Je moet de Smithing-stone Miner's Bell Bearings (wat een achterlijk lang woord voor een itemquote:Op donderdag 17 maart 2022 11:05 schreef 2NutZ het volgende:
Welk normaal wapen als vagabond met vooral dex en strength is goed om smithing stones in te steken?
Heb nu alleen wat in de morningstar gegooid en in de disruptor(?)
Ik vond die morningstar in darksouls altijd wel relaxed, met bleed er op. Voor wat extra reach neem ik dan graag een katana, de uchigatana is bijvoorbeeld relatief makkelijk uit een dungeon op te pikken in het begin.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:05 schreef 2NutZ het volgende:
Welk normaal wapen als vagabond met vooral dex en strength is goed om smithing stones in te steken?
Heb nu alleen wat in de morningstar gegooid en in de disruptor(?)
[..]
Nee
Zit op 50 uur ofzo en ben net beetje in Caelid (?) bezig.
Ik vond Halberds altijd tof in Dark Souls maar heb nog niet echt een hele toffe gevonden in ER. Er is de Golden Halberd die ook holy damage doet en zeer goede scaling heeft maar dat ding ziet er uit als iets wat je op de kermis wint (uiteindelijk is een beetje cool eruit zien ook een factor in mijn wapenkeuze) en heeft een lame moveset. Verder veel halberds die (bijna) alleen maar thrust attacks doen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 12:07 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vond die morningstar in darksouls altijd wel relaxed, met bleed er op. Voor wat extra reach neem ik dan graag een katana, de uchigatana is bijvoorbeeld relatief makkelijk uit een dungeon op te pikken in het begin.
Maatje van mij heeft een twinblade, dat zou ik ook wel willen proberen, als ik een dex/str build had.
Die heb ik ook als gewoon wapen, morningstar met bleed. Is +4 nu. Maar ik gebruik nog steeds vooral de bloodfang +5 alleen wil ook wel eens normale wapens proberen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 12:07 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vond die morningstar in darksouls altijd wel relaxed, met bleed er op. Voor wat extra reach neem ik dan graag een katana, de uchigatana is bijvoorbeeld relatief makkelijk uit een dungeon op te pikken in het begin.
Maatje van mij heeft een twinblade, dat zou ik ook wel willen proberen, als ik een dex/str build had.
Ah goed dat je het zegt, zal dat eens googlen dan. Is inderdaad lastig om anders te kiezen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:51 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je moet de Smithing-stone Miner's Bell Bearings (wat een achterlijk lang woord voor een item) ff zien te vinden. Dan kun je oneindig smithing stones kopen en hoef je je niet zorgen te maken dat je een 'foute' investering doet omdat je later een beter wapen vindt en je stones op zijn.
Moet je maar ff kijken of je dat wil opzoeken maar het geeft een stuk meer rust als je die dingen gewoon kunt kopen ipv afhankelijk bent van wat je vindt. Zijn uiteraard weer allerlei varianten van, Bell Bearing [1] die t/m tier 3 unlockt (+9 denk ik?), Bell Bearing [2] die t/m tier 6 unlockt, etc.
Ik heb naast die gouden die je van de Tree Sentinel krijgt nog geen bijzondere halberd gezien, alleen de Lucerne heb ik toevallig gisteravond opgeraapt maar ik zelf gebruik hammers, dus niet geprobeerd. Ik las toevallig ergens dat hij aanzienlijk minder effectief is qua moveset ten opzichte van Dark Souls maar dan praat ik dus wel iets van een wiki-comment na.quote:Op donderdag 17 maart 2022 12:32 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik vond Halberds altijd tof in Dark Souls maar heb nog niet echt een hele toffe gevonden in ER. Er is de Golden Halberd die ook holy damage doet en zeer goede scaling heeft maar dat ding ziet er uit als iets wat je op de kermis wint (uiteindelijk is een beetje cool eruit zien ook een factor in mijn wapenkeuze) en heeft een lame moveset. Verder veel halberds die (bijna) alleen maar thrust attacks doen.
De tofste die ik tot nu toe gevonden heb is de Commander's Standard, excellente moveset (veel 'swings' ipv thrusts) en ziet er vet uit maar weinig indrukwekkende stats. Ga die denk ik ff tot +24 uprampen en dan een andere AoW erop gooien. Als iemand nog aanraders heeft hou ik me aanbevolen, wil dus het liefst één die zoveel mogelijk AoE heeft (RT/R2 charge attack moet zo'n dubbele 360 graden swing zijn). Niets bevredigender dan lekker om je heen maaien om groepen mobs up te choppen.
Black Knight Halberd was fijn idd. Sowieso al die gear van hem was leip, die armor, en die Black Knight Greatsword. Ik weet nog wel bij een nieuwe game dat je die Black Knight aan het begin had in Undead Parish, die had iets van 10% drop chance voor de Greatsword, was altijd een lekker begin dan.quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:39 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb naast die gouden die je van de Tree Sentinel krijgt nog geen bijzondere halberd gezien, alleen de Lucerne heb ik toevallig gisteravond opgeraapt maar ik zelf gebruik hammers, dus niet geprobeerd. Ik las toevallig ergens dat hij aanzienlijk minder effectief is qua moveset ten opzichte van Dark Souls maar dan praat ik dus wel iets van een wiki-comment na.
Bij een wapen met de moveset als de Black Knight Halberd zou ik meteen verkocht zijn.
Ik gebruik de Great Club met een Faith AoW skill erbij, wat natuurlijk weinig vernieuwend is, maar ik zit gewoon te wachten tot er iets vets voorbij komt
Nog niet gestrekt (zit dat er nog wel in?), ik heb hem nu op +8, maar ik stagger ze wel heel makkelijk zodat ik critical hits kan uitdelen. Bij de meeste eindbazen krijg ik (in combinatie met een summonspell of coop-partner) ook vaak de gelegenheid om een critical uit te delen, dat is wel echt een voordeel van een STR wapen. En de move waarbij je blocked met je schild en dan countered met een heavy attack, dat is vaak een instant stagger, en daarna een critical hit om de kill af te maken.quote:Op donderdag 17 maart 2022 14:47 schreef 2dope het volgende:
[..]
Black Knight Halberd was fijn idd. Sowieso al die gear van hem was leip, die armor, en die Black Knight Greatsword. Ik weet nog wel bij een nieuwe game dat je die Black Knight aan het begin had in Undead Parish, die had iets van 10% drop chance voor de Greatsword, was altijd een lekker begin dan.
Great Club heb ik volgens mij niet eensGaan de kleinere vijanden weer meteen gestrekt na een mep? Altijd leuk die overdreven 'hulk smash' wapens
Ik farmde eerst gewoon die 5 reuzen vanaf stormhill shack in Limgrave.quote:Op donderdag 17 maart 2022 15:22 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nog niet gestrekt (zit dat er nog wel in?), ik heb hem nu op +8, maar ik stagger ze wel heel makkelijk zodat ik critical hits kan uitdelen. Bij de meeste eindbazen krijg ik (in combinatie met een summonspell of coop-partner) ook vaak de gelegenheid om een critical uit te delen, dat is wel echt een voordeel van een STR wapen. En de move waarbij je blocked met je schild en dan countered met een heavy attack, dat is vaak een instant stagger, en daarna een critical hit om de kill af te maken.
Ik heb de allereerste keer dat ik Dark Souls speelde die Black Knight Halberd gekregen, onderin Darkroot Garden. Die bracht me tot het einde van het spel. Pas bij de 2e playthrough kwam ik er achter dat het best wel een moeilijk spel kon zijn, als je daadwerkelijk met een wapen speelde die niet 3 meter lang was en een dubbele axel deed bij de heavy attack.
Ik worstel momenteel wel heel erg met het levelen. Ben lvl 40, en levelen kost nu 10.000 runes, die niet makkelijk te sprokkelen zijn. Is er ergens een goede plek om te farmen? Maar niet noordelijker dan de Academy, en dat rode gebied, daar ben ik ook nog geen held.
Doe je weinig damage of ga je snel dood dan dat je moet levelen?quote:Op donderdag 17 maart 2022 15:22 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nog niet gestrekt (zit dat er nog wel in?), ik heb hem nu op +8, maar ik stagger ze wel heel makkelijk zodat ik critical hits kan uitdelen. Bij de meeste eindbazen krijg ik (in combinatie met een summonspell of coop-partner) ook vaak de gelegenheid om een critical uit te delen, dat is wel echt een voordeel van een STR wapen. En de move waarbij je blocked met je schild en dan countered met een heavy attack, dat is vaak een instant stagger, en daarna een critical hit om de kill af te maken.
Ik heb de allereerste keer dat ik Dark Souls speelde die Black Knight Halberd gekregen, onderin Darkroot Garden. Die bracht me tot het einde van het spel. Pas bij de 2e playthrough kwam ik er achter dat het best wel een moeilijk spel kon zijn, als je daadwerkelijk met een wapen speelde die niet 3 meter lang was en een dubbele axel deed bij de heavy attack.
Ik worstel momenteel wel heel erg met het levelen. Ben lvl 40, en levelen kost nu 10.000 runes, die niet makkelijk te sprokkelen zijn. Is er ergens een goede plek om te farmen? Maar niet noordelijker dan de Academy, en dat rode gebied, daar ben ik ook nog geen held.
Ik kom wel eens wat resistance en hp tekort ja, wordt te vaak ge-one-shot, heb omdat ik zo gewend ben aan dark souls nog helemaal niks daarin geinvesteerdquote:Op donderdag 17 maart 2022 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Doe je weinig damage of ga je snel dood dan dat je moet levelen?
Ah oke. Ik heb ook maar 15 in die hp skill maar ik hoorde al dat het wel nodig is later om dat te levelen ja omdat anders alles je 1shot.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:16 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik kom wel eens wat resistance en hp tekort ja, wordt te vaak ge-one-shot, heb omdat ik zo gewend ben aan dark souls nog helemaal niks daarin geinvesteerdMaar Elden Ring is toch wat lastiger soms.
Ja het lijkt erop dat die knockdown niet echt meer een ding is, wel jammer is dat. Had een paar van die ultra hammers geprobeerd maar ook daarmee stagger je alleen flink, geen daadwerkelijke knockdown. Als je in korte tijd genoeg poise damage doen vallen ze wel om. Van één wapen weet ik dat 'ie zelfs field bosses kan vloeren met de weapon skillquote:Op donderdag 17 maart 2022 15:22 schreef Marsenal het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je de boss daar al verslagen? Anders zou ik gewoon de Academy doorlopen.quote:Ik worstel momenteel wel heel erg met het levelen. Ben lvl 40, en levelen kost nu 10.000 runes, die niet makkelijk te sprokkelen zijn. Is er ergens een goede plek om te farmen? Maar niet noordelijker dan de Academy, en dat rode gebied, daar ben ik ook nog geen held.
Heb zelf nauwelijks echt gefarmd, er is wel een relatief late-game gebied waar redelijk sterke enemies zaten die 5k runes per stuk opleveren, maar dat zijn wel mean motherfuckers. Heb daar ff op gegrind om hun moves door te krijgen, zitten in totaal 7 van op een kleine oppervlakte dus 35000 souls in 5-10 min. maar is wel high level stuff, het zijn reguliere varianten van een early-game boss (Knights of Zamor, boss versie is Ancient Knight of Zamor in Weeping Peninsula)Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
Echt hè, sowieso alle vogels, alles wat vliegt in dit spel is verschrikkelijk/verraderlijk. Die huge Caelid birds vond ik zelfs op level 100 nog steeds kutquote:
quote:Op donderdag 17 maart 2022 18:47 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ja het lijkt erop dat die knockdown niet echt meer een ding is, wel jammer is dat. Had een paar van die ultra hammers geprobeerd maar ook daarmee stagger je alleen flink, geen daadwerkelijke knockdown. Als je in korte tijd genoeg poise damage doen vallen ze wel om. Van één wapen weet ik dat 'ie zelfs field bosses kan vloeren met de weapon skillIk denk dat het dan bij de academy wordt ja, daar heb ik in elk geval toegang toe ondertussen, hoewel ik nog geen eindbaas heb verslagen daar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Heb je de boss daar al verslagen? Anders zou ik gewoon de Academy doorlopen.
Heb zelf nauwelijks echt gefarmd, er is wel een relatief late-game gebied waar redelijk sterke enemies zaten die 5k runes per stuk opleveren, maar dat zijn wel mean motherfuckers. Heb daar ff op gegrind om hun moves door te krijgen, zitten in totaal 7 van op een kleine oppervlakte dus 35000 souls in 5-10 min. maar is wel high level stuff, het zijn reguliere varianten van een early-game boss (Knights of Zamor, boss versie is Ancient Knight of Zamor in Weeping Peninsula)
Die vogels zijn echt pure, pure aids ja. Een vroege bonfire in dat gebied geeft dichtbij toegang tot een kelder waar je zo'n stonesword key gebruikt. Ik krijg de sleutel er niet eens in met een suïcide run, die vogels ficken mein arsloch keihard.-nee-
Ja, ik ga dat in elk geval wel nodig hebben. In ds1-3 had ik al gauw na de eerste playthrough genoeg zelfvertrouwen om vitaliteit niet te levelen, maar ik denk dat ik bij elden ring daar nog ver van verwijderd ben.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oke. Ik heb ook maar 15 in die hp skill maar ik hoorde al dat het wel nodig is later om dat te levelen ja omdat anders alles je 1shot.
Ninja Gaiden is sowieso beter dan Dark Souls.quote:Op vrijdag 5 november 2021 21:14 schreef Gutanoth het volgende:
Het lijkt wel alsof de combat met elke souls game trager wordt. Als je zwaardje zo zwaar is, neem dan een ander zwaard
Ja sta je dan met je hellebaard horizontaal te zwaaien terwijl ze net 5cm hoger vliegen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 18:49 schreef 2dope het volgende:
[..]
Echt hè, sowieso alle vogels, alles wat vliegt in dit spel is verschrikkelijk/verraderlijk. Die huge Caelid birds vond ik zelfs op level 100 nog steeds kutMaar verder is dat gebied niet eens superspannend, je kunt die area redelijk looten zonder lui te aggro'en
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
quote:Op donderdag 17 maart 2022 20:43 schreef FlippingCoin het volgende:
Godfried in elkaar geslagen, viel reuze mee.
Die had ik in 1xSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.handige aan die jellyfish is dat die heel makkelijk onderbreekt en poison doet.
Zelf gebruik ik die rotten mut, die doet rot damage en is behoorlijk snel. Voor die crystal bosses gebruik ik gewoon een +4 godrick soldiers die hebben een hamer.* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
Ik heb nog nooit een Dark souls of iets zoals dat gespeeld...en ben zo bang dat dit bij mij ook gaat gebeuren als ik de game ga spelenquote:
nou ik kan je vertellen, dat is pre-cies water er gaat gebeuren met je als je die game gaat spelenquote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:15 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een Dark souls of iets zoals dat gespeeld...en ben zo bang dat dit bij mij ook gaat gebeuren als ik de game ga spelen
Ja, maar dat is een game mechanic; net als met super meatboy en soortgelijke spellen. Doodgaan, beter worden/levelen en dan killen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:15 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een Dark souls of iets zoals dat gespeeld...en ben zo bang dat dit bij mij ook gaat gebeuren als ik de game ga spelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |