Zo veel mogelijkquote:Op zondag 31 oktober 2021 20:36 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Hoezo een domme vraag? Ik bereid me gewoon voor op de toekomst. Ik ga nu nog geen huis kopen, maar aan het bekijken hoeveel ik nog ongeveer moet sparen om een huis over 5 jaar te bemachtigen.
Wat geeft die calculator nu aan dan?quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:36 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Hoezo een domme vraag? Ik bereid me gewoon voor op de toekomst. Ik ga nu nog geen huis kopen, maar aan het bekijken hoeveel ik nog ongeveer moet sparen om een huis over 5 jaar te bemachtigen.
Als je uit gaat van een vast percentage van de woningwaarde reken dan maar op een verdubbeling in euro's.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:36 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Jammer zegquote:Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Candaasje het volgende:
Helaas, erg jammer maar niet iets dat niet viel te verwachten. Een ander heeft een hoger bod gedaan (Ik weet niet hoeveel, het bericht kwam via de mail) en voor de koper gunstigere voorwaarden.
Wen er maar aan, dan is de teleurstelling ook minder elke keerquote:Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Candaasje het volgende:
Helaas, erg jammer maar niet iets dat niet viel te verwachten. Een ander heeft een hoger bod gedaan (Ik weet niet hoeveel, het bericht kwam via de mail) en voor de koper gunstigere voorwaarden.
Je hebt niets aan wat een calculator nu aangeeft als je over 5 jaar wilt kopen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 20:36 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Candaasje het volgende:
quote:Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Candaasje het volgende:
Vervelend. Maar laat je niet uit het veld slaan; gewoon doorgaan en niet opgeven.quote:Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Candaasje het volgende:
Jammer inderdaad. Troost je, bij ons heeft het 15 biedingen geduurd tot we het waren geworden.quote:Op dinsdag 2 november 2021 01:45 schreef Candaasje het volgende:
Haha, we hebben dus nog even te gaan. Nu 2 bezichtigingen en 1 bod gedaan. We zijn nog echte guppies in deze markt.quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:32 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Jammer inderdaad. Troost je, bij ons heeft het 15 biedingen geduurd tot we het waren geworden.
Tevens vind ik dit mailen zo onpersoonlijk. Bij ons 1 makelaar die áltijd belde. Wilde eigenlijk bij hun ook de taxatie laten doen, maar zij stonden op een ‘zwarte lijst’ bij onze hypotheekadviseur![]()
Tevens is gisteren dan de woning getaxeerd, en gezien het de laatste ‘bedenkdag’ was heb ik de stoute schoenen aan getrokken en de taxateur gebeld met de vraag hoeveel hij nubwaard was ( dan was dat een mooie reden om te kunnen annuleren mocht die laag uitvallen, want dat was het huis een miskoop geweest)
Maar gelukkig, de taxatie werd geschat op hetgeen wat wij ervoor betaald hebben, dus in theorie kunnen we een hogere hypotheek ( wat we niet willen) en er hoeft niet meer spaargeld in dat is begroot.
Vrijdag het gesprek met de hypotheekadviseur en hopelijk is dan de taxatierapport binnen. Hij ging ervoor wel ziin best doen
Die WOZ waarde is veel te laag. 10k per m2 is voor een hoop appartementen/huizen in Adam normaal. Maar of dat voor zo'n groot huis ook nog geldt....quote:Op dinsdag 2 november 2021 13:53 schreef craziness het volgende:
6.85 miljoen voor een grachtenpand aan de Keizersgracht.
Maar de WOZ waarde is 2.5 miljoen...
Is zo'n groot verschil normaal? En welke prijs is realistischer?
Leuk en hoeveel hebben jullie ook alweer overboden (en welke regio - als je wil zeggen dan).quote:Op dinsdag 2 november 2021 12:32 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Jammer inderdaad. Troost je, bij ons heeft het 15 biedingen geduurd tot we het waren geworden.
Tevens vind ik dit mailen zo onpersoonlijk. Bij ons 1 makelaar die áltijd belde. Wilde eigenlijk bij hun ook de taxatie laten doen, maar zij stonden op een ‘zwarte lijst’ bij onze hypotheekadviseur![]()
Tevens is gisteren dan de woning getaxeerd, en gezien het de laatste ‘bedenkdag’ was heb ik de stoute schoenen aan getrokken en de taxateur gebeld met de vraag hoeveel hij nubwaard was ( dan was dat een mooie reden om te kunnen annuleren mocht die laag uitvallen, want dat was het huis een miskoop geweest)
Maar gelukkig, de taxatie werd geschat op hetgeen wat wij ervoor betaald hebben, dus in theorie kunnen we een hogere hypotheek ( wat we niet willen) en er hoeft niet meer spaargeld in dat is begroot.
Vrijdag het gesprek met de hypotheekadviseur en hopelijk is dan de taxatierapport binnen. Hij ging ervoor wel ziin best doen
We hebben 28 overboden ( in dezelfde straat 4 deuren verder 2 weken eerder 42, plus die was 20 duurderquote:Op dinsdag 2 november 2021 16:28 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Leuk en hoeveel hebben jullie ook alweer overboden (en welke regio - als je wil zeggen dan).
Nee precies, dat andere huis was iemand die 45 had geboden en had gezegd dat die het geld al had ( door een scheiding ofzo vertelde de makelaar)quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:30 schreef Fe2O3 het volgende:
28 overboden, en de taxatie ook op hetzelfde bedrag? Das wel nice.
Het laat wel zien dat als er een gek is met veel geld of die het kan pinnen je kansloos bent met je bod als je voor een zelfde woning met 42k overbied in ik neem aan de 200 tot 500k regio en het niet wordt.
Hypotheek is nog best wel wat gedoe, hoop regelen, hoop opsturen, en daarna weer opsturenquote:Op dinsdag 2 november 2021 19:45 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Nee precies, dat andere huis was iemand die 45 had geboden en had gezegd dat die het geld al had ( door een scheiding ofzo vertelde de makelaar)
Wij nu alleen de hypotheek regelen, maar dat zal wel goed komen hopelijk
Of het een hoop gedoe is hangt vooral af van je variabelen denk ik. Wij hadden een beste recht toe recht aan aanvraag. Vast inkomen, vaste baan en een hypotheek van +- 70% van de aanschafprijs. Ging er in één keer doorheen. Terwijl vrienden van ons (ZZP'ers) tot het laatste moment in spanning zaten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 19:53 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Hypotheek is nog best wel wat gedoe, hoop regelen, hoop opsturen, en daarna weer opsturenVandaag weer nieuwe loonstrook omdat CAO verhoging blijkbaar wel in de werkgeversverklaring was meegenomen, maar nog niet op loonstrook september stond dus bedrag klopte net niet.
Qua kadaster, makelaar heeft fout erkend, ging uit van oude kadasterdata (van 3 mnd terug ...) en inderdaad verkeerde perceel in koopovereenkomstwe gaan een inlegvelletje krijgen waarmee de hypotheek verder kan. Hebben tot de 24e oid, dus geen zorgen.
Alles weer opgelost, maar je bent wel weer een halve dag aan het bellen en regelen en onderzoeken.
Ik denk dat wij in dezelfde situatie bevinden als jij. Alles is helder, vast inkomen, alle gegevens zijn al bij de hypotheekadviseur, behalve het taxatie rapport na dan.quote:Op woensdag 3 november 2021 10:38 schreef Nick het volgende:
[..]
Of het een hoop gedoe is hangt vooral af van je variabelen denk ik. Wij hadden een beste recht toe recht aan aanvraag. Vast inkomen, vaste baan en een hypotheek van +- 70% van de aanschafprijs. Ging er in één keer doorheen. Terwijl vrienden van ons (ZZP'ers) tot het laatste moment in spanning zaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |