abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202686688
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, de antivaxxers smullen...
Zegt veel over hun karakter....
in de hoop dat sommige mensen hun kop eens uit het zand halen. waarschijnlijk wishful thinking.
Plaats hier uw advertentie
pi_202686735
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 18:22 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
in de hoop dat sommige mensen hun kop eens uit het zand halen. waarschijnlijk wishful thinking.
Nee, iedereen kan zien dat vaccineren werkt. Ook jij.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_202688851
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 18:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, iedereen kan zien dat vaccineren werkt. Ook jij.
vandaar weer die maatregelen.
Plaats hier uw advertentie
pi_202690308
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
vandaar weer die maatregelen.
Omdat we te laat zijn met vaccineren
pi_202692120
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 december 2021 17:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, leuke draai. Jij bent toch echt degene die hier voor schut staat. Je bent dit topic begonnen met een link naar een artikel waarin wordt gesteld dat het in Portugal zo goed gaat met weinig cases per dag, weinig stergevallen en weinig ziekenhuisopnames. De pandemie in Portugal was over. En dit allemaal dankzij vaccinatie.

En wat zien we nu in Portugal? Sterke toename van de cases, sterke toename van de stergevallen en een sterke toename van de ziekenhuisopnames. Het gaat nu slechter dan toen het land op een vaccinatiegraad van 50% zat, dat is toch apart met zulke fantastisch werkende vaccins en boosters.
_O_

Mooi altijd dit soort topics. TT mag wel aangepast worden naar "voor de vaxxers, Portugal".
pi_202692572
Misschien moeten media eens stoppen met propaganda en eens eens genuanceerd verhaal vertellen. Het Wonder van Portugal is nu weer koren op de molen van critici. En terecht wat mij betreft om eerdergenoemde reden. Ze doen het zichzelf aan en ondermijnen misschien zelfs op deze manier draagvlak. Ook deze keuzes hebben consequenties.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_202692809
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:01 schreef Akkerdjie het volgende:
Misschien moeten media eens stoppen met propaganda en eens eens genuanceerd verhaal vertellen. Het Wonder van Portugal is nu weer koren op de molen van critici. En terecht wat mij betreft om eerdergenoemde reden. Ze doen het zichzelf aan en ondermijnen misschien zelfs op deze manier draagvlak. Ook deze keuzes hebben consequenties.
Dat zou leuk zijn, maar dat gaan ze niet doen. Dat zag je ook nu wel weer met die vragen van de NOS. Vooraf geoefend met clown Rutte.
pi_202694648
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 december 2021 21:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
_O_

Mooi altijd dit soort topics. TT mag wel aangepast worden naar "voor de vaxxers, Portugal".
Nee hoor, deze thread laat heel mooi zien hoe antivaxxers alles verdraaien.
Puur uit angst voor een prikje...
pi_202694825
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:01 schreef Akkerdjie het volgende:
Nee, Portugal is de nachtmerrie voor antivaxxers, de cijfers blijven cdaar vooralsnog laag.
Omikron brengt daar mogelijk verandering in omdat die opgebouwde immuniteit weet te omzeilen.
Maar de propaganda komt vooral van antivaxxers, die hartvochtig proberen vol te houden dat het vaccin levensgevaarlijk is en niets doet...
pi_202694979
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Portugal is de nachtmerrie voor antivaxxers, de cijfers blijven cdaar vooralsnog laag.
Omikron brengt daar mogelijk verandering in omdat die opgebouwde immuniteit weet te omzeilen.
Maar de propaganda komt vooral van antivaxxers, die hartvochtig proberen vol te houden dat het vaccin levensgevaarlijk is en niets doet...
Niet van het punt afwijken, beide kampen hebben overduidelijk hun propaganda. En het Wonder van Portugal was er een uit het vaccinatiekamp. Daar gaat dit topic over.

Ik blijf erbij: nuance is belangrijk (zelfs jij stelt een en ander met de tijd wat bij merk ik) en een foto nemen in de tijd en "overwinning verklaren" (Wonder van Portugal!) is gewoon erg dom en kan wat mij betreft propaganda genoemd worden. En ja, dat geldt voor beide kanten.
pi_202697490
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:27 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Niet van het punt afwijken, beide kampen hebben overduidelijk hun propaganda. En het Wonder van Portugal was er een uit het vaccinatiekamp. Daar gaat dit topic over.

Ik blijf erbij: nuance is belangrijk (zelfs jij stelt een en ander met de tijd wat bij merk ik) en een foto nemen in de tijd en "overwinning verklaren" (Wonder van Portugal!) is gewoon erg dom en kan wat mij betreft propaganda genoemd worden. En ja, dat geldt voor beide kanten.
Het topic is geslaagd in zijn opzet, antivaxxers onder de huid zitten.
En dat al meer dan een maand.
pi_202697679
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dat al meer dan een maand.
Als jij dat idee hebt. Ook best handig dat ik nu weet dat ik je niet zo serieus meer hoef te nemen.

Voor mij was het weer een case study met helaas weer voorspelbaar resultaat.
pi_202697991
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:17 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Als jij dat idee hebt. Ook best handig dat ik nu weet dat ik je niet zo serieus meer hoef te nemen.

Voor mij was het weer een case study met helaas weer voorspelbaar resultaat.
Ik ben wel gewend dat antivaxxers mij niet serieus nemen.
  zondag 19 december 2021 @ 10:06:08 #264
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202698128
Nauwelijks meer dodelijke slachtoffers, geen overbelasting van de zorg meer, wat een gruwel daar in Portugal.
  zondag 19 december 2021 @ 10:16:28 #265
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_202698267
Ik geloof het allemaal direct.
Straks als ik ga slapen doe ik een mondmasker aan, ik wil jullie helpen.
Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
pi_202699505
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Keuzes hebben consequenties.
Of hoe die domme lege dooddoener veel te vaak ingezet wordt.
pi_202723802
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, de antivaxxers smullen...
Zegt veel over hun karakter....
Jouw enige bijdrage in dit topic is dat je laat zien dat vaxxers met oogkleppen en wij-zij-denken net net zo vermoeiend zijn als anti-vaxxers met deze zelfde gebreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2021 20:01:49 ]
pi_202724505
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2021 20:01 schreef 2thmx het volgende:

[..]
Jouw enige bijdrage in dit topic is dat je laat zien dat vaxxers met oogkleppen en wij-zij-denken net net zo vermoeiend zijn als anti-vaxxers met deze zelfde gebreken.
Uiteraard vinden antivaxxers mij vermoeiend...
pi_202725351
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 20:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Uiteraard vinden antivaxxers mij vermoeiend...
QED.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2021 21:04:38 ]
pi_202736951
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:30 schreef Wantie het volgende:
Trollen dus.
pi_202736960
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 09:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoeft ook niet, dat doet de regering wel voor ze.
pi_202745762
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:16 schreef MylittleTony het volgende:

[..]
Hoeft ook niet, dat doet de regering wel voor ze.
De regering zet in op het mRNA vaccin, daar zit het probleem. De bescherming in Portugal is tijdelijk. Kijk over een half jaar, dan is de situatie heel anders.

Oorzaak is het type vaccin, een mRNA vaccin (Pfizer) verlies zijn werking, daardoor moet je telkens weer vaccineren en heeft het virus kans om weer te muteren.

Een niet-replicerende virale vector vaccin (Novavax) heeft dit nadeel niet, het lichaam is alert, de werking van het vaccin wordt in de loop van de tijd versterkt, dan heeft het virus geen kans om te muteren.

Met andere woorden, een mRNA vaccin is geen goed vaccin om het virus uit te roeien. Dat kan tientallen jaren duren. Aan dit vaccin zit een goed verdienmodel vast. Dat weet het OMT ook heel goed, zij hebben er veel financiële voordelen van, het OMT adviseert de regering, de regering neemt de de adviezen klakkeloos over.
pi_202745988
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:26 schreef Met_minder_meer het volgende:

[..]

Met andere woorden, een mRNA vaccin is geen goed vaccin om het virus uit te roeien.
Ik kan me vergissen, maar is dit niet sowieso onbegonnen werk? Het is begonnen bij een persoon, waarvan we niet eens meer hebben kunnen achterhalen wie het was. Dus het lijkt mij dat dat zo weer zou kunnen gebeuren. Zelfs als je echt iedereen zou vaccineren (wat niet eens haalbaar is), dan nog zit je met een dierlijk reservoir.
pi_202748295
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:26 schreef Met_minder_meer het volgende:

[..]
De regering zet in op het mRNA vaccin, daar zit het probleem. De bescherming in Portugal is tijdelijk. Kijk over een half jaar, dan is de situatie heel anders.

Oorzaak is het type vaccin, een mRNA vaccin (Pfizer) verlies zijn werking, daardoor moet je telkens weer vaccineren en heeft het virus kans om weer te muteren.
Onzin, we hebben verschillende typen vaccins, allemaal hebben ze ongeveer dezelfde werking tegen covid.
Daarnaast zijn de dominante mutaties ontstaan in landen met een heel lage vaccinatiegraad.
Beetje raar om het vaccin de schuld te geven van mutaties.
Als je het virus wilt uitroeien met een vaccin zul je in een kort tijdsbestek de totale wereldbevolking moeten inenten.

quote:
Een niet-replicerende virale vector vaccin (Novavax) heeft dit nadeel niet, het lichaam is alert, de werking van het vaccin wordt in de loop van de tijd versterkt, dan heeft het virus geen kans om te muteren.
Ook onzin.
Novavax is een sub-unit eiwitvaccin.
Net als bij de mRNA en vectorvaccins die we al hebben richt de immuniteit zich op het spike eiwit.

quote:
Met andere woorden, een mRNA vaccin is geen goed vaccin om het virus uit te roeien. Dat kan tientallen jaren duren.
Ook onzin.
Het virus is niet uit te roeien, omdat het een zoonose betreft en omdat je niet in korte tijd de totale wereldbevolking kunt vaccineren.

quote:
Aan dit vaccin zit een goed verdienmodel vast. Dat weet het OMT ook heel goed, zij hebben er veel financiële voordelen van, het OMT adviseert de regering, de regering neemt de de adviezen klakkeloos over.
Ja, tuurlijk.
Beschuldig het omt maar van financieel gewin in deze crisis...

En de regering neemt adviezen niet klakkeloos over.
Regelmatig heeft het kabinet beslissingen genomen die tegen het advies in gingen.
Daarnaast gaat het omt niet over welk vaccin we gebruiken.

Anyway, wat novavax betreft: het is een vaccin gebaseerd op een geconstrueerd spike eiwit.
Van het Wuhan virus.
We zitten nu bij Omikron.
Het is afwachten in hoeverre dit vaccin überhaupt nog bescherming biedt.
Dit vaccin is 2 jaar te laat.
En jij hebt daar hogere verwachtingen van dan van een mRNA vaccin, terwijl beide immuniteit op de spike genereren en de mRNA vaccins in ieder geval klaar waren toen we nog met Wuhan aan het knokken waren...
pi_202748979
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:15 schreef mcmlxiv het volgende:
Portugal is terug van pandemie naar endemie. 98% gevaccineerden, zo ongeveer 100% boven de 65 gevaccineerd.

https://www.traveldailyme(...)pandemic-to-endemic/

Kortom het zoveelste bewijs dat anti-vaxxers ons in de shit laten zitten.

Go Portugal!

This didn't age well...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')