salaris/vakantiegeld inhoudenquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 01:42 schreef Farenji het volgende:
Gewoon mededelen en dan niet meer komen. Wat gaan ze doen, je ontslaan? Je hebt gewoon recht op je vakantiedagen.
Nee. De schade op je verhalen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 01:42 schreef Farenji het volgende:
Gewoon mededelen en dan niet meer komen. Wat gaan ze doen, je ontslaan?
Ja mij ook overkomen snipperdagen kon bijna nooit, enz enz, had twee maanden opzegtermijn waarvan een maand verlof, en maar jammeren nou boeien moet je maar een betere verlof regeling inbouwen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 02:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee. De schade op je verhalen.
Een werkgever kan verlof weigeren als het bedrijf erdoor in problemen zou komen. Ontslag nemen en dan direct niet meer komen, omdat je nog voor ruim een maand aan vakantiedagen hebt staan, kan sowieso niet. Je moet je vakantie tijdig aanvragen en je werkgever heeft dan maximaal twee weken de tijd om de aanvraag gemotiveerd te weigeren. Ik weet niet precies wat TS doet, maar de motivatie zou kunnen zijn dat het bedrijf in de problemen komt als TS zijn werkzaamheden niet netjes afrondt en overdraagt.
quote:"Hoi (naam personeelszaken). Ik kan al direct beginnen bij de nieuwe baan. Ik zou het fijn vinden dat ik mijn openstaande vakantiedagen kan gebruiken om eerder weg te gaan of ik stel voor allebei water bij de wijn te doen en dat ik nog 1 of 2 weken werk en de laatste weken vrij neem en de rest aan vakantiedagen en andere tegoeden uitbetalen.
Dan heb ik ook nog wat tijd om voor te bereiden op nieuwe baan en weer normaal ritme op te pakken. Jullie willen mij niet meer en gaan niet akkoord met mijn verzoek om minder te werken, omdat andere mensen dan ook vrij willen. Ik denk omdat er te veel gebeurd is en een risico ben: dus ik kan gewoon eerder weg door vakantie op te nemen, want je wil eigenlijk van mij af maar tegelijkertijd laat je me doorwerken. Voor mij is er al lang een verstoorde werkrelatie en heb ik het niet naar mijn zin. Ik ben niet meer gemotiveerd door eerdere voorvallen. De werkgever had ook moeten waken over verlofdagen dat ik te veel dagen heb en moet beginnen aan opmaken.
Als ik 1 december zou starten dan val ik meteen in de drukte en hebben ze minder tijd om goed uitleg te geven en als ik nu zou beginnen dan hebben ze nog alle tijd om mij alles goed te leren. Ik heb verder ook geen werkzaamheden over te dragen want "X" en "Y" komen terug en kunnen alles. Dat ik misschien nu onmisbaar ben houdt geen stand, want straks ben ik er immers helemaal niet meer. Dus een zwaarwegend bedrijfsbelang om niet vakantiedagen op te nemen en eerder te stoppen zie ik zo 1 2 3 niet ontstaan in ieder geval. Ik hoop dat mij dit gegund wordt om eerder weg te gaan en met nieuwe baan te beginnen zodat ik kan schakelen. Ik was er ook vanaf het begin en altijd wel goed ingezet met werken en altijd gebleven."
Ik zie dit soort mentaliteit vaak terug, volgens mij is dit een randstad dingetje? In mijn omgeving nemen we verlofuren op omdat we daar recht op hebben, omdat we genieten van de vrijheid. Het lijkt een soort taboe te zijn om verlof op te nemen. Je moet altijd een reden aangeven etc..quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:31 schreef Drakedoge3 het volgende:
De werkrelatie is al langere tijd verstoord, ook al paar keer eerder de vakbond ingeschakeld en er is toen zelfs ook een notitie gemaakt over deze werkgever.verder twee keer thuis geweest overspannen door werk en werk heeft grote aanslag gemaakt op mijn gezin thuis. Paar keer naar huisarts geweest met klachten enz. Elke dag dat ik nu nog moet werken levert gewoon nog meer lichamelijk klachten op en spanning binnen gezin. Ik wil gewoon echt niet meer die maand uitwerken.
Zie ook mijn onderstaand verzoek/bericht naar werkgever tussen de aanhalingstekens.
[..]
quote:op staande voet ontslag nemen omdat doorwerken een onredelijk zware last vormt
Consequenties zijn er niet behalve dat het geen goede referentie oplevert, maar dat zat er toch al niet echt in afgaande op het verhaal.
Je berichtje naar Personeelszaken is te uitgebreid.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:31 schreef Drakedoge3 het volgende:
De werkrelatie is al langere tijd verstoord, ook al paar keer eerder de vakbond ingeschakeld en er is toen zelfs ook een notitie gemaakt over deze werkgever.verder twee keer thuis geweest overspannen door werk en werk heeft grote aanslag gemaakt op mijn gezin thuis. Paar keer naar huisarts geweest met klachten enz. Elke dag dat ik nu nog moet werken levert gewoon nog meer lichamelijk klachten op en spanning binnen gezin. Ik wil gewoon echt niet meer die maand uitwerken.
Zie ook mijn onderstaand verzoek/bericht naar werkgever tussen de aanhalingstekens.
[..]
Je zal langs een arbo arts 'moeten'quote:Op maandag 1 november 2021 13:27 schreef Drakedoge3 het volgende:
ze een bedrijfsarts inschakelen en hoe moet ik zoiets voor me zien ?
Mocht je ervoor kiezen je ziek te melden, zou ik me niet ziekmelden met burnout klachten, want dit loopt dan misschien door in je nieuwe baan mocht je bijvoorbeeld verplicht rust moeten nemen voor een x periode of reïntegreren. Ik zou me ziekmelden zoals hierboven en een verkoudheid/griep faken.quote:Op maandag 1 november 2021 15:02 schreef Drakedoge3 het volgende:
Is ziekmelden in deze situatie raadzaam of gaat dat grote gevolgen voor mij teweegbrengen ? Het is een feit dat de werkdruk te hoog is en te zwaar en heb zowel lichamelijk als psychische klachten dagelijks. Slaap hierdoor zeer slecht en ben erg moe.
Eind deze maand ben ik uit dienst. Zullen ze nog moeite gaan doen en een arboarts inschakelen ? De afgelopen 2 keer dat ik een maand thuis zat heb ik na meerdere keren vragen naar een arboarts nooit een reactie op gekregen. Ze zijn bang denk ik dat de beerput dan open gaat van hoe het er aan toe gaat op het werk.
En ik weet niet of ze moeite gaan zullen doen als ik eind deze maand toch weg ben
Ziekmelden en de laatste dag van de maand formeel beter melden en dan vertrekken lijkt mij een beste optie tot nu toe al is dat niet erg netjes, ze hebben mij ook 2 jaar lang goed gebruikt voor alles.
Denk er nog even goed over na of je dit wel gaat zeggen bij de bedrijfsarts. Er gebeurt echt bar weinig naar je werkgever toe. Ik denk dat hij / zij je gaat vragen of je wel helemaal lekker bij je hoofd bent. En dat zou ik nog snappen ook. Lees je even in over slavernij en bedenk daarna iets anders.quote:Op maandag 1 november 2021 13:27 schreef Drakedoge3 het volgende:
dan gaat de beerput open want ik ga dan alles vertellen hoe het al 2 jaar hier gaat,. En dat er nog steeds slavernij is
dat is in België zo maar in Nederland niet van toepassing meen ik?quote:Op dinsdag 2 november 2021 08:50 schreef Sjefke12 het volgende:
Als je je ziekmeldt dan verschuift de opzegtermijn naar de periode na je ziekte. Dus als je je een maand ziek meldt op het moment dat je opzegtermijn begint, dan moet je na je ziekte nog een maand werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |