Haha sommige enemies hebben ziekte tracking of halen je zelfs in. Vluchten kan niet meer.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:44 schreef jogy het volgende:
Gister wel weer opgegeten door een paar turbo beren maar verder mijn flasks uitgebreid en geüpgraded. Nog steeds de eerste baas niet gedaan
Ik heb wel dark souls en blood borne gespeeld en ga ook vaak dood hoor.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 21:57 schreef jogy het volgende:
Ik ben echt een noob in spelen op hard mode en dit spel trapt zo hard tegen mijn kont dat de punt van de schoen uit mijn navel komt.
Net lekker bezig geweest dacht ik maar uiteindelijk 3000 verloren door twee keer dood te gaan terwijl het volledig voorkombaar was. En voor een level weinig is dat best veel. ( Level 16 prisoner, nog steeds met beginwapens maar wel een keer geüpgraded met een smithing stone
)
Spullen kopen/vinden met mind stats en die gebruiken denk ik.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:41 schreef 2NutZ het volgende:
Iemand hier die verstand heeft van Elden Ring en mij kan helpen?
Ik heb een vagabond class met vooral dex en strength nu maar gisteren een baas verslagen die mij een special spirit summon gaf, namelijk Banished Knight Oleg.
Deze schijnt heel goed te zijn maar kost 100FP en ik heb geen punten in mind gezet dus ik heb max 68 FP.
Is er een manier om toch die summon te gebruiken? want beetje zonde om allemaal punten in MIND te gooien voor alleen die goeie summon.
Ik heb werkelijk waar nog geen idee of er items zijn die je FP een beetje kunnen verhogen, maar ik zou zelf bij een Dex/Str inderdaad de punten er voorlopig niet voor over hebben. Sommige dingen gaan dan toch een beetje aan je voorbij.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:41 schreef 2NutZ het volgende:
Ik heb een vagabond class met vooral dex en strength nu maar gisteren een baas verslagen die mij een special spirit summon gaf, namelijk Banished Knight Oleg.
Deze schijnt heel goed te zijn maar kost 100FP en ik heb geen punten in mind gezet dus ik heb max 68 FP.
Is er een manier om toch die summon te gebruiken? want beetje zonde om allemaal punten in MIND te gooien voor alleen die goeie summon.
Wat voor wapens doel je dan op?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:55 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar nog geen idee of er items zijn die je FP een beetje kunnen verhogen, maar ik zou zelf bij een Dex/Str inderdaad de punten er voorlopig niet voor over hebben. Sommige dingen gaan dan toch een beetje aan je voorbij.Ach, jij kan toch wel feest vieren met wapens waar ik met m'n Strength cleric niet aan toe komen
In principe kun je bij Dark Souls alle wapens tot endgame gebruiken, met uitzonderingen van zweepjes e.d, dan maak je het jezelf misschien te lastig. Maar verder is alles bruikbaar en ik verwacht met Elden Ring dat dat hetzelfde werkt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:00 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wat voor wapens doel je dan op?
Ik ben ook nog niks tegen gekomen welke (voldoende) FP zou toevoegen zonder daar allerlei waardevolle punten aan te wijden.
Ik gebruik nu vooral voor dex de Bloodhound fang, deze schijn je tot endgame te kunnen gebruiken zelfs.
1 karakter per game. Je kan wel new game doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:36 schreef Sfancta het volgende:
Kan je in deze game characters aanmaken zoals in WoW, of maar eentje?
Oh zo ja klopt maar nu ik meer en meer kijk over Elden ring op bijv. Youtube heb ik wel het idee dat met meer magic het leuker is. Maar goed, voor een eventuele volgende play trough. Heb er nog maar 24 uur in ofzo dus ben nog een noob.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:03 schreef Marsenal het volgende:
[..]
In principe kun je bij Dark Souls alle wapens tot endgame gebruiken, met uitzonderingen van zweepjes e.d, dan maak je het jezelf misschien te lastig. Maar verder is alles bruikbaar en ik verwacht met Elden Ring dat dat hetzelfde werkt.
Ik heb zelf een Str/Faith build en dan zijn er een hele hoop wapens met een Dex requirement van 14 ofzo die ik al niet kan gebruiken, dat bedoel ik dan eigenlijk. Een Str/Dex build kan vrijwel alle non-magic wapens vaak wel gebruiken, dat is altijd wel leuk
Dat lijkt op een zogenoemde quality build waarbij je beide kanten op kan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:59 schreef jogy het volgende:
Sowieso is het beter om een keus te maken tussen Magic of weapons. Ik heb nu een prisoner en die is erg middle of the road dus eigenlijk beide net niet. Denk nu wel aan een nieuw karakter aanmaken en dan volle focus op wapens, HP en kracht.
Je kunt je character achteraf nog aanpassen in the roundtable hold bij de spiegel in 1 vd kamers.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:36 schreef Sfancta het volgende:
Kan je in deze game characters aanmaken zoals in WoW, of maar eentje?
Er zijn talismans die je max FP verhogen, maar ik zou dat er persoonlijk niet voor over hebben (er zijn veel 'zinvollere' Talismans).quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:41 schreef 2NutZ het volgende:
Mja en nee (definieer 'beter'quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:59 schreef jogy het volgende:
Sowieso is het beter om een keus te maken tussen Magic of weapons. Ik heb nu een prisoner en die is erg middle of the road dus eigenlijk beide net niet. Denk nu wel aan een nieuw karakter aanmaken en dan volle focus op wapens, HP en kracht.
Ik denk dat je gelijk hebt ja, wat betreft FP boostende talismans. Kan dan als vagabond denk ik beter meer in dex stoppen wat ik nu vooral gebruik. Wel zonde op zich om die summon niet te gebruiken maar verder gebruik ik weinig FP.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:32 schreef 2dope het volgende:
[..]
Er zijn talismans die je max FP verhogen, maar ik zou dat er persoonlijk niet voor over hebben (er zijn veel 'zinvollere' Talismans).
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Cerulean+Amber+Medallion verhoogt bijv. max FP, daar heb je ook meerdere tiers van (standaard, +1 en +2). Er is nog een andere talisman die FP verhoogt, die krijg je van een zekere generaal maar ik gok dat je die nog niet hebt verslagen.
Na een andere specifieke boss verslagen te hebben krijg je ook de mogelijkheid om te respeccen. Je zou dan kunnen overwegen om je punten te herverdelen en wat minder in str/dex te stoppen en wat meer in min.
Ja ik kende die summon nog niet maar heb 'm net ff opgezocht en schijnbaar is 'ie net zo sterk als de Mimic summon (S-tier, het hoogste). Wel echt een bruikbare summon dus, al moet ik zeggen dat bij de wat latere bosses het vooral ff korstondige meatshields zijnquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:59 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt ja, wat betreft FP boostende talismans. Kan dan als vagabond denk ik beter meer in dex stoppen wat ik nu vooral gebruik. Wel zonde op zich om die summon niet te gebruiken maar verder gebruik ik weinig FP.
respeccen zou nog kunnen ja maar daar ben ik nog lang niet.
Ja is een endgame summon volgens mij. Helemaal upgraded, maar goed... misschien komt het nog als er genoeg in dex e.d. zit.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:05 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja ik kende die summon nog niet maar heb 'm net ff opgezocht en schijnbaar is 'ie net zo sterk als de Mimic summon (S-tier, het hoogste). Wel echt een bruikbare summon dus, al moet ik zeggen dat bij de wat latere bosses het vooral ff korstondige meatshields zijnNog steeds handig natuurlijk voor de afleiding en wat gratis damage.
Ik heb zelf een sterke boog als DEX side-arm, dat is vooral handig om enemies te lokken (bijv. ambushes één voor één slopen) en lekker cheesen bij sterke mobs (bijv. vanaf een afstandje of veilige hoogte lui slopen). Poison/bleeding arrows zijn dan bij uitstek zinvol. Heb ook een hand ballista dat ding is best wel hilarisch, duurt lang met laden/schieten maar doet na wat upgrades 500 base damage per bolt, inclusief knockback/knockdown. Die ranged wapens zijn alleen weer compleet zinloos bij 95% van de bossfights.
Ik heb ook gewoon de longbow maar dan +12 ofzo, doet best nette base damage. Heb dan standaard 600 arrows in de chest en 99 op zak, en bouw speciale arrows zelf. De base Ash of War van longbow is ook wel nice ('powerful shot' oid), dat is waar ik meestal m'n FP aan opgebruik. Heb nog veel meer bows maar uiteindelijk maakt het niet zo gek veel uit, sommigen schieten wat sneller maar hebben weer minder range, anderen hebben wat meer base damage maar hebben weer trage rate of fire. Vaak zijn de beginnerwapens zo gek nog niet als je ze eenmaal redelijk geüpgraded hebt. Greatbows zijn ook wel tof maar weer enorm log, en longbow performt ook prima vanaf horseback.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:09 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja is een endgame summon volgens mij. Helemaal upgraded, maar goed... misschien komt het nog als er genoeg in dex e.d. zit.
Wat voor boog? ik gebruik een longbow en daarvoor de black nog wat crossbow om te lokken maar die doen nauwelijks damage. Sowieso ben ik ook meer zelf van er op in hakken en niet op afstand. Zoals je al zegt voor bosses sowieso niet handig.
Die hand ballista moest ik ook om lachen, soort middeleeuwse bazooka
Dwarf huntard gespotquote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:22 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik heb ook gewoon de longbow maar dan +12 ofzo, doet best nette base damage. Heb dan standaard 600 arrows in de chest en 99 op zak, en bouw speciale arrows zelf. De base Ash of War van longbow is ook wel nice ('powerful shot' oid), dat is waar ik meestal m'n FP aan opgebruik. Heb nog veel meer bows maar uiteindelijk maakt het niet zo gek veel uit, sommigen schieten wat sneller maar hebben weer minder range, anderen hebben wat meer base damage maar hebben weer trage rate of fire. Vaak zijn de beginnerwapens zo gek nog niet als je ze eenmaal redelijk geüpgraded hebt. Greatbows zijn ook wel tof maar weer enorm log, en longbow performt ook prima vanaf horseback.
In principe kan je unlimited levelen toch? Dan kan je later altijd nog int en shit omhoog doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:39 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
1 karakter per game. Je kan wel new game doen.
[..]
Oh zo ja klopt maar nu ik meer en meer kijk over Elden ring op bijv. Youtube heb ik wel het idee dat met meer magic het leuker is. Maar goed, voor een eventuele volgende play trough. Heb er nog maar 24 uur in ofzo dus ben nog een noob.
Je komt later op een punt dat je je stats kunt respeccen. Dat wil zeggen je level punten herverdelen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:29 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In principe kan je unlimited levelen toch? Dan kan je later altijd nog int en shit omhoog doen.
Ah oke.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 22:59 schreef magikmichael het volgende:
[..]
Je komt later op een punt dat je je stats kunt respeccen. Dat wil zeggen je level punten herverdelen.
Geen idee wat dat betekent man, speel geen WoWquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |