abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:35:00 #226
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201977284
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, eens. De vraag is wel, als je het hebt over een vaccinatiegraad van 90% of hoger die niet genoeg is, wat is dan wel genoeg? 100% is niet realistisch, wanneer kun je het wel aan?

Als dit geen indicatie is dat de vaccins minder goed werken is de enige optie die er nog is de zorg (verder) opschalen, anders zullen maatregelen nodig blijven.
Met dat opschalen zijn ze al bezig he.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_201977294
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is niet waar. Het is verkocht als de beste kans die we hebben en dat is m.i. niet onterecht.
Eind vorig jaar is het letterlijk verkocht als dé uitweg uit de pandemie. Ik begrijp volledig dat Delta roet in het eten gegooid heeft, maar behalve harder pushen op de coronapas lijkt er maar weinig te gebeuren om daadwerkelijk 'met het virus te leven'.
pi_201977305
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Met dat opschalen zijn ze al bezig he.
Ja. "We kunnen 4 weken naar 1350 bedden, maar meer dan 650 kunnen het er niet zijn!"

Dat is niet echt opschalen.. :+
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:36:48 #229
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201977311

Verklaring van Maastricht UMC
pi_201977313
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is niet waar. Het is verkocht als de beste kans die we hebben en dat is m.i. niet onterecht.
quote:
Het derde feit wat ik niet onbenoemd wil laten. Dat is dat vaccineren de weg is naar de vrijheid.
Was getekend, Hugo de Jonge. 14 september 2021.
zie email 27 oktober
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:37:31 #231
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201977319
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:36 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja. "We kunnen 4 weken naar 1350 bedden, maar meer dan 650 kunnen het er niet zijn!"

Dat is niet echt opschalen.. :+
Zie het cynisme he :+

Klopt. Er moeten gewoon wat leegstaande hospitaals worden omgebouwd naar corona ziekenhuizen. Personeel is een ding, maar omdat het slechts enkel coronazorg hoeft te bevatten kun je ook mensen met een lagere senioriteit opleiden en laten werken onder supervisie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_201977330
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Treurig dat het nodig is.

Zorgelijk dat je als ziekenhuis niet meer wat informatie kunt delen zonder dat je PR afdeling overuren moet draaien omdat de wappies ermee aan de haal gaan.
zie email 27 oktober
pi_201977335
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[..]
Was getekend, Hugo de Jonge. 14 september 2021.
Dat is november vorig jaar begonnen:
twitter
pi_201977353
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zie het cynisme he :+

Klopt. Er moeten gewoon wat leegstaande hospitaals worden omgebouwd naar corona ziekenhuizen. Personeel is een ding, maar omdat het slechts enkel coronazorg hoeft te bevatten kun je ook mensen met een lagere senioriteit opleiden en laten werken onder supervisie.
Welke arts gaat dat doen dan? Als het misgaat mag jij het gaan uitleggen bij de tuchtrechter he? Nog los van of zo'n opleiding haalbaar is en of daar tijd mee gewonnen wordt, ik betwijfel dat maar ik weet daar onvoldoende van.
zie email 27 oktober
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:39:47 #235
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201977355
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Treurig dat het nodig is.

Zorgelijk dat je als ziekenhuis niet meer wat informatie kunt delen zonder dat je PR afdeling overuren moet draaien omdat de wappies ermee aan de haal gaan.
Niks geen wappies. Het is een feit dat dit gedonder weer van voor af aan begint op te laaien. Natuurlijk wordt dit kritisch gevolgd.

Bovendien lijdt opname van (oudere) patiënten ondanks dat ze gevaccineerd zijn tot wederom nieuwe maatregelen. Het product vaccinatie werkt niet voldoende.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_201977357
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat is november vorig jaar begonnen:
[ twitter ]
Snap niet zo goed waarom dat een vreemde uitspraak is. Zoveel mogelijk mensen vaccineren is uiteindelijk de enige oplossing.
pi_201977364
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niks geen wappies. Het is een feit dat dit gedonder weer van voor af aan begint op te laaien. Natuurlijk wordt dit kritisch gevolgd.

Bovendien lijdt opname van (oudere) patiënten ondanks dat ze gevaccineerd zijn tot wederom nieuwe maatregelen. Het product vaccinatie werkt niet voldoende.
Dat tweede is dus niet waar :). Eventuele maatregelen zijn er alleen omdat het aantal ongevaccineerden dat opgenomen wordt te groot is.
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:40:44 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201977367
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat strookt niet met het feit dat vaccins juist een zwaar ziekteverloop voorkomen.
Infectie is niet synoniem met ziekte, laat staan een zwaar verloop.
Vaccins grotendeels voorkomen dat iemand op de weg komt naar dat zware ziekteverloop.
Ms duidelijk maken dat het ziekteverloop vooral is dat organen van mensen het opgeven.
Iemand kan zelfs zijn geïnfecteerd en daaarvan herstellen zonder dat die zelf wat heeft gemerkt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201977370
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:39 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Snap niet zo goed waarom dat een vreemde uitspraak is. Zoveel mogelijk mensen vaccineren is uiteindelijk de enige oplossing.
Dat was een indirecte reactie op Qarrad, dat er niet gezegd is dat vaccineren de uitweg is maar dat het de beste kans is.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 21:41:01 #240
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201977373
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, eens. De vraag is wel, als je het hebt over een vaccinatiegraad van 90% of hoger die niet genoeg is, wat is dan wel genoeg? 100% is niet realistisch, wanneer kun je het wel aan?

Als dit geen indicatie is dat de vaccins minder goed werken is de enige optie die er nog is de zorg (verder) opschalen, anders zullen maatregelen nodig blijven.
Ik denk het volgende, maar dat is echt mijn eigen mening, niet gebaseerd op bronnen of wat dan ook ....

Er zijn grote groepen die niet gevaccineerd zijn. 10% klinkt niet veel en het zou ook niet zoveel uitmaken als van die 10% een paar procent in Zeeland, een paar procent in Limburg, een paar procent in Groningen etc. zou zitten.

Als die 10% echter is geconentreerd in bepaalde gebieden en/of bepaalde bevolkingsgroepen met relatief veel contact is het wel een probleem.

Allochtonen waarbij het normaal is om met grote groepen samen te komen en sowieso met veel man in een woning te zitten. Bible belt gebieden, waar men wekelijks bijelkaar komt.
pi_201977375
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:39 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Het is geen vreemde opmerking, wellicht wat ongenuanceerd. Het punt is dat hier werd gezegd dat dit soort uitspraken niet gedaan zouden zijn.
zie email 27 oktober
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:41:20 #242
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201977381
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Welke arts gaat dat doen dan? Als het misgaat mag jij het gaan uitleggen bij de tuchtrechter he? Nog los van of zo'n opleiding haalbaar is en of daar tijd mee gewonnen wordt, ik betwijfel dat maar ik weet daar onvoldoende van.
Terechte en juiste vraag.

Echter is dit te prefereren boven een samenleving die voor altijd aan maatregelen gebonden zit, afnemende economische activiteit, jongeren met een toekomst die aan diggelen ligt, kanker/hartpatienten die geen zorg krijgen omdat door covid alles wordt uitgesteld.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_201977387
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is geen vreemde opmerking, wellicht wat ongenuanceerd. Het punt is dat hier werd gezegd dat dit soort uitspraken niet gedaan zouden zijn.
Ik lette even niet op de context, excuus :).
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:42:03 #244
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201977388
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:40 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat tweede is dus niet waar :). Eventuele maatregelen zijn er alleen omdat het aantal ongevaccineerden dat opgenomen wordt te groot is.
Het is toch wel waar dat het aantal patiënten in de ziekenhuizen in toenemende mate gevaccineerd zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_201977397
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:41 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik denk het volgende, maar dat is echt mijn eigen mening, niet gebaseerd op bronnen of wat dan ook ....

Er zijn grote groepen die niet gevaccineerd zijn. 10% klinkt niet veel en het zou ook niet zoveel uitmaken als van die 10% een paar procent in Zeeland, een paar procent in Limburg, een paar procent in Groningen etc. zou zitten.

Als die 10% echter is geconentreerd in bepaalde gebieden en/of bepaalde bevolkingsgroepen met relatief veel contact is het wel een probleem.

Allochtonen waarbij het normaal is om met grote groepen samen te komen en sowieso met veel man in een woning te zitten. Bible belt gebieden, waar men wekelijks bijelkaar komt.
Daar heb je een punt. Ik weet niet of vaccinatiestatus per provincie per leeftijdsgroep beschikbaar is, dat zou inderdaad wel verduidelijking kunnen geven wat dat betreft.

Maargoed, dan zou je in enkele ziekenhuizen een flinke stijging moeten zien. Berichten zoals het ziekenhuis van Sneek waar gezegd wordt dat "de helft van alle IC patiënten ongevaccineerd zijn!" terwijl er totaal 6 IC bedden zijn word ik altijd een beetje cynisch van.
pi_201977399
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is toch wel waar dat het aantal patiënten in de ziekenhuizen in toenemende mate gevaccineerd zijn.
In toenemende mate weet ik niet, daar lijkt het niet op. Maar het is een flinke minderheid, schattingen varieren van 25% tot 10% van alle opnames. Een minderheid die in de zorg voor weinig problemen zou moeten zorgen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:44:33 #247
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201977413
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Eind vorig jaar is het letterlijk verkocht als dé uitweg uit de pandemie. Ik begrijp volledig dat Delta roet in het eten gegooid heeft, maar behalve harder pushen op de coronapas lijkt er maar weinig te gebeuren om daadwerkelijk 'met het virus te leven'.
Klopt heel veel mensen zitten nog vast in de reflex: meer corona, meer maatregelen, met als opvolging minder corona minder maatregelen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201977423
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:41 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Klopt, dat zeggen de experts ook. Maar dan komen we op een ander punt en dat is dat je in Nederland niks meer kunt zeggen over bepaalde bevolkingsgroepen, ook al is dat objectief gerechtvaardigd, zonder dat het binnen no-time in het racistische wordt getrokken. Van twee kanten, PVV en Forum die het gaan hebben over "al die kut buutnlanders die ONZE IC bedden bezet houden" als de BIJ1ers die 'Jij witte man hebt het lekker makkelijk' en dan dan een of andere engelse term die er op neer komt dat je racist bent. Voor kerken geldt overigens min of meer hetzelfde mechanisme alleen dan D66 vs SGP.

Die kramp zit ons nu dwars.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 21:45:28 #249
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201977425
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Daar heb je een punt. Ik weet niet of vaccinatiestatus per provincie per leeftijdsgroep beschikbaar is, dat zou inderdaad wel verduidelijking kunnen geven wat dat betreft.

Maargoed, dan zou je in enkele ziekenhuizen een flinke stijging moeten zien. Berichten zoals het ziekenhuis van Sneek waar gezegd wordt dat "de helft van alle IC patiënten ongevaccineerd zijn!" terwijl er totaal 6 IC bedden zijn word ik altijd een beetje cynisch van.
Yup, daarom blijf ik herhalen dat het gewoon heel lastig is, want het is heel makkelijk om een belangrijk gegeven te missen en verkeerde conclusie te trekken.
pi_201977448
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me prima verwoord. Beter dan ik tot nu toe gedaan heb :P. Dat punt over de IC is ook wel interessant trouwens, het zou best kunnen dat relatie tussen stijging in de opnames en stijging op de IC's ook veranderd is door de vaccins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')