abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 4 november 2021 @ 10:37:39 #201
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202025126
Ik denk wel dat de QR code nodig is om evenementen nu gaande te kunnen houden, maar de huidige inzet ben ik geen voorstander van.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 4 november 2021 @ 10:37:45 #202
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202025128
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dit is dezelfde man die verantwoordelijk is voor het tekort in de zorg de laatste 10 jaar.
Tja, wat kan ik er verder mee. Het is duidelijk dat ze daar nu verder niets aan willen doen.
Ik rij er overigens niet minder om. Het is misschien contra-productief, maar als de overheid wil dat ik meewerk, zal je me moeten dwingen, met zo'n voordeur boa bijvoorbeeld.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202025132
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat personeel is waarschijnlijk alsnog sneller gevonden dan extra zorgmedewerkers :@
Is voor controle mechanisme dus waarschijnlijk is er nu al mee gestart met die werving en opleiding.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 november 2021 @ 10:38:44 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202025135
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk wel dat de QR code nodig is om evenementen nu gaande te kunnen houden, maar de huidige inzet ben ik geen voorstander van.
Eens. Ik ben nooit tegenstander geweest van een QR/coronabewijs voor vliegen, of voor grote evenementen/festivals en betaald voetbal.

Maar als je het straks moet laten zien om een zak schroefjes bij de Hornbach te gaan halen, come on.
  donderdag 4 november 2021 @ 10:38:58 #205
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202025136
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, hoe? Als Hugo de bieb of sportschool sluit breek je er in?
Nee ik vertrek wel naar Spanje om daar te overwinteren ofzo
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202025139
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Eens. Ik ben nooit tegenstander geweest van een QR/coronabewijs voor vliegen, of voor grote evenementen/festivals en betaald voetbal.

Maar als je het straks moet laten zien om een zak schroefjes bij de Hornbach te gaan halen, come on.
Exact dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 november 2021 @ 10:39:47 #207
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202025142
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja oké. Ik wil ook niet doen alsof een QR nergens zinvol toegepast zou kunnen worden. Maar dat begint met het nadenken over de reële effecten en niet alleen als implementatie van dwang.
pi_202025146
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:32 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Het monitoren van de verkeersbewegingen om te zien of 'we' wel luisteren naar de nieuwe zeer dringende adviezen heeft hij echt benoemd in het debat.
De verstandhouding tussen het kabinet en het volk heeft zo onderhand wel wat weg van een gewelddadige relatie. Moet je je voorstellen dat een partner je heimelijk volgt om te kijken of je je wel aan de door hem/haar gestelde voorwaarden houdt, en bepaalt dat je niet naar school of werk mag, of je zelfs opsluit als je dat niet doet.
  Redactie Sport donderdag 4 november 2021 @ 10:40:23 #209
pi_202025148
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit komt natuurlijk ook wel door mensen die zeggen 'ach ik heb toch al kerona dus dan ken ik gewoon naar de hornbach', maar dit is juist de betutteling waar de VVD eerst toch zo op tegen was?
pi_202025150
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:38 schreef popje het volgende:

[..]
Nee ik vertrek wel naar Spanje om daar te overwinteren ofzo
Totdat ze dat ook onmogelijk maken.
pi_202025152
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Zelfs dat calvinistische volk heeft een breekpunt. Denk dat horeca en winkeliers sowieso niet mee willen doen en onder de bevolking groeit dat aantal ook met de dag.
Ach de horeca klaagt een beetje, Khalid Oubaha schuift aan bij Jinek en natuurlijk niet te vergeten Robèr Willemsen van KHN. En vervolgens wordt alles gewoon weer geaccepteerd.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 4 november 2021 @ 10:41:00 #212
3778 popje
pi_202025155
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Totdat ze dat ook onmogelijk maken.
Je kon vorige winter ook nog gewoon vliegen.
pi_202025165
-dubbel-
٩๏̯͡๏)۶
pi_202025166
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:41 schreef popje het volgende:

[..]
Je kon vorige winter ook nog gewoon vliegen.
Was dat niet enkel voor zware noodzakelijke reizen? Vakantie tripjes zaten daar niet echt bij toch? Wij konden de hele winter niet weg iig.
  Redactie Sport donderdag 4 november 2021 @ 10:42:25 #215
pi_202025169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Was dat niet enkel voor zware noodzakelijke reizen? Vakantie tripjes zaten daar niet echt bij toch? Wij konden de hele winter niet weg iig.
Feitelijk wel, maar uiteindelijk ging het wel gewoon als je echt wilde.
  donderdag 4 november 2021 @ 10:43:04 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202025177
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit komt natuurlijk ook wel door mensen die zeggen 'ach ik heb toch al kerona dus dan ken ik gewoon naar de hornbach', maar dit is juist de betutteling waar de VVD eerst toch zo op tegen was?
Ik kijk zelf het liefst naar het nut, en dan snap ik wel dat je op plekken waar heel veel mensen dicht op elkaar zitten, zingen en schreeuwen, dat je daar zo'n check wilt.

Maar dat vluchtige 'contact' in (grote) winkels, hoeveel risico zit daar nou eigenlijk in. Het is vooral met een kanon op een mug schieten op die locaties. Dat er dan af en toe een lul tussenloopt die weet dat hij positief is en toch op stap gaat is jammer, maar dat zal niet de norm zijn.
pi_202025183
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Tja, de intelligente lockdown waar Rutte zo prat op ging in maart/april was blijkbaar toch niet zo gestoeld op de intelligentie van de gemiddelde Nederlander.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 4 november 2021 @ 10:43:41 #218
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202025189
quote:
9s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De verstandhouding tussen het kabinet en het volk heeft zo onderhand wel wat weg van een gewelddadige relatie. Moet je je voorstellen dat een partner je heimelijk volgt om te kijken of je je wel aan de door hem/haar gestelde voorwaarden houdt, en bepaalt dat je niet naar school of werk mag, of je zelfs opsluit als je dat niet doet.
Ja, Omtzigt vroeg geloof ik aan Rutte hoe hij na twee weken het effect van de maatregelen van deze week al zou kunnen evalueren, omdat die effecten nog niet zichtbaar zouden zijn. Toen kwam hij met die verkeersbewegingen en drukte in het OV als indicatie voor de mate waar in er gehoord wordt gegeven aan de adviezen.

Ik vind het echt bizar om dat zo te zeggen, zelfs als je die info meeneemt, maar goed, er werden wel ontluisterendere dingen gezegd in het debat, met name door ene Thierry B.
  donderdag 4 november 2021 @ 10:44:20 #219
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202025194
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:10 schreef Kudashov het volgende:

[..]
Maar dat snap ik dus niet, dus ik ben eigenlijk ''immuun'' tegen het virus maar ik heb geen recht op een QR code.
Het argument is dat ze niet weten wanneer je besmet bent geweest en ze rekenen nog steeds met een half jaar na herstel geen bescherming meer.

Die kant zullen we overigens ook wel op gaan met de vaccinaties. Wellicht een langere tijdspanne.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 4 november 2021 @ 10:45:34 #220
3778 popje
pi_202025202
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb gewoon een vliegtuig gepakt, het advies was om het niet te doen, maar ik ben toen het elastiekje bij mij een beetje uitgerekt was, zo eind maart, 10 dagen naar Tenerife geweest. Voor zowel de heen als terugweg getest en na terugkomst in quarantaine gegaan.
  Redactie Sport donderdag 4 november 2021 @ 10:45:40 #221
pi_202025205
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Tja, de intelligente lockdown waar Rutte zo prat op ging in maart/april was blijkbaar toch niet zo gestoeld op de intelligentie van de gemiddelde Nederlander.
Eens, maar desalniettemin lijkt het me ook niet verstandig om de duimschroeven zo strak te draaien dat je straks niet meer kunt werken zonder groen vinkje. De financiele behoefte is toch essentieel, zou ik zeggen.

Als ik gecontroleerd moet worden om naar de werkvloer te moeten. dan zou ik uit principe tegen de baas zeggen dat ik me daar niet prettig bij voel en liever thuiswerk. En ik heb mijn vinkje gewoon, dus daar ligt dat niet aan.

En dan heb ik nog een baan waar ik kan thuiswerken.
  donderdag 4 november 2021 @ 10:47:26 #222
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202025224
Het nieuwe protocol is hier ook binnen, 50/50 thuiswerken en weer 1,5 meter bij de werkplekken/bureaus hurray!
pi_202025225
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Het argument is dat ze niet weten wanneer je besmet bent geweest en ze rekenen nog steeds met een half jaar na herstel geen bescherming meer.

Die kant zullen we overigens ook wel op gaan met de vaccinaties. Wellicht een langere tijdspanne.
Dit wordt een jaar trouwens. Silver lining.
pi_202025227
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:45 schreef popje het volgende:

[..]
Ik heb gewoon een vliegtuig gepakt, het advies was om het niet te doen, maar ik ben toen het elastiekje bij mij een beetje uitgerekt was, zo eind maart, 10 dagen naar Tenerife geweest. Voor zowel de heen als terugweg getest en na terugkomst in quarantaine gegaan.
Ah oke.

Nja, wij kunnen niet gaat als een land een negatief reisadvies heeft (vanwege werk man) en we hebben er ook niet veel aan als op bestemming zo goed als alles dicht is of open is met zware beperkingen. Ik verwacht dat dat ook deze winter wel weer moeilijk zal worden gemaakt.
pi_202025234
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eens, maar desalniettemin lijkt het me ook niet verstandig om de duimschroeven zo strak te draaien dat je straks niet meer kunt werken zonder groen vinkje. De financiele behoefte is toch essentieel, zou ik zeggen.
Ik ook, maar tegelijkertijd... wat is het alternatief?

Ik hoor hier de laatste weken veel wrok jegens ongevaccineerden en dat de duimschroeven juist wel aangedraaid moeten worden, maar concreet wordt het vaak niet. Of het wordt gedaan op plekken 'waar ze toch niet komen' (nog los van de stereotypering die daaraan ten grondslag ligt...), of het wordt gedaan op plekken 'waar het te veel impact heeft'. Kortom, het moet impact hebben, maar eigenlijk mag het geen impact hebben.

Dan hou je twee opties over: een vaccinatieplicht. Of generieke maatregelen.
(En daarbij zeg ik er eerlijkheidshalve bij dat ik mensen die 'we kunnen ook niets doen' voorstaan niet serieus meer neem)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')