bron:https://joop.bnnvara.nl/n(...)gen-vaccinweigeraarsquote:Geen uitkering voor ontslagen vaccinweigeraars
In een deel van Frankrijk krijgen mensen geen uitkering als ze zijn ontslagen of geschorst omdat ze weigeren zich te laten inenten. In een brief aan premier Jean Castex melden in totaal 15 Franse departementen dat ze er niets voor voelen om op te draaien voor de kosten, meldt de Franse Huffington Post.
Frankrijk stelt het vaccin verplicht in sommige sectoren, zoals de gezondheidszorg en de brandweer. Werknemers die de inenting weigeren, worden geschorst en komen zonder salaris thuis te zitten. De Franse staat vindt dat zij aanspraak moeten kunnen maken op de RSA (een uitkering).
De departementen die die regeling uitvoeren, zijn daar onaangenaam door verrast. Zij hekelen het gebrek aan overleg. Volgens hen “verandert de RSA zo in een verkapte werkloosheidsuitkering en daarvoor is die regeling niet bedoeld”.
Leuk, maar de Volkskrant zegt weer wat anders:quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niet waar. Gevaccineerden zijn net zo besmettelijk als ongevaccineerden.
NWS / 'Gevaccineerden net zo besmettelijk als ongevaccineerden'
Dus je hele argument houdt geen stand.
Flinke rellen, anarchie en niks meer te verliezen. Misschien nog burgeroorlogje, en dat allemaal de schuld van Hugo en de op het woordje wappie geilende gevaccineerden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
bron:https://joop.bnnvara.nl/n(...)gen-vaccinweigeraars
Als dit de wappies niet over de streep trekt weet ik het ook niet meer? Straks hebben ze geen inkomen meer, geen huis boven hun hoofd en gaan ze ook daadwerkelijk honger lijden. Wanneer nemen ze die prik nou?!
Alles voor de volksgezondheid en solidariteit naar de medemens. Sommige medemensen althans.
Idd logisch. Frankrijk en de schuld van hugo.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:04 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Flinke rellen, anarchie en niks meer te verliezen. Misschien nog burgeroorlogje, en dat allemaal de schuld van Hugo en de op het woordje wappie geilende gevaccineerden.
Dat is verouderd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Leuk, maar de Volkskrant zegt weer wat anders:
https://www.volkskrant.nl(...)ccineerden~b99e6974/
Ja, ik wil de gevaccineerden hierbij bedanken voor het medicijnonderzoek.quote:
Dat zou zomaar kunnen. Maar ik zie geen. Reden om vast te blijven houden aan verouderde onderzoeken of om vooruit te gaan lopen op een mogelijk toekomstig onderzoek waarvan de uitkomst misschien meer in je straatje past.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:30 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Oh. En straks in december blijkt volgens weer een 'nieuwe studie' toch van niet.
Dus 15% van de mensen zorgt voor 50% van de besmettingen begrijp ik hier uit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Vaccineren van 7,7 miljard mensen gaat nooit lukken.
Maar dan nog... Je blijft besmettelijk.
[ afbeelding ]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sismaatregelen-terug
Wel als die 15% (er is geen 90% vaccinatiegraad) voor 80% van de ziekenhuisopnames zorgt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:40 schreef Oceanier het volgende:
Maar devlin dit kan toch nooit?
Toen 0% ongevaccineerd was lag de IC vol. Nu 90% gevaccinneerd is ligt de IC weer vol. Dan kan zelfs 100% vaccinatie toch nooit voor een afname van opeens 80% zorgen op de IC?
Dan hebben we het nog niet over dat 100% niet haalbaar is vanwege enkele honderduizenden personen die om medische redenen niet gevaccineerd mogen worden.
Er klopt toch gewoon niks van wat Hugo en de regering allemaal bazelen op dit moment?
Zoals in je eigen bron staat raken gevaccineerden minder makkelijk besmet ergo, als iedereen gevaccineerd is daalt het tempo van besmettingenquote:Op dinsdag 2 november 2021 15:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, is niet verouderd. Is andere situatie waarschijnlijk. Onderzoek in de lancet ging specifiek over thuisbesmettingen, waarschijnlijk langere exposure.quote:
Dan is bijna 85% voor niks gevaccineerd.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wel als die 15% (er is geen 90% vaccinatiegraad) voor 80% van de ziekenhuisopnames zorgt.
Vergeet niet dat we voor vaccinatie de hele reguliere zorg zo ongeveer hadden afgeschaald
Waar komt jouw bizarre hersenkronkel toch vandaan dat iedereen die kritiek heeft op het beleid, vaccinaties of de bezuinigingen in de zorg uit de PVV/FVD hoek zou komen? Ik ken bijvoorbeeld letterlijk mensen die bijna wekelijks naar de Covid demonstraties gingen in Amsterdam en PvdD stemmen. Zelf kijk ik ook met een kritische blik naar het beleid en de vaccinatiecampagne, maar stem VVD. Dus zou het wellicht kunnen dat jij een vrij vertekend beeld van de situatie hebt en het label PVV/FVD simpelweg gebruikt om mensen op een negatieve manier te framen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:56 schreef devlinmr het volgende:
Je moet eens wat minder naar de PVV/FVD verhaaltjes luisteren
Nee.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar meer dan 50% van de gevaccineerden is besmettelijker dan ongevaccineerden met een betere en langere bescherming door natuurlijke immuniteit.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zoals in je eigen bron staat raken gevaccineerden minder makkelijk besmet ergo, als iedereen gevaccineerd is daalt het tempo van besmettingen
Dat zou je denken. Maar voor wappies is hun lichamelijke integriteit nu eenmaal belangrijker dan anderen. Dat ze egoïsten zijn hebben ze telkens opnieuw weer bewezen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 15:40 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Misschien niet, maar je vergeet één belangrijk detail. Deze gezonde jonge mensen kunnen ongevaccineerd veel makkelijker het virus doorgeven aan kwetsbaren. En ja, ook gevaccineerde kwetsbaren, want ik weet ook wel dat vaccins niet voor 100% effectief zijn.
Dat is het hele punt nou juist, we willen toch met zijn allen de verspreiding stoppen? Iedereen wil toch zo snel mogelijk weer het oude normale leven oppikken?
Dit inderdaad, op de kosten van de maatschappij uiteraard.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:22 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Dat zou je denken. Maar voor wappies is hun lichamelijke integriteit nu eenmaal belangrijker dan anderen. Dat ze egoïsten zijn hebben ze telkens opnieuw weer bewezen.
Schijt dat er mensen aan corona sterven, zolang zij maar gezellig hun eigen ding kunnen blijven doen.
Helaas blijkt keer op keer weer dat de echte complotdenkers (de échte wappies dus) extreem rechts zijn en kicken op Baudet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar komt jouw bizarre hersenkronkel toch vandaan dat iedereen die kritiek heeft op het beleid, vaccinaties of de bezuinigingen in de zorg uit de PVV/FVD hoek zou komen? Ik ken bijvoorbeeld letterlijk mensen die bijna wekelijks naar de Covid demonstraties gingen in Amsterdam en PvdD stemmen. Zelf kijk ik ook met een kritische blik naar het beleid en de vaccinatiecampagne, maar stem VVD. Dus zou het wellicht kunnen dat jij een vrij vertekend beeld van de situatie hebt en het label PVV/FVD simpelweg gebruikt om mensen op een negatieve manier te framen?
Hij zit er ook naast met de FVD en PVV. Het is vooral Russische desinformatie waar wappies met open ogen in trappen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar komt jouw bizarre hersenkronkel toch vandaan dat iedereen die kritiek heeft op het beleid, vaccinaties of de bezuinigingen in de zorg uit de PVV/FVD hoek zou komen? Ik ken bijvoorbeeld letterlijk mensen die bijna wekelijks naar de Covid demonstraties gingen in Amsterdam en PvdD stemmen. Zelf kijk ik ook met een kritische blik naar het beleid en de vaccinatiecampagne, maar stem VVD. Dus zou het wellicht kunnen dat jij een vrij vertekend beeld van de situatie hebt en het label PVV/FVD simpelweg gebruikt om mensen op een negatieve manier te framen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |