Ik blijf erbij dat Patty Brard een betere keuze was ipv Gordon, die vrouw zat al in de fucking jury van 2009 en kan toch ook die zelfde ‘harde’ commentaren leveren als Gordon. Zou het van haar zelfs geloven/eerder aannemen aangezien ze een vrouw van kleur is met meide groep ervaring.quote:Op zondag 21 november 2021 13:16 schreef bogtrotter het volgende:
Verder: met een jury die uit vijf witte mensen bestaat, denk ik dat bepaalde denkpatronen ook gewoon bevestigd zijn gebleven. Ik geloof gerust dat die alle vijf "diversiteit" leuk hadden gevonden, en beschuldig hen er ook niet van om dat bewust tegen te houden. Ik denk dat het probleem sowieso al bij de "audities" is begonnen, én bij het selectieproces dat bepaald heeft wie er naar de audities mocht komen. Maar als je toch zomaar vier willekeurige celebs die niks met K3 te maken hebben uitkiest als jury, dan kon daar gerust iemand bijzitten met een andere kleur.
Maar goed, ik weet ook goed genoeg dat Gert Verhulst alleen witte mensen kent.
Hahaha maar echtquote:Op zondag 21 november 2021 13:41 schreef Maartel het volgende:
Blijf bijzonder en verwarrend vinden hoe ze Julia en Amy ongeveer even hard lijken te pushen/hypen.
Beetje WIDM-seizoen met 'zijn er dit jaar 2 mollen??' vibes
Na deze week begrijp ik Julia eindelijk wel. Ik vond haar qua energie het meeste matchen met de twee anderen tijdens haar optreden. Vooral gelijkwaardige mimiek en een leuke interactie met de camera vallen me daarbij heel hard op. Fonkelende pretoogjes, plezier op het podium. Ik heb al vaak gezegd dat Hanne daar écht verrassend goed in is geworden, maar Julia staat er mooi naast en moet, zo vond ik althans, er niet voor onderdoen. Ook Diede scoort op dat vlak voor mij, ze heeft als performer duidelijk genoeg ervaring om de tekst te verkopen. Zij is duidelijk jonger en iets kleiner, maar dat stoort mij niet. Julia is ook jonger, maar zoals ze zelf aangeeft, is wel opvallend vrouwelijk.quote:Op zondag 21 november 2021 13:41 schreef Maartel het volgende:
Blijf bijzonder en verwarrend vinden hoe ze Julia en Amy ongeveer even hard lijken te pushen/hypen.
Beetje WIDM-seizoen met 'zijn er dit jaar 2 mollen??' vibes
nee, volgende week is het de finale, de week nadien krijgen we pas alle molacties te zienquote:Op zondag 21 november 2021 15:28 schreef Poedelpoes het volgende:
Ja we zullen het zien volgende week. Denk dat er aan alle kanten aangesleuteld/geholpen wordt om de juiste uitkomst te krijgen.
Babette die achter de schermen steeds kandidaten in hun kleedkamers opsluit of schoenen verwisseld. In-ears en microfonen verstopt… 😈quote:Op zondag 21 november 2021 15:41 schreef bogtrotter het volgende:
[..]
nee, volgende week is het de finale, de week nadien krijgen we pas alle molacties te zien
quote:Op zondag 21 november 2021 16:13 schreef Poedelpoes het volgende:
[..]
Babette die achter de schermen steeds kandidaten in hun kleedkamers opsluit of schoenen verwisseld. In-ears en microfonen verstopt… 😈
Op RTL toch? Lekker SBS trollenquote:Op zondag 21 november 2021 19:49 schreef NailQueen het volgende:
Helaas wordt er in de nederlandse media al gespoilerd dat de jongens eruit zijn. Dus nu kan ik dit topic weer volgen. Op youtube maar even de optredens bekeken. Julia springt er voor mij het beste uit.
Precies. Ik geloof gewoon niet dat er niet meer passende kandidaten van kleur bij zaten in de voorselectie. En inderdaad is de show is gewoon totaal wit in opzet en cast/crew. Ook werden middelmatig presterende witte kandidaten in de audities verkozen boven kandidaten van kleur die nog onzeker klonken. Waarom hebben Laura en Marijse geen kans gekregen? Volgens Anja van Mensel omdat het 'grote publiek zo gekozen zou hebben'. Maar ook dat publiek was zorgvuldig gecast, en waarschijnlijk geen kloppende afspiegeling van de samenleving. Dus dat is een argument dat gewoon niet opgaat.quote:Op zondag 21 november 2021 13:16 schreef bogtrotter het volgende:
Verder: met een jury die uit vijf witte mensen bestaat, denk ik dat bepaalde denkpatronen ook gewoon bevestigd zijn gebleven. Ik geloof gerust dat die alle vijf "diversiteit" leuk hadden gevonden, en beschuldig hen er ook niet van om dat bewust tegen te houden. Ik denk dat het probleem sowieso al bij de "audities" is begonnen, én bij het selectieproces dat bepaald heeft wie er naar de audities mocht komen. Maar als je toch zomaar vier willekeurige celebs die niks met K3 te maken hebben uitkiest als jury, dan kon daar gerust iemand bijzitten met een andere kleur.
Maar goed, ik weet ook goed genoeg dat Gert Verhulst alleen witte mensen kent.
Helemaal mee eens, Marijse en Laura hadden naar mijn mening best wel kunnen groeien. Kan heel goed een onbewuste bias zijn: “we hebben Chanel al om onze diversity quota te vullen” terwijl er wel 6 of meer witte blonde meisjes in de top 10 zitten. Make it make sense. De verhoudingen waren al scheef vanaf het begin; ja dan krijg je ook een scheve uitkomst.quote:Op maandag 22 november 2021 11:36 schreef TeddyOliver het volgende:
[..]
Precies. Ik geloof gewoon niet dat er niet meer passende kandidaten van kleur bij zaten in de voorselectie. En inderdaad is de show is gewoon totaal wit in opzet en cast/crew. Ook werden middelmatig presterende witte kandidaten in de audities verkozen boven kandidaten van kleur die nog onzeker klonken. Waarom hebben Laura en Marijse geen kans gekregen? Volgens Anja van Mensel omdat het 'grote publiek zo gekozen zou hebben'. Maar ook dat publiek was zorgvuldig gecast, en waarschijnlijk geen kloppende afspiegeling van de samenleving. Dus dat is een argument dat gewoon niet opgaat.
Dat hoef je al vanaf het begin niet toch?quote:Op maandag 22 november 2021 15:11 schreef Poedelpoes het volgende:
Ben wel heel blij dat we deze week niet meer hoeven te kutten met vpn en de vtm app!!! 🙏🏾
Eergisteren moest het wel met vpn 💀quote:Op maandag 22 november 2021 15:36 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat hoef je al vanaf het begin niet toch?
Ik herinnerde me ineens dit meisje:quote:Op maandag 22 november 2021 11:36 schreef TeddyOliver het volgende:
[..]
Precies. Ik geloof gewoon niet dat er niet meer passende kandidaten van kleur bij zaten in de voorselectie. En inderdaad is de show is gewoon totaal wit in opzet en cast/crew. Ook werden middelmatig presterende witte kandidaten in de audities verkozen boven kandidaten van kleur die nog onzeker klonken. Waarom hebben Laura en Marijse geen kans gekregen? Volgens Anja van Mensel omdat het 'grote publiek zo gekozen zou hebben'. Maar ook dat publiek was zorgvuldig gecast, en waarschijnlijk geen kloppende afspiegeling van de samenleving. Dus dat is een argument dat gewoon niet opgaat.
Wat een schatje. Qua zangstem had ze prima bij de live audities gepast.quote:
JAAA ZIJ dat snapte ik ook niet, zo schattig. Zou ze afgewezen zijn omdat Hanne, Marthe en Marie-Henriette niet klonk? Dat zou wel een rare reden zijn…quote:Op maandag 22 november 2021 18:40 schreef Melissa97 het volgende:
[..]
Ik herinnerde me ineens dit meisje:
[..]
Wat een schatje. Qua zangstem had ze prima bij de live audities gepast.
hieroquote:Op maandag 22 november 2021 21:16 schreef bogtrotter het volgende:
Heeft er eigenlijk nog iemand een "rangschikking" van de audities? 't Is te zeggen: hoeveel punten iedere kandidaat kreeg en of die kandidaten nadien al dan niet gered zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |