Tja, wat kan ik er verder mee. Het is duidelijk dat ze daar nu verder niets aan willen doen.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit is dezelfde man die verantwoordelijk is voor het tekort in de zorg de laatste 10 jaar.
Is voor controle mechanisme dus waarschijnlijk is er nu al mee gestart met die werving en opleiding.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat personeel is waarschijnlijk alsnog sneller gevonden dan extra zorgmedewerkers
Eens. Ik ben nooit tegenstander geweest van een QR/coronabewijs voor vliegen, of voor grote evenementen/festivals en betaald voetbal.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk wel dat de QR code nodig is om evenementen nu gaande te kunnen houden, maar de huidige inzet ben ik geen voorstander van.
Nee ik vertrek wel naar Spanje om daar te overwinteren ofzoquote:Op donderdag 4 november 2021 10:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, hoe? Als Hugo de bieb of sportschool sluit breek je er in?
Exact dit.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eens. Ik ben nooit tegenstander geweest van een QR/coronabewijs voor vliegen, of voor grote evenementen/festivals en betaald voetbal.
Maar als je het straks moet laten zien om een zak schroefjes bij de Hornbach te gaan halen, come on.
Ja oké. Ik wil ook niet doen alsof een QR nergens zinvol toegepast zou kunnen worden. Maar dat begint met het nadenken over de reële effecten en niet alleen als implementatie van dwang.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk wel dat de QR code nodig is om evenementen nu gaande te kunnen houden, maar de huidige inzet ben ik geen voorstander van.
De verstandhouding tussen het kabinet en het volk heeft zo onderhand wel wat weg van een gewelddadige relatie. Moet je je voorstellen dat een partner je heimelijk volgt om te kijken of je je wel aan de door hem/haar gestelde voorwaarden houdt, en bepaalt dat je niet naar school of werk mag, of je zelfs opsluit als je dat niet doet.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:32 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het monitoren van de verkeersbewegingen om te zien of 'we' wel luisteren naar de nieuwe zeer dringende adviezen heeft hij echt benoemd in het debat.
Dit komt natuurlijk ook wel door mensen die zeggen 'ach ik heb toch al kerona dus dan ken ik gewoon naar de hornbach', maar dit is juist de betutteling waar de VVD eerst toch zo op tegen was?quote:Op donderdag 4 november 2021 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eens. Ik ben nooit tegenstander geweest van een QR/coronabewijs voor vliegen, of voor grote evenementen/festivals en betaald voetbal.
Maar als je het straks moet laten zien om een zak schroefjes bij de Hornbach te gaan halen, come on.
Totdat ze dat ook onmogelijk maken.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:38 schreef popje het volgende:
[..]
Nee ik vertrek wel naar Spanje om daar te overwinteren ofzo
Ach de horeca klaagt een beetje, Khalid Oubaha schuift aan bij Jinek en natuurlijk niet te vergeten Robèr Willemsen van KHN. En vervolgens wordt alles gewoon weer geaccepteerd.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zelfs dat calvinistische volk heeft een breekpunt. Denk dat horeca en winkeliers sowieso niet mee willen doen en onder de bevolking groeit dat aantal ook met de dag.
Je kon vorige winter ook nog gewoon vliegen.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Totdat ze dat ook onmogelijk maken.
Was dat niet enkel voor zware noodzakelijke reizen? Vakantie tripjes zaten daar niet echt bij toch? Wij konden de hele winter niet weg iig.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:41 schreef popje het volgende:
[..]
Je kon vorige winter ook nog gewoon vliegen.
Feitelijk wel, maar uiteindelijk ging het wel gewoon als je echt wilde.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was dat niet enkel voor zware noodzakelijke reizen? Vakantie tripjes zaten daar niet echt bij toch? Wij konden de hele winter niet weg iig.
Ik kijk zelf het liefst naar het nut, en dan snap ik wel dat je op plekken waar heel veel mensen dicht op elkaar zitten, zingen en schreeuwen, dat je daar zo'n check wilt.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit komt natuurlijk ook wel door mensen die zeggen 'ach ik heb toch al kerona dus dan ken ik gewoon naar de hornbach', maar dit is juist de betutteling waar de VVD eerst toch zo op tegen was?
Tja, de intelligente lockdown waar Rutte zo prat op ging in maart/april was blijkbaar toch niet zo gestoeld op de intelligentie van de gemiddelde Nederlander.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit komt natuurlijk ook wel door mensen die zeggen 'ach ik heb toch al kerona dus dan ken ik gewoon naar de hornbach', maar dit is juist de betutteling waar de VVD eerst toch zo op tegen was?
Ja, Omtzigt vroeg geloof ik aan Rutte hoe hij na twee weken het effect van de maatregelen van deze week al zou kunnen evalueren, omdat die effecten nog niet zichtbaar zouden zijn. Toen kwam hij met die verkeersbewegingen en drukte in het OV als indicatie voor de mate waar in er gehoord wordt gegeven aan de adviezen.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De verstandhouding tussen het kabinet en het volk heeft zo onderhand wel wat weg van een gewelddadige relatie. Moet je je voorstellen dat een partner je heimelijk volgt om te kijken of je je wel aan de door hem/haar gestelde voorwaarden houdt, en bepaalt dat je niet naar school of werk mag, of je zelfs opsluit als je dat niet doet.
Het argument is dat ze niet weten wanneer je besmet bent geweest en ze rekenen nog steeds met een half jaar na herstel geen bescherming meer.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:10 schreef Kudashov het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dus niet, dus ik ben eigenlijk ''immuun'' tegen het virus maar ik heb geen recht op een QR code.
Ik heb gewoon een vliegtuig gepakt, het advies was om het niet te doen, maar ik ben toen het elastiekje bij mij een beetje uitgerekt was, zo eind maart, 10 dagen naar Tenerife geweest. Voor zowel de heen als terugweg getest en na terugkomst in quarantaine gegaan.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was dat niet enkel voor zware noodzakelijke reizen? Vakantie tripjes zaten daar niet echt bij toch? Wij konden de hele winter niet weg iig.
Eens, maar desalniettemin lijkt het me ook niet verstandig om de duimschroeven zo strak te draaien dat je straks niet meer kunt werken zonder groen vinkje. De financiele behoefte is toch essentieel, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, de intelligente lockdown waar Rutte zo prat op ging in maart/april was blijkbaar toch niet zo gestoeld op de intelligentie van de gemiddelde Nederlander.
Dit wordt een jaar trouwens. Silver lining.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het argument is dat ze niet weten wanneer je besmet bent geweest en ze rekenen nog steeds met een half jaar na herstel geen bescherming meer.
Die kant zullen we overigens ook wel op gaan met de vaccinaties. Wellicht een langere tijdspanne.
Ah oke.quote:Op donderdag 4 november 2021 10:45 schreef popje het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een vliegtuig gepakt, het advies was om het niet te doen, maar ik ben toen het elastiekje bij mij een beetje uitgerekt was, zo eind maart, 10 dagen naar Tenerife geweest. Voor zowel de heen als terugweg getest en na terugkomst in quarantaine gegaan.
Ik ook, maar tegelijkertijd... wat is het alternatief?quote:Op donderdag 4 november 2021 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Eens, maar desalniettemin lijkt het me ook niet verstandig om de duimschroeven zo strak te draaien dat je straks niet meer kunt werken zonder groen vinkje. De financiele behoefte is toch essentieel, zou ik zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |