Ja dat blijf ik echt bizar vindenquote:Op donderdag 4 november 2021 15:54 schreef popje het volgende:
[..]
En dan roept het RIVM na 2 maanden nog steeds dat er 1,8 mln mensen geen corona immuniteit hebben.
Eh nee. dat is dus niet het geval dat die zo weer is ingevoerd. En welke regeling bedoel je? Er waren er vijf (NOW, TVL, Tozo, leningen en uitstel van belastingbetaling). Allemaal gesloten en bezig met de definitieve afhandelingen.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Drie keer raden, wij natuurlijk. Die regeling is zo weer ingevoerd hoor.
net zo gelukkig als hier zekerquote:Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, Brazilië is je beste use case van lekker doen alsof er niks aan de hand is, en daar is iedereen nu zielsgelukkig!
Serieus?quote:Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom iedereen zich zo druk maakt om die besmettingen, nu het virus door de vaccinaties gereduceerd is tot een griepje.
En ik weet dat de ziekenhuisopnames daardoor later volgen. Maar toch wel een heel stuk minder dan pakweg een jaar geleden.
Dat is toch wat we willen, dat zoveel mogelijk mensen het gehad hebben? Ik ken momenteel ook diverse mensen, zijn wat snotterig of nog niet eens en dat was het. Hebben ze dat ook weer achter de rug.
Wat een drama weer hier.
Tja en als de ziekenhuizen het niet eens aan kunnen met 250 mensen op de IC, dan is dat ook maar triest. Laat maar gaan dan.
Alsof je kan verwachten dat een dag na een PC het al effect heeft.quote:
is het niet door corona dan zal het wel een vloedgolf worden, tot die tijd wel blijven genietenquote:Op donderdag 4 november 2021 15:54 schreef Benny het volgende:
Holyfuck... Nu al 10.000? Nice.
We gaan allemaal dood
273 op een bevolking van 17,7mln.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieus?
Hint: 273 mensen op de IC me Corona en oplopend.
Dat was er ook niet voor de Kerstshopping en Kerst met de familie maatregelen vorig jaar, niet voor de avondklok, niet voor het sluiten van parken en stranden etc etc.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:36 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan dingen sluiten, maar voor de rest blijft het daar wel bij. Er is nul komma nul draagvlak
Ja, daar is het bijna zomer.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
net zo gelukkig als hier zekerdaar is t tenminste nog lekker weer.
idd 250 mensen op 18miljoen inwoners en nu al paniek.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom iedereen zich zo druk maakt om die besmettingen, nu het virus door de vaccinaties gereduceerd is tot een griepje.
En ik weet dat de ziekenhuisopnames daardoor later volgen. Maar toch wel een heel stuk minder dan pakweg een jaar geleden.
Dat is toch wat we willen, dat zoveel mogelijk mensen het gehad hebben? Ik ken momenteel ook diverse mensen, zijn wat snotterig of nog niet eens en dat was het. Hebben ze dat ook weer achter de rug.
Wat een drama weer hier.
Tja en als de ziekenhuizen het niet eens aan kunnen met 250 mensen op de IC, dan is dat ook maar triest. Laat maar gaan dan.
Bepaal jij niet.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eh nee. dat is dus niet het geval dat die zo weer is ingevoerd. En welke regeling bedoel je? Er waren er vijf (NOW, TVL, Tozo, leningen en uitstel van belastingbetaling). Allemaal gesloten en bezig met de definitieve afhandelingen.
Bovendien is het geld daarvoor op, heeft al 23 miljard gekost.
Precies, ik bedoel dus niet dat je diegene niet meer opneemt, maar dat ie gewoon in het rijtje komt van mensen die door de door jouw genoemde dingen in het ziekenhuis belanden. Nu wordt zorg voor mensen in dat rijtje juist opgeschort (als het niet kritiek is) voor corona patienten. Als ik het goed begrijp tenminste.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Die gene dan een lul vinden is terecht, maar niet meer opnemen vind ik veel te ver gaan. Genoeg mensen die door eigen doen in het ziekenhuis belanden op een andere manier (eten, alcohol, roken, extreme sport etc.).
Alles staat en valt met draagvlak.quote:
In dit tempo ga je zo richting de 700 en dan is het kennelijk een ENORM probleem.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
273 op een bevolking van 17,7mln.
en dat is al een probleem? Dan ben je al bang voor nog meer mensen daar?
Hou op hoor.
Ja, want er zijn maar 1050 IC bedden, waarvan er 600 bezet zijn voor andere zorg, en 283 door covid.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:56 schreef Red_85 het volgende:
273 op een bevolking van 17,7mln.
en dat is al een probleem? Dan ben je al bang voor nog meer mensen daar?
Hou op hoor.
Meer geld lenen is zo gepiept hoor. Nederland heeft een goede kredietstatus en lenen kost geen drol op dit moment.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eh nee. dat is dus niet het geval dat die zo weer is ingevoerd. En welke regeling bedoel je? Er waren er vijf (NOW, TVL, Tozo, leningen en uitstel van belastingbetaling). Allemaal gesloten en bezig met de definitieve afhandelingen.
Bovendien is het geld daarvoor op, heeft al 23 miljard gekost.
Ja serieus ja. 273 mensen op de IC. En 17.440.722 niet.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieus?
Volgende stap is QR op zo veel mogelijk plekken en het liefst op ieders werk als het aan dit kabinet ligt. En een 2G systeem erbij.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:32 schreef Elan het volgende:
Volgende stap is horeca dicht (in elk geval de kroegen en discotheken) 100% . En er zullen wel weer restricties komen in de groepsgrootte.
Sterker nog, je krijgt er geld bij.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Meer geld lenen is zo gepiept hoor. Nederland heeft een goede kredietstatus en lenen kost geen drol op dit moment.
Het is wel wat lager, maar toch nog zo'n 77% voor zover ik heb kunnen vinden.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Duitsland heeft tevens een lagere vaccinatiegraad. Waarschijnlijk weegt dat veel zwaarder.
Het verschil met Duitsland is erg opvallend.quote:Op donderdag 4 november 2021 15:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Serieus?
Dat zijn in totaal bijna 2000 ziekenhuizen. Wij hebben 69 ziekenhuisorganisaties met 116 locaties. Zij hebben meer ziekenhuizen dan wij IC-bedden hebben. Ok, is ook wel een iets groter land maar toch ;-)quote:De Duitse gezondheidssector telt 596 openbare ziekenhuizen, 694 privéklinieken en 706 charitatieve ziekenhuizen. Het totaal aantal ziekenhuizen daalt. Die daling is echter niet voor elk van deze ziekenhuiscategorieën vast te stellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |