abonnement Unibet Coolblue
pi_201951235
Waarom is het zo erg om het woord 'retard' te gebruiken? Op veel platforms word je vrijwel direct gebanned als je dit gebruikt, ongeacht de context. Misschien is er iemand die mij duidelijk zou kunnen uitleggen waarom dit zo erg is?
pi_201951257
Waar "achterlijk" voorheen een normale term was voor mensen met een verstandelijke beperking, wordt het tegenwoordig enkel nog als belediging gebruikt. Door de negatieve ondertoon, is het gebruik ervan onwenselijk geworden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 07:50:24 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201951585
Omdat het gebruik van scheldwoorden een zwaktebod is wat niets toevoegt aan een zinnige discussie.

Je bent echt een retard als je dat niet zelf kan bedenken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201952436
Er is niks mis met het woord en sommige mensen zijn gewoon retard.

[ Bericht 2% gewijzigd door HSG op 30-10-2021 09:52:46 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201952489
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:46 schreef HSG het volgende:
Er is niks mis met het woord want sommige mensen zijn gewoon retard.
'tuurlijk, maar de mensen met een chromosoom extra, vinden het gewoon jammer dat het woord zo'n negatieve klank gekregen heeft. Prima dus als je het gebruikt voor kwijlende triangeljosti's, maar de triangelist van de Jostiband is verstandelijk beperkt, niet achterlijk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_201952512
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
'tuurlijk, maar de mensen met een chromosoom extra, vinden het gewoon jammer dat het woord zo'n negatieve klank gekregen heeft. Prima dus als je het gebruikt voor kwijlende triangeljosti's, maar de triangelist van de Jostiband is verstandelijk beperkt, niet achterlijk.
Ik had het niet over mensen met een beperking. ;) Dat maak jij er van.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:54:01 #7
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_201952531
Niks mis met retard. Mongool en debiel blijven ook leuk om mee te schelden.
soooo, da's mooi!
  Moderator zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:35:21 #8
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201953107
Omdat het Engels is, in het Nederlands is het “geretardeerde”.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:51:25 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201953358
Ik zie het woord hier nooit voorbij komen eigenlijk. Dus ik gok dat je weer een ban hebt gekrwgen op dat andere platform waar je dit woord gebruikte tegen dezelfde persoon als uit je eerdere R&P topic, waar je toen van vroeg of dat stalken was.

Dus nu heeft die persoon je niet (alleen) geblokkeerd, maar het platform zelf heeft je ook een ban gegeven, en dat was vanwege je gebruik van dat woord.

Gok ik zomaar.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:46:49 #10
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_201953966
Je hebt ook Ritalin retard, oftewel Ritalin met vertraagde afgifte. Ligt aan de context.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_201954000
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
Ik zie het woord hier nooit voorbij komen eigenlijk. Dus ik gok dat je weer een ban hebt gekrwgen op dat andere platform waar je dit woord gebruikte tegen dezelfde persoon als uit je eerdere R&P topic, waar je toen van vroeg of dat stalken was.

Dus nu heeft die persoon je niet (alleen) geblokkeerd, maar het platform zelf heeft je ook een ban gegeven, en dat was vanwege je gebruik van dat woord.

Gok ik zomaar.
Ik heb het niet over Fok. Het gaat voornamelijk om platforms met meer amerikaans georienteerd bestuur. En wat jij schrijft in jouw laatste alinea is incorrect.
pi_201955225
Vind ‘achterlijk’ en verstandelijke beperking (mentally challenged) ofzo nog wel uit elkaar liggen. Ik noem iemand met een verstandelijke beperking namelijk niet achterlijk, iemand die opzettelijk fouten maakt of domme dingen doet wel.

Oftewel weer gezeik om niks en mensen die geen subtiel onderscheid tussen de betekenis van woorden kunnen maken.
pi_202028245
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:38 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Vind ‘achterlijk’ en verstandelijke beperking (mentally challenged) ofzo nog wel uit elkaar liggen. Ik noem iemand met een verstandelijke beperking namelijk niet achterlijk, iemand die opzettelijk fouten maakt of domme dingen doet wel.

Oftewel weer gezeik om niks en mensen die geen subtiel onderscheid tussen de betekenis van woorden kunnen maken.
Achterlijk werd vroeger wel gewoon gebruikt voor mensen met een verstandelijke beperking, net als krankzinnige, mongool, zwakzinnige, debiel, downie etc. Dat is de tredmolen van het eufemisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door No239SquadronRAF op 04-11-2021 15:40:48 ]
  donderdag 4 november 2021 @ 15:36:13 #14
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202028282
Je hoort dit echt elke dag zowat in online games. Battlefield, PUBG. Elke keer doe je iets fout en krijg je boze mensen "dude are you retarded or something?" laatst speelde ik zelfs flight simulator en terwijl dat een singleplayer game is werd ik alsnog uitgescholden tijdens het landen hele tijd retard retard retard ik dacht echt fuck dit ik ben klaar met gamen. Snap echt die hele hype niet stom scheldwoord ook.
Man of Steal.
pi_202030828
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:38 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Vind ‘achterlijk’ en verstandelijke beperking (mentally challenged) ofzo nog wel uit elkaar liggen. Ik noem iemand met een verstandelijke beperking namelijk niet achterlijk, iemand die opzettelijk fouten maakt of domme dingen doet wel.

Oftewel weer gezeik om niks en mensen die geen subtiel onderscheid tussen de betekenis van woorden kunnen maken.
Precies dit. Nog een paar jaar en dan is ´verstandelijk beperkte´ ook een scheldwoord en moet je iemand met down aanduiden als persoon met trisomie-21 gerelateerde beperking. Totdat ´Trisomie 21´ ook als scheldwoord op fora en in games wordt gebruikt.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 november 2021 @ 18:55:35 #16
414785 sirdanilot
pi_202031177
Niet doen, het is beledigend jegens mensen met een verstandelijke beperking of autismespectrumstoornis.

<
Zelf interesseert het me allemaal niet zo hoor maar er zijn mensen die zich hier gekwetst door voelen. Beter niet doen, of alleen in select gezelschap.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_202038384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 15:36 schreef SuperNeger het volgende:
Je hoort dit echt elke dag zowat in online games. Battlefield, PUBG. Elke keer doe je iets fout en krijg je boze mensen "dude are you retarded or something?" laatst speelde ik zelfs flight simulator en terwijl dat een singleplayer game is werd ik alsnog uitgescholden tijdens het landen hele tijd retard retard retard ik dacht echt fuck dit ik ben klaar met gamen. Snap echt die hele hype niet stom scheldwoord ook.
Ik vind het wel prettig klinken, past wel lekker in de gemiddelde zin en bedoel er meestal alleen mee dat iemand zich dom of idioot gedraagt. Ik zou iemand met een daadwerkelijke medische aandoening of beperking nooit zo noemen dusja. Ik vind het zelf een beetje een misplaatste gevoeligheid.
pi_209440546
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 11:46 schreef MacorgaZ het volgende:
Je hebt ook Ritalin retard, oftewel Ritalin met vertraagde afgifte.
Ligt aan de context.
Ja, retard betekend vertraging of achterstand in voortgang of ontwikkeling. Dus dat kan de ontwikkeling van een persoon zijn, maar in het geval van geneesmiddelen wordt het inderdaad gebruikt voor vertraagde afgifte. Dit is niet alleen met ritalin, maar wordt ook gebruikt voor simpele drogisterijartikelen zoals maagzuurremmers, reistabletten en dergelijken. Om misverstanden te voorkomen wordt het in de geneesmiddelenwereld frans uitgesproken, terwijl het in principe de zelfde betekenis van het woord is.
pi_209440578
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 04:52 schreef rickez3 het volgende:
Waarom is het zo erg om het woord 'retard' te gebruiken? Op veel platforms word je vrijwel direct gebanned als je dit gebruikt, ongeacht de context. Misschien is er iemand die mij duidelijk zou kunnen uitleggen waarom dit zo erg is?
Nvm ik ben weer eens in de val gelopen van een echte retard @matt04
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209440623
Als je dat woord gebruikt zal je verdere relaas vast ook niet zo aardig geweest zijn.

Vandaar waarschijnlijk je ban, vele fora hebben een zero tolerance policy voor schelden en getrol. Lees de huisregels en hou je eraan als je geen ban wil.

Problem solved
pi_209440654
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 12:06 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Als je dat woord gebruikt zal je verdere relaas vast ook niet zo aardig geweest zijn.

Vandaar waarschijnlijk je ban, vele fora hebben een zero tolerance policy voor schelden en getrol. Lees de huisregels en hou je eraan als je geen ban wil.

Problem solved
En terecht net zoals dit ook moet gelden voor zinloze kicks
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 8 juni 2023 @ 12:10:59 #22
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_209440669
zelfde mensen die gelijk uit hun dak gaan als ze het woordje kanker horen :')

JAMAAR MIJN OPA HAD KANKER HOOR... so fucking what?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_209440672
Oh shit, dat heb ik gemist...

Potjandorie
pi_209442454
Beetje als de term mongool of homo toch? Je beledigt dan blijkbaar mensen die mongool of homo zijn.
  zaterdag 10 juni 2023 @ 17:29:49 #25
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_209465759
Deze vraag is wel echt retarded.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
  zaterdag 10 juni 2023 @ 17:30:34 #26
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_209465770
quote:
15s.gif Op donderdag 8 juni 2023 12:10 schreef junkiesietze het volgende:
zelfde mensen die gelijk uit hun dak gaan als ze het woordje kanker horen :')

JAMAAR MIJN OPA HAD KANKER HOOR... so fucking what?
Ik vind dat het woord ''water'' niet meer gebruikt mag worden.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_209465805

George Carlin - Soft Language
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')