haags het volgende:
[..]
O
[..]
Omdat een persoon die in een ziekenhuisbed richting IC gerolt wordt waarschijnlijk te luguber was. Dan maar iets wat minder ongeluk veroorzaakt.
Ja, maar het is doorgaans leuker wanneer satire kritisch is op de misstappen van de regering in plaats van als een soort propagandakanaal te dienen.quote:
Ik kan me herinneren dat ze een tijdje geleden bij Dit was het Nieuws zaten en een soortgelijke boodschap hadden. Snap het op zich ook wel, aangezien zij direct in hun inkomen geraakt worden als het weer dicht moet, dan zul je snel de neiging hebben mee te gaan.quote:Op zondag 7 november 2021 10:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar het is doorgaans leuker wanneer satire kritisch is op de misstappen van de regering in plaats van als een soort propagandakanaal te dienen.
Ah, ik heb de uitzending niet gezien. Zou kunnen dat het sarcastisch is, dan is het inderdaad al een stuk grappiger.quote:Op zondag 7 november 2021 10:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik proef trouwens hier veel sarcasme in en geen propaganda. Dat we de pandemie wel gaan bedwingen met de QR code, dat dat het magische middel is. Dit is redelijk in lijn met hoe ze normaal zijn.
Dat ook, maar we zullen dan ook gezonder gaan eten dan ongezond, meer moeten afslanken.quote:Op zondag 7 november 2021 00:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
o.a. IC bedden regelen, iets met ventilatie, stimuleren om dingen buiten te doen, afstand houden verplichten
Ook al zou dat zo zijn. Studies en recentelijk weer een uit de UK tonen aan dat gevaccineerde veel minder uitstoten en bijna niet ziek worden. De ic opnames zijn dan ook bijna niet terug te verwijzen op mensen die een vaccin hebben gehad.quote:Op zondag 7 november 2021 09:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
In de UK zijn in de besmettingscijfers gevaccineerden oververtegenwoordigd. Iedereen besmet iedereen, de gevaccineerde die het in een venue oploopt, of de geteste ongevaccineerde komen elkaar wel weer buiten die venues tegen. Als 2% van de besmettingen in QR gelegenheden wordt opgelopen is het veel. Als je dan 10% van de bevolking uit sluit heeft dat 0.2% effect. Puur vanwege het uitsluiten want de verschillen in besmettelijkheid zijn niet zo groot.
Dus ja effectief discriminatie want het is hoogstens op de marge.
[..]
Naja de test capaciteit.. Je kan je afvragen of die niet ridicuul groot moet worden en of die in verhouding staat tot de vangst.
Wat dramatisch. Mijn kind weet niet anders dan dat er een virus rondwaart, maar zijn leven is daar echt niet minder om. Kinderen onder de 5 hebben het allemaal niet zo door en zijn even gelukkig in een speeltuintje om de hoek.quote:
Zo slecht is het hier echt niet. In veel landen zijn de regels of strenger of de zorg is meer overbelast dan hier.quote:Op zondag 7 november 2021 11:01 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in andere landen? Of lopen we alleen in Nederland zo te kutten?
Dat is dus strafbaar.quote:Op zondag 7 november 2021 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En intussen zat ik lekker in een voetbalkantine zonder mondkapjes, QR en afstand houden. En het zal niet de enige kantine zijn geweest gistermiddag. We doen het samen!
Ook prima. Heeft m.i. meer zin dan niet-werkende mondlapjes (verkeerd) dragen.quote:Op zondag 7 november 2021 11:04 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat ook, maar we zullen dan ook gezonder gaan eten dan ongezond, meer moeten afslanken.
Kijk aan.quote:
En zelfs al zou het zo zijn, het is dan hooguit een overtreding. Dat is iets anders dan strafbaar.quote:Op zondag 7 november 2021 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kijk aan.
En het feit dat veel mensen deze 'brave burger' mentaliteit hebben zonder even voor zichzelf na te willen denken en zich af te vragen of het daadwerkelijk gerechtvaardigd is dat de overheid dit nu als "strafbaar" betiteld, is in mijn ogen een deel van het probleem.
Maar ik ben gek dat ik het vreemd vind dat al die landen universeel synchroon collectivistisch doen en de rechten van het individu uiyhollen...quote:Op zondag 7 november 2021 10:09 schreef Confetti het volgende:
Waarom zouden gevaccineerden het groene vinkje ten alle tijde mogen behouden? Het gaat toch om de medische feiten? Althans, dat is wat ik altijd hoor als tieners gedwongen een spuitje krijgen. Als de 'experts' zeggen dat een derde prik nodig is dan moet je die maar gaan halen. Geen zin in hebben, het wel 'genoeg' vinden zijn geen redenen. Zo hebben we immers ongevaccineerden al buitengesloten.
In Engeland gaat het vinkje er al af voor reizen binnenkort: https://www.dailymail.co.(...)travel-fail-jab.html
Stroop je mouwen maar weer op. Wat moet, dat moet..
Zit ook wel een hoop "afkijken" bij imo. Landen doen mondkapje, dus krijg je artikelen of wij dat ook niet moeten want ja anderen doen het ook. Landje y doet QR code op het werk en (al dan niet bij toeval) gaat het daar net op dat moment goed, dus experts gaan bedelen om eenzelfde maatregel, etc.quote:Op zondag 7 november 2021 11:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar ik ben gek dat ik het vreemd vind dat al die landen universeel synchroon collectivistisch doen en de rechten van het individu uiyhollen...
Overtredingen zijn ook strafbare feitenquote:Op zondag 7 november 2021 11:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
En zelfs al zou het zo zijn, het is dan hooguit een overtreding. Dat is iets anders dan strafbaar.
Ik had het eigenlijk logischer gevonden om dan de laatst ingetrokken maatregel (de 1,5 meter dus) weer in te voeren, maar ja... Ik vermoed dat men dat als een nog groter gezichtsverlies zou beschouwen.quote:Op zondag 7 november 2021 11:25 schreef leolinedance het volgende:
Wel weer een volgende megafaal om mondlapjes belangrijker te achten dan afstand houden. Krijg je niet verzonnen toch
Ja natuurlijk zou dat logischer zijn. Of verplicht afstand houden én mondlapjes. Of afstand houden en advies mondlapjes. Maar zoals het nu is slaat nergens op.quote:Op zondag 7 november 2021 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk logischer gevonden om dan de laatst ingetrokken maatregel (de 1,5 meter dus) weer in te voeren, maar ja... Ik vermoed dat men dat als een nog groter gezichtsverlies zou beschouwen.
Er worden meer cases gerapporteerd bij gevaccineerden en per case is weliswaar minder ziekenhuisopname van +- 60-70% maar dat wordt dus enigszins te niet gedaan door hogere prevalentie onder gevaccineerden.quote:Op zondag 7 november 2021 11:09 schreef Velgje het volgende:
[..]
Ook al zou dat zo zijn. Studies en recentelijk weer een uit de UK tonen aan dat gevaccineerde veel minder uitstoten en bijna niet ziek worden. De ic opnames zijn dan ook bijna niet terug te verwijzen op mensen die een vaccin hebben gehad.
Afgezien van de plekken waar het vergunningstechnisch kan worden afgedwongen, zou dat veel effect gehad hebben denk je?quote:Op zondag 7 november 2021 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk logischer gevonden om dan de laatst ingetrokken maatregel (de 1,5 meter dus) weer in te voeren, maar ja... Ik vermoed dat men dat als een nog groter gezichtsverlies zou beschouwen.
Een belangrijker vraag is waarom ze denken dat wegwerpmaskertjes nog een zinnige virusremmer zijn bij 85+ procent vaccinatiegraad.quote:Op zondag 7 november 2021 11:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zou dat logischer zijn. Of verplicht afstand houden én mondlapjes. Of afstand houden en advies mondlapjes. Maar zoals het nu is slaat nergens op.
Of zouden ze écht denken dat mondlapjes belangrijker zijn dan afstand houden![]()
Nee, maar dat hebben de mondkapjes ook niet. Het gaat allang niet meer alleen om virusbestijding toch?quote:Op zondag 7 november 2021 11:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Afgezien van de plekken waar het vergunningstechnisch kan worden afgedwongen, zou dat veel effect gehad hebben denk je?
Maar dan kan je kroeg weer dicht toch, zonder now regeling...quote:Op zondag 7 november 2021 11:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Anderhalve meter verplichten heeft financiėle gevolgen. Dan is er minder capaciteit voor restaurants, theaters, bioscopen, evenementen etc. En dan moet er dus eigenlijk weer steunpakketten worden opgetuigd om de ondernemers te helpen die hier de dupe van worden.quote:Op zondag 7 november 2021 11:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zou dat logischer zijn. Of verplicht afstand houden én mondlapjes. Of afstand houden en advies mondlapjes. Maar zoals het nu is slaat nergens op.
Of zouden ze écht denken dat mondlapjes belangrijker zijn dan afstand houden![]()
Ik weet niet op welk forum jij post maar de meningen over veel van die maatregelen zijn wel wat diverser en worden wel wat radicaler gevoeld ook dat het mij niet logisch lijkt dat je geen afwijkende meningen afziet aan het beleid.quote:Op zondag 7 november 2021 11:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zit ook wel een hoop "afkijken" bij imo. Landen doen mondkapje, dus krijg je artikelen of wij dat ook niet moeten want ja anderen doen het ook. Landje y doet QR code op het werk en (al dan niet bij toeval) gaat het daar net op dat moment goed, dus experts gaan bedelen om eenzelfde maatregel, etc.
Het is gewoon een makkelijker in te voeren maatregel.quote:Op zondag 7 november 2021 11:25 schreef leolinedance het volgende:
Wel weer een volgende megafaal om mondlapjes belangrijker te achten dan afstand houden. Krijg je niet verzonnen toch
Ahja slim, een paar euro besparen maar dan straks een paar miljoen wegpissen met een echte lock down.quote:Op zondag 7 november 2021 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Anderhalve meter verplichten heeft financiėle gevolgen. Dan is er minder capaciteit voor restaurants, theaters, bioscopen, evenementen etc. En dan moet er dus eigenlijk weer steunpakketten worden opgetuigd om de ondernemers te helpen die hier de dupe van worden.
Dat is de reden dat afstand houden alleen een advies is en geen verplichting.
Er wordt een avondklok, lockdown en QR systeem opgezet maar dit zou te moeilijk zijn?quote:Op zondag 7 november 2021 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is gewoon een makkelijker in te voeren maatregel.
Precies. Daarom willen ze ook die QR-code breder uitrollen. En is in het verleden de avondklok ingevoerd. Dit zijn allemaal makkelijke en goedkope maatregelen voor de regering en dat maakt ze aantrekkelijker dan dingen die beter werken.quote:Op zondag 7 november 2021 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is gewoon een makkelijker in te voeren maatregel.
Kortom faalbeleid.quote:Op zondag 7 november 2021 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Daarom willen ze ook die QR-code breder uitrollen. En is in het verleden de avondklok ingevoerd. Dit zijn allemaal makkelijke en goedkope maatregelen voor de regering en dat maakt ze aantrekkelijker dan dingen die beter werken.
Dat is wat je krijgt als je continu hoopt dat het best-case scenario uitkomt. Zachte heelmeesters enzo.quote:Op zondag 7 november 2021 11:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ahja slim, een paar euro besparen maar dan straks een paar miljoen wegpissen met een echte lock down.
Dat zal blijken de komende weken. Ik denk dat men ook wel weet dat deze maatregelen weinig zullen doen aan het serieus terugdringen van besmettingen en opnames. Ik had graag gezien dat ze eens een keer met de botte bijl hadden gewerkt bij de minste of geringste opleving van het virus, gewoon om eens te zien wat dat voor effect heeft. Helaas is het hier altijd “we kijken het nog even aan..” waardoor het al met al een stuk langer duurt (denk ik). Als je eind deze maand weer met extremere maatregelen te maken krijgt zit je er zo weer 3 maanden aan vastquote:
Daar mag je best op hopen. Wat je op dit moment vooral ziet is dat er geen visie achter zit. Er zijn telkens routekaarten gemaakt, die op het moment dat ze gemaakt waren alweer verouderd waren. Een duidelijke lijn wanneer wat gaat gebeuren en daar ook aan houden zou veel verschil maken.quote:Op zondag 7 november 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is wat je krijgt als je continu hoopt dat het best-case scenario uitkomt. Zachte heelmeesters enzo.
Je mag er best op hopen, maar het is een beetje jammer als keer op keer blijkt dat er niks is voorbereid voor het geval dat het niet uitkomt.quote:Op zondag 7 november 2021 11:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar mag je best op hopen. Wat je op dit moment vooral ziet is dat er geen visie achter zit. Er zijn telkens routekaarten gemaakt, die op het moment dat ze gemaakt waren alweer verouderd waren. Een duidelijke lijn wanneer wat gaat gebeuren en daar ook aan houden zou veel verschil maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |