abonnement Unibet Coolblue
pi_202039829
Pergamano is een leuke creatieve hobby. Je kunt door verschillende technieken op perkamentpapier toe te passen mooie kerst/wenskaarten, boekenleggers, muurversieringen, doosjes en nog veel meer mooie dingen maken.
Perkamentpapier is het basismateriaal. De kleur van het papier is een transparante lichtgrijze kleur.
Het papier is uitermate geschikt om te beschilderen met verf, inkt en potloden. Het papier is best stevig zodat het ook goed geperforeerd en geknipt worden waarmee b.v. mooie kantwerkjes gemaakt kunnen worden.
Je kan er ook als het klaar is er een mooie kleur achter plakken
Pergamano is ook een leuke hobby, heb het zelf ook lange tijd gedaan. Heb ooit eens zo 100 kerstkaartjes gemaakt.
Veel mogelijkheden om mooie dingen te creëren
Hier een filmpje wat laat zien hoe het werkt
Hieronder wat van mijn creaties.



Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204974660
Zit daar ook werk van jou tussen? @Dotteke
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 10:48:44 #3
388664 crew  Dotteke
pi_204975005
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 10:13 schreef laforest het volgende:
Zit daar ook werk van jou tussen? @:Dotteke
Dat is allemaal van mij Laf
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_204975018
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 10:48 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Dat is allemaal van mij Laf
:o
Echt mooi zeg!! _O_ bravo!
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 10:54:09 #5
388664 crew  Dotteke
pi_204975056
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 10:50 schreef laforest het volgende:

[..]
:o
Echt mooi zeg!! _O_ bravo!
Dank je :D
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 09:18:15 #6
388664 crew  Dotteke
pi_205134225
IK ben van plan het eens met mijn kleindochter van 6 te gaan proberen.
Heb het al lang niet meer gedaan.
Hebben jullie kids die dit doen?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205162622
Ik denk dat 6 te jong is ivm scherpe punt maar als ze al zeer goede fiijne motoriek handvaardigheid heeft dan wel.
Ik had op lagere school handwerken vanaf 8 jr dat was in de jaren 60. Pergamano via internet gevonden jaren terug.
Ik doe heel weinig pergamano vanwege arthritis het laatste was zo kraagje voor glazen theelicht houder uit dat engels talig tijdschrift Parchment White Work.
Er was een forum ergens van pergamano jaren terug maar ik weet niet of dat nog bestaat ben de naam vergeten.
Op Flickr staan fotos van kaartjes etc. van pergamyot heel mooi, maar ze heeft al jaren niks nieuws erbij helaas.
  Moderator maandag 27 juni 2022 @ 16:13:23 #8
388664 crew  Dotteke
pi_205162841
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 15:51 schreef Flor_Cayena het volgende:
Ik denk dat 6 te jong is ivm scherpe punt maar als ze al zeer goede fiijne motoriek handvaardigheid heeft dan wel.
Ik had op lagere school handwerken vanaf 8 jr dat was in de jaren 60. Pergamano via internet gevonden jaren terug.
Ik doe heel weinig pergamano vanwege arthritis het laatste was zo kraagje voor glazen theelicht houder uit dat engels talig tijdschrift Parchment White Work.
Er was een forum ergens van pergamano jaren terug maar ik weet niet of dat nog bestaat ben de naam vergeten.
Op Flickr staan fotos van kaartjes etc. van pergamyot heel mooi, maar ze heeft al jaren niks nieuws erbij helaas.
Leuk, ik denk als je met de stompe pen laat doen dit moet kunnen, met die prikpennen kan altijd nog.
Ik ga het wel een keertje proberen met haar.
Waardeloos dat je door artrtites niet veel meer kan doen.
Ik weet wat het is door mankementen geen hobbys meer te kunnen doen
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')