Heerlijk dat trage van DS1 juist.quote:Op vrijdag 5 november 2021 21:14 schreef Gutanoth het volgende:
Het lijkt wel alsof de combat met elke souls game trager wordt. Als je zwaardje zo zwaar is, neem dan een ander zwaard
Als deze game dark souls 4 had geheten had niemand raar opgekeken.quote:Op vrijdag 5 november 2021 23:53 schreef Marsenal het volgende:
Instabuy
Ik zag wat rumoer dat mensen het wel heel erg op op dark souls vinden lijken maar ik was juist bang dat ze er nog meer afstand van zouden nemen.
Dat is altijd al de afweging geweest, of je neemt een snel compact zwaard/dolk met minder damage of je neemt een halve boomstam als wapen die weliswaar traag is maar wel meteen de meeste enemies verpletterd. Dat maakt het juist tof, beetje kutten met verschillende builds.quote:Op vrijdag 5 november 2021 21:14 schreef Gutanoth het volgende:
Het lijkt wel alsof de combat met elke souls game trager wordt. Als je zwaardje zo zwaar is, neem dan een ander zwaard
Ik snap dat die game qua lore e.d. echt aan zijn einde kwam, maar vanaf hier beschouw ik Elden Ring gewoon als DS4quote:Op zaterdag 6 november 2021 10:04 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Als deze game dark souls 4 had geheten had niemand raar opgekeken.
Wat helemaal niet erg is overigens.
Fatroll-shamingquote:Op vrijdag 5 november 2021 21:14 schreef Gutanoth het volgende:
Vond ik een grote tekortkoming van Dark Souls. Ik heb niets tegen moeilijkheid, maar als ik dan elke keer progress kwijt ben en ik moet weer een heel stuk lopen om dat te herstellen is dat niet zo mijn ding.quote:
Ieder z’n ding.quote:Op zondag 7 november 2021 12:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Vond ik een grote tekortkoming van Dark Souls. Ik heb niets tegen moeilijkheid, maar als ik dan elke keer progress kwijt ben en ik moet weer een heel stuk lopen om dat te herstellen is dat niet zo mijn ding.
Als er een eenvoudige quicksave functie in zat had ik de DS games waarschijnlijk helemaal kapot gespeeld
Zeker. En Dark Souls is in principe 'mijn ding' behalve dat kleine gemis. Al geef je mensen gewoon de optie met verschillende moeilijkheidsgraden.quote:
Fair enough, alleen het gebrek aan quicksave is juist zo'n belangrijke gameplay-mechanic, dat maakt voor mij dark souls zo uitdagend en uniek.quote:Op zondag 7 november 2021 12:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Zeker. En Dark Souls is in principe 'mijn ding' behalve dat kleine gemis. Al geef je mensen gewoon de optie met verschillende moeilijkheidsgraden.
Dat begrijp ik! Daarom vind ik het jammer dat ze niet gewoon een optie hebben gehad, zoals gezegd met verschillende moeilijkheidsgraden, waarbij zowel de casual als de hardcore player van de game kan genieten.quote:Op zondag 7 november 2021 13:04 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Fair enough, alleen het gebrek aan quicksave is juist zo'n belangrijke gameplay-mechanic, dat maakt voor mij dark souls zo uitdagend en uniek.
Tuurlijk, ieder z'n ding. Op de pc komt er ook vanzelf weer een mod die je helpt daarmee. Echter, bij dark souls zijn de levels wel echt ontworpen met de moeilijkheidsgraad en gebrek aan save-mechanic in gedachtenquote:Op zondag 7 november 2021 13:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat begrijp ik! Daarom vind ik het jammer dat ze niet gewoon een optie hebben gehad, zoals gezegd met verschillende moeilijkheidsgraden, waarbij zowel de casual als de hardcore player van de game kan genieten.
Ik ben met andere games ook hardcore, alleen niet met single player rpg's achtige games
Onmogelijk. From Software zou zichzelf daarmee de das omdoen.quote:Op zondag 7 november 2021 13:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat begrijp ik! Daarom vind ik het jammer dat ze niet gewoon een optie hebben gehad, zoals gezegd met verschillende moeilijkheidsgraden, waarbij zowel de casual als de hardcore player van de game kan genieten.
Hoe? Door meer mensen een compleet vrijblijvende optie te geven om het spel op een "eenvoudigere" manier door te lopen?quote:Op zondag 7 november 2021 14:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Onmogelijk. From Software zou zichzelf daarmee de das omdoen.
Begrijp en respecteer ikquote:Op zondag 7 november 2021 14:06 schreef 2dope het volgende:
Wat idd één van de meer frustrerende dingen is voor Souls-beginners is vaak opnieuw van de bonfire naar (bijv.) de boss area moeten lopen (want onbekende boss, moeilijk, vaak dood, movesets leren herkennen etc.) en dus iedere keer weer door hordes enemies moeten roeien voor je opnieuw bij de fog gate staat. Ik vond dat bij Nioh nog irritanter trouwens. Zodra je de routes goed kent wordt het makkelijker om gewoon te rushen.
Daarnaast natuurlijk je souls verliezen bij doodgaan en die zien terug te krijgen, maar dat zijn wel echt mechanics die inherent zijn aan de franchise. Er zijn wel mods voor de pc-versie om handmatig te kunnen saven maar dat voelt wel heel fout om op een eerste playthrough te doen. Moeten mensen zelf weten uiteraard, maar Dark Souls blinkt juist zo enorm uit in dat gevoel van voldoening dat je krijgt na een lange lijdensweg.
Maar behalve kunstmatig alles makkelijker maken zijn er in Souls-games zat mogelijkheden om te cheesen. Wat mij betreft in is in online mode spelen al "easy mode" aangezien je dan gewoon andere lui kunt summonen om je te assisteren bij boss battles. Ook kun je in Souls-games vrij eenvoudig grinden tot je overleveld bent, er zijn ontzettend OP magic builds, etc.
[ afbeelding ]
Het is ongeveer hetzelfde als stellen dat Mario Kart een mode moet krijgen voor een wat volwassen publiek door een Carmageddon-achtige optie in te brengen.quote:Op zondag 7 november 2021 15:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Hoe? Door meer mensen een compleet vrijblijvende optie te geven om het spel op een "eenvoudigere" manier door te lopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |