abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214766290
Ik vind het ook teleurstellend dat de zoektochten er dus grotendeels uit gaan. Zelf vind ik alle emo-tv wel mooi (dus ook Hello, Goodbye met Joris bijvoorbeeld), maar dit programma was juist ook anders mede dankzij de zoektochten). Juist daarom keek ik graag naar Spoorloos. Ik zou zeggen: never change a winning formula. Het kan alleen maar minder worden. Ze hadden beter naar een jonge presentator gezocht die het stokje van Derk wilde overnemen.
Mja
  woensdag 21 augustus 2024 @ 10:04:56 #252
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214766454
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:38 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind het ook teleurstellend dat de zoektochten er dus grotendeels uit gaan. Zelf vind ik alle emo-tv wel mooi (dus ook Hello, Goodbye met Joris bijvoorbeeld), maar dit programma was juist ook anders mede dankzij de zoektochten). Juist daarom keek ik graag naar Spoorloos. Ik zou zeggen: never change a winning formula. Het kan alleen maar minder worden. Ze hadden beter naar een jonge presentator gezocht die het stokje van Derk wilde overnemen.
ik denk dat ze niet doorkonden met Derk Bolt omdat die nu ook mede aangeklaagd wordt door al die mensen die aan verkeerde adoptiegezinnen gekoppeld zijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214767159
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 10:04 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
ik denk dat ze niet doorkonden met Derk Bolt omdat die nu ook mede aangeklaagd wordt door al die mensen die aan verkeerde adoptiegezinnen gekoppeld zijn.
Naja dat ze niet door konden met Derk is één ding; maar waarom dan niet door met het format? Het moet toch niet zo lastig zijn om iemand te vinden die dat op die manier wil overnemen? Iemand die wat Spaans en Duits spreekt?
Mja
  maandag 28 oktober 2024 @ 19:02:16 #254
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215403807
Spoorloos is al sinds 1990 op televisie te zien, maar voor dit 92e seizoen is de opzet van het programma vernieuwd. Spoorloos blijft mensen samenbrengen die elkaar uit het oog zijn verloren. Maar naast adoptieverhalen, vertelt het programma ook de verhalen van andere dierbaren die elkaar door het leven zijn kwijtgeraakt.

Daarbij ligt er meer accent op de persoonlijke verhalen van de zoekers. Hun vragen, emoties en levensverhalen staan daarbij centraal. Met behulp van uitgebreid DNA-onderzoek maakt Spoorloos ook dit seizoen weer bijzondere, verrassende en emotionele ontmoetingen mogelijk.

Spoorloos start op woensdag 6 november met een gloednieuw seizoen. Hoe beleeft presentator Joris Linssen de opnames van dit bijzondere programma? We vragen hem om een tipje van de sluier. 'In het aankomende seizoen zit er opeens een twist aan het verhaal van de gast.'

Ha Joris! Hoe is het voor jou om aan dit seizoen van Spoorloos mee te werken?
Joris Linssen: 'Het is heel bijzonder. Wat mij opvalt, is dat het een levensveranderend programma is. Het is echt human interest 2.0, omdat het over wezenlijke emoties gaat. Voor de gasten in Spoorloos is het is zo essentieel wat er gebeurt. De ontmoeting met familieleden of geliefden is vaak een inlossing van tientallen jaren. Dat is echt wel heel anders dan in andere programma’s.

Daarnaast is Spoorloos heel avontuurlijk, omdat je in allerlei nieuwe landen en omstandigheden terechtkomt. Je maakt dit dus heel intensief met elkaar mee. Het is een programma dat je samen maakt: samen met de gast, samen met de cameraman, samen met de regisseur, redactie en productie. Dus echt een groepsproces.’

Hoe sta je als presentator voor de camera terwijl je tegelijkertijd iemand veilig begeleidt in de zoektocht?

‘Ik voel een grote verantwoordelijkheid met het team om de gasten te omringen met aandacht en liefde. In dit proces voel ik me eigenlijk een soort luchtverkeersleider, dat heb ik bij Hello Goodbye ook.

Ik bedoel ermee dat ik probeer om de gasten tot grote hoogte te laten stijgen. Samen maken we een hele spannende vlucht, en ik moet wel zorgen dat ze veilig landen. Dus ik begeleid hen echt, net zoals een luchtverkeersleider dat bij een vliegtuig doet.’

Hoe is het om Spoorloos samen met Sosha en Jetske te presenteren?

‘Het is heel leuk om dit met z'n drieën te doen: we hebben tussendoor veel contact. Als presentatoren voelen wij ons alledrie verantwoordelijk voor het welbevinden van onze gasten, die zichzelf open opstellen. Onderling helpen en steunen we elkaar.’

Wat verrast je het meeste aan het maken van Spoorloos?

‘Het meest waanzinnige van dit programma is dat opeens alles anders kan zijn. Je moet constant alert blijven en schakelen: soms moet je er - BAM - weer in. Ik vind het zelf prettig dat je niet alles weet van tevoren. Je kunt ook niet alles scripten, je moet juist flexibel zijn.

In het aankomende seizoen zit één moment waarop we tijdens de opnames met zijn allen aan het uitpuffen zijn, en er toch opeens een twist komt aan het verhaal van de gast. Dat is waanzinnig.’
Hoe is het om zelf onderdeel te zijn van het zoekproces van Spoorloos?

'Het is heel uitdagend om samen met onze gasten nieuwe ontdekkingen te doen en bijzondere personen te ontmoeten. Ik kwam erachter dat Spoorloos in veel landen een correspondent heeft. Zo iemand werkt soms al dertig jaar voor het programma. Het is echt een instituut!'

Wat hoop je dat kijkers onthouden of meenemen uit het nieuwe seizoen?

'Hoe ingewikkeld het is om je roots niet te kennen en hoe helend het is om ze alsnog te ontdekken. En ik hoop dat ons mooie programma veel compassie oproept bij de kijker.'

Spoorloos is vanaf woensdag 6 november te zien om 21.30 uur bij KRO-NCRV op NPO 1.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 2 november 2024 @ 11:05:15 #255
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215445895
In het nieuwe seizoen van Spoorloos reist Joris Linssen met Carla naar Amerika, waar ze na jaren van vragen eindelijk antwoord hoopt te krijgen op de vraag wie haar biologische ouders zijn.

In dezelfde aflevering volgen we ook Mick, die samen met presentator Jetske van den Elsen op zoek gaat naar zijn biologische vader tijdens de Vierdaagse in Nijmegen.

Direct na de reguliere uitzending begint de online-serie Hoe is het nu met?, waarin Joris in gesprek gaat met een gast uit de aflevering. Wat is er gebeurd na de ontmoeting? Is er nog steeds contact? Wat heeft de zoektocht teweeggebracht? En hoe kijken ze naar de toekomst?
In een wekelijkse aflevering, te vinden op het Youtube-kanaal van KRO-NCRV, wordt hier antwoord op gegeven.

Spoorloos, vanaf woensdag 6 november wekelijks te zien om 21.30 uur bij KRO-NCRV op NPO 1.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 6 november 2024 @ 11:43:37 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215494908
Vanavond dus!
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 6 november 2024 @ 21:41:51 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215502541
Verbouwde kop, mond en lijf, die Carla :{w
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 6 november 2024 @ 21:47:08 #258
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215502617
Wat een villa en wat een aanstelster.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 6 november 2024 @ 22:07:21 #259
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215502957
Dit nieuwe format moet ik wel aan wennen.
Steeds korte stukjes dan weer een cliffhanger.
Heb liever dat ze 1 verhaal eerst afmaken en dan het volgende verhaal beginnen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215514876
Het wordt wel heel Amerikaans nu met alsmaar herhaling van soundbites.
En mijn grote vriendin Jetske: “ hoe voelde het voor jou om weer te zijn” doet ook weer mee. 8)7

Wat er voor mij uitsprong, dat de getraumatiseerde vader vertelde, dat hij in de kamer was toen Carla werd geboren!
pi_215515383
Ja die vader ;(

Mijn irritatiegrens bij Joris is ook allang overschreden met zijn: en wat betekent hij voor jou :r :r
#hello goodbye
  vrijdag 8 november 2024 @ 09:04:56 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215516168
Dan liever het lompe commentaar van Derk Bolt O+ "Hallo we zijn hier in een Roemeens dorpje. Het is hier een teringzooi en de mensen zien er armetierig uit"
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:37:08 #263
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_215517813
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 00:42 schreef AnneX het volgende:
Het wordt wel heel Amerikaans nu met alsmaar herhaling van soundbites.
En mijn grote vriendin Jetske: “ hoe voelde het voor jou om weer te zijn” doet ook weer mee. 8)7

Wat er voor mij uitsprong, dat de getraumatiseerde vader vertelde, dat hij in de kamer was toen Carla werd geboren!
Ja dat hoorde zij niet eens volgens mij. Of misschien vond zij het niet zo opvallend.
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:39:53 #264
346653 Ceviche
pi_215517848
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:41 schreef golfer het volgende:
Verbouwde kop, mond en lijf, die Carla :{w
Ja en niet goed verbouwd, oneven lippen enzo.
Bij de ontmoeting was er ook niks in het uiterlijk te herkennen tussen vader en dochter.
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:40:40 #265
346653 Ceviche
pi_215517858
quote:
11s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:47 schreef golfer het volgende:
Wat een villa en wat een aanstelster.
Die schreeuwerige AI-art :X
  vrijdag 8 november 2024 @ 17:30:18 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215522174
Hoe gaat het nu met Mick?

Na de opnames bellen we nog met Mick om te vragen hoe het met hem is. Hoe vond hij de ontmoeting gaan? Mick: 'Ik zag er vooraf ontzettend tegenop om mijn vader te zien: hoe ziet hij eruit, hoe reageert hij, hoe zal ik reageren? En om dat ook nog voor de camera te doen, is ontzettend spannend. Maar het werd een prachtige dag: de dag dat ik mijn vader voor het eerste in de ogen keek.'

Mick had jarenlang een beeld van zijn vader in zijn hoofd: 'De afgelopen jaren had ik allemaal fantasieën over hoe onze ontmoeting zou zijn. Nu hoef ik er niet meer mee bezig te zijn wie mijn vader is. Er is een soort rust ingetreden.'

Mick merkt dat hij op zijn vader lijkt, wat hij fijn vindt. 'Mensen die hem hebben gezien, zeggen dat ik wel trekjes van hem heb. Dat is natuurlijk fijn. Maar nu ik A heb gezegd, wil ik ook B zeggen: ik wil hem in de ogen kijken. Maar het is nog niet tot een afspraak gekomen.'

Ondertussen gaat het leven door: Mick zit middenin een verhuizing. 'Ik ben hartstikke druk, maar tegelijk realiseer ik me dat mijn leven veranderd is. Allemaal door die ene ontmoeting, op die ene middag. Ik had in mijn leven tot nu toe nog geen mooiste dag, maar ik denk dat dat ‘m wel was.'
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 13 november 2024 @ 13:11:22 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215567404
Vanavond:

Voor een zoektocht naar verloren familie reist nieuwe Spoorloos-presentatrice Sosha Duysker naar Brazilië. Samen met de broers Alexander en Vincent hoopt ze daar hun biologische moeder op te sporen.

Jetske van den Elsen ontdekt het geheim van de betovergrootmoeder van Andreke in het krankzinnigengesticht in Den Bosch.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215570294
Die Jetske toch! Waarschijnlijk de redactie…”hoe voelt dat? nu je het geheim van je bet.over.groot.moeder weet”?

A..: “ja, het verklaart veel voor mij. Er is een soort rust over mij gekomen, nu ik het geheim van mijn bet.over.groot.moeder weet!”
  woensdag 13 november 2024 @ 23:05:23 #269
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215574752
quote:
3s.gif Op woensdag 13 november 2024 13:11 schreef golfer het volgende:
Vanavond:

Jetske van den Elsen ontdekt het geheim van de betovergrootmoeder van Andreke in het krankzinnigengesticht in Den Bosch.
Alweer zat de TVgids er naast.
Het Jetske-item ging over Duitse zussen.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 20 november 2024 @ 14:58:05 #270
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215634893
Volgens de TV-gids vanavond:
Dit keer is Linssen in Zweden, waar hij met Gina zoekt naar haar biologische vader. Collega Jetske van den Elsen gaat voor Roelf op zoek naar een vrouw van vroeger en Sosha Duysker helpt Juul met een mysterie rond haar vader.
Afwachten of het dit keer wel klopt, qua aankondiging.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 20 november 2024 @ 23:13:42 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215639132
Het verhaal van Roelf is meer iets voor het programma Memories.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 december 2024 @ 22:03:16 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215771511
Joris met zijn eeuwige zelfde vraag: "Wat betekent zij voor jou?"
Poef.....gone! ©golfer
pi_215772662
Mooi, een stukje van hun overleden moeder teruggevonden. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_215775222
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 01:53 schreef svann het volgende:
Mooi, een stukje van hun overleden moeder teruggevonden. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een leven hebben die 2 zussen achter de rug ;(
En het gaat daar van generatie op generatie steeds mis.. en maar kinderen krijgen :{
pi_215775936
Toch maar teruggekeken.
Wat mij na al die jaren opvalt, is dat gelaatstrekken zachter en warmer worden na de ontmoetingen.
Wat heel vaak wordt beleefd door de hoofdpersonen: nooit gekende rust gevonden.
Fijn hoor.
Ondanks al die ellende vaak armoe die men terugvindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')