abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201937943
Advies gevraagd. Ik heb eindelijk een nieuwe baan gevonden en kan een heel zwart boek sluiten bij huidige werkgever. Dit bedrijf weet niet hoe ze met mensen om moeten gaan en worden nog steeds mensen voor hun karretje gespannen.

Ik heb een opzegtermijn van 1 maand echter heb ik ook nog 27 vakantiedagen. Ik wil graag mijn vakantiedagen opmaken alleen gaan ze niet akkoord, want ja, weinig personeel en dan zouden ze zelf moeten werken en dat willen ze niet.

Ik wil graag dat de omschakeling van huidige baan naar nieuwe baan goed verloopt en wil graag dan in ieder geval de laatste 2 weken vakantiedagen opnemen.

Waarschijnlijk zullen ze mij dat ook niet gunnen want ze gunnen mij niks, ondanks dat ik heb geholpen met het bedrijf opstarten en er vanaf het begin ben geweest en als enige altijd ben gebleven en 100% inzet heb getoond..

Als ik nou morgen twee weken vakantie wil aanvragen voor over twee weken, zouden ze dan akkoord moeten gaan? Naar mijn inziens ben ik dan redelijk op tijd en dan kan ik ook omschakelen. Dat het niet uitkomt vanwege de planning is dan bullshit, want ik krijg altijd veel te laat werkrooster, zo ook afgelopen maandag het rooster voor deze week.

Het is ook beter om wat eerder te kunnen beginnen bij de nieuwe baan, zodat ik nog een en ander kan leren, want anders kom ik per 1 december gelijk in de drukte te staan.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken ? Ik wil best nog 2 weken goed mijn werk blijven doen en dan 2 weken vakantie en de overige 2 weken vakantie laten uitbetalen, maar waarschijnlijk willen ze met niks akkoord gaan.
pi_201937950
Volgens mij moeten ze gewoon in je opzegtermijn je vakantiedagen goedkeuren.

Hoe zien ze dat anders voor zich, geen vakantiedagen meer voor jou?
pi_201937964
Gewoon mededelen en dan niet meer komen. Wat gaan ze doen, je ontslaan? Je hebt gewoon recht op je vakantiedagen.
pi_201937972
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 01:42 schreef Farenji het volgende:
Gewoon mededelen en dan niet meer komen. Wat gaan ze doen, je ontslaan? Je hebt gewoon recht op je vakantiedagen.
salaris/vakantiegeld inhouden
pi_201937994
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 01:42 schreef Farenji het volgende:
Gewoon mededelen en dan niet meer komen. Wat gaan ze doen, je ontslaan?
Nee. De schade op je verhalen.

Een werkgever kan verlof weigeren als het bedrijf erdoor in problemen zou komen. Ontslag nemen en dan direct niet meer komen, omdat je nog voor ruim een maand aan vakantiedagen hebt staan, kan sowieso niet. Je moet je vakantie tijdig aanvragen en je werkgever heeft dan maximaal twee weken de tijd om de aanvraag gemotiveerd te weigeren. Ik weet niet precies wat TS doet, maar de motivatie zou kunnen zijn dat het bedrijf in de problemen komt als TS zijn werkzaamheden niet netjes afrondt en overdraagt.
pi_201938103
De opzegtermijn is ook bedoeld om werk te kunnen overdragen. Ik kan me goed voorstellen dat het niet altijd mogelijk is om juist in deze periode vakantie op te nemen.

Het is in zo'n situatie waarschijnlijk eerder een argument dat het bedrijfsbelang schaadt dan bij een verlofaanvraag in dezelfde periode voor een medewerker die niet vertrekt.
pi_201938458
Communicatie is vaak key in dit soort zaken. Goed dat je een beetje water bij de wijn doet in de hoop dat de werkgever dit ook doet, want die 2 weken werken en daarna je vakantie aanvragen lijken mij erg redelijk.

De wet zegt er dit over (artikel 7:638 Burgerlijk Wetboek)
Voorzover in de vaststelling van de vakantie niet is voorzien bij schriftelijke overeenkomst dan wel bij of krachtens collectieve arbeidsovereenkomst of regeling door of namens een daartoe bevoegd bestuursorgaan of de wet, stelt de werkgever de tijdstippen van aanvang en einde van de vakantie vast overeenkomstig de wensen van de werknemer tenzij gewichtige redenen zich daartegen verzetten. Indien de werkgever niet binnen twee weken nadat de werknemer zijn wensen schriftelijk heeft kenbaar gemaakt, schriftelijk aan de werknemer gewichtige redenen heeft aangevoerd, is de vakantie vastgesteld overeenkomstig de wensen van de werknemer.

De vraag is dan wat is een gewichtige reden voor de werkgever?
Dat is eigenlijk ook weer zo'n afwegingsvraag. Is er sprake van een verstoring van de bedrijfsvoering en weegt het belang van je vakantie hier tegenop?
De vraag is dan natuurlijk in hoeverre ze jou kunnen missen en hoeveel tijd ze nodig hebben om een vervanger te zoeken. Maar als ik dan lees dat ze bijvoorbeeld zelf ook wat meer taken op zich kunnen nemen, dan is dat m.i. nog geen zwaarwichtige reden.

Zoals gezegd, communicatie is in deze erg belangrijk. Die twee weken is een redelijk voorstel en tevens juridisch gezien een alternatieve vaststelling. Want je verzoek van 4 weken is geweigerd, maar dat van 2 weken nog niet.

Wat ik je wel aanraad is om een schriftelijk verzoek te doen. Dan heb je het op papier en stel het mocht bij je volgende werkgever niets worden mede omdat je geen tijd hebt gehad om je voorbereiden, zou je (en dit is puur speculatief vanuit mijn kant, want hier weet ik dan weer niet zoveel vanaf) wellicht die schade kunnen verhalen op je huidige werkgever.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:52:31 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201938732
In theorie zouden ze wel akkoord moeten gaan.

Overdracht werkzaamheden kan ook in de aankomende twee weken. En als ze nog niemand hebben gaan ze ook niet iemand vinden meer en aannemen in die maand en een tijdelijke inhuren kan ook op maandag ochtend as.

Het argument dat je onmisbaar bent voor de werkzaamheden houdt geen stand, je bent er tenslotte twee weken later helemaaaaaal niet meer.

Dus een zwaarwegend bedrijfsbelang zie ik zo 1 2 3 niet ontstaan in ieder geval. Mochten ze weigeren dan kan je de bond laten bellen. Meer zou ik er ook niet aan doen, gewoon doorwerken en die 27 dgn cashen dan. Dikke pech, en weer door (maar niet daar).

Alle 27 dagen opnemen is dan wel weer lastiger, mag vaak vanuit CAO/Contract/Handboek al niet.
Dum de dum
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:29:12 #9
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201939061
Ik denk dat je dit goed moet uit-onderhandelen, en wel direct. Elke dag dat je wacht ga je minder aan verlof krijgen. Dus, gelijk eropaf. Afspraken maken over wat je moet overdragen, aan wie etc. Daaruit volgt dan als het goed is een plan hoeveel dagen je daarvoor nodig hebt. En de overige dagen, die zou je gewoon vrij moeten kunnen nemen.

Je zal eerst als antwoord krijg "Kan niet" als je niets bespreekt. Dus, daarom, vraag wat jij elke dag in je opzegtermijn aan taken en overdracht moet doen. En dat kan dus niet zo zijn dat je gewoon je werk nog een maand blijft doen, want dan moet je ook gewoon een 2 weken vakantie op kunnen nemen. Dus, laat je baas maar eens zweten op een plan wat je wanneer aan wie overdraagt. En niet zomaar de "Kan niet" accepteren. Er is geen enkele reden om er namelijk niet een flink potje ruzie over te maken als ze niet meewerken. Je gaat toch weg.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_201939107
Kwartje is niet duur. O-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201939228
weinig personeel is toch niet jouw probleem? dan hiren zem aar wat meer mensen in
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:31:35 #12
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_201942885
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 02:09 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee. De schade op je verhalen.

Een werkgever kan verlof weigeren als het bedrijf erdoor in problemen zou komen. Ontslag nemen en dan direct niet meer komen, omdat je nog voor ruim een maand aan vakantiedagen hebt staan, kan sowieso niet. Je moet je vakantie tijdig aanvragen en je werkgever heeft dan maximaal twee weken de tijd om de aanvraag gemotiveerd te weigeren. Ik weet niet precies wat TS doet, maar de motivatie zou kunnen zijn dat het bedrijf in de problemen komt als TS zijn werkzaamheden niet netjes afrondt en overdraagt.
Ja mij ook overkomen snipperdagen kon bijna nooit, enz enz, had twee maanden opzegtermijn waarvan een maand verlof, en maar jammeren nou boeien moet je maar een betere verlof regeling inbouwen.
Werkgever moet er ook altijd voor waken dat er niet teveel verlof wordt opgebouwd want dan krijg je dit. En ben je nog gemotiveerd om je tot laatste moment in te zetten????
pi_201945004
Ik ben een hele goede werknemer en kan alles, ze willen alleen niet met mij verder. Kan dan toch zeggen prima dan werk ik niet meer en neem ik mijn vakantiedagen op? Voor mij is het beter als ik 2 weken werk en laatste 2 weken vakantiedagen opnemen en 2 weken vakantiedagen uitbetaald. Dan kan ik eerder beginnen bij nieuwe baan en kom ik 1 december niet direct in de drukte. Voor nieuwe werkgever en voor mij is het ook beter want dan hebben ze nog wat tijd om mij te leren.
pi_201953795
De werkrelatie is al langere tijd verstoord, ook al paar keer eerder de vakbond ingeschakeld en er is toen zelfs ook een notitie gemaakt over deze werkgever.verder twee keer thuis geweest overspannen door werk en werk heeft grote aanslag gemaakt op mijn gezin thuis. Paar keer naar huisarts geweest met klachten enz. Elke dag dat ik nu nog moet werken levert gewoon nog meer lichamelijk klachten op en spanning binnen gezin. Ik wil gewoon echt niet meer die maand uitwerken.

Zie ook mijn onderstaand verzoek/bericht naar werkgever tussen de aanhalingstekens.

quote:
"Hoi (naam personeelszaken). Ik kan al direct beginnen bij de nieuwe baan. Ik zou het fijn vinden dat ik mijn openstaande vakantiedagen kan gebruiken om eerder weg te gaan of ik stel voor allebei water bij de wijn te doen en dat ik nog 1 of 2 weken werk en de laatste weken vrij neem en de rest aan vakantiedagen en andere tegoeden uitbetalen.

Dan heb ik ook nog wat tijd om voor te bereiden op nieuwe baan en weer normaal ritme op te pakken. Jullie willen mij niet meer en gaan niet akkoord met mijn verzoek om minder te werken, omdat andere mensen dan ook vrij willen. Ik denk omdat er te veel gebeurd is en een risico ben: dus ik kan gewoon eerder weg door vakantie op te nemen, want je wil eigenlijk van mij af maar tegelijkertijd laat je me doorwerken. Voor mij is er al lang een verstoorde werkrelatie en heb ik het niet naar mijn zin. Ik ben niet meer gemotiveerd door eerdere voorvallen. De werkgever had ook moeten waken over verlofdagen dat ik te veel dagen heb en moet beginnen aan opmaken.

Als ik 1 december zou starten dan val ik meteen in de drukte en hebben ze minder tijd om goed uitleg te geven en als ik nu zou beginnen dan hebben ze nog alle tijd om mij alles goed te leren. Ik heb verder ook geen werkzaamheden over te dragen want "X" en "Y" komen terug en kunnen alles. Dat ik misschien nu onmisbaar ben houdt geen stand, want straks ben ik er immers helemaal niet meer. Dus een zwaarwegend bedrijfsbelang om niet vakantiedagen op te nemen en eerder te stoppen zie ik zo 1 2 3 niet ontstaan in ieder geval. Ik hoop dat mij dit gegund wordt om eerder weg te gaan en met nieuwe baan te beginnen zodat ik kan schakelen. Ik was er ook vanaf het begin en altijd wel goed ingezet met werken en altijd gebleven."
pi_201954073
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 11:31 schreef Drakedoge3 het volgende:
De werkrelatie is al langere tijd verstoord, ook al paar keer eerder de vakbond ingeschakeld en er is toen zelfs ook een notitie gemaakt over deze werkgever.verder twee keer thuis geweest overspannen door werk en werk heeft grote aanslag gemaakt op mijn gezin thuis. Paar keer naar huisarts geweest met klachten enz. Elke dag dat ik nu nog moet werken levert gewoon nog meer lichamelijk klachten op en spanning binnen gezin. Ik wil gewoon echt niet meer die maand uitwerken.

Zie ook mijn onderstaand verzoek/bericht naar werkgever tussen de aanhalingstekens.
[..]

Ik zie dit soort mentaliteit vaak terug, volgens mij is dit een randstad dingetje? In mijn omgeving nemen we verlofuren op omdat we daar recht op hebben, omdat we genieten van de vrijheid. Het lijkt een soort taboe te zijn om verlof op te nemen. Je moet altijd een reden aangeven etc..

Ik zou veel directer hierin zijn en meer voor mezelf opkomen. Als ze hun medewerkers niet willen respecteren waarom zou je hun dan respecteren? Ik mag op dit forum niemand aanraden om zich ziek te melden dus dat doe ik ook niet ;)
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:59:45 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201954114
Je huidige werkgever heeft weinig teaken met je nieuwe baan en of het daar druk is of niet of dat t beter voor je is om eerst nog even wat vrije dagen te hebben.

Natuurlijk vanuit goed werkgeverschap is t vaak geen probleem om in ieder geval 1 week vakantie op te nemen.
2 wemen is wel al de helft van je opzegtermijn en afhankelijk van t soort werk dat je doet kan ik begrijpen dat ze het liefst max 1 week willen honoreren ivm overdracht.
pi_201954824
Is ontslag op staande voet nemen vanwege verstoorde arbeidsrelatie ook een mogelijkheid of is dat niet aan te raden ? De arbeids relatie is ook verstoord. Ik ben er vanaf het begin en heb tientallen mensen zien komen en gaan omdat ze niet met de baas overweg kunnen. Mijn werk is nog steeds slavernij van toepassing en geen respect voor mensen. Alleen ik ben zo dom geweest om te blijven. Maar al wel twee keer thuis overspannen geweest en huisarts ingelicht paar keer en de gemeente, waarvanuit ik de baan heb gekregen. Helaas heb ik een paar keer geprobeerd maar lijkt er niks te veranderen. Als ik nog de opzegtermijn zou moeten werken en ze willen mij mijn vakantiedagen niet laten opnemen, dan zou ik psychisch er alleen maar meer aan onderdoor gaan.
pi_201955894
Of dit?

quote:
op staande voet ontslag nemen omdat doorwerken een onredelijk zware last vormt

Consequenties zijn er niet behalve dat het geen goede referentie oplevert, maar dat zat er toch al niet echt in afgaande op het verhaal.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:38:14 #19
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_201961587
Geen prettige situatie. Wellicht is het mogelijk om bij je nieuwe werkgever 1 of 2 weken later te starten? Ook al lijk je gewoon in je recht te staan met opnemen van vakantie-uren. In het uiterste geval zou je ziek kunnen melden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hondenfluitje op 30-10-2021 20:39:18 (-) ]
pi_201965814
Als ze geen verlof willen geven, inderdaad gewoon ziekmelden. Hebben ze je én niet aanwezig én ze moeten de vakantiedagen ook nog allemaal uitbetalen. Ze proberen je dwars te zitten, maar jij bent degene die weg gaat en je dus niet meer dwars hóéft te laten zitten.
(Y)
pi_201973156
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 11:31 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

Je berichtje naar Personeelszaken is te uitgebreid.
"Zoals u weet loopt mijn contract af op [datum uitdiensstreding]. Ik heb echter nog [aantal] vakantiedagen openstaan welke ik voor [datum uitdiensttreding] op wil nemen. Kunnen wij op korte termijn een afspraak plannen waarin deze en andere zaken kunnen worden vastgesteld?
mvg,

[naam]
"
Je hoeft geen uitleg te geven over je plannen met aanstaande werkgever. Maak ze niet wijzer dan je zou willen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_201983658
Als ze mij mijn vakantiedagen niet willen laten opnemen, dan wil ik mij ziekmelden. Want ik hou het niet langer vol op deze manier. Ben al 2 keer eerder overspannen thuis door werk. Elke keer zou er verbetering komen en meer personeel maar er verandert gewoon echt niks, personeel blijft maar weg gaan en ik blijf boven mijn kunnen werken en elke dag het werk doen voor minstens 2 personen. Ik ben fysiek en mentaal op al minstens een half jaar of langer iedere dag stress zowel thuis als op werk en brengt ook de broodnodige frustraties en complicaties binnen mijn relatie en gezin. Ik ben elke dag moe en slaap slecht, allemaal door dit werk.

Heb toen in mei al mijn huisarts uitgebreid gesproken over de situatie en vandaag weer op de hoogte gebracht.

Mijn opzegtermijn gaat vandaag in, eind deze maand ben ik pleite ^O^ als ik ziek meld zullen ze een bedrijfsarts inschakelen en hoe moet ik zoiets voor me zien ? Persoonlijk denk ik dat ze dat voor die paar weken dat ik er nog ben niet gaan doen, want kost geld, en dan gaat de beerput open want ik ga dan alles vertellen hoe het al 2 jaar hier gaat,. En dat er nog steeds slavernij is en mensen voor hun karretje worden gespannen. Heb in verleden ook al een paar keer contact gehad met de bond die ook een melding had uitgezet naar diegene die over de cao waakt waarin ik zit.
  maandag 1 november 2021 @ 14:44:04 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201984516
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 13:27 schreef Drakedoge3 het volgende:
ze een bedrijfsarts inschakelen en hoe moet ik zoiets voor me zien ?
Je zal langs een arbo arts 'moeten'

Die bel je op met een beetje hoesten en je 'ziek' voelen en zeggen dat je 'een corona test gaat plannen'. Durf te wedden dat je niet langs hoeft, en ook dat zij niet bij jou langskomen.

Nep ziek zijn is nu echt super simpel. Ze mogen _niet_ vragen na het resultaat van de test, of of je hem gedaan hebt. :) Je hoeft niet je huisarts in te lichten dat je corona hebt. (of nep corona)

Mag je werkgever met de bedrijfsarts gaan stoeien of jij met een verkoudheid of corona naar kantoor moet :D

Jaja moreel verwerpelijk. Maar het werkt wel voor TS.
Dum de dum
pi_201984811
Is ziekmelden in deze situatie raadzaam of gaat dat grote gevolgen voor mij teweegbrengen ? Het is een feit dat de werkdruk te hoog is en te zwaar en heb zowel lichamelijk als psychische klachten dagelijks. Slaap hierdoor zeer slecht en ben erg moe.

Eind deze maand ben ik uit dienst. Zullen ze nog moeite gaan doen en een arboarts inschakelen ? De afgelopen 2 keer dat ik een maand thuis zat heb ik na meerdere keren vragen naar een arboarts nooit een reactie op gekregen. Ze zijn bang denk ik dat de beerput dan open gaat van hoe het er aan toe gaat op het werk.

En ik weet niet of ze moeite gaan zullen doen als ik eind deze maand toch weg ben

Ziekmelden en de laatste dag van de maand formeel beter melden en dan vertrekken lijkt mij een beste optie tot nu toe al is dat niet erg netjes, ze hebben mij ook 2 jaar lang goed gebruikt voor alles.
  maandag 1 november 2021 @ 18:37:05 #25
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201987851
Ga nou maar eerst op een normale manier in gesprek en geef aan dat je die vakantiedagen op wil nemen. Wellicht doen ze daar niet eens moeilijk over.
pi_201990993
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 15:02 schreef Drakedoge3 het volgende:
Is ziekmelden in deze situatie raadzaam of gaat dat grote gevolgen voor mij teweegbrengen ? Het is een feit dat de werkdruk te hoog is en te zwaar en heb zowel lichamelijk als psychische klachten dagelijks. Slaap hierdoor zeer slecht en ben erg moe.

Eind deze maand ben ik uit dienst. Zullen ze nog moeite gaan doen en een arboarts inschakelen ? De afgelopen 2 keer dat ik een maand thuis zat heb ik na meerdere keren vragen naar een arboarts nooit een reactie op gekregen. Ze zijn bang denk ik dat de beerput dan open gaat van hoe het er aan toe gaat op het werk.

En ik weet niet of ze moeite gaan zullen doen als ik eind deze maand toch weg ben

Ziekmelden en de laatste dag van de maand formeel beter melden en dan vertrekken lijkt mij een beste optie tot nu toe al is dat niet erg netjes, ze hebben mij ook 2 jaar lang goed gebruikt voor alles.
Mocht je ervoor kiezen je ziek te melden, zou ik me niet ziekmelden met burnout klachten, want dit loopt dan misschien door in je nieuwe baan mocht je bijvoorbeeld verplicht rust moeten nemen voor een x periode of reïntegreren. Ik zou me ziekmelden zoals hierboven en een verkoudheid/griep faken.
(Y)
pi_201993173
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 13:27 schreef Drakedoge3 het volgende:
dan gaat de beerput open want ik ga dan alles vertellen hoe het al 2 jaar hier gaat,. En dat er nog steeds slavernij is
Denk er nog even goed over na of je dit wel gaat zeggen bij de bedrijfsarts. Er gebeurt echt bar weinig naar je werkgever toe. Ik denk dat hij / zij je gaat vragen of je wel helemaal lekker bij je hoofd bent. En dat zou ik nog snappen ook. Lees je even in over slavernij en bedenk daarna iets anders.

Geef gewoon aan dat je verlof wilt en wanneer. Zomaar verlof weigeren is geen optie.
pi_201994264
Als je je ziekmeldt dan verschuift de opzegtermijn naar de periode na je ziekte. Dus als je je een maand ziek meldt op het moment dat je opzegtermijn begint, dan moet je na je ziekte nog een maand werken.
pi_201994801
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:50 schreef Sjefke12 het volgende:
Als je je ziekmeldt dan verschuift de opzegtermijn naar de periode na je ziekte. Dus als je je een maand ziek meldt op het moment dat je opzegtermijn begint, dan moet je na je ziekte nog een maand werken.
dat is in België zo maar in Nederland niet van toepassing meen ik?
pi_202011577
Voor de context van het verhaal ik werk in een groentesnijderij voor instellingen, horeca.

Ik heb gister officieel ziekgemeld. Later op de dag werd ik gebeld door een hrm adviseur voor uitleg. Alles is teruggekoppeld naar de werkgever. Kunnen zij zomaar mijn loon gaan vasthouden of andere rare fratsen terwijl ik nu ben ziekgemeld ? Meerdere keren om een bedrijfsarts gevraagd maar dit wordt altijd genegeerd. Ik heb gezegd dat dit mijn laatste maand is en daarna uit dienst treedt en dat ik verwacht niet meer terug te keren en ook niet voor gedeeltelijk werk een paar uurtjes..

Ik heb gezegd wat de afgelopen 2 jaar met mijn gezondheid heeft gedaan en dat er na die 2 jaar eigenlijk nog niks veranderd is. Dat al mijn energie op gaat in het werk en altijd zeer moe en slecht slapen
Collega's zien dit aan mij, bleek gezicht, dikke wallen... Werkgever hoort dit ook te signaleren en gesprek Aan te gaan ben ik van mening maar die interesseert het allemaal niks. Twee keer eerder gemeente consulent toentertijd laten langskomen en conclusie: was niet normaal hoeveel werkdruk er was en hoeveel ik werkte. Er waren afspraken gemaakt maar ook nooit wat aan gedaan nadien. Denk je dat je 4 uurtjes werkt om weer op te bouwen sta je net zo goed weer van 14:00 tot 01:00 te werken en de poten onder je lijf te rennen om het werk nog af te krijgen. Krijg je het niet af krijg je de volgende dag gezeik dat je zo veel mogelijk de lijst moet afmaken omdat het sochtends geen doen is om alles nog te doen in een uur tijd (begintijd 06:00 en dat alles op route en ingeladen moet zijn is 07:00).

Ik wil niet zeggen dat er slavernij is op mijn werk maar wel uitbuiting.

[ Bericht 27% gewijzigd door Drakedoge3 op 03-11-2021 11:02:02 ]
  woensdag 3 november 2021 @ 11:26:56 #31
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202012055
Hopelijk communiceer je met minder emotie naar je werkgever ..

Communiceer zakelijk naar je werkgever: ik ben ziek.
Maak een afspraak bij de dokter indien nodig voor overspannings klachten. Mag de bedrijfsarts weinig mee doen, tenzij jij het aanlevert, maar iets zegt me dat je best wel even langs de HA kan gaan.
Wacht op de arbo/bedrijfsarts communicatie en wees daar ook redelijk zakelijk.Bijv over slavernij gaan lopen roepen maakt je zaak er niet beter op.

Loon inhouden mag niet.
Als jij zegt ik ben ziek dan is dat het, moeten ze je als ziek aanmelden volgens de regels van de CAO/contract/handboek van de werkgever.
Je krijgt dan vanzelf bericht van de arbo of een bedrijfs arts, of niet.

Ziek uit dienst en de maandag erop beter in dienst mag iemand met HR verstand wat over zeggen, neem aan dat TS an sich weer ergens beter gemeld moet worden? Ooit?
Dum de dum
  woensdag 3 november 2021 @ 15:44:16 #32
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_202015438
Ik ken niet de hele historie, maar ik lees 2 dingen - a) een werkgever die zijn probleem graag dat van zijn werknemers maakt (waarschijnlijk via intimidatie en dergelijke) en b) een werknemer die veel te lang dat heeft gepikt en daar onderdoor aan gegaan is.

Afijn, komt gewoon toch neer op mijn eerste advies. Gaa het gesprek aan met doel een gedegen plan voor overdracht. Dan rond je het netjes af. Maar als ik het zo lees is netjes afronden een gepasseerd station.

Blijft over het op de spits drijven via ziekmelding etc. Tja, dan heb je de komende tijd veel stress omdat je dan ook geïntimideerd zal worden. Dat is zo te lezen de manier waarop je werkgever probeert het maximale eruit te halen. En jij wil maximaal niets doen als ik het goed lees. Dat wordt dus veel conflict nog die laatste weken.

Ik zou je maar niet te druk meer maken. Je gaat weg. Dus wat wil de werkgever nu nog bereiken? Je ontslaan op staande voet? Moet tie nog steeds de opgebouwde vakantiedagen uitbetalen en heb jij eigenlijk wat je wilt (namelijk gewoon even er tussen uit voor je nieuwe baan). Dus laat je niet intimideren, en kies je eigen plan.

En als je je ziek gaat melden, neem dan ook gewoon de maatregelen die je normaal zou nemen. Zoals contact met je huisarts, en gewoon weer vragen naar een arboarts. Nog even en je bent ervan af.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_202026509
Mensen even een vraagje ik heb mij dinsdag officieel ziekgemeld en gevraagd dat ik een bedrijfsarts wil spreken om zijn haar advies te volgen (geen reactie op gekregen). Overwerkt, veel stress enz..

Nu is er gister corona uitgebroken op mijn werk en ik heb nauw contact gehad 2 dagen met minstens 2 mensen die positief getest zijn. Ik kan zaterdag pas testen.

Nu is er een heel groot probleem namelijk het productiewerk staat stil en niemand kan het werk doen. Er dreigt anders sluiting en kunnen tientallen klanten niet hun bestelling krijgen (groente en fruit productie voor instellingen, horeca).

Nou wordt mij gevraagd of ik vandaag kan helpen omdat X er anders alleen voor staat. X is de man van Y en Y is positief getest en werkt ook bij ons. Ze zeggen dat X geen corona heeft maar ik ga absoluut niet het risico nemen in dat corona hol straks krijg ik het ook en het hele zooitje bij mij thuis.

Daarnaast zou ik wel komen dan snij ik mezelf alleen maar in de vingers, want moment dat ik werk dan is mijn ziekmelding ook weg en gaan ze vanuit dat ik beter ben
pi_202028784
Als je ziek bent dan blijf je thuis.

Jij hebt toch vaker topics geopend omdat je stelselmatig veel meer dan je contracturen werkt en je nog de enige was die het inpakwerk deed nadat 2 collega's naar kantoor waren verhuisd?

Kennelijk weten ze dat jij geen nee zegt en zullen ze je tot je laatste dag blijven overvragen.

Laat ze bij een uitzendbureau een vervanger halen.
Dan kan X die inwerken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')