abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 november 2021 @ 17:26:47 #1
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_202045832
Raymond van Barneveld (Den Haag, 20 april 1967) - bijgenaamd Barney - is een Nederlands professioneel beoefenaar van de dartssport. Hij is zijn carrière begonnen als WDF/BDO-speler en stapte in 2006 over naar de Professional Darts Corporation (PDC). Hij is een vijfvoudig wereldkampioen: vier keer bij de British Darts Organisation (BDO) en één keer bij de PDC. Ook won hij drie keer de wereldtitel bij de World Darts Federation (WDF) in 1997, 1999 en 2003. Van Barneveld is een van in totaal vier spelers die zowel bij de BDO als PDC wereldkampioen zijn geworden en de enige die de wereldtitel bij de BDO, PDC én de WDF won. Daarnaast won hij verscheidene televisietoernooien, stond hij bij zowel de BDO als de PDC eerste op de wereldranglijst en was hij de eerste speler die op het PDC World Darts Championship een 9-darter gooide.

Van Barneveld was voorheen postbode van beroep bij de PTT. In 1995 verloor hij de finale van de Embassy (tegenwoordig Lakeside) van Richie Burnett. In 1998 stond hij wederom tegenover Burnett in de finale, maar deze keer won hij wel. Van Barnevelds sportieve successen hebben gezorgd voor een stijging van de populariteit van het darten in Nederland. Op 17 oktober 2007 verscheen een geautoriseerde biografie over hem.

Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  vrijdag 5 november 2021 @ 17:27:02 #2
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_202045838
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  vrijdag 5 november 2021 @ 17:32:02 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  vrijdag 5 november 2021 @ 22:20:04 #4
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_202049743
Legend!
  vrijdag 5 november 2021 @ 23:23:53 #5
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_202050386
Oude tijden herleven.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 april 2022 @ 12:13:26 #6
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_204489547
twitter


Gefeliciteerd ouwe rakker *O*
pi_205649349
quote:
Barney maakt anderhalf jaar na rentree de balans op: 'Dat geniale heb ik nog steeds in me’

Welgeteld een half jaar was hij darter af, toen voelde Raymond van Barneveld dat het inwendige vuurtje nog brandde. Anderhalf jaar na zijn rentree maken we met hem een tussenbalans op. Was het wel verstandig om terug te keren?

Barney in Barnsley, het bekt lekker. ,,Maar lekker gaat het hier niet”, verzucht Raymond van Barneveld. Er valt een paar dagen achtereen wat te halen in het Engelse stadje, maar de eerste twee leverden Barney precies nul op.

Dag 1 bood de mogelijkheid op plaatsing voor lucratieve Euro Tour-toernooien in België en Gibraltar. Twee of drie keer achtereen winnen bij de kwalificatie is meestal genoeg, maar het lukte Barney in beide gevallen niet.

En op dag 2 stond een Pro Tour-toernooi op het programma, maar dat was voor de Hagenaar al snel voorbij na een kansloze 6-1 nederlaag tegen landgenoot Jermaine Wattimena. ,,Bij het ingooien raak ik met twee van m’n drie pijlen de treble (drie keer twintig punten, red.). Maar die wedstrijd begint en ineens lukt het niet meer. Als ik nou wist waar het aan lag...”

,,Niets is zo frustrerend als er in de eerste ronde uit vliegen. Want dan begint het lange wachten op morgen. Ik ben maar naar mijn hotel gegaan en heb muziek liggen luisteren en wat spelletjes gespeeld. Er is hier niks te beleven. In Barnsley wil je nog niet dood gevonden worden.” Toch moest hij zich ook donderdag weer lange tijd zelf vermaken, na een eersterondeverlies in het Players Championship tegen de Duitser Max Hopp (6-5).

Of hij het als dartsheld van weleer - en nog steeds wel een beetje - niet frustrerend en misschien ook wel vernederend vindt om dit soort kwalificatietoernooitjes af te moeten lopen? ,,Natuurlijk voel ik dat zo”, is hij eerlijk. ,,Ik ben hier volgens mij de oudste met m’n 55 jaar. En het voelt vaak alsof ik terug bij af ben. Maar er zit niks anders op. Alles heeft met elkaar te maken. Er zijn verschillende ranglijsten waarop je goed moet scoren. En dan moet je overal aan meedoen als je niet automatisch gekwalificeerd bent.”

,,Vorig jaar won ik een Pro Tour-toernooi. Dat leverde 10.000 pond op. Maar dat prijzengeld telt maar een jaar mee voor de Pro Tour-ranglijst. Kun je weer opnieuw beginnen. Dus nu ben ik weer gekelderd en moet ik schrapen met prijsjes van 750 of 1250 pond als ik één of twee potjes win.”

Net als vorig jaar zal hij het WK op die manier vermoedelijk wel halen. Maar voor andere grote tv-toernooien is plaatsing een stuk lastiger. Daarvoor moet Van Barneveld een goede reeks hebben. ,,Dat geniale heb ik nog steeds in me. Maar het moet er vaker uit komen dan de laatste tijd gebeurt om echt stappen te zetten.”

Hij constateert dat de top in het darts in korte tijd veel breder is geworden. ,,Opeens wint Danny Jansen een Pro Tour. En staat Boris Koltsov in een finale... Tot een jaar of vijf geleden haalde ik heel vaak de laatste acht en dan kwam pas de echte tegenstand. Nu is het in ronde 1 vaak al kassa. Van de dertien Euro Tour-toernooien heb ik me er maar voor drie weten te plaatsen. Dat is niet best natuurlijk.”

In juli had Van Barneveld een goede dag, toen er om kwalificatie voor de Euro Tours in Boedapest en Jena werd gegooid. ,,Allebei gehaald. Dan begin je daar met 1000 euro startgeld en levert elke volgende ronde nog eens zo’n bedrag op. Maar ja, ik ga volgende week op vakantie en die toernooien zijn net nadat ik terug ben. Dan heb ik niet veel getraind.”

Dat overkomt hem daarna niet meer zo snel, beweert hij. ,,Ik ga per 1 september weer echt werkdagen maken. Vier uur per dag trainen en dan nog mediteren en sporten. Ik moet nog fitter worden, zeker omdat ik die diabetes ook nog heb.’’ Want stoppen - en dan echt - dat heeft Van Barneveld nog niet serieus overwogen. Er brandt nog een vuurtje van binnen, ondanks alles.

Zaterdag sluit Barney zijn verblijf in Barnsley af met het kwalificatietoernooi voor de finale van de World Series of Darts, medio september in de AFAS Live in Amsterdam. ,,Da’s een leuk toernooi om aan mee te doen, zeker als Nederlander. Maar geld dat je daar verdient, telt dan weer niet mee voor de wereldranglijst. Zo is het elke keer wel wat. Ik wil het WK per se weer halen. En elk tv-toernooi waarvoor ik me plaats, zie ik als bonus.’’
Bij het ingooien viel alles. Toernooien net na de welverdiende vakantie. Altijd tegen Ray.

Maar vanaf september komt alles goed met meer trainen en meditatie én sporten _O_
  maandag 15 augustus 2022 @ 21:58:50 #8
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205649420
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 21:51 schreef wimderon het volgende:

[..]
Bij het ingooien viel alles. Toernooien net na de welverdiende vakantie. Altijd tegen Ray.

Maar vanaf september komt alles goed met meer trainen en meditatie én sporten _O_
De hele bingokaart vol, met o.a. dus nog "alleen op de hotelkamer", "doodsaaie stad in Engeland", "gamen", "geen tijd om goed te trainen", etc
pi_205650339
Mooie OP.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_205685886
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_205686082
quote:
Op DVD. @GGMM
  donderdag 15 september 2022 @ 11:21:30 #12
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_205983146
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_205983274
quote:
quote:
"Normaal zou ik koffie drinken, maar nu probeer ik citroensap met water en daarna wat bleekselderijsap. Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan”
Ja ik zou gewoon wat minder vreten Raymond...





  zondag 25 september 2022 @ 20:16:55 #14
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_206100506
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_206104936
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:16 schreef Szura het volgende:
[ afbeelding ]
De trein reed weg toen hij aan kwam slenteren?
SOONY
pi_206119070
quote:
Raymond van Barneveld (55) gaat volgend jaar trouwen met zijn vriendin Julia. De darter verklapt aan 'Shownieuws' dat de ceremonie plaatsvindt op Cyprus.

"Het duurt nog een jaartje, maar 18 september gaan we dan eindelijk trouwen", aldus Raymond. "We hebben een fantastische, mooie locatie uitgezocht en daar gaan we langzaam alle voorbereidingen voor treffen."

Zijn verloofde heeft 'heel veel' zin in de grote dag. "We moeten nog veel plannen, dus we krijgen het druk."
pi_206400514
quote:
VAN BARNEVELD OVER WELKE DARTER DE MOOISTE STIJL HEEFT: 'DAN DENK IK IN EERSTE INSTANTIE AAN MEZELF'

Raymond van Barneveld draait al zo'n dertig jaar mee aan de top van de dartswereld. De intussen 55-jarige Nederlander is dan ook goed geplaatst om zijn collega's te boordelen, en zichzelf.

Zo kreeg Van Barneveld in de podcast The Big Fish de vraag voor de voeten geworden welke darter nu de mooiste stijl heeft? "Dan denk ik toch in eerste instantie aan mezelf. Ik heb een heel soepele stijl en het ziet er wel goed uit, denk ik", zegt Barney. "Mja, hij heeft eigenlijk geen ongelijk", reageerde collega-darter Jerry Hendriks.

Toch moest Van Barneveld ook nog aan een andere speler denken. "Matt Campbell heeft ook wel een mooie stijl. Hij gooit ook heel vlot."
  dinsdag 6 december 2022 @ 10:47:05 #18
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206963670
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:51 schreef prievieleezjuh het volgende:

[..]
Johan vertelt ‘m hier zelf nota bene:
Wellicht al behandeld.
Jammer dan.
pi_207058791
Kan iemand het AD Artikel posten?
pi_208787037
quote:
VAN BARNEVELD HEEFT KLEINZOON MET VEEL INTERESSE VOOR DARTS: "MAAR IK PUSH NIETS"

Raymond van Barneveld was onlangs te gast bij de Nederlandse youtuber Milan Knol voor de podcast Knolcast. Daar had de 55-jarige Nederlander het over zijn kleinkinderen.

Van Barneveld heeft inmiddels vijf kleinkinderen. "Mason is nu zeven en vindt het darten echt geweldig. Al komt dat uiteraard ook omdat de sport zoveel op televisie komt. Een paar jaar geleden was ik met hem in Euro Disney en toen snapte hij nog niet waarom ik regelmatig werd aangeklampt voor een foto."

"Het zou leuk zijn als hij in mijn voetsporen zou treden", vervolgt 'Barney'. "Maar ik push niets, hij moet zelf maar uitzoeken of hij in deze sport verder wil."
pi_208787616
MasonGOAT
Jack does it in real time...
pi_209900949
twitter
pi_209902038
twitter
  Moderator dinsdag 18 juli 2023 @ 09:18:43 #25
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209938294
quote:
Teleurstelling bij Raymond van Barneveld na ruime nederlaag: ‘Is dit het allemaal nog wel waard?’
https://www.ad.nl/darts/t(...)-wel-waard~aa52e04b/

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')